Акумулатор > 100 Ah

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Вто 01 мар 2005 21:55


Аз на стария ми 1.6 турбо дизел бях с 92ампера от А8 и влизаше и му оставаха 2 -3см до радиатора незнам дали е тормозел алтернатора но аз го взех на 3години и го карах още 3 и после продадох колата та незнам кога е свършил но никога никакво обслужване не съм му правил,сега съм с 72 и нямам пак никакви проблеми а ми се случи в големите студове да въртя по 1-1.5мин




Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Вто 01 мар 2005 23:01


niksisoft написа:
Vento написа:
niksisoft написа:... МОНБАТ MAINTENANCE FREE .... Имаше и нормални си дето се долива вода и т.н. ...

Кое те кара да мислиш, че този е НЕнормален и НЕ му се налива вода? :roll:
Може би заблуждаващият надпис "MAINTENANCE FREE" :twisted: :wink:

Ами кара ме да мисля това че е един вид вакумиран, т.е. няма от къде и как да го отвориш за да долееш. /поне с такова впечатление останах, но сега ще ходя да проверя./


Демек "maintenance"-а му е безплатен сигурно!! :lol: :lol:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 01 мар 2005 23:20


Айде сега да се извиня за заблудата. Наистина се отваря за да се долива. Заблудих се защото беше още опакован с найлон акумулатора и не си личеше, че се отваря, а и жената в магазина каза "Тези акумулатори не се обслужват" или нещо от този род. Ще взема да изчета книжката дето дадоха с акумулатора да видя там какво му е фрееее-то.
Иначе сега не дава да се пипне ключа. Утре ще се види как е на студено първото палене. :wink:


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Сря 02 мар 2005 8:35


Включи му някаква предавка и карай на акумулатор mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 02 мар 2005 9:19


Mалко уточнение:
на мен жената ми каза,че докато е в гаранция, ако ми потъмнее индикатора да отида при тях да ми долеят електролитец /зас тяхна сметка разбира се/ и по този начин ми важи гаранцията. Зареждането при паднал акумулатор пак си го правят те / е аз имам зарядно а и се надявам да не ми потрябва/


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Сря 02 мар 2005 10:28


Значи, да ви споделя моя опит с тези акумулатори: карам на 3 или 4 коли с такива, чисто нови. МНОГО съм доволен! Само че трябва да се следят и обслужват, като всяко нещо. Гаранцията им е 2г. (поне последно като съм купувал), моят личният на Вентото сега става точно на 2 и все още е като чисто нов, макар че много го тормозя с тая музика.
Значи, ако не се тормозят - т.е. експлоатират се нормално и се обслужват, могат да карат 5-6, дори и повече години. Това ще рече да не въртите като откачени по 1-2 мин на стартер, защото това разрушава клетките. Да нямате непрекъснато презареждане и да сулфатизират клемите или голяма консумация и алтернаторът да не смогва да дозаради - това също го скапва. Трябва да се слдеи редовно - поне веднъж седмично какво "свети" оченцето. Всеки сезон трябва да се проверява нивото на електролита, ако е нужно да се долее ДОРИ и да не показва оченцето. Ако е необходимо (както аз правя) да се дозарежда на определено време (при мен на 1-2 месеца) на подходящо домашно зарядно устройство за акумулатори.

*АКО спазвате всичко това, гарантирам ви (ако не е дефектен) ще ви кара дълго! Много пъти сме дискутирали акумулаторите - винаги изводът е един и същ - НЯМА смисъл от скъп марков, българският е на половин цена и върши същата работа за същото време при добра поддръжка! BOSCH, Varta, AC Delco и т.н. също се скапват, ако не правите горните неща. А недостатък на закапсулованите е, че не могат да се дозареждат (което е ужасно ако падне), защото ще гръмнат от газовете вътре. ЗАТОВА ВИНАГИ ДОЗАРЕЖДАЙТЕ с махнати капачки (ни внимавайте, излизащите газове са ОТРОВНИ!!!).


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Сря 02 мар 2005 12:19


Просто няма какво повече да се добави lupe


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 02 мар 2005 12:58


В категорията maintenancefree би трябвало да са само капсулованите акумулатори, но на нашия пазар за такива се предлагат и lowmaintenance.

Vento е написал много верни неща, но искам и аз да добавя малко елетрохимия.

Понеже чистото олово нямя достатъчно добри механични своства, в акумулаторите се използва сплав от олово и 4-6% антимон. А антимона се разтваря в електролита и се получава втора електрохимочна двойка антимон-оловен окис. Поради това при зареждането на акумулаторите с такава сплав, се отделят много газове от електролизата на водата - водород и кислород (не са токсични, както казва Венто, а сместа от двата газа е взривоопасна).

Този дефект на оловните акумолатори се намалява с понижаване на количеството антимон до 1-2%. Елетролизата на водата е по-малка и това са т.н. lowmaintenance. Като пример те губят 6-10 пъти по-малко вода от класическите.

При maintenancefree антимона е заменен с калций и/или калай. При тях проблема с втора електродна реакция е почти напълно елиминиран и загубите на вода са минимални. Обикновенно те са капсуловани и във всяка клетка има катализатор, гъбеста платина, който окислява водорода и кислорода обратно до вода. Т.е. капсулованите акумулатори могат да се зареждат също без опасност стига зарядния ток да е подходящ, най-често 1/20 от капацитета.

Съществуват и други видове оловни сплави с мед, кадмий и дори сяра За да продължите живота на вашия акумулатор никога не допускайте разреждане под 1.75V /на клетка/, презареждане над 2.5V и винаги следвайте инструкциите на производителя.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 02 мар 2005 14:31


Yossarian написа: Т.е. капсулованите акумулатори могат да се зареждат също без опасност стига зарядния ток да е подходящ, най-често 1/20 от капацитета.

т.е. да те разбирам, че един 45 амперчасов акумулатор капсулован се зарежда със 2 ампера ли?


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 07 мар 2005 13:02


По принцип да. Все пак виж инструкциите на производиителя, а ако нямаш такива, по-добре го зареждай с не повече от 1.5 А.

Аз ползвам микропроцесорно импулсно зарядно на Voltcraft. Максималния му заряден ток е ограничен на 1.5А при максимално зарядно напрежение 14.4V. Има и два различни режима на зареждане, за акумулатор с течен електролит и за такъв с електролит гел.

Обикновенно се налага да се дозареди акумулатор и 10-15 часа са достатъчни в най-лошия случай. Ниския заряден ток удължава живота на акумулатора.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Вто 08 мар 2005 1:31


Да не прекаляваме все пак с мерките за безопасност !!!!
До сега не съм срещал каквато и да е акумулаторна батерия,която да иска по-малък ток от 1/10 от капацитета !!!!!
1/20 ??????? :roll: :roll: :? Колко време ще трябва да го зареждаш ??? Една седмица ()риторичен въпрос ..

Замислете се все пак какъв е зарядният ток когато е в колата ?? Доста над 1/20 !!!!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 08 мар 2005 13:06


WDW написа:Да не прекаляваме все пак с мерките за безопасност !!!!
До сега не съм срещал каквато и да е акумулаторна батерия,която да иска по-малък ток от 1/10 от капацитета !!!!!
1/20 ??????? :roll: :roll: :? Колко време ще трябва да го зареждаш ??? Една седмица ()риторичен въпрос ..

Замислете се все пак какъв е зарядният ток когато е в колата ?? Доста над 1/20 !!!!


Тягови акумулатори (на електрокари) 1/10, стартови (такива за каквито иде реч) 1/20. Зарядния ток в колата при изправен регулатор на напрежението и приличен акумулатор рядко надхвърля 1/20 А. Ако не вярваш може да го премериш. Една седмица зареждане :D :D :D Дай да сметнем: акумулатор 45 Аh, ако е съвсем празен (то тогава е по-скоро за изхвърляне отколкото за зареждане) със ток 1/20 2.25 А прави 20 часа, а една седмица е 168 часа. Експеримента венчае теорията. Ако не ми вярваш купи два еднакви нови акумулатора. Единия го зареждай за 10 часа с 1/10, другия за 20 с 1/20 и виж кой колко ще изкара.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 10 мар 2005 0:46


E де !!! Не се хващай чак толкова за думите ми, една по една !!!
Нали схвана основната ми идея! Тя е в първото изречение !!! :wink:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 10 мар 2005 12:45


WDW написа:E де !!! Не се хващай чак толкова за думите ми, една по една !!!
Нали схвана основната ми идея! Тя е в първото изречение !!! :wink:


Мдааа, прав си!

Просто при мен е професионално увреждане, по 5 пъти да проверявам и да избирам най-оптималния вариант.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта