Акумулатор > 100 Ah
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз на стария ми 1.6 турбо дизел бях с 92ампера от А8 и влизаше и му оставаха 2 -3см до радиатора незнам дали е тормозел алтернатора но аз го взех на 3години и го карах още 3 и после продадох колата та незнам кога е свършил но никога никакво обслужване не съм му правил,сега съм с 72 и нямам пак никакви проблеми а ми се случи в големите студове да въртя по 1-1.5мин
- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
niksisoft написа:Vento написа:niksisoft написа:... МОНБАТ MAINTENANCE FREE .... Имаше и нормални си дето се долива вода и т.н. ...
Кое те кара да мислиш, че този е НЕнормален и НЕ му се налива вода?![]()
Може би заблуждаващият надпис "MAINTENANCE FREE"![]()
Ами кара ме да мисля това че е един вид вакумиран, т.е. няма от къде и как да го отвориш за да долееш. /поне с такова впечатление останах, но сега ще ходя да проверя./
Демек "maintenance"-а му е безплатен сигурно!!


- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Айде сега да се извиня за заблудата. Наистина се отваря за да се долива. Заблудих се защото беше още опакован с найлон акумулатора и не си личеше, че се отваря, а и жената в магазина каза "Тези акумулатори не се обслужват" или нещо от този род. Ще взема да изчета книжката дето дадоха с акумулатора да видя там какво му е фрееее-то.
Иначе сега не дава да се пипне ключа. Утре ще се види как е на студено първото палене.
Иначе сега не дава да се пипне ключа. Утре ще се види как е на студено първото палене.

- R@do
- Батето
- Мнения: 5450
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Mалко уточнение:
на мен жената ми каза,че докато е в гаранция, ако ми потъмнее индикатора да отида при тях да ми долеят електролитец /зас тяхна сметка разбира се/ и по този начин ми важи гаранцията. Зареждането при паднал акумулатор пак си го правят те / е аз имам зарядно а и се надявам да не ми потрябва/
на мен жената ми каза,че докато е в гаранция, ако ми потъмнее индикатора да отида при тях да ми долеят електролитец /зас тяхна сметка разбира се/ и по този начин ми важи гаранцията. Зареждането при паднал акумулатор пак си го правят те / е аз имам зарядно а и се надявам да не ми потрябва/
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Значи, да ви споделя моя опит с тези акумулатори: карам на 3 или 4 коли с такива, чисто нови. МНОГО съм доволен! Само че трябва да се следят и обслужват, като всяко нещо. Гаранцията им е 2г. (поне последно като съм купувал), моят личният на Вентото сега става точно на 2 и все още е като чисто нов, макар че много го тормозя с тая музика.
Значи, ако не се тормозят - т.е. експлоатират се нормално и се обслужват, могат да карат 5-6, дори и повече години. Това ще рече да не въртите като откачени по 1-2 мин на стартер, защото това разрушава клетките. Да нямате непрекъснато презареждане и да сулфатизират клемите или голяма консумация и алтернаторът да не смогва да дозаради - това също го скапва. Трябва да се слдеи редовно - поне веднъж седмично какво "свети" оченцето. Всеки сезон трябва да се проверява нивото на електролита, ако е нужно да се долее ДОРИ и да не показва оченцето. Ако е необходимо (както аз правя) да се дозарежда на определено време (при мен на 1-2 месеца) на подходящо домашно зарядно устройство за акумулатори.
*АКО спазвате всичко това, гарантирам ви (ако не е дефектен) ще ви кара дълго! Много пъти сме дискутирали акумулаторите - винаги изводът е един и същ - НЯМА смисъл от скъп марков, българският е на половин цена и върши същата работа за същото време при добра поддръжка! BOSCH, Varta, AC Delco и т.н. също се скапват, ако не правите горните неща. А недостатък на закапсулованите е, че не могат да се дозареждат (което е ужасно ако падне), защото ще гръмнат от газовете вътре. ЗАТОВА ВИНАГИ ДОЗАРЕЖДАЙТЕ с махнати капачки (ни внимавайте, излизащите газове са ОТРОВНИ!!!).
Значи, ако не се тормозят - т.е. експлоатират се нормално и се обслужват, могат да карат 5-6, дори и повече години. Това ще рече да не въртите като откачени по 1-2 мин на стартер, защото това разрушава клетките. Да нямате непрекъснато презареждане и да сулфатизират клемите или голяма консумация и алтернаторът да не смогва да дозаради - това също го скапва. Трябва да се слдеи редовно - поне веднъж седмично какво "свети" оченцето. Всеки сезон трябва да се проверява нивото на електролита, ако е нужно да се долее ДОРИ и да не показва оченцето. Ако е необходимо (както аз правя) да се дозарежда на определено време (при мен на 1-2 месеца) на подходящо домашно зарядно устройство за акумулатори.
*АКО спазвате всичко това, гарантирам ви (ако не е дефектен) ще ви кара дълго! Много пъти сме дискутирали акумулаторите - винаги изводът е един и същ - НЯМА смисъл от скъп марков, българският е на половин цена и върши същата работа за същото време при добра поддръжка! BOSCH, Varta, AC Delco и т.н. също се скапват, ако не правите горните неща. А недостатък на закапсулованите е, че не могат да се дозареждат (което е ужасно ако падне), защото ще гръмнат от газовете вътре. ЗАТОВА ВИНАГИ ДОЗАРЕЖДАЙТЕ с махнати капачки (ни внимавайте, излизащите газове са ОТРОВНИ!!!).
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
В категорията maintenancefree би трябвало да са само капсулованите акумулатори, но на нашия пазар за такива се предлагат и lowmaintenance.
Vento е написал много верни неща, но искам и аз да добавя малко елетрохимия.
Понеже чистото олово нямя достатъчно добри механични своства, в акумулаторите се използва сплав от олово и 4-6% антимон. А антимона се разтваря в електролита и се получава втора електрохимочна двойка антимон-оловен окис. Поради това при зареждането на акумулаторите с такава сплав, се отделят много газове от електролизата на водата - водород и кислород (не са токсични, както казва Венто, а сместа от двата газа е взривоопасна).
Този дефект на оловните акумолатори се намалява с понижаване на количеството антимон до 1-2%. Елетролизата на водата е по-малка и това са т.н. lowmaintenance. Като пример те губят 6-10 пъти по-малко вода от класическите.
При maintenancefree антимона е заменен с калций и/или калай. При тях проблема с втора електродна реакция е почти напълно елиминиран и загубите на вода са минимални. Обикновенно те са капсуловани и във всяка клетка има катализатор, гъбеста платина, който окислява водорода и кислорода обратно до вода. Т.е. капсулованите акумулатори могат да се зареждат също без опасност стига зарядния ток да е подходящ, най-често 1/20 от капацитета.
Съществуват и други видове оловни сплави с мед, кадмий и дори сяра За да продължите живота на вашия акумулатор никога не допускайте разреждане под 1.75V /на клетка/, презареждане над 2.5V и винаги следвайте инструкциите на производителя.
Vento е написал много верни неща, но искам и аз да добавя малко елетрохимия.
Понеже чистото олово нямя достатъчно добри механични своства, в акумулаторите се използва сплав от олово и 4-6% антимон. А антимона се разтваря в електролита и се получава втора електрохимочна двойка антимон-оловен окис. Поради това при зареждането на акумулаторите с такава сплав, се отделят много газове от електролизата на водата - водород и кислород (не са токсични, както казва Венто, а сместа от двата газа е взривоопасна).
Този дефект на оловните акумолатори се намалява с понижаване на количеството антимон до 1-2%. Елетролизата на водата е по-малка и това са т.н. lowmaintenance. Като пример те губят 6-10 пъти по-малко вода от класическите.
При maintenancefree антимона е заменен с калций и/или калай. При тях проблема с втора електродна реакция е почти напълно елиминиран и загубите на вода са минимални. Обикновенно те са капсуловани и във всяка клетка има катализатор, гъбеста платина, който окислява водорода и кислорода обратно до вода. Т.е. капсулованите акумулатори могат да се зареждат също без опасност стига зарядния ток да е подходящ, най-често 1/20 от капацитета.
Съществуват и други видове оловни сплави с мед, кадмий и дори сяра За да продължите живота на вашия акумулатор никога не допускайте разреждане под 1.75V /на клетка/, презареждане над 2.5V и винаги следвайте инструкциите на производителя.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
По принцип да. Все пак виж инструкциите на производиителя, а ако нямаш такива, по-добре го зареждай с не повече от 1.5 А.
Аз ползвам микропроцесорно импулсно зарядно на Voltcraft. Максималния му заряден ток е ограничен на 1.5А при максимално зарядно напрежение 14.4V. Има и два различни режима на зареждане, за акумулатор с течен електролит и за такъв с електролит гел.
Обикновенно се налага да се дозареди акумулатор и 10-15 часа са достатъчни в най-лошия случай. Ниския заряден ток удължава живота на акумулатора.
Аз ползвам микропроцесорно импулсно зарядно на Voltcraft. Максималния му заряден ток е ограничен на 1.5А при максимално зарядно напрежение 14.4V. Има и два различни режима на зареждане, за акумулатор с течен електролит и за такъв с електролит гел.
Обикновенно се налага да се дозареди акумулатор и 10-15 часа са достатъчни в най-лошия случай. Ниския заряден ток удължава живота на акумулатора.
- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Да не прекаляваме все пак с мерките за безопасност !!!!
До сега не съм срещал каквато и да е акумулаторна батерия,която да иска по-малък ток от 1/10 от капацитета !!!!!
1/20 ???????
Колко време ще трябва да го зареждаш ??? Една седмица ()риторичен въпрос ..
Замислете се все пак какъв е зарядният ток когато е в колата ?? Доста над 1/20 !!!!
До сега не съм срещал каквато и да е акумулаторна батерия,която да иска по-малък ток от 1/10 от капацитета !!!!!
1/20 ???????



Замислете се все пак какъв е зарядният ток когато е в колата ?? Доста над 1/20 !!!!
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
WDW написа:Да не прекаляваме все пак с мерките за безопасност !!!!
До сега не съм срещал каквато и да е акумулаторна батерия,която да иска по-малък ток от 1/10 от капацитета !!!!!
1/20 ???????![]()
![]()
Колко време ще трябва да го зареждаш ??? Една седмица ()риторичен въпрос ..
Замислете се все пак какъв е зарядният ток когато е в колата ?? Доста над 1/20 !!!!
Тягови акумулатори (на електрокари) 1/10, стартови (такива за каквито иде реч) 1/20. Зарядния ток в колата при изправен регулатор на напрежението и приличен акумулатор рядко надхвърля 1/20 А. Ако не вярваш може да го премериш. Една седмица зареждане



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта