Загуби на мощност от водна помпа и генератор.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Сря 25 апр 2007 7:47


Е и освен това са намалени и възможностите за регулиране,спецификата на флуидите е различна,при по големи двигатели се изискват допълнителни вентилатори с еди какви си ъгли на атака и т.н темата е доста обширна




Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Чет 31 яну 2008 9:16


Малко UP :)
Ето едно линкче, където един човек си е направил труда да тества каква е разликата във разхода, и вървежа със, и без генератор. В крайна сметка извода е, че разхода пада с 10% и идват няколко коня в повече :!:

http://www.metrompg.com/posts/alternator-optional.htm

Изображение


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Чет 31 яну 2008 11:36


На някой таксита генераторите са с по големи шайби да не натоварват толкова двигателя- дава икономия от 0.5-1 л.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 31 яну 2008 15:10


Загубите от генератора могат да се изчислят като се измери консумацията на ток при типични условия. Оттам се изчислява мощността по закона на ом, оттам принципно може да се изчисли товара на двигателя с отчитане на КПДто на генератора (но трябва информация или тестове за да се докопа такова инфо). Трябва да се добави и триенето в лагерите му и загубите в ремъчната предавка. И за двете неща си има формули, стига да има желание.

За водната помпа - трябват данни за характеристиката на помпата, откъдето предвид сечения, плътност и температура може да се изчисли и т.н. И експериментално може.

Като цяло не са много големи тези загуби обаче. Доста по-сериозен товар идва от хидравлика и компресор на климатика.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 31 яну 2008 15:14


"На някой таксита генераторите са с по големи шайби да не натоварват толкова двигателя- дава икономия от 0.5-1 л."

С по-голяма шайба падат оборотите на вала, оттам оптималния режим на генератора се премества към по-високи обороти на двигателя.
Така може и да се постигне икономия, но на цената на недозаряд на акумулатора при празен ход.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта