
VR6 срещу АБФ- впечатления?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- dude
- Мнения: 1614
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
е точно, щото е шестак, при четиритактов двигател, би трябвало да имаш поне 1 и нещо полезни такта , демек по-бърза реакция на двигателя
гледах, че са странно разположени и не мога да кажа как точно се застъпват
П.С логиката е 360 градуса завъртане се приема за един цикъл 4 такта, при 4 цилиндъра имаш 90 градуса разминаване, т.е всеки цилиндър е в различен такт, но при 6 цилиндрите са на по 60 градуса отместени, демек имаш два цилиндъра в еднакъв такт едновременно, нали така си го представям аЗ?
демек при една и съща мощност 6така трябва да дърпа повече нали?
гледах, че са странно разположени и не мога да кажа как точно се застъпват
П.С логиката е 360 градуса завъртане се приема за един цикъл 4 такта, при 4 цилиндъра имаш 90 градуса разминаване, т.е всеки цилиндър е в различен такт, но при 6 цилиндрите са на по 60 градуса отместени, демек имаш два цилиндъра в еднакъв такт едновременно, нали така си го представям аЗ?
демек при една и съща мощност 6така трябва да дърпа повече нали?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Да дърпа повече ама обяснението е че за същия обем ако имаш 2.8 мотор с 4 цилиндъра са по 0.6 на цилиндър.Ако е 6так са 0.46 на цилиндър което води до по малки бутала с последващи биели,колянов вал,маховик което води до пъти по-малък инерционен момент на цилиндър което позволява мотора да се развърта доста по-добре дори и от АБФ който е с 0.5 кубика на цилиндър.Отделно като прибавиш че обема си е обем-демек въртящ момент и плавната работа и става
Естествено всичко това си има цена - повече цилиндри -повече лагери и триещи се части и топлинни загуби на по-малк мотор-тоест по-ниско КПД което води до малак спад в мощноста като цифра спрямо четирицилиндров и по-висок разход и евентуално повече карантий за смяна като му дойде времето.

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Така след като един ден с брабуза си говорехме за вр6 той ми каза че имали някакъв дефект на оптегача на веригата.. след което реших да се осведомя по този проблем..
оказа се че проблема се е запазил при всички мотори с вериги на фауве .. до колкото разбрах понабиват отвреме на време клапанчета
иначе мотора е със скрит потенциал ... нормално 15 градусов В образен Редови (колкото и глупаво да звучи) приблизително 3к кубика ..!
Плюсове много .. минуси пак толкова.. зависи какво ти е на сърцето веке..!
оказа се че проблема се е запазил при всички мотори с вериги на фауве .. до колкото разбрах понабиват отвреме на време клапанчета
иначе мотора е със скрит потенциал ... нормално 15 градусов В образен Редови (колкото и глупаво да звучи) приблизително 3к кубика ..!
Плюсове много .. минуси пак толкова.. зависи какво ти е на сърцето веке..!
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Да това е истина. Тъй като тук в Бг не е масов двигател, но в САЩ масово се кара, както 12V, така и 24V. Доста хора в Vortex-а предупреждават да се следи състоянието на обтегача на ангренажната верига, защото чест проблем е разхлабването му и вследствие на това прескачане на веригата и фатален удар.
Като цяло, аз който не съм почитател на коли, които стават само за 0-100 км/ч или за драг и като човек, който само един път съм имал щастието да покарам Голф с такъв мотор, но само около 10 км, твърдя че това е моя фаворит. Като забравям всякакви негови недостатъци.
П.П. Стига ме прекръщавали, бре! БаРбус бях, сега брабуЗ ... аз се бях писал бЛабус ...
Като цяло, аз който не съм почитател на коли, които стават само за 0-100 км/ч или за драг и като човек, който само един път съм имал щастието да покарам Голф с такъв мотор, но само около 10 км, твърдя че това е моя фаворит. Като забравям всякакви негови недостатъци.
П.П. Стига ме прекръщавали, бре! БаРбус бях, сега брабуЗ ... аз се бях писал бЛабус ...

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
brabus написа:Стига ме прекръщавали, бре! БаРбус бях, сега брабуЗ ... аз се бях писал бЛабус ...
Стига мрънка ще съберем леф ти купим една риза деба

И аз долу горе толкова карах корадо с такъв двигател искам да кажа че съм очарован .. просто не спря да набира тая красавица... незнам как ще полудява като гледам че ги правят с дросели и инжектори и с 2 читави вала на шрик

както казах има плюсове има и минуси .. слагаш ги на кантара и даваш лева !
- Sukicha
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 9:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе
driver написа:Аз си мислех, че VR6 е голямата работа, но срещу ABF му идва малко зор.До колкото си мислех 6-така е мако по-муден на старта и мислех, че след 2-ра ще мине покрай мен, но противно на очакванията ми това не стана. Може екземплярчето да е било поиздухано /макар, че изглеждаше в отлично състояние/ но е факт, че на 400 м. да же и на доста повече VR6 беше на повече от 3-4 коли зад мен.
Повторихме няколко пъти старта, но резултата беше един и същ - ABF-a бие с доста добра преднина. Трябва да се има и в предвид, че дръпката я правихме по нанагорнище и там по пътя на логиката по-голяма кубатура, кончета и цилиндърчета трябва да взимат превес.
Бъди сигурен, че ако е читав VR6-а няма как да стане това

Ако на 23-ти си на Калояново, обади ми се, за да си сверим часовниците

- VeilSide
- Мнения: 856
- Регистриран на: Нед 13 авг 2006 5:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Sukicha написа:Повторихме няколко пъти старта, но резултата беше един и същ - ABF-a бие с доста добра преднина. Трябва да се има и в предвид, че дръпката я правихме по нанагорнище и там по пътя на логиката по-голяма кубатура, кончета и цилиндърчета трябва да взимат превес.
Бъди сигурен, че ако е читав VR6-а няма как да стане това![]()
Ако на 23-ти си на Калояново, обади ми се, за да си сверим часовниците

- alpine
- wheels dealer
- Мнения: 3020
- Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
- Автомобил: L-Es
- Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
- Местоположение: Варна
- Контакти:
niikoo_1 написа:
А и на Голф 3 тоя супер тежък мотор му преебава адски много баланса и в никакъв случай не е най-добрата комбинация, ако трябва да се ката на писта или на път с много завой, там един лек КР ще си покаже зъбките и ще остави в точка VR6
колега между КР и ВР6 разликата е 50кг което не е чак толкова много , а и щом си е излязал от завода нема грижи , там са подсигурили сигурно едно още 40% допълнителна маса , може да не ти се вярва но факт




p.s. pantera , fiuta

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта