:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Какви нови VW-та се внасят в България от Юнитрейд/Порше-БГ

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Нед 14 окт 2007 11:30


dobrinb написа:Само едно ми идва на ум - каква им е далаверата да има второ качество, като гаранцията е една и съща.

Няма далавера, основна цел на управлението на качеството е минимизиране на ниско качествените продукти, но е факт че ги има, и то не малък процент. Аз пък се сещам, че фикс на бъг в Бг е пъти по-евтино(както като цена на труд, така и като части), а и тук при липса на законодателство в тази насока е много лесно да те убедят, че съединител е консуматив и други такива. А нали се сещаш че от друга страна БГ пазара не е много голям, но достатъчен да покрие една сериозна част от ниско качествените продукти. Ако тези продукти попаднат на голям пазар, като в Германия или САЩ, и се разшуми за ниско качество и отказ за гаранция, реномето пада, а и конкурента не спи.....
Пак казвам, да не мислим много, че главата боли. Просто дано всеки има възможност да си купи нов автомобил, пък бил той и от БГ ;-)




Atanas14
Мнения: 749
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Atanas14 » Нед 14 окт 2007 11:37


според теб феродовия диск не е ли консуматив?


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Нед 14 окт 2007 11:46


Искам леко да се уточня. Дайте да зарежем понятието второ качество и както е споменал вече колега да говорим за своеобразно сортиране на автомобилите според предназначението им. Сами знаете, че автомобила се тества и някои възли и детайли може да се окажат леко проблемни и хоп към държавици, като нашата. :wink:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 14 окт 2007 11:57


KOKO ГЕОРГИЕВ написа:автомобила се тества и някои възли и детайли може да се окажат леко проблемни

Дай пример, че нещо не се сещам...


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Нед 14 окт 2007 12:38


dobrinb написа:
KOKO ГЕОРГИЕВ написа:Дай пример, че нещо не се сещам...

Работил съм 2 месеца в авторемонтен завод и помня как един автобус на една много специална организация беше ремонтиран и стана като нов, а другите се ремонтираха "през пръсти". Абсолютно съм уверен, че и при сглобяването на новите автомобили това е напълно възможно.
Щом съм пуснал темата и то в главния форум значи съм насъбрал достатъчно информация, че въпросния проблем съществува наистина. Тези които категорично отхвърлят моето (и но мнозинство добри разбирачи) мнение явно не са добре запознати с производствените процеси.
Ако при Форд, Пежо и Опел това нещо е допустимо, то при скъп автомобил за класа си като VW е абсолютно недопустимо. :roll: :roll:


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Нед 14 окт 2007 13:13


KOKO ГЕОРГИЕВ написа:..."през пръсти"...при сглобяването на новите автомобили това е напълно възможно.


С риск да оттегча запознатите (повече от мен) с материята ще опиша защо това според мен не е възможно:

Значи представете си една поточна линия (то не е линия, ами "улица"), която влачи колите бавно. На нея има >50 работника, всеки от който си има ограничение на пода, което е дълго според това което прави.Тези пичове монтират различни чарколяци. Един слага мигачи, друг броня, други 2ма преден капак и прочие. Всяко движение е за определено време: Примерно мигача требе да го сложи за 60 сек, сиреч ограничението на пода му е дълго да речем 2 метра, защото "улицата" върви с Х см/сек.

Всеки работник има един стоп бутон под ръка, с който може да спира улицата, ако случайно не смогне на даден елемент. Това се случва доста рядко, защото всяка минута застой дебело (върти ми се нещо от рода на 30000 евро на минута). Времето за монтаж е доста добре изчислено, така че тия хора са добре заети през цялото време, даже е малко стресово, ако човек ги гледа отстрани.

И сега конкретно по темата: Няма такъв момент, че пича слага един вид мигач на кола А, а пък на кола Б друг, щото тя е за БГ. Панера с мигачите е един и същ, така е и с болчетата, гайките, щипките и квото се сетите още друго.

А по въпроса, че това не можело да се направи иначе (частите да се разделят на А и Б), щото си било много работа: Може да се направи, и още как. Но хората не го правят. Пример: Измежду колите на конвейра има модел за Англия (обратен волан). В момента когато минава покрай пича който слага таблото самото "огледално" табло вече е зад него и той само трябва да свери щрих кода от лепенката върху каросерията (където е закодирано че тва е английски модел), за да е сигурен, че требе да монтира другото табло.


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Нед 14 окт 2007 13:18


Чудомир написа:А по въпроса, че това не можело да се направи иначе (частите да се разделят на А и Б), щото си било много работа: Може да се направи, и още как. Но хората не го правят.

ПРАВЯТ ГО!!!Точно това е смисълът на темата ми.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 14 окт 2007 13:23


Някой виждал ли е съвременен завод за автомобили? Говоря нещо като VW, Audi, BMW? Да не си мислите, че все още хора монтират мигачи, фарове, брони и т.н. :?: :roll:

Както писах по-горе - автомобилите се сглобяват автоматично по ред на заявките на дилърите... демек няма как да стане номера с различното качество... а и никой няма интерес от това :idea:


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Нед 14 окт 2007 13:34


Само човек който е много далеч от автомобилостроенето и който никога не е виждал как работи главния конвейер може да твърди, че има разлика в качеството на изпълнение.

Съвременните конвейери позволяват на една и съща линия едновременно да се събират различни модели и различни модификации. И разбира се, различни цветове.

Операторът има "карта" със задание - на тази кола (примерно) катализатор от тази купчинка, а на онази - от другата. Обаче, разликата между двете "купчинки" не е в качеството на изпълнение, а в зависимост от изискванията и законовите положения в дадената страна (country-specific design requirement). Както и от други изисквания - примерно "тропическо" или "арктическо" изпълнение.

Обаче! Както казах, "купчинките" се различават по технически параметри, а не по качество.

Колко основни възела и колко главни части има една кола? Умножете това по броя на възможните проектни модификации. Умножете резултата по броя на предлаганите допълнителни опции (само като най-прост пример - ел-пакет за стъклата - това са други кабели, друг панел!).

Вие представяте ли си каква логистика и проследяване са необходими ако допълнително се прави деление на "първо" и "второ" качество?

Че това струва повече пари отколкото бракуването на негодните детайли!


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Нед 14 окт 2007 13:45


Айде по-конкретно. Със сигурност твърдението ми важи за автомобили произведени поне до 2001 г, а след това май всичко си е един и същи конгломерат. Не знам точно.
Прощавайте представител на марката за голяма държава и главен приемчик да твърдят това, а Вие искате да кажете, че не е вярно. Не става колеги!!! :lol:


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Нед 14 окт 2007 13:57


Чудомир написа:
KOKO ГЕОРГИЕВ написа:..."през пръсти"...при сглобяването на новите автомобили това е напълно възможно.


С риск да оттегча запознатите (повече от мен) с материята ще опиша защо това според мен не е възможно:

Значи представете си една поточна линия (то не е линия, ами "улица"), която влачи колите бавно. На нея има >50 работника, всеки от който си има ограничение на пода, което е дълго според това което прави.Тези пичове монтират различни чарколяци. Един слага мигачи, друг броня, други 2ма преден капак и прочие. Всяко движение е за определено време: Примерно мигача требе да го сложи за 60 сек, сиреч ограничението на пода му е дълго да речем 2 метра, защото "улицата" върви с Х см/сек.

Всеки работник има един стоп бутон под ръка, с който може да спира улицата, ако случайно не смогне на даден елемент. Това се случва доста рядко, защото всяка минута застой дебело (върти ми се нещо от рода на 30000 евро на минута). Времето за монтаж е доста добре изчислено, така че тия хора са добре заети през цялото време, даже е малко стресово, ако човек ги гледа отстрани.


Преди години бях в един завод на Toyota. Опитах се да преброя операциите на един от работниците. Обърках сметката някъде към тридесетата :)

Което ме впечатли най-много, след като завършеше едната кола, той ТИЧАШЕ 20 метра назад за да почне другата. Кошмар.

А иначе си абсолютно прав.

Що се отнася до "улица", виж това:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1837641

Проследете цялата нишка (поне до втора страница)

Внимание! Слабонервните да си приготвят кофичка та да не се лигавят като им потекат слюнките :)


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Нед 14 окт 2007 14:27


Tougi написа:Внимание! Слабонервните да си приготвят кофичка та да не се лигавят като им потекат слюнките :)

Пич, аз пък съм посещавал авиозавод(Антонов - Киев) и това е същото, а не конвейра за масови автомобили.
Говорим за масови, а не бутикови коли. :!: :!:
Каквото и да си посещавал те уверявам, че има сортиране на готовата продукция, която ще се продава на принципа "от склад". :wink:
Те разбира се това няма нито да ти го покажат, нито да ти го разкажат. :!: :!:


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Нед 14 окт 2007 14:48


KOKO ГЕОРГИЕВ написа:
Tougi написа:Внимание! Слабонервните да си приготвят кофичка та да не се лигавят като им потекат слюнките :)

Пич, аз пък съм посещавал авиозавод(Антонов - Киев) и това е същото, а не конвейра за масови автомобили.
Говорим за масови, а не бутикови коли. :!: :!:


Чакай, аз не твърдя, че всички конвейери изглеждат така :)

KOKO ГЕОРГИЕВ написа:Каквото и да си посещавал те уверявам, че има сортиране на готовата продукция, която ще се продава на принципа "от склад". :wink:
Те разбира се това няма нито да ти го покажат, нито да ти го разкажат. :!: :!:


Това е друго. Сортиране на готовата продукция (разбирай колите произведени без поръчка).

Тук съм съгласен, че ако има някоя при която при крайния тест са се появили някакви съмнения (в рамките на допустимото, обаче) може да замине за България вместо за някой голям дистрибутор в Германия.

Щото рекламацията от големия дистрибутор е много по-болезнена отколкото от някакво си "Порше България" (да ме прощава Г-н Буйна) :roll:


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Нед 14 окт 2007 14:56


Tougi написа:Тук съм съгласен, че ако има някоя при която при крайния тест са се появили някакви съмнения (в рамките на допустимото, обаче) може да замине за България вместо за някой голям дистрибутор в Германия.

Щото рекламацията от големия дистрибутор е много по-болезнена отколкото от някакво си "Порше България" (да ме прощава Г-н Буйна) :roll:

Най-сетне се разбрахме за какво говорим и постигнахме пълно единомислие. :kef: :kef: :beer :beer


jgmec
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 0:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jgmec » Нед 14 окт 2007 15:06


Съвсем нормално е да има 1, 2 ... н-то качество коли от една марка и модел. Всички стоки имат някаква класификация (паркета например :D). И не става дума че се внасят коли които не могат да покрият гаранционните условия, а такива които са 2 и нататък качество. Пресен пример ми е колата на мой колега - чисто нова от магазина, не е на лизинг, не е стандартно изпълнение а спортно купе, на 4000 км. е вече и харчи по 1 литър масло на 1000 км. Естествено гаранцията не покрива такива случаи! И се съмнявам такава кола да може да се продаде безболезнено в Германия. Най-малкото така не се гради име.

В този форум и друг път е коментирано, че не всички нови пасати покриват Евро4 и до миналата година се продаваха тук, въпреки че моделът стандартно е със Евро4 - като за Европа.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта