Кабели за даване на ток..тука няква дискусиика

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Нед 25 ное 2007 0:01


nii написа:Wili, правилото е че 1 квадратен мм жица носи 10 ампера променлив ток, при постоянен - повече. дълготрайно.
тоест 25мм издържа поне 250А променлив или около 350 постоянен.
и 16мм ти върши работа щото доколко знам почти няма стартер над 200А
дължината не е фатална
фатална е контактната повърхност на щипките

аз лично не съм фен на тия кабели, предпочитам тънки жички, връзваш + към + и - към -, палиш колата донор и пушиш една цигара, всеки нормален акумулатр за 10 мин ще зареди достатъчно за да запали


Напълно съм съгласен с колегата.

Основен проблем тук е контактната повърхност на щипките.Дори да е 50мм кабела за да протече ток достатъчен да запали колата накрайниците трябва да са от сорта на кабелна обувка или клема за акомулатор , затегната добре.Нали се сещате, че щипката нито има контактната повърхност нито силата на притискане към клемата на акумулатора за ток по голям от 20А, от там на татък почва загряването на мястото с най-лош контакт.

Основно, даването на ток се състой в това, да заредиш акумулатора на другия автомобил, при което може да се ползва кабел не по голям от 10мм, а за дължината, не повече от 3м, и горе долу прилични щипки, по възможност медни и запоени за кабела.




Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Нед 25 ное 2007 2:28


chy написа:не споря,не съм сигурен...ама аз знам че 1 мм2 =6 ампера :roll: :roll:

ми имам едни таблици в офиса, утре ще погледна пак за всеки случай но мисля че няма грешка


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Пон 26 ное 2007 9:14


аз имам едни кабели 16 квадрата, дълги са около 6 метра и нямам никакви проблеми - нищо че са дълги :wink: дори и камион си пали с тях :wink: тествал съм го :lol: според мен за леки автомобили 16-ката е достатъчна 8)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 26 ное 2007 11:12


Абсолютно съгласен, че проблема до голяма степен идва от щипките, поради малката им контактна площ..
Но поне имат едно преимущество.. заваряват се.. при първата искра ;)


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Пон 26 ное 2007 11:42


Масата не е задължително да се взима от акумулатора! Аз например я хващам от планката на алтернатора. Там площа е по - голяма.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 26 ное 2007 12:20


Geleto написа:Масата не е задължително да се взима от акумулатора! Аз например я хващам от планката на алтернатора. Там площа е по - голяма.

Даже е задължително да се взема от друго място (не от акумулатора) - от други съображения. При включване масата се свързва последна, а при изключване се разкача първа. Идеята е да няма искри около акумулатора (а някъде по-далеч), тъй като при процесите в него се отделя водород, който е силно взривоопасен.


Потребителски аватар
valeri dimov
Мнения: 117
Регистриран на: Пон 28 ное 2005 11:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

хм

Мнениеот valeri dimov » Пон 26 ное 2007 19:05


питаи bratt за кабели да ти каже какви има...... :wink:


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Пон 26 ное 2007 19:39


Вчера се сдобих с кабели 400А от Практикер-щипките се разпаднаха още в опаковката mhihi .За 10 лева-толкова.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 26 ное 2007 19:56


icoico написа:Вчера се сдобих с кабели 400А от Практикер-щипките се разпаднаха още в опаковката mhihi .За 10 лева-толкова.
:D е поне ти е останал кабела,пак не си капо


Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Мнениеот Stefan » Пон 26 ное 2007 20:07


При подаване на ток и той може да се стопи mhihi


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Вто 27 ное 2007 8:45


tatenceto написа:аз да попитам-щипките ти същите ли са като на купешките или са по различни.и ако са други дай моля инфо от къде си ги взел.или майстора ти -координати,ако може.


Взех си ги от магазина за акумулатори на бул. Овча купел, до светофара с "Народно хоро". Не знам какъв е материалът от който са направени щипките, но са доста солидни.


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Вто 27 ное 2007 22:09


andro_ написа:Колкото е по-високо напрежението,толкова сечението на кабела,необходимо да пренесе 1А ток е по-малко


Да не бъркаш с честотата?

За прав ток чичко Ом казва, че I=U/R


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 27 ное 2007 22:46


в една друга тема го бях описвал, ще го напиша и тук.
взимате едно кабелче като за тонколони примерно 2х1.5 квадрата и в двата края му запоявате букси като за запалката на колата.
ръгате в запалката на работещата кола и в запалката на умрелата.
пушите цигара/пиете кафе
в първите секунди зарядния ток отива на 20 ампера но после пада така че в най-лошия случай ще думне бушона на запалката.
след има няма 5 минути умрелата кола ще е заредила достатъчно че да врътне стартера за 5 секунди колкото да запали
преди самото палене разкачате кабеляка щото иначе 100% ще стопите бушона
тая жица излиза под 5 лева и се събира в джоба...
ако искате може да сложите малки щипки вместо запалкови букси но тогава рискувате да дадете нещо на късо по невнимание.

последния път като умря на пежото акумулатора го запалих с кабел 2х0.75 квадрата :)


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 28 ное 2007 18:37


В повечето случаи проблема е не дебелината на кабела /разбира се да не е под 10 кв./ а площа с която щипките контактуват с клемите на акумулатора и връзката на самия кабел с щипките. При голям ток през малка площ /сечение/ -> бързо загряване -> покачване на съпротивлението -> пад на напрежението.
А за парите дето човек ще даде за хубави кабели по-добре да си вземе едно зарядно за акумулатора и да си го дозарежда. Аз кабели не нося защото гледам да се грижа редовно за акумулатора си :wink: .


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Сря 28 ное 2007 19:44


nii написа:в една друга тема го бях описвал, ще го напиша и тук.
взимате едно кабелче като за тонколони примерно 2х1.5 квадрата и в двата края му запоявате букси като за запалката на колата.
ръгате в запалката на работещата кола и в запалката на умрелата.
пушите цигара/пиете кафе
в първите секунди зарядния ток отива на 20 ампера но после пада така че в най-лошия случай ще думне бушона на запалката.
след има няма 5 минути умрелата кола ще е заредила достатъчно че да врътне стартера за 5 секунди колкото да запали
преди самото палене разкачате кабеляка щото иначе 100% ще стопите бушона
тая жица излиза под 5 лева и се събира в джоба...
ако искате може да сложите малки щипки вместо запалкови букси но тогава рискувате да дадете нещо на късо по невнимание.
последния път като умря на пежото акумулатора го запалих с кабел 2х0.75 квадрата :)
това е можеби най чистия вариянт,но трябва да си се обадил на приятел ,който има време да те чака.ако си на улицата и просто ти помага някой, трябва да се справяш мигновенно.и тогава кабели с щипки е най нужната вещ.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта