nii написа:Wili, правилото е че 1 квадратен мм жица носи 10 ампера променлив ток, при постоянен - повече. дълготрайно.
тоест 25мм издържа поне 250А променлив или около 350 постоянен.
и 16мм ти върши работа щото доколко знам почти няма стартер над 200А
дължината не е фатална
фатална е контактната повърхност на щипките
аз лично не съм фен на тия кабели, предпочитам тънки жички, връзваш + към + и - към -, палиш колата донор и пушиш една цигара, всеки нормален акумулатр за 10 мин ще зареди достатъчно за да запали
Напълно съм съгласен с колегата.
Основен проблем тук е контактната повърхност на щипките.Дори да е 50мм кабела за да протече ток достатъчен да запали колата накрайниците трябва да са от сорта на кабелна обувка или клема за акомулатор , затегната добре.Нали се сещате, че щипката нито има контактната повърхност нито силата на притискане към клемата на акумулатора за ток по голям от 20А, от там на татък почва загряването на мястото с най-лош контакт.
Основно, даването на ток се състой в това, да заредиш акумулатора на другия автомобил, при което може да се ползва кабел не по голям от 10мм, а за дължината, не повече от 3м, и горе долу прилични щипки, по възможност медни и запоени за кабела.