Той всеки лост може да подаде импулс без да щракне! Пробвай да видиш че и твоят го може, ако си достатъчно нежен
М/у другото аз много го използвам това именно на магистрала, ама кофтито е че мигва по веднъж ... ще се радвам и ще си купя ако колегат L&R измисли нещо по въпроса!
мигачи-комфорт....
- digigi
- Мнения: 192
- Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
- Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
- Двигател: 2019
- Местоположение: Варна-->London
Biser написа:Колегата DRL дали не може да измисли нещо по-въпроса? Аз съм готов да си купя от него.
Ника на колегата L&R а той прави DRL-та!
Но и аз съм готов да си купя таман две такива устройства ако успее да ги направи!
Така, че L&R е на ход . Пък ние все ще разберем, че го предлага(дори и да няма тема) от кой да си го вземем...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
L&R написа:Кофти момент е че не на всички модели може да се натисне лоста така че да даде импулс на релето към лампите за кратко, но не и да превключи постоянно.
Доколкото помня с лостчето се подава маса през лампите, а релето е вързано на +.
На почти всички коли такова нещо е предвидено..
поне след 90 г. сочат моите наблюдения
зависи колко сложно искаш да го правиш.
има няколко подхода:
единият е с допълнително реле и окабеляване /не за всички автомобили се предлага/ мисля струваше около 30евро + доставката от ebay.
По-лесният вариант е с едно времезадържащо реле, всъщност 2..
за около 5 лв и двете.. да накараш импулса да задържи около 4-5 сек.
единственият страничен ефект би билда накараш това реле, след 4 сек подаване на импулс /демек си си чукнал нормален мигач/ да не сработи...
би следвало да е относително просто..
стига да разбираш от електроника.
отправна точка:
http://passatplus.de/umbauten/blinker/index.htm
http://cgi.ebay.at/Plug-Play-Adapterkab ... otohosting
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Айде за спорта няколко хора които още не са са си научили урока, даже и схемки с hex филета са дали..
http://www.jalt.de/Downloads/BS/BS.zip
http://www.jalt.de/sites/init.html
http://www.jalt.de/sites/blinkersteuerung.htm
http://www.jalt.de/Downloads/BS/BS.zip
http://www.jalt.de/sites/init.html
http://www.jalt.de/sites/blinkersteuerung.htm
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Както каза L&R атмел в кола , или трябва да филтрираш всички входове /изходи и пак не е гаранция , че няма да се ошашка.
За тъпанарите кат мен дето ги мързи да научат С+ и да си програмират един PIC , да си купят един двоен чакащ мултивибратор (LS123 например, или някой C-mos na 12V) да му турнат една RC група на 4-5 сек. и на изхода да подложат по един N-MOS транзистор (IRFZ44)
Ей Ви конфорт модул
123-ката да се задейства от прехода от високо към ниско ниво, в противен случай ще цъка още 4 сек, след изключване на нормалният мигач. За по сигорно сигнала да се вземе през 10к и 100n към маса да се избегнат евентуални смущения от входа.
пп: няма да смятам колко ще излезе , защото кабелите и кутийката ще са по-скъпи
Нещо съм пропуснал ! Какво е станало ?
За тъпанарите кат мен дето ги мързи да научат С+ и да си програмират един PIC , да си купят един двоен чакащ мултивибратор (LS123 например, или някой C-mos na 12V) да му турнат една RC група на 4-5 сек. и на изхода да подложат по един N-MOS транзистор (IRFZ44)
Ей Ви конфорт модул
123-ката да се задейства от прехода от високо към ниско ниво, в противен случай ще цъка още 4 сек, след изключване на нормалният мигач. За по сигорно сигнала да се вземе през 10к и 100n към маса да се избегнат евентуални смущения от входа.
пп: няма да смятам колко ще излезе , защото кабелите и кутийката ще са по-скъпи
L&R
аз си научих урока и съм пас иначе идеята не е лоша ще се радвам да се развие
Нещо съм пропуснал ! Какво е станало ?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Dobromirski написа:...
Ето един колега с който можем да поговорим на един език, малко е разхищение с микроконтролер и според мен, а за да сложим N-mos и товара да е след него към маса ще трябва схема инвертор за управление на гейта, което оскъпява, я да сложим P-mos и релето е аут.
Последна промяна от L&R на Пет 30 ное 2007 9:05, променено общо 1 път.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
L&R написа:Dobromirski написа:...
...... я да сложим P-mos и релето е аут.
Рано е още и не си се събудил ...простено ти е
Товара не е към маса, а към + (поне като гледам картинката ръчката за мигачите е със средното краче към маса, която се прехвърля съответно към левият или десният мигач)
Връзваме N-mos транзистор ( S-на маса (средното краче на ръчката), D-ляв мигач (единият контакт на ръчката), G-към изхода от мултивибратора).
Другият аналогично на този, но от другият мултивибратор и към 3-тият контакт на ръчката(десен мигач).
Входа на мултивибраторите се връзва към Дрейновете на транзисторите.
Когато дойде "-" (маса) мултивибратора се задейства и отпушва транзистора за време RxC, като по този начин окъсява ръчката. Ако ръчката сте я върнали преди да изтече времето,(тоест само сте я клик) транзистора я "задържа" докато изтече времето.Ако сте я щтракнали за повече от RxC импулса изтича докато ръчката е щракната и като я изключите мигача гасне. Това е защото мултивибратора се задейства ЕДИНСТВЕНО от прехода от + към - и времето тече от момента на цъкването , а не от момента на изключването
Щеше да ми е по-лесно да го начертая, ама няма да ви спирам мисловният процес я
Последна промяна от Dobromirski на Пет 30 ное 2007 12:31, променено общо 1 път.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта