Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Според мен е правилно да се пуска двигателя при изключена предавка и натиснат съединител, още повече,че има коли на които е блокирано запалването при ненатиснат съединител. Искам само да допълня,че при случай на прегряване на двигателя по някаква причина е добре да не се гаси,а да се остави да работи без натоварване до нормализиране на температурата.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
airjohn написа: Искам само да допълня,че при случай на прегряване на двигателя по някаква причина е добре да не се гаси,а да се остави да работи без натоварване до нормализиране на температурата.
не винаги е така !
при изхвърлен антифриз се гаси - поне аз така го знам, но меже и да греша - ако някой знае повече в кои случаи какво.... нека пише

- dekata
- Мнения: 314
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран
kam_tod написа:
6. При неочаквано препятствие (като лежащ полицай) спирачката се рита и се държи дори при преминаване през препятствието. Важи и за дупките, трамвайните релси и др.;
7. Преминаване през препядствия като гореописаните с включена предавка или без да се натисне съединителя;
Би ли обяснил последствията,че ми минава нещо през ума,но не искам да фантазирам

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Да включваш без мъгла халогените - заслепяваш ненужно отсрещния шофьор, хабиш гориво и т.н.
Да си пуснал отзад лампата за мъгла или намалена видимост без нужда - отново същите проблеми за околните.
Да караш автомобила със зле регулирани фарове - за теб намалена видимост за колегите избодени очи.
Да монтираш крушки във фаровете с повишена мощност - отново заслепаване и повишен разход на енергия.
Въобще по осветлението има още много да се пише вероятно.
Да си пуснал отзад лампата за мъгла или намалена видимост без нужда - отново същите проблеми за околните.
Да караш автомобила със зле регулирани фарове - за теб намалена видимост за колегите избодени очи.
Да монтираш крушки във фаровете с повишена мощност - отново заслепаване и повишен разход на енергия.
Въобще по осветлението има още много да се пише вероятно.
moerte написа:....За това говоря за изграждане на правилните навици, това е смисъла - да имаш правилни шофьорски навици, които изключват допускане на елементарни грешки.
Аз смятам, че е по-добре да се пали когато колата не е на скорост без натиснат съединител. А за навика: Винаги преди да запаля натискам съединителя и проверявам дали съм на скорост и тогава въртя ключа.[/quote]
Това е твоя навик. Не прави от частния случай (твоя) общ.
А и съм обяснил, защо е по-добре да се пали на съединител. Ако имаш сериозни аргументи 'против' палене на съединител, напиши ги. Иначе само си проветряваме устите.
group® написа:при 6. когато натиснеш спирачката преди дупка или нещо такова колата ляга напред и свива пружина и амортисьор. Тоест няма какво да обере дупката и т.н.
при 7. нека автора си каже какво е имал предвид ...
Когато преминаваме през неравности (говоря за сериозни, като дупки, лежащи полицаи, изровени трамвайни релси и прочие), винаги трябва или да изключим на неутрална предавка или (за да пестим време) да натиснем съединителя. Защо? Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
kam_tod написа: Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.


искаш да кажеш, че вибрацията се предава по тоя ред ли? ако да, то не виждам как с изключена предавка ще спасиш

... абе нещо пак несхванах

нека моля някой запознат каже наистина кога се гаси и кога не двигателя при прегряване, че е важно ...

- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
group® написа:...нека моля някой запознат каже наистина кога се гаси и кога не двигателя при прегряване, че е важно ...
Колата не се гаси когато доливаш вода. Иначе аз винаги съм гасил когато няма какво да долея. А дали ще изгори гарнитура и ще изкриви глава е Божа работа

- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:46, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Geleto написа:group® написа:...нека моля някой запознат каже наистина кога се гаси и кога не двигателя при прегряване, че е важно ...
Колата не се гаси когато доливаш вода. Иначе аз винаги съм гасил когато няма какво да долея. А дали ще изгори гарнитура и ще изкриви глава е Божа работаЗависи колко време е карана с прегрят двигател!
а при не работеща перка к'во праЙм ...
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
group® написа:...а при не работеща перка к'во праЙм ...
Проблема е същия както и при не отворен термостат, въздушна възглавница и т. н.. Гася и чакам да истине. Впрочем зависи от релефа на пътя! Ако е спускане - на по - ниска предавка! Примерно ако е нормално на 4та пускам на 3та. И парното задължително да е включено
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта