Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Съб 08 дек 2007 18:35


Според мен е правилно да се пуска двигателя при изключена предавка и натиснат съединител, още повече,че има коли на които е блокирано запалването при ненатиснат съединител. Искам само да допълня,че при случай на прегряване на двигателя по някаква причина е добре да не се гаси,а да се остави да работи без натоварване до нормализиране на температурата.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Съб 08 дек 2007 18:43


1. Преди палене (особено зимата) се пускат фаров или друг консуматор на ток за 1-2 секунди. Целта е по силен стартов ток.
2. При по-сложничките коли (разбирайте с компове) - да се изчаква мигането на разни светлинки по таблото за да мине диагностиката на компа.



супер тема ;)


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Съб 08 дек 2007 18:47


airjohn написа: Искам само да допълня,че при случай на прегряване на двигателя по някаква причина е добре да не се гаси,а да се остави да работи без натоварване до нормализиране на температурата.

не винаги е така !
при изхвърлен антифриз се гаси - поне аз така го знам, но меже и да греша - ако някой знае повече в кои случаи какво.... нека пише :arrow:


Потребителски аватар
dekata
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот dekata » Съб 08 дек 2007 19:07


kam_tod написа:

6. При неочаквано препятствие (като лежащ полицай) спирачката се рита и се държи дори при преминаване през препятствието. Важи и за дупките, трамвайните релси и др.;
7. Преминаване през препядствия като гореописаните с включена предавка или без да се натисне съединителя;



Би ли обяснил последствията,че ми минава нещо през ума,но не искам да фантазирам :oops:


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Съб 08 дек 2007 19:21


при 6. когато натиснеш спирачката преди дупка или нещо такова колата ляга напред и свива пружина и амортисьор. Тоест няма какво да обере дупката и т.н.
при 7. нека автора си каже какво е имал предвид ...


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Съб 08 дек 2007 20:32


Да включваш без мъгла халогените - заслепяваш ненужно отсрещния шофьор, хабиш гориво и т.н.
Да си пуснал отзад лампата за мъгла или намалена видимост без нужда - отново същите проблеми за околните.
Да караш автомобила със зле регулирани фарове - за теб намалена видимост за колегите избодени очи.
Да монтираш крушки във фаровете с повишена мощност - отново заслепаване и повишен разход на енергия.
Въобще по осветлението има още много да се пише вероятно.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 08 дек 2007 23:09


moerte написа:....За това говоря за изграждане на правилните навици, това е смисъла - да имаш правилни шофьорски навици, които изключват допускане на елементарни грешки.


Аз смятам, че е по-добре да се пали когато колата не е на скорост без натиснат съединител. А за навика: Винаги преди да запаля натискам съединителя и проверявам дали съм на скорост и тогава въртя ключа.[/quote]
Това е твоя навик. Не прави от частния случай (твоя) общ.
А и съм обяснил, защо е по-добре да се пали на съединител. Ако имаш сериозни аргументи 'против' палене на съединител, напиши ги. Иначе само си проветряваме устите.


Потребителски аватар
malcho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот malcho » Съб 08 дек 2007 23:16


Аз паля с натиснат съединител - навик останал ми от когато го имах Пасатко - когато ми беше свършил акумулатора забелязах, че по-леко върти с натиснат съединител.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 08 дек 2007 23:16


group® написа:при 6. когато натиснеш спирачката преди дупка или нещо такова колата ляга напред и свива пружина и амортисьор. Тоест няма какво да обере дупката и т.н.
при 7. нека автора си каже какво е имал предвид ...

Когато преминаваме през неравности (говоря за сериозни, като дупки, лежащи полицаи, изровени трамвайни релси и прочие), винаги трябва или да изключим на неутрална предавка или (за да пестим време) да натиснем съединителя. Защо? Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 08 дек 2007 23:35


group® написа:1. Преди палене (особено зимата) се пускат фаров или друг консуматор на ток за 1-2 секунди. Целта е по силен стартов ток.
2. При по-сложничките коли (разбирайте с компове) - да се изчаква мигането на разни светлинки по таблото за да мине диагностиката на компа.

:да:


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Нед 09 дек 2007 0:21


kam_tod написа: Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.


:dontknow: нещо пак не схващам какво става :roll:
искаш да кажеш, че вибрацията се предава по тоя ред ли? ако да, то не виждам как с изключена предавка ще спасиш :roll: и кое по-точно щадиш така ... двигателя ли?
... абе нещо пак несхванах :roll:



нека моля някой запознат каже наистина кога се гаси и кога не двигателя при прегряване, че е важно ... :idea:


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Нед 09 дек 2007 0:31


group® написа:...нека моля някой запознат каже наистина кога се гаси и кога не двигателя при прегряване, че е важно ... :idea:


Колата не се гаси когато доливаш вода. Иначе аз винаги съм гасил когато няма какво да долея. А дали ще изгори гарнитура и ще изкриви глава е Божа работа :wink: Зависи колко време е карана с прегрят двигател!


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Нед 09 дек 2007 0:37


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Нед 09 дек 2007 0:46


Geleto написа:
group® написа:...нека моля някой запознат каже наистина кога се гаси и кога не двигателя при прегряване, че е важно ... :idea:


Колата не се гаси когато доливаш вода. Иначе аз винаги съм гасил когато няма какво да долея. А дали ще изгори гарнитура и ще изкриви глава е Божа работа :wink: Зависи колко време е карана с прегрят двигател!



а при не работеща перка к'во праЙм ...


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Нед 09 дек 2007 1:01


group® написа:...а при не работеща перка к'во праЙм ...


Проблема е същия както и при не отворен термостат, въздушна възглавница и т. н.. Гася и чакам да истине. Впрочем зависи от релефа на пътя! Ако е спускане - на по - ниска предавка! Примерно ако е нормално на 4та пускам на 3та. И парното задължително да е включено



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта