проблем, смених термостат, никаква разлика!!!

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
veritas
Капитан пустиняк
Мнения: 2565
Регистриран на: Чет 26 апр 2007 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот veritas » Чет 20 дек 2007 15:15


Милослав написа:Дунев .... аман - нищо не става там , ама нищо.

Не сте съвсем прав колега.Имат много добра техника въпроса е че няма кой да работи с нея :wink:




Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Чет 20 дек 2007 16:05


veritas написа:
Милослав написа:Дунев .... аман - нищо не става там , ама нищо.

Не сте съвсем прав колега.Имат много добра техника въпроса е че няма кой да работи с нея :wink:
е то каква полза от нея тогава - пак нищо не става :lol:


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Чет 20 дек 2007 18:52


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vladote
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: проблем, смених термостат, никаква разлика!!!

Мнениеот vladote » Чет 20 дек 2007 18:55


predel написа:Колата ми е Венто 93 г, моно-инжекция, 85 к.с.,Колата не може да загрее до оптималната си температура, четоxфорума навсякаде пише за термостат. Днес отидох в Дунев сервиз да сменя термостата и след 2 часа отидох да си я взема. Там механика ми каза, че проблема не е бил в термостата, колата пак не можеше да загрее повече от 70 градуса. Обясняваше ми за някаква смяна на гарнитурата на колата, че май там бил проблема, която щяла да струва 600 лева труд и материали, и разбира се му се изсмях. Да ви моля да ми дадете някакво мнение каква може да е пречината да не загрее и с новия термостат или са ме прецакали?

Може и да е прав. По принцип дори и с прецакан термостат ако работи на място пак трябва да загрее


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: проблем, смених термостат, никаква разлика!!!

Мнениеот DAXC » Чет 20 дек 2007 20:13


predel написа:Колата ми е Венто 93 г, моно-инжекция, 85 к.с.,Колата не може да загрее до оптималната си температура, четоxфорума навсякаде пише за термостат. Днес отидох в Дунев сервиз да сменя термостата и след 2 часа отидох да си я взема. Там механика ми каза, че проблема не е бил в термостата, колата пак не можеше да загрее повече от 70 градуса. Обясняваше ми за някаква смяна на гарнитурата на колата, че май там бил проблема, която щяла да струва 600 лева труд и материали, и разбира се му се изсмях. Да ви моля да ми дадете някакво мнение каква може да е пречината да не загрее и с новия термостат или са ме прецакали?

Преди 1-2 седмици, колега от форума, който кара пасат беше написал, че след смяна на термостата, колата му пак не е загрявала. Оказало се, че проблема е бил в избила гарнитура на главата. След смяна на гарнитурата и шлайф на главата проблема се е оправил. Но този ремонт не струва 600 лв. , по слоро около 100 лв.


Потребителски аватар
Пилето
Мнения: 29
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Пилето » Чет 20 дек 2007 20:25


Като работи на място- колата загрява и без термостат за 10 м.
Ако се движи извънградско- оборотите ниски, охлаждането- с 5-6 пъти по- голямо- тогава си стои на 50 гр., ако се кара градско- на 65- 70гр. пак за 10 минути- това е заседналия отпушен термостат.


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Чет 20 дек 2007 20:40


Намери термометър и измери температурата в казанчето при загряла кола.
Ще разбереш колко е наистина, после ще мислиш.


predel
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 25 май 2006 1:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот predel » Чет 20 дек 2007 21:21


Мисля така да направя, да измеря температурата с термометър и 6те преценя дали е термостат или датчик. В софииските задръствания температурата да се качи максимум до 75-80 градуса и след броени минути отново на 70 градуса. Извинявам се за грешката, която допуснах с техническата характеристика за колата, 75 к.с. е , а не 85 правописна грешка. Според мен май ще се наложи да мина на вариант със смяна на гарнитурата на главата, но не разбира се тука в софия на тея цени. Но това ще е евентуално като измеря реалната температура.


Потребителски аватар
nikolov_ms
Мнения: 35
Регистриран на: Съб 21 апр 2007 22:03
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: София

Мнениеот nikolov_ms » Чет 20 дек 2007 21:26


psstv18rp написа:Само термостат може да е според мен. Или индикатора да лъже.

Просто ако термостата е затворен няма начин да не загрее колата. :-)

Пипни долния маркуч към радиатора, трябва да е студен. Ако е топъл - значи термостата си седи отворен и най-вероятно в сервиза са те "нае..ли".

Също така завелязал ли си температурата на работа на термостата преди да го смениш,ако е с много ниски градуси и датчика лъже е напълно възможно да ти се губят 10-на градуса.А пък и тия масовите термостати дето ги продават работят по месец два и се скапват.Така че ако искаш свестен термостат ще трябва да го вземеш от Юнитриед.Малко е по скъпичък но пък няма да имаш проблеми. :D


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 21 дек 2007 11:09


"май ще се наложи да мина на вариант със смяна на гарнитурата на главата"

Не бързай с това. Само ако си 100% сигурен. Много вероятно е да е от термостат.
Проверката е много проста, виж наистина първо с термометър (внимавай при отваряне на казанчето да не се ощавиш!), после пипай долния маркуч. Ако термостата е наред, трябва да седи студен, и да се затопли чак като загрее колата стабилно.

Ако е отворен термостата, нормално е сега в студа да не може да загрее напълно дори на място в задръстване. Ако виждаш че температурата се покачва на място, а като се задвижиш - пада, това значи с 90% сигурност че термостата седи отворен.

Имай предвид че може да са го сменили, но да са го сложили нещо зле, да са го изкривили и т.н.

Аз моята като я взех термостата седеше отворен, като го свалих се оказа че е изкривен (може би са го изпуснали преди да го монтират), и не можеше да затвори по никакъв начин. Изправих изкривеното и заработи. :-)


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пет 21 дек 2007 18:11


Само да вмъкна, че парното ако духа топло, не е показателно, че термостата е изряден.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Пет 21 дек 2007 20:43


sashoskiora написа:Водна помпа.......


Какво може да направи водната помпа за да не загрява двг-то ?? По скоро обратното


DAXC написа:
predel написа:Колата ми е Венто 93 г, моно-инжекция, 85 к.с.,Колата не може да загрее до оптималната си температура, четоxфорума навсякаде пише за термостат. Днес отидох в Дунев сервиз да сменя термостата и след 2 часа отидох да си я взема. Там механика ми каза, че проблема не е бил в термостата, колата пак не можеше да загрее повече от 70 градуса. Обясняваше ми за някаква смяна на гарнитурата на колата, че май там бил проблема, която щяла да струва 600 лева труд и материали, и разбира се му се изсмях. Да ви моля да ми дадете някакво мнение каква може да е пречината да не загрее и с новия термостат или са ме прецакали?

Преди 1-2 седмици, колега от форума, който кара пасат беше написал, че след смяна на термостата, колата му пак не е загрявала. Оказало се, че проблема е бил в избила гарнитура на главата. След смяна на гарнитурата и шлайф на главата проблема се е оправил. Но този ремонт не струва 600 лв. , по слоро около 100 лв.


Като ти е прецакана гарнитурата май ще грее ми се струва ....


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Нед 23 дек 2007 10:39


Запали колата! Като позагрее малко, достатъчни са около 5 мин. пипни радиатора. Трябва да е студен или в най-лошият случай леко топъл в горният край. Ако радиатора е топъл целият, това означава,че или термостата е отворен или не е сложено уплатнението му. Някой термостати имат гумено уплатнение отсрани и ако не са го сложили..... :roll:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Нед 23 дек 2007 11:10


Най-вероятно е да е дефектен термостата, или при слагане на гуменото уплътнение новото се е скъсало(често става) и са те лишили от него, но за да не стават подобни фалове аз преди да сменям термостат го тествам във вода на котлона, загрявам и уплътнението, ако е студено... :wink:


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

re

Мнениеот vankata09 » Нед 23 дек 2007 22:50


виж колега :
1.палиш колата-чакаш да загрее горния мъркуч и следиш колко бързо ще ти загрее и долния -термостата ти отваря на около 85 градуса/това си е живо парене /
2.когато ти се позатопли лекичко долния маркуч -мнооого внимателно отваряш разширитеното казанче ,и пъхаш термометъра-знаеш вече колко трее да ти показва -около 80 и...нещо /.
ако ти е отворил термостата /топъл долен маркуч/на 80 и нещо =>термостата ти е ок !!!
3.гледаш после температурата на таблото и тази на термометъра-ако имат до 5 градуса разлика -> датчика ти е наред !
ако ли не -хвърляй датчика и си купувай нов или ако нямаш кинти си лягай спокоен-той е виновен!!
4.тоя майстор дето ти иска 600лв. явно си мисли че ти си дядо Коледа
,тоя ремонт /сменяне на гарнитурИ.. ,шлайфане ,мембранки,смяна на масло ../ аз го правих прди 2 годинки и беше 200лв с маслото!!
апропо -ако му влиза или излиза некъде водата -ЩЕ МУ ПРЕГРЕЕ КОЛАТА!!!
наслука..))!!!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Geko, Google [Bot] и 87 госта