Damian01 написа:в ръководството за експлоатация на венто производителите са написали, да се минава на по-висока предавка колкото е възможно по-рано, като по този начин се постига значителна икономия на гориво.
Да,да...и затова системата за ранно предупрежедние за налягането на маслото е разчетена да се включва при около 2000 об....и ако има дори и малък проблем точно в тези обороти светва лампата....
а производителите да са написали,за различните ДВГ монтирани на ВЕНТО каква означава "колкото е възможно по-рано"???
Ако мерейки налягането на маслото следите оборотите ще видите,че най-уязвима е зона за налягането е под 2000 об и ще видите колко бързо пада налягането с падането под тези обороти....ееее и като се кара под тези обороти и като няма добро мазане....
става мазано-ама дупето с тикви...

като икономисаш някой литър бензин на200-300 км,а пък се одрусаш за основен ремонт ???
А на кой ДВГ на ФВ максималния въртящ момент е при 4800 об(явно е от по-старите модели щом е на бивша кола

)?

(извинявам се,ама просто в момента не мога да се сетя....пък нямам време да ровя

)