обороти в съотношение с разход!!! ВЪЗМОЖНО ЛИ Е КАЖЕТЕ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 02 яну 2008 14:09


didoriginal написа:На колата и е най-добре като се кара в оборотите на максимален въртящ момент. ;)

толкоз!От това по-ясно -здраве му кажи.
За 1.8 ABS,AAM,ADZ и 1.6 ABU това са 2500 об ,за 1.6 AFT 3500 об .....всичко е строго индивидуално за отделния модел ДВГ.....
3000 об?????......за всички видове ДВГ?????....аммммммииии!!!!




Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Сря 02 яну 2008 14:27


в ръководството за експлоатация на венто производителите са написали, да се минава на по-висока предавка колкото е възможно по-рано, като по този начин се постига значителна икономия на гориво.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 02 яну 2008 14:51


Damian01 написа:в ръководството за експлоатация на венто производителите са написали, да се минава на по-висока предавка колкото е възможно по-рано, като по този начин се постига значителна икономия на гориво.

Ами тогава докато въртиш на стартер да запалиш ги изреди предавките от първа до пета - даже ще връща гориво в резервоара.


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Сря 02 яну 2008 16:31


gr_kanev написа:
Damian01 написа:в ръководството за експлоатация на венто производителите са написали, да се минава на по-висока предавка колкото е възможно по-рано, като по този начин се постига значителна икономия на гориво.

Ами тогава докато въртиш на стартер да запалиш ги изреди предавките от първа до пета - даже ще връща гориво в резервоара.

Хм :roll: ,а ако нямаш тая възможност/като мен - пали на кибрит!/,как ще постигнеш икономия mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Damian01
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 12:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Damian01 » Сря 02 яну 2008 16:38


много са ми интересни някои колеги които карат колите си във излишно високи обороти а после пишат по форумите и питат защо колите им харчели много.


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Re: обороти в съотношение с разход!!! ВЪЗМОЖНО ЛИ Е КАЖЕТЕ?

Мнениеот DJ_TOLYO » Сря 02 яну 2008 18:05


tu6ana написа:Защото аз по принцип като карам гледам колкото се може по ниски обороти на по голяма предавка


Винаги съм си мислел, че това не е полезно за двигателя, шото мойта логика е, че така се тормози повече двигателя, особено на баир. Верно е, че може така да ти дава по-нисък разход, но според мен по-добре е да си харчи колкото му трябва, без да се тормози. А да не говорим, че с ниска скорост и ниски обороти и охладителната система не работи оптимално особено на баир... Примерно на някой стръмен баир на 4-та предавка с 40 км/ч и на 1500 оборота според мен и антифриза може да ти изхвърли...


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 02 яну 2008 18:23


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 02 яну 2008 19:51


Разходите по един автомобил не би трябвало да се смятат само като разход литри на километри, а общо като разходи. По някога е по-добре да ти изгори малко повече колата, но пък да предпазиш определени компоненти от прекомерно износване и натоварване. За това предпочитам да карам на средно високи обороти (близки до максималния въртящ момент на мотора) и по-този начин ми изгаря примерно 0.5 литра на 100 км пробег, повече гориво, но пък знам, че съединителя и скоростна кутията кутия, та даже и спирачките (понеже за да намалиш скоростта е достатъчно да върнеш газта), така е много по-добре :wink:


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот StS » Сря 02 яну 2008 20:11


Danny boy написа:по принцип колегите ти обясниха магията :lol:
По-ниски обороти на по-висока предавка е=на по-малко изразходвано гориво-защото печелиш от силата коята генерира предавателното отношение на предавката/въртящият момент-сила по рамо =чиста механика/
Обаче това положение важи когато скоростта с която се движиш е постоянна /дълъг път/непроменяща се циклично.
Ако обаче се наложи да ускоряваш колата е по добре да изцедиш мотора примерно на 2-3/според предпочитанията и тогава да праснеш5тата,обаче ако се опиташ да ускоряваш от 20 до 100 само на 5та примерно ще изразходиш повече гориво отколкото ако свалиш 1-2предавки надолу.
Истината е някъде по средата . Явява се този така наречен максимален въртящ момент при едно 3000об.Там компромиса между силата необходима на двигателя за да преодолее съпротивлението на собственото си тегло,пътя,товара който е предписан,трансмисиите и енергията необходима за това/количеството гориво изразходвано за добиване на тази енергия/ е на лице.Под тези примерни обороти нуждата от енергия се увеличава защото съпротивлението расте,расте и разхода на колата-мотора се мъчи.Обратното също е в сила.Ако вече си достигнал тези обороти и натискаш още на същата предавка ти печелиш ускорение за сметка на изразходвано по-голямо количество гориво,моторът отработва повече гориво за единица време.
Това са лично мои съждения и не товаря никой с тях.


Ето това е най-правилното и с мнението на мемфис се доближава най-много до истината


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 02 яну 2008 20:20


Бе зависи - карам я на 4-та и с 40км-ч - и с 120км/ч
:twisted:
Наистина при макс момент е най-добре, но рядко се получава !


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Сря 02 яну 2008 21:55


andro_ написа:Prius е най-най-най- глупавата кола на света.Има и един хибриден Лексус - и той същата работа,само дето не претендира да е "зелен' като Приус.
Един дизел със сходни параметри като Приус е по-икономичен и по-екологичен.Приус е една кола направена повече за шоу, да покажем какво можем.Нещо като Бугатти Вейрон.
Според мен технологиите,които ще ни позволят да използваме по-ефективно и икономично горивата са изкуствено задържани от влизане в употреба - просто си има заинтересовани лица.

e те тука не съм мноо съгласен.приуса е перфектна кола за задръстен град като софия(имам предвид задръстванията некой да не си помисли нещо...)електрическия двигател върви до 40км/ч.стаа въпрос тръгваш леко и полека с газта шот ко го нацепиш и още в началото се включва двг-то.а в града най голям разход има при тръгване и паркиране.говоря от опит щото имам един познат дет работеше в тойота и сме го тествали въпросния грозник-приус.иначе за вейрона съм съгласен че е една изгъзица дет е само за показ и нищо друго.иначе за другото вече се повториха много мнения.моя тертип е такъв в града сменям скоростите на към2200-2500 оборота и съм доволен и от разход и от сичко а от другата кола мк3 немам ко да кажа тя е 4 скоростен автомат и също ги сменява на тея обороти и минели 60 км/ч слага 4 зъб.иначе кат погледнеш таблото на 4-та стрелката на километража въри заедно с стрелката на оборотомера което не е мноо икономик ма кат нема 5-та така е :D


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Сря 02 яну 2008 23:31


didoriginal написа:На колата и е най-добре като се кара в оборотите на максимален въртящ момент. ;)
Това е много грешно :idea: Ще ти кажа че на бившия ми голф максималния въртящ момент се постигаше на 4800об/мин а на хондата ми при 7000об/мин :wink: Мислиш ли че при тези обороти колата е икономична а? В голяма грешка си колега :wink: п.п Подкрепям мнението на мусура за тази тема която между другото нз коя на брой е по тоз въпрос :roll:


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Чет 03 яну 2008 8:45


rusiq_24 написа:
didoriginal написа:На колата и е най-добре като се кара в оборотите на максимален въртящ момент. ;)
Това е много грешно :idea: Ще ти кажа че на бившия ми голф максималния въртящ момент се постигаше на 4800об/мин а на хондата ми при 7000об/мин :wink: Мислиш ли че при тези обороти колата е икономична а? В голяма грешка си колега :wink: п.п Подкрепям мнението на мусура за тази тема която между другото нз коя на брой е по тоз въпрос :roll:
не на макс въртящ момент а на обороти при които двигателя е на над 50% от максималния ммент. Става дума при движение, когато не поддържаш равномерно праволинейно в продължение на минути, a през няколко секунди ускоряваш или забавяш- примерно на Хонда Д15Б2, макс момент е на 3200об, а оптималните обороти почват от около 2000-2200 . Във форума на Хонда има дино графики на този двигател, човек като види кривата и веднага ще зацепи защо е така - под 2000об загубите в двигателя и предаването към колелата са относително висок % и всяко дори малко ускорение "мъчи" двигателя. ЯСно че "оптималните" обороти за всеки двигател са различни, но мисля че за бензинови не-турбо, най-често почват от около 2000


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 03 яну 2008 9:06


Damian01 написа:в ръководството за експлоатация на венто производителите са написали, да се минава на по-висока предавка колкото е възможно по-рано, като по този начин се постига значителна икономия на гориво.

Да,да...и затова системата за ранно предупрежедние за налягането на маслото е разчетена да се включва при около 2000 об....и ако има дори и малък проблем точно в тези обороти светва лампата....
а производителите да са написали,за различните ДВГ монтирани на ВЕНТО каква означава "колкото е възможно по-рано"???
Ако мерейки налягането на маслото следите оборотите ще видите,че най-уязвима е зона за налягането е под 2000 об и ще видите колко бързо пада налягането с падането под тези обороти....ееее и като се кара под тези обороти и като няма добро мазане....става мазано-ама дупето с тикви... :wink: :lol: като икономисаш някой литър бензин на200-300 км,а пък се одрусаш за основен ремонт ???
А на кой ДВГ на ФВ максималния въртящ момент е при 4800 об(явно е от по-старите модели щом е на бивша кола :cry: )? :oops: (извинявам се,ама просто в момента не мога да се сетя....пък нямам време да ровя :oops: )


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Чет 03 яну 2008 9:26


На някой от 1.6/101к.с. беше около 5000, ама не помня на кой точно. Дано не греша :D



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stanislav.yanakiev и 93 госта