Съвети за почистване на запушено радиаторче за парно

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 09 яну 2008 10:14


DAXC написа: ....... http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=30180.0 ............


точно от това се ентусиазирах и аз :wink:




Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 09 яну 2008 11:01


Колега, прекалено много го мислиш.Личен опит.И аз преди 4 г. бях в същата дилема, загубих сумати време и пари за натифриз и в крайна сметка стигмах до ново, като преди това си направих на кочина колата.Взех си най евтиното възможно и до днес си бачка.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 09 яну 2008 11:22


mafiota написа:Само да споделя че сигурно с кислол ще стане, за сега имам известен напредък :wink:

Смел човек си ти!!!А като го монтираш и като го напъне налягането в системата????И като полуразядения от киселината и антифиза метал на тръбичките поддаде????Ами като вземе да цвърчи в краката ти???
Хайде разглобявай таблото за да сменяш радиаторче!Ами ако си на път???


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 09 яну 2008 11:54


хм, на пасата ако не пада половината табло не виждам смисъл от друга алтернатива освен ново....ся като направих сметка те материалите и нервите за почистване на старото за около 15 кинта....по убао ново


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 09 яну 2008 13:37


chefito написа:хм, на пасата ако не пада половината табло не виждам смисъл от друга алтернатива освен ново....ся като направих сметка те материалите и нервите за почистване на старото за около 15 кинта....по убао ново


Не е кой знае каква работа, маха се само таблото и всичко около него и се открива достъп до парното


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 04 фев 2008 20:59


joker написа:
mafiota написа:Само да споделя че сигурно с кислол ще стане, за сега имам известен напредък :wink:

Смел човек си ти!!!А като го монтираш и като го напъне налягането в системата????И като полуразядения от киселината и антифиза метал на тръбичките поддаде????Ами като вземе да цвърчи в краката ти???
Хайде разглобявай таблото за да сменяш радиаторче!Ами ако си на път???


Ами чесно казано успях да си почистя радиаторчето:)
рецептата е на няколко пъти киснене с някакъв препарат за почистване на плочки "кристал" на основата на солна киселина, и след това обилно продухване с силна струя вода.
Отначало радиаторчето затопляше само в единият край, сега вече затопля цялото. Доста мизерии изтекоха, както и малки парченца силикон, който е бил използван за оплътнение на някои гарнитурки.
Вече няколко седмици карам, и за сега радиаторчето държи (не е протекло). Така че ето как си спестих едни 38лв. :lol: , които хич не са ми излишни!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 04 фев 2008 23:06


"Ами ако си на път???"

Ако си на път, затапваш двата маркуча и толкоз. Или ги снаждаш един към друг с някаква тръбичка или по-тънък маркуч - което ти е по-лесно. :-)

Иначе малко ме съмнява *качествено* радиаторче да струва само 20-30лв, ама както и да е.... :-)

Ако вземеш евтино ново менте, може да се цъфне и китайската пластмаса отгоре, и тогава тече зад постелките и не се вижда. В последствие трябва да сваляш седалките и всичко за да извадиш килима да го переш. :-)


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Мнениеот velinsl » Пет 26 сеп 2008 17:59


Има и мноо по-лесен начин:
Просто разкачаш маркучите на радиаторчето още в двигателя и в изходящия на радиатора вкарваш по-тънък маркуч в него и пускаш вода под налягане.От изходящия маркуч трябва да излезе цялата помия в радиаторчето.

Последна промяна от velinsl на Вто 18 ное 2008 16:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Съб 27 сеп 2008 2:55


velinsl написа:Има и мноо по-лесен начин:
Просто разкачаш маркучите на радиаторчето още в двигателя и в изходящия на радиатора вкарваш по-тънък маркуч в него и пускаш вода под налягане.От изходящия маркуч трябва да излезе цялата помия в радиаторчето.

Пробвано на радиатор на Голф. Изчисти се перфектно с вода от чешмата под налягане като от време на време се сменя посоката- подава се на входящия и изходящия- така няколко пъти и беше ОК.


Потребителски аватар
vanbo
Мнения: 146
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
Автомобил: Passat 3 TDI
Двигател: 1. 6 SB 1992
Местоположение: Плевен

Мнениеот vanbo » Съб 27 сеп 2008 21:43


Колеги ,
И на мен в началото на лятото предното стъкло започна да се замъглява, оказа се радиаторчето на парното. Един байпас с тръба 1/2 - точно става. Да, ама тия дни застудя и утре /неделя/ трябва да се прави. Новото парно цяло лято стои и чака... Само ново приятел, само ново. За 15 години и метала се скапва при тая огресивна среда.
Успех в начинанието .


Потребителски аватар
golf_mania_jambol
Мнения: 802
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот golf_mania_jambol » Съб 27 сеп 2008 23:39


в4ера го правиха моито дадах 40 лв за радиатор4е уж добро немско ся баня ...старото е оригинално нее мръднало ма маистора вика тъи тъи съм го отворил да го сменя здраво казан4е така мее яд някои ако иска за 10 лв го отнася гарантирам не те4е


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Нед 28 сеп 2008 15:04


dandan написа:
velinsl написа:Има и мноо по-лесен начин:
Просто разкачаш маркучите на радиаторчето още в двигателя и в изходящия на радиатора вкарваш по-тънък маркуч в него и пускаш вода под налягане.От изходящия маркуч трябва да излезе цялата помия в радиаторчето.

Пробвано на радиатор на Голф. Изчисти се перфектно с вода от чешмата под налягане като от време на време се сменя посоката- подава се на входящия и изходящия- така няколко пъти и беше ОК.

Коелги, това упражнение го направих преди малко и трябва да ви кажас, ча РАБОТИ!!! Преди от парното лъхаше леко затоплен въздух, който при по-висока степен на вентилатора си ставаше направо студен, сега при всички степени е ГОРЕЩ!


dymbo
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 19:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: A3 1.6 fsi 116ps BLF

Мнениеот dymbo » Нед 28 сеп 2008 19:27


http://audibg.com/index.php?showtopic=29709&hl=%EA%E8%F1%EB%EE%EB

Това също е пробвано и работи , радиаторчето беше много зле почти не пропускаше вода. Сега парното си работи перфектно .


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот javor_bg » Нед 28 сеп 2008 20:54




stefanta
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: http://www.avtosklad.bg
Контакти:

Мнениеот stefanta » Нед 28 сеп 2008 21:56


Колеги ново радиаторче AVA струва 15тина лева, струва ли си хамалогията и нервите :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта