Вредно ли е форсирането на двигателя (да се реже до червено)

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
pacohaker
Мнения: 414
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 18:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разкопания град

Мнениеот pacohaker » Пон 28 яну 2008 10:33


chefito написа:
Veso101 написа:.......


Двувалките тръгват след 4000 оборота и реално до към 6000 изнасят много добре......

:да:
Като захапе на 3500 и до 7200 направо неиздържа

Последна промяна от pacohaker на Пон 28 яну 2008 11:40, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10083
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Пон 28 яну 2008 10:58


В тоя ред на мисли някой има ли идея защо АБФ до 95г е с прекъсвач на 7100, а след 95г на 6900 :roll: :?:


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Пон 28 яну 2008 11:14


Veso101 написа:Въпросът е защо ти е да го режеш?
Макс. мощност се достига при повечето мотори в по-ниски обороти.
Не знам защо цари тази заблуда , че да ускорява максимално бързо автомобила трябва да стигаш до лютеницата.
Оптималните обороти са тия при които като включиш на горна предавка влизаш в зоната с макс. въртящ момент.
Или в моя случай ускорявам до 3500, превключвам и съм на 2500 тоест в зоната на макс. въртящ момент.
Ама ако искаш да го режеш, режи си го.
ми колега ако искаш максимално ускорение си трябва да си го "режеш" до лютеницата :wink: до 3500 е слаба работа :lol:


Потребителски аватар
murder
Мнения: 1151
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 12:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот murder » Пон 28 яну 2008 11:14


Карай спокойно от време на време в "лютеницата" нали тая стрелка е за това да я топнеш в "лютеницата" от време на време :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
hosetovw
Мнения: 801
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 10:20
Автомобил: VW MK5 GTI DSG
Двигател: 2.0 TFSI BWA
Местоположение: Бургас / Варна
Контакти:

Мнениеот hosetovw » Пон 28 яну 2008 11:53


murder написа:Карай спокойно от време на време в "лютеницата" нали тая стрелка е за това да я топнеш в "лютеницата" от време на време :lol: :lol: :lol:


Много съм ЗА "ЛЮТЕНИЦАТА" mhihi mhihi mhihi
Особено това се отнася за двг-та като моето ... :олелеее


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Пон 28 яну 2008 12:11


vladko_g40 написа:
shenko написа:За бензинките мисля, че няма проблем, но на дизеларките не се препоръчва :wink:
айде поясни защо тогава :wink: :lol:


Щото три пъти съм пукал глава на дизеларки от каране на червено(Рено 5, 524 td и Astra 1.7D) :wink: :twisted:


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Пон 28 яну 2008 12:15


shenko написа:
vladko_g40 написа:
shenko написа:За бензинките мисля, че няма проблем, но на дизеларките не се препоръчва :wink:
айде поясни защо тогава :wink: :lol:


Щото три пъти съм пукал глава на дизеларки от каране на червено(Рено 5, 524 td и Astra 1.7D :wink: :twisted:
е, то бмв-тата са ясни mhihi още докато пали сутрин и вече му е спукана главата mhihi аз пък имах преди служебен Т4 2.4 D и беше постоянно в 4200 оборота на извънградско, пък за 200 хил.км нищо не и стана :wink: брат ми също кара дизелов голф и ттой постоянно е в червеното :wink: пък как и на него нищо му няма :lol: та според мен няма проблем :wink:


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Пон 28 яну 2008 12:31


gr_kanev написа:Имам съсед с Лада 1500S, кара я откак се помня (има-няма 25-30 години). Със всяко запалване доказва, че двигателя може да развие максималните си обороти още на първата секунда. А, и след това, като тръгва, я гаси (опитва да я кара с обороти около 400-500) по няколко пъти. Е, двигателя похапва малко масло, ама още се движи.
Никого не съветвам да прави така, обаче !

Мети ми е съсед и прави същото :No


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Пон 28 яну 2008 12:52


Вредно е на студен двигател ,както и форсиране до максимални обороти без товар на мотора,т.е. когато автомобила е на място.Иначе в движение при загрял мотор от време на време нищо не може да му стане ,а и си има ограничител,който прекъсва подаването на гориво на определени обороти.Продължителното и редовно каране на максимални обороти обаче води до повишено износване на мотора и скъсява живота му.Изобщо за всяка техника е препоръчително да не се ползва на границите на възможностите и ако искаме да издържи повече време. За постигане на най-добро ускорение се налага да се развият оборотите на които мотора постига максималната си мощност /които винаги са над оборотите на които се постига максимален въртящ момент/ и тогава да се превключва на по-висока предавка.Смяната на предавка около оборотите на които се постига мах.въртящ момент води до икономия на гориво,но не и до по-бързо ускорение.


Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Мнениеот Hertz » Пон 28 яну 2008 12:54


Veso101 написа:Въпросът е защо ти е да го режеш?
Макс. мощност се достига при повечето мотори в по-ниски обороти.
Не знам защо цари тази заблуда , че да ускорява максимално бързо автомобила трябва да стигаш до лютеницата.
Оптималните обороти са тия при които като включиш на горна предавка влизаш в зоната с макс. въртящ момент.
Или в моя случай ускорявам до 3500, превключвам и съм на 2500 тоест в зоната на макс. въртящ момент.
Ама ако искаш да го режеш, режи си го.


Звучи ми доста логично :roll: Дали е така ?

П.п.
и аз обичам лютеница, любимата ми е:
Изображение


Потребителски аватар
nando 16v
Мнения: 1434
Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот nando 16v » Пон 28 яну 2008 14:54


group® написа:В тоя ред на мисли някой има ли идея защо АБФ до 95г е с прекъсвач на 7100, а след 95г на 6900 :roll: :?:

На някои КР-и е до 7500 оригинално и пак нямат проблеми
така че както колегите казаха стига мотора да е загрял достатъчно нема грижи :wink:


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Мнениеот Gigabyte » Пон 28 яну 2008 15:17


bomber написа:
gr_kanev написа:Имам съсед с Лада 1500S, кара я откак се помня (има-няма 25-30 години). Със всяко запалване доказва, че двигателя може да развие максималните си обороти още на първата секунда. А, и след това, като тръгва, я гаси (опитва да я кара с обороти около 400-500) по няколко пъти. Е, двигателя похапва малко масло, ама още се движи.
Никого не съветвам да прави така, обаче !

Мети ми е съсед и прави същото :No


:mhihi :mhihi

Е сега не можем да сравняваме новите "коли" с ладите които са правени на -40 и за тях тва -20 не е нищо :lol: Иначе дизела доста рядко ,защото ще има последици после ,а тва за БМВто май им е голям проблем.Един приятел имапше 525tds и същата работа на 2рия месец...


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот passat123 » Пон 28 яну 2008 16:16


Да така е , и аз вече мисля като вас няма лошо от време на време да я топвам в лутеницата , и да прави цън цън цън прекъсвача и да ти изпълва душицата с радост ! :D


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Re: Вредно ли е форсирането на двигателя (да се реже до черв

Мнениеот stoqn_g60 » Пон 28 яну 2008 16:17


FaTDoG написа:много ясно че е вредно нали за това са в червено mhihi
ако немаш прекъсвач си е бая вредно. само после да не сбираш карантия


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 28 яну 2008 16:20


passat123 написа:Да така е , и аз вече мисля като вас няма лошо от време на време да я топвам в лутеницата , и да прави цън цън цън прекъсвача и да ти изпълва душицата с радост ! :D

Да, и като пропусне едно "цън" прекъсвача (няколко пъти), може и с друго да се изпълни (а джоба да се изпразни). Така че умната ! (като няма руси)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stanislav.yanakiev и 97 госта