А и пасата е доста комфортен.
За възможностите ми е идеален:)
VW Passat 1999г. TDI или бензин да купя?
zaro написа:Хахахахаха, ама тоя пасат да не е лагерна количка бе момчета. Това не е опел кадет от 84та.
Какви вибрации вътре, какво говорите. Нито корите ми вибрират нито педалите нито волана, нито скоростния лост, не мога да се съглася за вибрациите.
Вие го изкарахте че се тресе на място.
шума не го отричам, но и тои е само намясто, в движение по скоро се чува турбото, амам да ми сравняваш пасата с комбайн - хахахахахахахахахахахахахахахахахаха
Горе казваш че вибрациите не ти пречат, после че няма такива... нещо леко си противоречиш.... ама само леко...

- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW PASSAT 1999г. TDI или БЕНЗИН да купя?
so.sec написа:LuIS написа:
стана ми интересно.. кои са му "дискомфортните фактори" ?
щот карам три дизелови автомобила и един бензинов ,а немога да намеря "дискомфортен фактор" на дизела..
а по темата.. вземи това което ти хвани окото
Така, за теб и за останалите в този форум, които умряте да се хвърляте в спор и то не с факти ами заради самия спор и най-вече щото винаги това което карате е най-доброто.
Припомням ви че сме тук (или поне моето разбиране за идеята на форума е такава) да изказваме мнение и да си помагаме. Когато изкажеш мнение, което се базира единствено на твоите лични убеждения и вярвания, го кажи и спри до там. всеки има право на такова, но когато нямаш факти и доказателства е само една празна теория.
Ти си този който прави това в най-голяма степен. Грам чувство за хумор нямаш.
Сега по темата ...
Аз не съм фен на дизела, но той има едно голямо предимство ... разход на гориво. Съгласен съм с колегата, че има повече шум и вибрации (на по новите коли положението е доста по добро). Не мога да се съглася обаче, че се налага по често скорости.
Скоростите на дизеловите автомобили са много дълги, а и дизеловите автомбили могат да се движат без проблем и дискмомфорт на много ниски обороти.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
kipi написа:zaro написа:Хахахахаха, ама тоя пасат да не е лагерна количка бе момчета. Това не е опел кадет от 84та.
Какви вибрации вътре, какво говорите. Нито корите ми вибрират нито педалите нито волана, нито скоростния лост, не мога да се съглася за вибрациите.
Вие го изкарахте че се тресе на място.
шума не го отричам, но и тои е само намясто, в движение по скоро се чува турбото, амам да ми сравняваш пасата с комбайн - хахахахахахахахахахахахахахахахахаха
Горе казваш че вибрациите не ти пречат, после че няма такива... нещо леко си противоречиш.... ама само леко...
Вибраций няма.Характерна е "по-твърдата" работа в смисъл на шума и то при празен ход.В повечето случей при по-висока скорост дизела е дори по тих.Ама тва не виждам кво значение има след като вътре в купето почти не го чуваш


- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Кога, ще ме возиш ?zaro написа:Ама какви вибрации бре човек ела да те повозя малко, аз понеже и в комбайн съм се качвал та мога да ти кажа че нищо не вибрира. Самия двигател си има вибрации които се поемат от тампони и незнам си там какво и това по никакъв начин не ти нарушава комфорта.
ела моля те да те повозя малко

Да не е към витоша само ...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Не е само разхода ,а нуждата от въртящ момент/то затва и по-гоемите лимузини вече са такива/.При по-малка кола пък /Поло,Корса ,Лупо/ предимставта на дизела стават безмислени още повече ,че при малките/але пък трицилиндрови/мотори вече започват да се появяват вибраций ,а въртящия момент е без значение.
Rabbit_TDI написа:Не е само разхода ,а нуждата от въртящ момент/то затва и по-гоемите лимузини вече са такива/.При по-малка кола пък /Поло,Корса ,Лупо/ предимставта на дизела стават безмислени още повече ,че при малките/але пък трицилиндрови/мотори вече започват да се появяват вибраций ,а въртящия момент е без значение.
Прав си, не случайно тировете са на дизел както и селскостопанските машини



- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
kipi написа:Rabbit_TDI написа:Не е само разхода ,а нуждата от въртящ момент/то затва и по-гоемите лимузини вече са такива/.При по-малка кола пък /Поло,Корса ,Лупо/ предимставта на дизела стават безмислени още повече ,че при малките/але пък трицилиндрови/мотори вече започват да се появяват вибраций ,а въртящия момент е без значение.
Прав си, не случайно тировете са на дизел както и селскостопанските машинино нека бъдем реалисти - нито голф нито пасат спада към "големите лимузини"
Пък и всякаш Ферари и Порше още нямат нужда от дизел-въртящ момент.... явно и там не се вписва добре дизела
Ти като не разбираш не се обаждай. Твойта кола да не я сравняваш с Ферари и Порше. Функцията на лимузините е доста различна ... като Пасат (особенно от последните 2 поколения) бавно, но сигурно си върви натам. А Phaeton, не е ли лимузина ?
3.0L 225 hp (168 kW) V6
5.0L 313 hp (233 kW) V10
- LuIS
- Мнения: 1235
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
- Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
- Двигател: 1.9 AWX
- Местоположение: Раковски
Re: VW PASSAT 1999г. TDI или БЕНЗИН да купя?
so.sec написа:LuIS написа:
стана ми интересно.. кои са му "дискомфортните фактори" ?
щот карам три дизелови автомобила и един бензинов ,а немога да намеря "дискомфортен фактор" на дизела..
а по темата.. вземи това което ти хвани окото
Така, за теб и за останалите в този форум, които умряте да се хвърляте в спор и то не с факти ами заради самия спор и най-вече щото винаги това което карате е най-доброто.
Припомням ви че сме тук (или поне моето разбиране за идеята на форума е такава) да изказваме мнение и да си помагаме. Когато изкажеш мнение, което се базира единствено на твоите лични убеждения и вярвания, го кажи и спри до там. всеки има право на такова, но когато нямаш факти и доказателства е само една празна теория.
И тъй като не искам да се отклонявам от темата, а тя касае избора на дизелов или отто двигател, а ти прояви интерес какви дискомфорт фактори намирам в дизелите, бих искал да чуя кои от следните ФАКТИ свързани с дискомфорта ще оспориш и на база на какво:
1. Шума на дизеловите двигатели е много по-силен и неприятен както вън, така и вътре в купето
2. Вибрациите съзавани от такъв двигател са много по осезаеми за шофьора и пасажерите отколкото тези от един бензинов вигател
3. изходящите газове от дизеловия автомобил, макар и по екологични от тези на бензиновия заради по-ниската емисия на CO2, много често са причина за поява на мазни и мръсни петна по задната страна на автомобила (в зависимост от разположението на ауспуха и възрастта на колата разбира се). Безспорен е факта, че прогреса в това отношение през последните години е огромен, но тъй като колегата не възнамерява да взима чисто нов автомобил, този фактор не е за подценяване.
4. В градски условия е необходима много по честа и интензивна смяна на предавки поради ниския диапазон на обороти, в които които дизеловите автомобили проявяват силата си - пример: не бензинов автомобил рядко му се налага да включва 3та скорост от светофар до светофар, аз ускорявам до 100+ на втора.
и нещо в допълнение не пряко свързано с комфорта:
5. Поддръжка на дизеловите двигатели се налага по рядко, но е по-скъпа. Допълнителното тегло което дизеловия двигател носи със себе си допринася за по-бърза амортизация на други части, като спирачни накладки/дискове, гуми и др.
Това са 5те най-главни причини поради които аз едва ли някога бих си взел дизелов автомобил, като на първо място поставям дискомфорта, тъй като не съм нито тираджия нито ора ниви с машината, та да ми е все едно как се чуствам докъто пътувам. Разбира се предимствата им са много по важни за мнозина, като най-голямото предимство разбира се е разхода на гориво, което несъмнене е убедило поне 90% от собствениците на дизелови коли да изберат именно тях. но разбира се това идва за сметка на неща като горепосочените. Неслучайно обаче посъветвах колегата да вземе дизел, тъй като според мен то е по-малкото зло от това да слага газ.
преди да спориш с мен се обърни към личностите, които дори са имали смелостта да публицират мнението си из интернет. аз просто отговорих на въпроса ти, най-вече с цел да допринеса с нещо за избор на колегата на автомобил, за който няма да съжалява след време че е взел поради една или друга причина.
Опитах се да ти дам пример как се води културна дискусия или спор, на база на факти а не просто чесане на езици. А ти ако искаш пак ми кажи че твоите 3 дизел автомобила са най-дорите и предлагат най-приятния драйв и удоволствие и комфорт от пътуването и няма дори да ти отговоря
Не исках да почвам вечния дизел-бензин спор и няма да го продължа. както казах - надявам се с нещо да съм допринесъл за правилен избор на колегата в нужда. Време е всички да спрем да приемаме негативен коментар относно някоя екстра или особеност на колите ни като лична обида. сигурен съм че и трите ти коли са перфектни и най-доброто на пазара но нека споровете и мненията да не са базирани на това.
не съм искал да се заяждам нито нещо подобно..
1.дизела в купето почти не се чува(става дума за коли след 92г.)..
2.вибрации? кви вибрации? защо не съм ги доловил? явно няма.. чул си го от някой с отишли тампони и повтаряш..
3.мръсна задница? нямам, а и си мия колите почти през 10 дена..
4. на 2ра до 100км/ч. от светофар до светофар.. много систезатели са станали.. а и явно имаш пари за бенз.. и автоматици има между другото..
5.подръжката по-скъпа? за ремонтите ,че са скъпа.. скъпи са.. но подръжката кво.. масло, филтъри, ремъци.. че то и бензиновата си ги има..
и никъде не съм казал ,че моите три дизела са най.. казах ,че карам три дизела и ненамирам "дискомфорт".. имам база за сравнение щот и бензинка имам..
ти кви дизели си карал, че твърдиш тия работи?
не се засягай колега, просто ми е интересно как се твърдят разни работи без твърди фактори..
- palikari
- Мнения: 449
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
- Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
- Двигател: BMM-2006
- Местоположение: София
темата дизел-бензин ме накара да напиша първото си мнение в този форум.Няма по приятна музика за ушите и за джоба най вече от звука на дизела на vw.Имал съм голф2тди,3д и сега 5тди.Преди Г5 имах желание на местото на Г4 да сменя с Поло.Пътувах до Германия с надеждата,че за около 5000е ще купя дизелово Поло,но уви за тези пари само бензин/2004г/Дизела върви 1000-1500е нагоре.Нека всеки си направи извода кое е търсеното и предпочитано.Германците не са глупави а доста практични хора.И накрая едно сравнение между Поло с 1,0двигател и Г5 с2.0,140к,полото ми харчи около7,5л в града,а голфа 7,4.И не на последно място чудовищния въртящ момент от 320нм при 1750 об.Дизела си е дизел!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
За т.2 само да добавя ,че от доста време дизелите сас със успокойтелен механизъм и по-селриозни тампони.
За т.4 така и не се научихте ,че по-малкото оборти са предимство ,а не недостатък - недостатък щяха да са ако на света имаше само 1 вид скоростна котия с 1 вид предавателни отношения.Пък за предимството в града на въртящия момент не ми се говори.
За т.5 - тя поддръжката на многоточкова инжекция ,газова уредба,профилактична смяна на свещи и кабели и т.н. е най-евтиното нещо на света.Единственото място дето бензина е по-евтин е основния ремонт ,но пък при дизела идва на повече километри заради ниските обороти.
За т.4 така и не се научихте ,че по-малкото оборти са предимство ,а не недостатък - недостатък щяха да са ако на света имаше само 1 вид скоростна котия с 1 вид предавателни отношения.Пък за предимството в града на въртящия момент не ми се говори.
За т.5 - тя поддръжката на многоточкова инжекция ,газова уредба,профилактична смяна на свещи и кабели и т.н. е най-евтиното нещо на света.Единственото място дето бензина е по-евтин е основния ремонт ,но пък при дизела идва на повече километри заради ниските обороти.
Re: VW PASSAT 1999г. TDI или БЕНЗИН да купя?
LuIS написа:
не съм искал да се заяждам нито нещо подобно..
1.дизела в купето почти не се чува(става дума за коли след 92г.)..
2.вибрации? кви вибрации? защо не съм ги доловил? явно няма.. чул си го от някой с отишли тампони и повтаряш..
3.мръсна задница? нямам, а и си мия колите почти през 10 дена..
4. на 2ра до 100км/ч. от светофар до светофар.. много систезатели са станали.. а и явно имаш пари за бенз.. и автоматици има между другото..
5.подръжката по-скъпа? за ремонтите ,че са скъпа.. скъпи са.. но подръжката кво.. масло, филтъри, ремъци.. че то и бензиновата си ги има..
и никъде не съм казал ,че моите три дизела са най.. казах ,че карам три дизела и ненамирам "дискомфорт".. имам база за сравнение щот и бензинка имам..
ти кви дизели си карал, че твърдиш тия работи?
не се засягай колега, просто ми е интересно как се твърдят разни работи без твърди фактори..
Прав си, няма място за заядки тук, това и имах предвид. малко остро реагирах защото първото ти мнение ми прозвуча като "карам 3 дизела, защо ме убиждаш"

На какво се гради мнението ми за шума и вибрациите?
Работата ми е свързана с стотици хиляди километри на година път из страната и европа. на разположение за целта е следния изцяло дизелов автопарк:
3 x Golf 5 TDI (2006-2007)
1 x Seat Leon (2007)
5 x VW Transporter (2005-2007)
1 x VW Sharan (2004)
3 x Skoda Octavia (2007)
Ползвам всичките постоянно и смея да твърдя че нито една (камо ли бусовете) не е тиха в купето! чува се и още как, особено в покой и при ниски скорости. аз както виждате карам бензинов голф 4 и си залагам и 2те глави че нито един от гореизброените автомобили не е дори близко по тишина на двигателя до бензиновия!! трака, отвън да не говороим, но и вътре се чува и усеща.
особено бусовете, и по-малките коли се цапат осезаемо отзад. При октавиите този "ефект" не е толкова забележим.
Отново - нокой не оспорва че дизеловите са по икономични. Но за комфорт.... там дизела няма място и никога няма да има. Разбира се че големите и скъпите коли влагат всякакви технологии да намалят неприятното усещане от тези вигатели, но отново се връщам на темата - колегата иска съвет за 10 годишен пасат а не за Бентли 2007 или Phaeton 2008.
А и както вече обясних - всичките служебни коли които ползвам са след 2005... и въпреки това за комфорт не може и дума да става. независимо от пумоизолацията на купето, шума от двигателя е много по силен от един бензинов двигател, особено при градски "тръгни-спри" условия.
Иначе - в града не ми се налага да вдигам до 100 на 2ра, но до 50/70 си карам съвсем в нормалните за бензин обороти.... изеловите голфове които карам "умират" твърде рано на 2ра и винаги се налага поне 3та. Това също замен изгражда определен дискомфорт за шофирането в града.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта