Доколко е сигурен един Голф при катастрофа.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако случайно гледате едно предаване по Explorer - Fifth Gear ("Пета скорост") - там хората правят краш тестове на такива коли като нашите (89-96г.) с най-новите модели от 2003 насам... засилват двете коли една срещу друга с около 60 км/ч и ги блъскат като преди това са ги пригодили да се управляват дистанционно. Значи при сблъсъка става една голяма пихтия... (дори тази скорост е опасна - 60 км/ч!!!!) От старата кола ясно могат да се различат кунтурите, обаче купето е малко изкривено, докато при новата купето остава абсолютно незасегнато, като енергията от удара са го поели съответно двигателното отделение и цялата предна част е направо неузнаваема. После идва един експерт и прави анализ - от първата кола всички пътници са жертви, защото е запазила целостта си и вътре в купето е ставало меле. Втората кола е спасила всички хора - силно деформираните части са поели голяма част от удара и така са се намалили сътресенията в купето до минимум... Това беше за нов седан срещу стар... в следващото предаване правиха тест за това какво става на магистралата при силна мъгла и спрели коли... засилиха един мерцедес към три колони коли и първата кола, която мерцедесът нацели отзад беше някакво малко фиатче - пунто или нещо такова. И то нали няма багажник... предницата на мерцедеса отиде при предното стъкло на фиата. Накрая направиха извод, че колкото по-голяма е колата, толкова по-безопасна е тя - задния мост на фиата беше набутан в предния... и всички хора в колата съответно сплескани. Така че колкото се може по-голяма кола и колкото се може по-нова и задължително трябва да е седан, за да остане купето цяло и енергията на удара да се поеме от багажника или двигателя...
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Това с краштестовете е само теория и проверка на здравината в лабораторни условия.В реалноста ударите са на практика непредсказуеми.Рядко например се удрят две коли челно-фар във фар със скорост до 50 км/ч.Обикновено челния удар е в левите предни части на колите под някакъв ъгъл с висока скорост и обикновено при такъв удар предната колонка стига почти до средната,а междуосието се скъсява поне наполовина/това става на практика. доста такива удари,за съжаление съм виждал в работата си/.Вътре в колата обикновено всичко е дармадан.Табла седалки хора стават едно цяло и трябва доста рязане докато се разделят.Оцеляването в такива случаи е точно въпрос на късмет и това, че колата имала много звездички в краштеста обикновено не помага на пътниците да оцелеят.Така,че не вярвайте на краштестовете /с тях производителите правят каквото могат/,а карайте внимателно и гледайте да не проверявате лично резултатите от тези тестове.На конкретния въпрос -Голфа е здраво конструиран автомобил,но все пак не е танк и много зависи в какво и как ще се блъсне.Досега от това което съм видял,Голфа не е излизал "победител "от сблъсък с камион,бус или друга по-голяма кола.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта