Степените на климатика променят ли натоварването на двг-то ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Re ...

Мнениеот airjohn » Сря 04 юни 2008 20:53


Mega написа:
oSViRePql написа:
Stefanoz написа:Да ползвам темата на колегата:Кога е най-добре да се пусне климатика?Когато колата е на място или в движение?И до колко обороти е най-добре.Благодаря предварително :wink:


Най-добре е да се включва на място или до 2000 оборота. :!: Защото след това има опасност от чупене на ролки(поне такива са ми спомените) на компресора. Това ми го е казвал човек който се занимава от много време с това само не съм сигурен дали ролки или нещо друго...

P.s. Откакто ми го каза избягвам да го пускам на 2000 оборота.. Като съм на магистрала изключвам от скорост и тогава го включвам ;)



В това няма логика! Като имаш климатроник той сам определя кога да пусне компресора и кога да го спре, без да се съобразява дали си до 2000 оборота или не! Единствено се ръководи от това колко налягане му е нужно в системата за да задържи зададената температура в купето!



Едно наистина логично и вярно мнение.Иначе трябва лятото едното ти око да е на оборотомера :shock




Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Сря 04 юни 2008 21:00


Зависи какъв е компресора. На по-старите автомобили е с две положения, както е казано и по-горе - включено и изключено. На повечето от новите автомобили, за икономия на гориво се слагат компресори с променливо "студопроизводство" което е на няколко степени. Това съвсем ясно се вижда когато колата работи на място, при намаляване на температурата на климатроника, моментния разход на час се увеличава и обратно.

При включване на климатика, двигателят променя за момент оборотите си, тъй като на системата за поддържане на оборотите на празен ход и е необходимо някакво време за да компенсира допълнителния товар, който се явява компресорът.

За включването на климатика...
По-добре и по-щадящо за техниката е да се сключва на по-ниски обороти или на празен ход. Технически погледнато, не би трябвало да е проблем да се включи на каквито и да от работните обороти на двигателя. Ако поради някаква причина, не е трябвало да се включи над определени обороти, със сигурност са щели да го направят така, че да не може да се включи. В колите има каква ли не електроника, а такава защита е елементарна като реализация.


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re ...

Мнениеот Mega » Сря 04 юни 2008 21:42


Колега дори при климатика има клапан, който гаси компресора когато вдигне високо налягане! При повреден клапан компресора работи нон-стоп. Вдига високо налягане и колата се затормозява неимоверно много. Случвало ми се е да имам дефектен клапан. Резултата е силно ритане както караш колата, усещането е все едно теглиш 2 тона кола с въже!

Тук има малко инфо: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=17854


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Чет 05 юни 2008 8:18


airjohn написа:
pakumba написа:компресора или работи или не няма 2 положения.


Колега евала за бисера :)

:lol: никога не ми се е отдавала математиката 2+1=? положения:)


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 05 юни 2008 22:30


ittso написа:Зависи какъв е компресора. На по-старите автомобили е с две положения, както е казано и по-горе - включено и изключено. На повечето от новите автомобили, за икономия на гориво се слагат компресори с променливо "студопроизводство" което е на няколко степени. Това съвсем ясно се вижда когато колата работи на място, при намаляване на температурата на климатроника, моментния разход на час се увеличава и обратно.

При включване на климатика, двигателят променя за момент оборотите си, тъй като на системата за поддържане на оборотите на празен ход и е необходимо някакво време за да компенсира допълнителния товар, който се явява компресорът.

За включването на климатика...
По-добре и по-щадящо за техниката е да се сключва на по-ниски обороти или на празен ход. Технически погледнато, не би трябвало да е проблем да се включи на каквито и да от работните обороти на двигателя. Ако поради някаква причина, не е трябвало да се включи над определени обороти, със сигурност са щели да го направят така, че да не може да се включи. В колите има каква ли не електроника, а такава защита е елементарна като реализация.


Това да не ти е инверторен климатик на който му се променят оборотите с цел намаляне на ел.кнсумацията.
При колите има един електромагнит с който се зацепва компресора.
При работа той се вкл. и изкл. в зависимост от това дали е достигнал заданието.
Има също едно нещо което не знам дали сте забелязали.При рязко подаване на газ компресора се изключава за да помогне на колата при ускоряването след което пак се вкл. :wink:


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Чет 05 юни 2008 23:10


andonov написа:
ittso написа:Зависи какъв е компресора. На по-старите автомобили е с две положения, както е казано и по-горе - включено и изключено. На повечето от новите автомобили, за икономия на гориво се слагат компресори с променливо "студопроизводство" което е на няколко степени. Това съвсем ясно се вижда когато колата работи на място, при намаляване на температурата на климатроника, моментния разход на час се увеличава и обратно.

При включване на климатика, двигателят променя за момент оборотите си, тъй като на системата за поддържане на оборотите на празен ход и е необходимо някакво време за да компенсира допълнителния товар, който се явява компресорът.

За включването на климатика...
По-добре и по-щадящо за техниката е да се сключва на по-ниски обороти или на празен ход. Технически погледнато, не би трябвало да е проблем да се включи на каквито и да от работните обороти на двигателя. Ако поради някаква причина, не е трябвало да се включи над определени обороти, със сигурност са щели да го направят така, че да не може да се включи. В колите има каква ли не електроника, а такава защита е елементарна като реализация.


Това да не ти е инверторен климатик на който му се променят оборотите с цел намаляне на ел.кнсумацията.
При колите има един електромагнит с който се зацепва компресора.
При работа той се вкл. и изкл. в зависимост от това дали е достигнал заданието.
Има също едно нещо което не знам дали сте забелязали.При рязко подаване на газ компресора се изключава за да помогне на колата при ускоряването след което пак се вкл. :wink:


Ам градски не ми се карай :roll: ... ако знаех нямаше да питам ...
Това с изключването на компресора при подаване на газ не съм го забелязал (може би го има само при климатроника)


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 05 юни 2008 23:36


На никой не се карам градски а и тук сме да си помагаме. :wink:
Така е само при климатроника.
Има климатици които работят в един и същи режим.
Т.е. работят 30 сек. почиват 30 сек.


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Мнениеот 1z » Пет 06 юни 2008 8:26


не е само при климатроника и при климатика се изключва компресора при подаване на гас но ако е плавно подаването на гас няма да се изключи, само при рязко го прави (доколкото знам има някакво реле на самата гас и дори да не е включен климатика пак си отчита чува се едно цъкане)


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re ...

Мнениеот Mega » Пет 06 юни 2008 10:57


1z написа:не е само при климатроника и при климатика се изключва компресора при подаване на гас но ако е плавно подаването на гас няма да се изключи, само при рязко го прави (доколкото знам има някакво реле на самата гас и дори да не е включен климатика пак си отчита чува се едно цъкане)



Ха, това с подаването на газта и аз не го знаех, трябва да се заслушам ;)


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Пет 06 юни 2008 13:47


pakumba написа:компресора или работи или не няма 2 положения.

Колега не си прав. На моята кола за включване на компресора на климатика има бутон с надпис NORMAL до него има втори бутон с надпис MAX . Предполагам че при първия бутон компресора не работи постоянно а следи налягането на фреона и изключва и включва при някъкво налягане. При включване и на втория сигурно работи непрекъснато. Количеството студен въздух което влиза се регулира с превключвателя на вентилатора от 1 до 4 .


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Пет 06 юни 2008 14:34


vladovelin написа:
pakumba написа:компресора или работи или не няма 2 положения.

Колега не си прав. На моята кола за включване на компресора на климатика има бутон с надпис NORMAL до него има втори бутон с надпис MAX . Предполагам че при първия бутон компресора не работи постоянно а следи налягането на фреона и изключва и включва при някъкво налягане. При включване и на втория сигурно работи непрекъснато. Количеството студен въздух което влиза се регулира с превключвателя на вентилатора от 1 до 4 .


ами аз подчертах, че говоря за климатик, а не климатроник, защото при -троника нямам толкова наблюдения. а нямам представа това макс какво е при теб, но аз имам прост климатик и едно копче, което включва/изкл компресора и тва е. моя компресор не се изключва, като много ми стане студено пускам малко и от топлото от врътката на парното и тва е. никаква философия. както казах и в предните си постове при климатроника не съм убеден как е, но принципно мисля че и там не се изключва компресора, а когато му зададаеш например 23 градуса и в колата стане 23 управлението пуска малко топло и така вече не духа от духалките 7 градуса, а духа да кажем 15, за да може да потдържа тази температура.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 06 юни 2008 15:49


vladovelin написа:
pakumba написа:компресора или работи или не няма 2 положения.

Колега не си прав. На моята кола за включване на компресора на климатика има бутон с надпис NORMAL до него има втори бутон с надпис MAX . Предполагам че при първия бутон компресора не работи постоянно а следи налягането на фреона и изключва и включва при някъкво налягане. При включване и на втория сигурно работи непрекъснато. Количеството студен въздух което влиза се регулира с превключвателя на вентилатора от 1 до 4 .



Остави тая работа. При нормал вкарва въздуха от вънка, а макс пуска на вътрешна циркулация. От къде тая логика да им турят такива имена не ми е ясно, но както и да е. Работата на самата клима е една и съща и в двата случая. Компресора се пуска, а се изключва автоматично в следните случаи:
а) при достигане на определена температура на вътрешния радиатор
б) при достигане на определено налягане в системата.


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Пет 06 юни 2008 16:50


vladovelin написа:
pakumba написа:компресора или работи или не няма 2 положения.

Колега не си прав. На моята кола за включване на компресора на климатика има бутон с надпис NORMAL до него има втори бутон с надпис MAX . Предполагам че при първия бутон компресора не работи постоянно а следи налягането на фреона и изключва и включва при някъкво налягане. При включване и на втория сигурно работи непрекъснато. Количеството студен въздух което влиза се регулира с превключвателя на вентилатора от 1 до 4 .

Не е така - при натиснато копче NORMAL въздуха, който духа от климатика се взима отвън, а при МАХ се затваря една клапа (ако е изправна) и тогава почва да се върти един и същ въздух в купето, което помага по-бързо да се охлади колата.
Колкото до това дали компресора бачка постоянно или включва/изключва, моя поне, ако вентилатора е на МИН и е по-хладно времето, термостата, който е на изпарителя почва да го изключва преиодично, защото питата не успява да се "стопли" от малкото въздух, който минава през нея.
Поне на моя пасат е така, но той не е критерий, защото климатика му е "дядото на климатиците", както казва един мой приятел, който се занимава с такива неща ;-)


Потребителски аватар
maniak
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maniak » Пет 06 юни 2008 18:31


Разлика определено има. Данни от място:
Без климатик 0.6л на час.
Климатроник настроен на 22.5 градуса 0.8л на час.
Климатроник настроен на 16.5 градуса 1.0л на час

Данни от място при потдържане на 2 000 оборота с климатик и последващото му намаляване и изключване.
22.5 градуса 2000 оборота
16.5 градуса 1800 оборота
Изключване на климатик 2300 оборота.

Сами си направете извода дали настройката на температура би повлиял на разхода.
Теста е правен на VW Jetta 1.9 TDI.


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пет 06 юни 2008 19:07


maniak написа:Разлика определено има. Данни от място:
Без климатик 0.6л на час.
Климатроник настроен на 22.5 градуса 0.8л на час.
Климатроник настроен на 16.5 градуса 1.0л на час

Данни от място при потдържане на 2 000 оборота с климатик и последващото му намаляване и изключване.
22.5 градуса 2000 оборота
16.5 градуса 1800 оборота
Изключване на климатик 2300 оборота.

Сами си направете извода дали настройката на температура би повлиял на разхода.
Теста е правен на VW Jetta 1.9 TDI.


Тука се питаше за климатик, а не за климатроник ...
Ще е полезно някой с борд компютър да каже как е положението при климатиците. Заформи се интересна тема.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта