НОВИНИ oт cвeтa нa VW

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
DOCDOBREV
Мнения: 359
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Пристигна авантюристът “ПанАмерикана”

Мнениеот DOCDOBREV » Сря 11 юни 2008 8:00


Най-новата екстремна модификация "ПанАмерикана" на "Фолксваген Мултиван" бе представена за първи път у нас миналия вторник във фирмения комплекс "София-изток" на "Порше България". Предназначеният за движение по пътя и най-вече извън него бус със задвижване 4х4 е кръстен на рекордния нонстоп преход, който Андреас Ренц и Матиас Гьотенауер извършват през 1999 г. по едноименния маршрут, пресичащ от север на юг двата американски континента. За 15 дни, 14 часа и 6 минути двамата германци изминават разстояние близо 25 000 км, прекосявайки 15 държави през две трети от сухоземната територия на планетата. Освен от асфалтирани шосета трасето се състои най-вече от вълнообразни чакълени писти, изпълнени с големи дупки. По пътя си бусът-рекордьор преминава от Аляска до Огнена земя през гори, кактусови и каменни пустини, тундра, пампа, както и през най-сухата пустиня на света - Атакама. Що се отнася до температурните амплитуди, те варират от минус 10 до плюс 50 градуса по Целзий.

Многофункционалният пътнически салон разполага със сгъваема масичка и въртящи се на 180 градуса кресла.

Успехът на бусът "Мултиван" със задвижване 4х4 вдъхновява конструкторите на "Фолксваген" да представят на автосалона в Хановер през есента на 2006 прототипа "ПанАмерикана". Той става отправна точка при конструирането на новия сериен "Мултиван ПанАмерикана", чието серийно производство стартира наскоро. При създаването на просторния офроудър германските конструктори ползват и богатия си опит, който са натрупали още от 70-е години на миналия век. Тогава "Фолксваген" тества тайно екстремна версия със задвижване 4х4 на буса "Транспортер". Прототипът с легендарното "Синкро" задвижване на четирите колела е качен на конвейера през 1985 г. Негов наследник е новият "Мултиван ПанАмерикана".

Снимки: Авторът и Пресслужба "Фолксваген"
Преди да стигне до конвейера, новият "Мултиван ПанАмерикана" се справи успешно с пясъците на Сахара.

В новата версия бусът всъдеход се задвижва от фирмената система 4MOTION, която върти постоянно и четирите колела. Тя е базирана на монтиран на задния мост съединител "Халдекс", който се управлява от прецизен електронен блок. Той е конструиран така, че да прехвърля мигновено тягата на двигателя от предния към задния мост, и обратно, в случай че някое от колелата е попаднало на хлъзгав терен. За тази цел контролният блок на действащия двустранно съединител (към предния и задния мост) работи в синхрон с антиблокиращата спирачна система и с електронната стабилизираща програма. При това електрониката отчита всички фактори от пътното поведение на автомобила - моментна скорост, движение в завой, посока на тягата и съпротивление на пътната настилка при всяко едно от колелата.
Инженерите на "Фолксваген" са подготвили за новия "Мултиван ПанАмерикана" един бензинов и два дизелови двигателя. 5-цилиндровите турбодизели с обем 2,5 л развиват мощност от 131 и 174 к.с. Най-як е 6-цилиндровият бензинов мотор с обем 3,2 л и мощност 235 к.с. И трите силови агрегата са комплектовани с 6-степенни скоростни кутии.
"ПанАмерикана" има повишен с 20 мм в сравнение с базовия "Мултиван" пътен просвет. Той дава възможност на буса 4х4 да преодолява водни прегради с дълбочина до 30 см и фронтален наклон и надвесни ъгли с атака до 36 градуса. Още по-екстремни са възможностите на снабдения с допълнителния офроуд пакет "Мултиван ПанАмерикана". Освен увеличен с още 30 мм пътен просвет тази модификация има скъсени предавателни числа на предавките, специални офроуд гуми и защитна кора под двигателя.




Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

http://news.ibox.bg/news/id_621483487

Мнениеот StS » Пон 16 юни 2008 11:31


http://news.ibox.bg/news/id_621483487


Нов член на ВАГ


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Вто 17 юни 2008 10:13


http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1208750

Бразилски инженер подкара еднолитров VW с 880 км/ч

Според местната пътна полиция Рафаел де Андраде постигнал тази феноменална скорост с малолитражното си автомобилче
13.06.2008

Ако трябва да се вярва на органите на реда в Рио де Жанейро, най-бързият автомобил не е нито "Бугати Вейрон", нито SSC Ultimat Aero TT. Техните постижения съответно от 407 и 411 км/ч направо бледнеят пред посочените 880 км/ч във фиша за глоба, адресиран към Рафаел де Андраде.

1

Така униформените за втори път издигат в култ бюджетния модел "Гол" на "Фолксваген" и приписват феноменални постижения на скромното еднолитрово моторче, коментира "Спийд-прес".

Още по-куриозен е случаят с по-мощната 1,6-литрова версия, собственост на адвоката Юселе Менезес. При него полицейският радар отчел космическите 4800 км/ч, което е обяснимо, имайки предвид по-големия му работен обем.

Комичният иск към Андраде логично бил снет след неговото оплакване, но глобата на Мензес все още е в сила. Потърпевшият подал молба за изясняване на случкатa, но властите категорично отказали да поправят очевидната грешка.

Явно в Бразилия полицията не се съмнява във възможностите на местно произведения свръхзвуков "Гол" и се гордее със постигнатата от него скорост от почти 4max.


Потребителски аватар
ajaxus
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ajaxus » Вто 17 юни 2008 22:53


последната галерия на Scirocco! страхотни снимки в голяма резолюция и детаили... вчера излезе прес съобщението с материалите:

http://autoreader.net/2008/06/17/volksw ... d-details/

Изображение


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Сря 18 юни 2008 9:47


Изображение

http://news.ibox.bg/news/id_166992841
Спор за това коя марка продава най-много автомобили на европейския пазар не съществува.

През последните няколко години свикнахме с доминиращото присъствие на Volkswagen, и това едва ли ще се промени в близките години.
Статистиката за най-продаван модел обаче не е толкова еднозначна.

Битката в челото е изключително сериозна и победителят се сменя почти всеки месец.

По данни на независимата JATO Dynamics през изминалия месец най-много продажби е записал в актива си моделът Golf на Volkswagen.
Той обаче е следван неотлъчно от основния си конкурент Peugeot 207, който също отбеляза няколко първи места от началото на тази година.

През май, Golf отбелязва 39 912 нови регистрации, което представлява увеличение от 5.4% в сравнение със същия месец на миналата година.

При Peugeot реализацията е 38 635 единици, а третият- Ford Focus, отбелязва 35 826 продажби.
На четвърта и пета позиция застават Opel/Vauxhall Corsa с 34 324 единици и Renault Clio с 30 367.

Топ 10 на най-продаваните модели в Европа за месец май:

1.Volkswagen Golf- 39 912
2.Peugeot 207- 38 635
3.Ford Focus- 35 826
4.Opel/Vauxhall Corsa- 34 324
5.Renault Clio- 30 367
6.Opel/Vauxhall Astra- 29 167
7.Fiat Punto- 27 392
8.Ford Fiesta- 25 863
9.Volkswagen Polo- 25 592
10.BMW 3- 23 258

Топ 10 на най-продаваните автомобили в Европа за периода януари - май:

1.Volkswagen Golf- 208 800
2.Peugeot 207- 204 379
3.Ford Focus- 176 698
4.Opel/Vauxhall Corsa- 174 667
5.Renault Clio- 162 816
6.Opel/Vauxhall Astra- 161 166
7.Ford Fiesta- 151 050
8.Fiat Punto- 147 803
9.Volkswagen Polo- 125 427
10.BMW 3- 114 203

Източник: auto-press.net


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 18 юни 2008 9:52


Германия и Еврокомисията на нож заради "Закона Фолксваген"

Блокиращата квота на правителството на Долна Саксония в надзорния съвет на Фолксваген е проблемът, който изостри отношенията между Германия и ЕС.

Снимка: Ройтерс



Брюксел откри наказателна процедура срещу Берлин, бранейки правилата на Общността, но и в полза на интересите на "Порше"

Теодора Славянова

Германия и Европейската комисия се впуснаха в люта съдебна битка заради т. нар. "Закон Фолксваген", чиято основна цел е да предпази компанията от възможността да стане собственост на чуждестранни инвеститори. Конфликтът, който датира още от 2004 г., достигна своя апогей преди няколко дни, когато Брюксел обяви, че започва наказателна процедура срещу Берлин заради корпоративните правила, наложени от германските власти в най-големия производител на автомобили на Стария континент. "Законът Фолксваген" задължава компанията да се съобразява с мнението на държавата, преди да взима стратегически важни решения. Германия твърдо защитава закона, тъй като според държавното ръководство той е средство за защита на икономиката и за гарантиране на работните места в автомобилния гигант.

Какво всъщност представлява скандалната разпоредба?

Законът е приет през 1960 г., когато Бундестагът решава компанията "Фолксваген" да бъде преобразувана от държавна фирма в акционерно дружество, припомня "Дойче веле". Държавата в лицето на федералното правителството и на правителството в провинция Долна Саксония - където е централата на "Фолксваген", получават по 20% от акциите на автомобилния концерн, а другите 60% от акциите са пуснати за продажба на борсата. Федералното правителство продава своя дял през 1965 г., но останалите 20% остават притежание на Долна Саксония и й дават право да налага вето върху решенията, взимани от ръководството на компанията. Правителството на Долна Саксония излъчва и двама представители в надзорния съвет на компанията. Според "Закона Фолксваген" никой притежател на акции - дори и да има повече от 20% от тях, няма право на повече от 20% от гласовете в общото събрание. Той не може да получи и места в Надзорния съвет, съответстващи на притежавания от него дял. Според оспорваната разпоредба за взимането на стратегически решения е необходимо мнозинство поне от 80% от гласовете на акционерите. С дяловете, които притежава Долна Саксония, може да налага вето върху решения от стратегическо значение, като преместване на фабрика например. За сравнение в другите германски компании мнозинството трябва да бъде 75%. Властите в Берлин и тези в Долна Саксония смятат, че "Законът Фолксваген" ограничава влиянието на потенциални големи акционери и защитава интересите на населението. В момента Долна Саксония е собственик на 20.3% от акциите, а дивидентите, получени от тях, се вливат в хазната на провинцията. Автомобилната индустрия е един от стълбовете на икономиката на провинцията. Във Волфсбург се намират освен централата на "Фолксваген" и пет от заводите на фирмата, сред които е най-големият. В тях работят повече от 80 000 души.
В основата на сблъсъка между ЕК и Германия е становището, че "Законът Фолксваген" нарушава законодателството на Общността за свободното движение на капитали, а също така е в противоречие и с решението да се предоставят равни възможности на акционерите в компаниите. "Акциите на "Фолксваген" се продават по целия свят както на всички други автомобилни компании. Дори по-голямата част от акциите са в чужбина. Така че, фактите сами опровергават твърденията на ЕК, че сме се опитвали да прогоним чуждестранните акционери", обяви в разгара на скандала премиерът на Долна Саксония Кристиан Вулф, цитиран от "Дойче веле".
Брюксел обаче не чу обясненията му и внесе казуса за разглеждане в Европейския съд в Люксембург, който се произнесе през октомври м.г. Магистратите решиха, че фирменият закон трябва да бъде отменен и

разпоредиха да бъдат отменени правилата,

ограничаващи до 20% правото на притежателите на акции да гласуват и изискването на мнозинство от 80% за взимането на решения. Освен това съдът в Люксембург отхвърли и правото на федералното правителство и правителството на Долна Саксония да назначават по двама членове на борда, докато имат акции в компанията. Решението по казуса "Закона Фолксваген" е голяма победа в битката на ЕК срещу т.нар. златни акции или запазването от правителствата на стратегически дялове в публични дружества, коментират анализатори.
Берлин бе принуден да промени закона и поправките бяха внесени в Бундестага през януари т.г. Германският правосъден министър Бригите Цюприс изрази надежда, че промененият закон съответства на разпорежданията на съда и дори призова ЕК да не предприема повече наказателни мерки срещу страната. Но и в реформирания закон обаче продължава да съществува правилото, че за да бъде взето каквото и да е решение, е необходимо съгласието на 80% от акционерите. По този начин правителството на Долна Саксония си запази блокиращата квота, притежавайки 20.3% от акциите на "Фолксваген".
Опитни юристи и предствители на ЕС обявиха, че въпреки усилията на кабинета Германия не е изпълнила съдебното разпореждане. И се оказаха прави... след като преди дни Брюксел обяви, че открива наказателна процедура срещу Берлин заради "Закона Фолксваген". Според Брюксел Германия не изпълнява съдебните решения. ЕК дава два месеца, за да изпълни Германия поставените й условия. Ако не успее, Комисията ще отправи последно предупреждение, а "Фолксваген" ще понесе сериозни глоби.
Министър-председателят на Долна Саксония Кристиан Вулф обяви, че решението на ЕК да стартира наказателна процедура било "очаквано, но нежелателно". Според него комисията "не е готова или просто не желае да се съобрази с аргументите, представени й от федералното правителство". Кабинетът на Меркел предупреди Брюксел

да не се противопоставя на "Закона Фолксваген"

Германското правителство подкрепя усилията да се защити компанията, защото един от основните й приоритети и обещания пред обществеността е намаляването на безработицата в страната. "ЕК стъпва по много тънък лед, като втори път се занимава с Берлин по един и същ проблем", каза правосъдната министърка Бригите Цюприс.
Ръководството на "Фолксваген" отказва да коментира закона. В частни разговори обаче настоящи и бивши мениджъри на автомобилната компания заявяват, че разпоредбата е излишна.
"Законът Фолксваген" стана особено актуален, след като "Порше" закупи нови акции и делът му надхвърли 30%. Това означава, че при евентуално отпадане на законовите ограничения фирмата за спортни коли може да се сдобие с мнозинство в германския автогигант. Доста анализатори са категорични, че "Порше" иска да получи пълен контрол върху "Фолксваген", а решението на Европейския съд е всъщност в тяхна полза. Шефът на "Порше" Венделин Видекинг не крие, че е заинтересован да упражнява правото си на глас във "Фолксваген" в пълна степен. Той е изключително доволен от подкрепата, която, макар и косвено, получава от ЕК. "Имаме приятели в Европа. ЕК е на наша страна", радва се той.


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Мнениеот stoqn_g60 » Нед 29 юни 2008 22:42


Volkswagen Scirocco ще бъде на пазара през август.Времето до появата на новото купе на VW на пазара намалява бързо. Продажбите на третото поколение на Volkswagen Scirocco в Европа ще започнат през август.

Именно на този пазар Volkswagen ще разчита най-много, защото благодарение на сегашният обменен курс между еврото и долара, износът на този модел за САЩ става неизгоден.
Вероятно това ще бъде временно решение, защото Scirocco е доста популярен модел в САЩ и новото поколение на спортното купе в стил хечбек би имало успех в Америка. От друга страна сега в САЩ върви доста значимо преструктуриране на пазара, където ролята на компактните автомобили расте непрекъснато.В Европа през август ще видим първоначално Scirocco с два бензинови двигатели - 1.4 TSI който комбинира компресор и турбина и предлага 160 к.с. и познатия от Golf GTI турбо двигател TFSI с обем 2.0 литра и максимална мощност 200 к.с. Малко по-късно ще се появи Scirocco с компресорния двигател 1.4 TSI с мощност 122 к.с. и турбодизеловия двигател също с обем 1.4 литра и мощност 140 к.с.
От Volkswagen заявяват, че при всички двигатели основната цел е била нисък разход и техните данни показват за различните агрегати имат разход от 5.4 до 7.7 литра на 100 км.


Изображение

Изображение


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Golf TwinDrive или хибрид

Мнениеот brabus » Вто 01 юли 2008 15:00


VW правят опити за хибридно задвижвани модели още от 90те години.

Изображение

Този модел на Голф 3 е имал 1.4 TDI + електромотор и можел да направи пробег, осигурен само от електрическия мотор, от 100 км, като максималната скорост е била до 155 км/ч.

Сега от Волфсбург пускат подобна изненада, но базирана на Голф 5.
Името на проекта е Golf TwinDrive (Twin - близнаци).
Този прототип е с 122 кс TDI и 82 кс електромотор.
Дизеловият агрегат има Старт-Стоп система за светофарите, както и система за зареждане на литиево - ойнните батерии по време на спиране на колата.
Тези батерии са разработени съвместно с Sanyo в продължение на 7 години и бюджет 769 000 000$ (769 милиона долара).
През 2010 г. VW и Федералното правителство на Германия ще започнат 4 годишен тест с 25 такива Голфа.
В същото време правителството ще отпусне още 23.5 милиона $ (източник ми е щатска страница и затова всички цени са в долари) на консорциум за разработка и развитие на технологиите за на батерии. В т.ч. е VW, производители на батерии и университети.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Persefona
Пололизирана
Мнения: 1933
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Persefona » Вто 01 юли 2008 15:56


POLO SUV:
Изображение
В момента Volkswagen Tiguan е най-малкият кросовър на немския концерн, но в скоро време, синът на тигъра и игуаната ще има доста по-малки братовчеди - Audi Q1, Skoda Yeti и Volkswagen Polo SUV.

Ръководството на Volkswagen Group заяви още преди няколко месеца намерението си да пусне на пазара малък всъдеход на базата на модела си Polo, но досега запазваше мълчание по техническите подробности и датите за пускане на колата.

Според последната информация, новата кола на Volkswagen ще се появи на пазара през 2010-а година. Polo SUV ще има задвижване на четирите колела тип 4MOTION, а главните му конкуренти ще са малките всъдеходи на BMW - X1, на MINI и създадения на базата на Opel Corsa. Според главния дизайнер на немския автогигант Volkswagen Валтер да Силва, новото Volkswagen Polo SUV няма да има общи черти със "сестринския" си модел Audi Q1, който също се намира в стадий на активна разработка.

Предполага се, че гамата силови агрегати ще включва два бензинови мотора тип TSI с мощности от 70 и 105 к.с., както и от два дизела TDI с ходови обеми 1,4 и 1,6 л.

Източник: http://auto-press.net/index.php?cat=1&sub=5029


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Eos “Edition 2009”

Мнениеот brabus » Пон 07 юли 2008 14:57


Eos “Edition 2009” се пуска на пазара от тази година.
Чрез този модел почитателите на кабриолетите ща могат да спестят до 1340 евро, спрямо същия Еоs, на който поръчват сходно ниво на оборудване.
Двигателите са от 122 до 250 кс бензин и 140 кс дизел с филтър за твърди частици.

Колата има подгреваеми седалки с кафява кожа Nappa Date Brown.
Трилъчев спортен кожен волан, алуминиеви детайли по таблото, климатроник, автопилот, “RCD 510” радио с 6-диска чейнджър и ParkPilot.

Изображение

Хромирана предна решетка.

Изображение

и Cherry Red” LED стоп светлини.

Изображение

Базовата цена за Германия ще е 31 325 евро за 122 кс. бензин.


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пон 14 юли 2008 12:24


VW-Beetle отново със задно разположен двигател :!: :?:
http://kamuscoop.blogspot.com/2008/07/vw-beetle.html


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Сря 16 юли 2008 14:28


Passat CC вече и в България
http://dnes.dir.bg/2008/07/15/news3196722.html


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Чет 17 юли 2008 14:01


VW влиза във Формула1:
Http://news24.bg/novini-7046.html


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 02 авг 2008 8:05


VW на олимпиада -> цък


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ГОЛФ 6

Мнениеот StS » Пон 04 авг 2008 10:40





Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта