Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 1:57


Абре хора какво е това сменяне на ниски обороти, сменя се на 7000!!!
:lol: :lol: :lol: Така ще е по-полезно за мотора, както някой му казват в
Лютеницата!!!
Сори за спама! :lol:




Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Нед 06 яну 2008 2:07


The_Machine написа:
faf4o написа:Не знам от къде ми е останало в акъла,но съм виждал и много шофъори да го правят.Винаги когато тръгвам(говоря ако колата е стояла повече от няколко часа на едно място),ако трябва да тръгна на задна,първо може и няколко сантиметра да е но тръгвам напред и след това включвам задна.Някой може ли да ми обясни защо го правя? :)


Никога не го правя, но доста хора са ми го казвали, дори и инструктори?
Някакво логично обяснение?

Изобщо няма логика в тва колеги,просто предразсъдъци :idea: :idea: :idea:
Както ми го обясни един бакшиш-"За да ни върви "напред"...."


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 2:13


Ами има защото не е разнесло маслото по-зъбчадката за задната предавка, защото тя се пада явно над него и ако колата не се е движела то се е свлякло долу в скоростната кутия. Макар че и да не са смазани за момент не е фатално. Много ми е чудно обаче, ако пред мен има кола на 30 санта как ще го направиме това нещо? :lol:


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Нед 06 яну 2008 2:32


Tinko написа:Ами има защото не е разнесло маслото по-зъбчадката за задната предавка, защото тя се пада явно над него и ако колата не се е движела то се е свлякло долу в скоростната кутия. Макар че и да не са смазани за момент не е фатално.

И каква е разликата за "Паразитното" или основното зъбно колело?
Стига още :wink: -тва са легенди...Според мен!
Както и това:
zdravko_dimitrov1986 написа:Някои от колегите по назад бяха питали какво точно пише в АвтоБилд.
Сега ви го пиша тущ дословно
,, Една широко разпространена заблуда - след запалване на двигателя го оставяте да поработи малко на празен ход, за да загрее. Ясно е - това е напълно безсмислено, и освен повишен разход на гориво и миризлив въздух не печелите нищо".
Това беше от мен поне за сега. :wink:

Демек-таман запалваш колата и я напрягаш до 4-5-6к оборота :?: Тръгваш с мръсна газ и тва е...?????Стига такива недообмислени мнения!Нищо лично-колегата е превел някакво мнение от едно списание...!
Ама замисляли ли сте ЗАЩО на коли,произведени за Ултра бегачки(като М5-M power 340 к.с. ) на таблото има стрелка са ТЕМП. на маслото?И ЗАЩО не е хубу да ръчкаш ПРЕДИ да се достигне до някаква температура на тва масло? :idea:
Или това-пак нищо лично,не ме разбирайте погрешно!
didoriginal написа:
Growsy написа:Извинете ме но някой ще може ли да ми обясни за...

"9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори); "

и дали това се отнася за колите без хидравлик ??? :roll:


Не, когато си без хидравлика няма проблем. Когато обаче си с хидравлика, помпата издава много "интересни" стържещи звуци в крайно положение, защото се товари много и може или да протече някъде системата, или да се прецака помпата. :wink:

Като как дилъра на VW ще обясни на Ханс(на 20 години,изкарал книжка току що и си купил един Г6,7 или Поло-все тая...)който е дал 40к евро за нова кола,че не трябва да навива докрай волана,щот ...НЕ ТРЯБВА :?: ...Или на същия този,ама горд собственик на влекач МАН-да му кажеш че трябва да маневрира стара ГАЗка,а не ултра модерния влекач....
Ама така е,кат караме коли,скъсани,без жал, от европейските си собственици!Пък и пестиме кинти за ремонти.....


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 2:40


Само да поясня че тази изцепка за двигатела , че е едно и също да запалиш вледенен мотор и да го оставиш да работи или да го запалиш и да хукнеш веднага. За това ще спорим до утре. А относно зъбчатките на някои инструктори не ги кефи да върти на сухо, не че нещо ще стане, просто не ги кефи. :wink:


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Нед 06 яну 2008 2:53


Няма да спамя в темата повече-има лични за тая цел :idea:
В спора се ражда истината-ама само когато опонентите са готови да възприемат гледната точка на другия.....Иначе спора прераства в "мерене на пишки"....
Иначе за мен заглавието на темата означава това!
Поддържана кола+толерантност на пътя+съобразяване с пътната обстановка+взаимопомощ :idea:


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Нед 06 яну 2008 2:57


ами ко да го правиш мотора - зима е пък колата трябва - затуй палиш чакаш 10с и тръгваш - гааз ама до 1500,2000 оборота макс а като влезе стрелката на температурата в бялото отлиташ :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Нед 06 яну 2008 3:18


chy написа:Иначе за мен заглавието на темата означава това!
Поддържана кола+толерантност на пътя+съобразяване с пътната обстановка+взаимопомощ :idea:

:да:


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот napster » Нед 06 яну 2008 9:05


Понеже съм шофьор от 2 месеца и в това време (студ, лед, сняг) майка ми постоянно ми писка да не излизам с колата, но честно да ви кажа едва сега разбирам как трябва да се спира и тръгва. Преди като спра на светофар не гледах назад да видя дали някой докато се мъчи да спре няма да ме удари, в сухо време като видя че светофара е червен и отдалече изключвах от скорост и си спирах със спирачките, а сега редя скоростите и почти вече като съм спрял ползвам спирачка. Изобщо има много за учене за нас младите шофьори.
А сега някой може ли да ми обясни ползата от междинната газ като се свалят предавки? Сега като се сетя и гледам да го правя, но много често забравям. Надявам се скоро да си го изградя като навик :idea:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Нед 06 яну 2008 10:35


И искам още нещо да поясня, че първа точка не е точно така както е описано в нея. Защото когато ускориме примерно до 4-та и я оставим на 1500 оборота не виждам кое и как се износва ама както и да е. В този момент почти не влиза гориво в двигателя, а и не нарушавам апсолутно нищо по-него, особенно ако горивото е пропан бутан. Това го правят много хора, аз не песта такива неща и си го държа в 2500 3000, тип спортно каране. :roll:


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот Lizard » Вто 22 яну 2008 14:07


kam_tod написа:1. Неудоскоряване. Доста хора с цел пестене на гориво превключват от по-ниска на по-висока предавка при обороти на двигателя, по-ниски от необходимите. Оборотите, естествено зависят от типа на двигателя и неговата мощност и за това не може да се даде единен пример, но при всички случаи е по-добре за двигателя да се превключва при малко 'по-високи' обороти, отколкото при 'малко по-ниски'. Естествено зависи дали изкачваме налкон, дали сме на равен път или спускаме по надолнище;
2. Движение на висока предавка с ниска скорост. Свързан е отчасти с горния проблем;
.


Е те тука искам да ми разясните какво се има предвид? Нещо не схващам!
С какво вредиме на автомобила ако кареме на висока предавка?
Е например аз много често ако не бързам гледам да карам на такава предавка, че да съм под 2000 оборота. Карам бензин и макс. въртящ момент на моя автомобил е след 2500 оборота. Сиреч ако реша да ускоряма ще трябва да мина на по-долна предавка, но не ми пречи да подържам скороста с която се движа. С какво вредя на автомобила си с подобно каране?

kam_tod написа:
SLO написа:На извънградско,се спира преди завоя и се изтегляме от него с газ,по преценка на водача!
Много кофти е когато се спира във завой,освен риска да изтървем завоя,товарим много механични елементи!

Винаги поглеждайте във огледалата преди да потеглите назад!
Така ме думнаха един път!
:да:



АХА!!!! Фванах ви! ..... Аре няма да псувам ся тука щото сме колеги и да запазим добрия тон. Ама с това спиране преди завой направо ме вбесявате и главно СОФИЯНЦИ ИЗВЪН ГРАДСКО!
Давам пример зада съм максималко ясен: Когато пътната обстановка и/или колата не ми позволява да отвея автомобила пред мен, осбено ако се движи със 90-110 км/ч. Масово се получва следното преди да влезе в завоя, колегата пред мен набива спирачки и се получава едно каране 70 - 110 км/ч, при което с мойте 60 коня ела изпревари кола дето сигорно е 2 пъти по толква. И за да съм максимално Ясен НА Международен Път с Ограничение на Скороста 90км/ч.... НЯМА ЗАВОЙ НАКОЙТО ДА ИЗЛЕТИТЕ!!! Ако се движим с разумна скорост разбирасе. С 90км/ч няма да мръднете от пътя при нормална пътна обстановка.

И преди някой колега да ме пресякъл за пътната обстановка. Да кажа че съм го забелязвал това движение при абсолютно сух път. Както и при малко мокър де но щом мойта кошница поло със 13-ки гуметки не мърда от пътя с 90 в завоя, каво да кажем за всички останали.


Потребителски аватар
yeti123
Мнения: 424
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот yeti123 » Вто 22 яну 2008 14:27


kam_tod написа:
SLO написа:На извънградско,се спира преди завоя и се изтегляме от него с газ,по преценка на водача!
Много кофти е когато се спира във завой,освен риска да изтървем завоя,товарим много механични елементи!




АХА!!!! Фванах ви! ..... Аре няма да псувам ся тука щото сме колеги и да запазим добрия тон. Ама с това спиране преди завой направо ме вбесявате и главно СОФИЯНЦИ ИЗВЪН ГРАДСКО!
Давам пример зада съм максималко ясен: Когато пътната обстановка и/или колата не ми позволява да отвея автомобила пред мен, осбено ако се движи със 90-110 км/ч. Масово се получва следното преди да влезе в завоя, колегата пред мен набива спирачки и се получава едно каране 70 - 110 км/ч, при което с мойте 60 коня ела изпревари кола дето сигорно е 2 пъти по толква. И за да съм максимално Ясен НА Международен Път с Ограничение на Скороста 90км/ч.... НЯМА ЗАВОЙ НАКОЙТО ДА ИЗЛЕТИТЕ!!! Ако се движим с разумна скорост разбирасе. С 90км/ч няма да мръднете от пътя при нормална пътна обстановка.

И преди някой колега да ме пресякъл за пътната обстановка. Да кажа че съм го забелязвал това движение при абсолютно сух път. Както и при малко мокър де но щом мойта кошница поло със 13-ки гуметки не мърда от пътя с 90 в завоя, каво да кажем за всички останали.


Само едно не мога да разбера, каква е тази заблуда, че преди завой трябва да се скача на спирачките същото важи и за движение по нададолнище) - скоростите за какво са! Винаги в завойте минавам на по долна предавка, колата сама се забавя (в зависимост от завоя, може 1 или 2 предавки надолу да се свали) - защо е нужно да скъсваш накладките! Това си е мое мнение, а и не сменям накладки на 5000 км!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Вто 22 яну 2008 16:17


yeti123, пиуе, научи се да цитираш правилно!


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот buller » Вто 22 яну 2008 16:28


Lizard написа:Ама с това спиране преди завой направо ме вбесявате ...
...преди да влезе в завоя, колегата пред мен набива спирачки и се получава едно каране 70 - 110 км/ч...НА Международен Път с Ограничение на Скороста 90км/ч.... НЯМА ЗАВОЙ НАКОЙТО ДА ИЗЛЕТИТЕ!!!...

В много голяма грешка си! Защо: защото предполагам и на теб, както на всички нас ни се налага да караме по непознати пътища и ако на път, с ограничение 90 км/ч ти се наложи да избегнеш голяма дупка, неравност или друго препятствие, което не се вижда в завоя, заради растителност и т.н. какво правиш? Като не ти изнася как кара някой пред теб или го остави да мине много напред, или го изпревари ;) Но да даваш съвети, че няма как да се излети в завой с 90 км/ч е чиста проба глупост! Някой по-неопитен колега (в това число слагам и себе си) ще се довери на това твое наобосновано твърдение.
Завоят предполага намалена видимост... Представи си следната ситуация: караш с 90 км/ч на междуселищен път и влизаш в завой със същата скорост. В завоя имаш намалена видимост, а в самия му край авария на друг автомобил, голяма дупка, каруца, стадо крави или друго препятствие. Какво време за реакция ще имаш при тази скорост?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 22 яну 2008 21:53


Според мен ако на междуградски път в завоите се движеш със 60-70 км. вероятността някой да спре в тебе е много по-голяма отколкото да изхвърчиш от завоя. Случвало ми се е да пътувам по път с доста завои с малко и къси прави отсечки(сл.Бряг - Варна). Пред мен караше една лада и на завоите намаляше многа, пък на правите отсечки дава газ и не мога да го изпреваря. Накрая по малко некултурен начин го минах, ама нямаше как.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта