Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Вто 22 яну 2008 22:10


И аз съм забелязал това спиране преди завой, но разбрах и какво е обяснението - има много инструктори, които това го ПРЕПОДАВАТ на курсистите си под формата на "правилен начин за вземане на завой"! :shock




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Вто 22 яну 2008 22:21


Lawyer написа:И аз съм забелязал това спиране преди завой, но разбрах и какво е обяснението - има много инструктори, които това го ПРЕПОДАВАТ на курсистите си под формата на "правилен начин за вземане на завой"! :shock


нищо не си разбрал ;)
@Smeagol го е обяснил перфектно 3 поста преди теб и това е правилното и според мен :idea:


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Мнениеот quattro^^ » Вто 22 яну 2008 23:39


Lawyer написа:И аз съм забелязал това спиране преди завой, но разбрах и какво е обяснението - има много инструктори, които това го ПРЕПОДАВАТ на курсистите си под формата на "правилен начин за вземане на завой"! :shock

Аз преди 2 дена взех книжка,значи случвало ми се е на курса в някой завой(градско)да де натискам спирачка само пускам газта и голфа намаля,ма по принцип човека иска да е сигурен че ще вземеш завоя с по-ниска скорост от колкото някой опитен шофьор може примерно щот иначе докато той да реагира не се знае какво може да стане(все пак инструктора е човека отговорен за всичко).И моя ми вика един път "Не се притеснявай докато карате курса ние ви пазим,след това вие трябва да се пазите" и мисля че това е много правилно да не свикваш на рацерски изпълнения щот некой като мене(млад шефьор) нема да го бъде дълго с такива навици


Потребителски аватар
ceza
Мнения: 138
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ceza » Сря 23 яну 2008 0:36


Интересни неща, но пък за къде ги пазите тия коли не знам, плюс това още като сте я взели шансовете са, че някой вече я е насрал от грешно каране така и така. За сигурността ясно, ама чак толкова да се щадят 10-20 годишни коли не виждам идея в тва.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Сря 23 яну 2008 1:55


sick_fuck написа:...

дано цялата младеж мисли като теб ;)


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот Lizard » Сря 23 яну 2008 2:14


Smeagol написа:
Lizard написа:Ама с това спиране преди завой направо ме вбесявате ...
...преди да влезе в завоя, колегата пред мен набива спирачки и се получава едно каране 70 - 110 км/ч...НА Международен Път с Ограничение на Скороста 90км/ч.... НЯМА ЗАВОЙ НАКОЙТО ДА ИЗЛЕТИТЕ!!!...

В много голяма грешка си! Защо: защото предполагам и на теб, както на всички нас ни се налага да караме по непознати пътища и ако на път, с ограничение 90 км/ч ти се наложи да избегнеш голяма дупка, неравност или друго препятствие, което не се вижда в завоя, заради растителност и т.н. какво правиш? Като не ти изнася как кара някой пред теб или го остави да мине много напред, или го изпревари ;) Но да даваш съвети, че няма как да се излети в завой с 90 км/ч е чиста проба глупост! Някой по-неопитен колега (в това число слагам и себе си) ще се довери на това твое наобосновано твърдение.
Завоят предполага намалена видимост... Представи си следната ситуация: караш с 90 км/ч на междуселищен път и влизаш в завой със същата скорост. В завоя имаш намалена видимост, а в самия му край авария на друг автомобил, голяма дупка, каруца, стадо крави или друго препятствие. Какво време за реакция ще имаш при тази скорост?


Аз без да се заяждам да доуточня. Колега хем си ме цитирал и се вижда че съм написал "Международен" път с главна буква, за да го подчертая. Естесвено че и аз не взима всички завой със 90 км/ч или по висока скорост на Непознат, Между селски, планински и прочие по-ниски класове пътища.
Международен път е примерно: Стара Загора - Чирпан; Севлиево - Велико Търново; и прочие пътищата ги знаете, ако ли не има пътна карта там са отбелязани.

Идеята ми е, че на този път няма(по принцип има изключения зависещи от пътната обстановка и конретни ситоации) толка остър завой, който да те принуди да намалиш под 90 км/ч.
Някой колеги разбраха за какво говоря а именно, неравномерния ритъм на каране или неумението на някой шофйори да преценяват пътната обстановка. С други думи аз много добре виждам какъв е пътя и какви са реакциите на този пред мен (това е задължение на всеки седнал зад волана да гледа напред, а не номера на предния!) И съответно като ми набие няколко пъти спирачка без причина, а после когато има място да го взема (прав участък с видимост) да се сети че бърза и да ускори....до следващия завой!! Е естесвено, че ще се ядосам.

За да съм максимално ясен ще напиша:
Карайте с колкото можете и както сметнете за безопасно в никакъв случай не се престаравайте и не се опитвайте да карате бързо, само защото някой ви е казал, че сте бавни или защото други карат по-бързо от вас!!!

Не равномерното каране води до по-висок разход и най-вече е по-уморително!

п.п И да припомня, че все още не са ми отговорили на въпроса какво се има впредвид или какво значи "недоускорение" и защо каране на висока предавка с ниска скорост вреди на техническото състояние на автомобила? Мерси :)


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Сря 23 яну 2008 10:24


Международен път, планински път, магистрала и т.н. в България нямаш гаранция, че пътят няма да е с кратери като на Луната, особено след зимния период. Ти акцентираш само върху дъгата на завоите. Да, прав си, те не могат да бъдат по-остри от определен градус (специалистите от УАСГ да не ми се смеят за неукия коментар), но това, че пътят е "международен" каква гаранция ти дава за изникването на непредвидени обстоятелства, подобни на тези, които описах малко по-нагоре в темата :roll:
Карай както сметнеш за добре, но не можеш да ме убедиш, че само защото ти си ми се лепнал за задната броня, нервиран, че карам по-предпазливо - аз трябва да се съобразявам с теб.
И само да допълня. Тъй като и аз не карам "мега-бегачка" :lol: винаги следя движението както пред мен, така и зад мен. Т.е., ако видя, че някой много напира да ме изпревари, при първа възможност това да стане безопасно винаги давам път, като се дръпна възможно най-вдясно на платното за движение и едновременно с това леко пускам газта, за да позволя на този зад мен да използва пролуката ;)


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 23 яну 2008 11:44


Ако паркирате на стръмна улица - естествено задължително трябва да се дръпне ръчната, но дали тя държи или само си мислим така? Затова съм си изработил много полезен навик - навивам волана така, че предните гуми да опрат в бордюра на тротоара - така не рискувам като се върна да си намеря колата не там, където съм я оставил :wink: Освен това включвам на първа, ако колата е с предницата към високото и на задна, когато е с предницата към ниското.
Друг навик, откакто бях свидетел как един го нацепиха отзад на светофар. Човека си чакаше кротко да светне зеленото и го нахендриха отзад, той подскочи и се удари в предния. Та оттогава като спирам оставам малка дистанция до предния и хвърлям по едно око в огледалото. Ако имам съмнения, че някой се приближава прекалено бързо и може да ми спре в багажника леко се отмествам напред в последния момент.
Още - не изхвърлям старите ремък, палец, дистрибуторна капачка, свещи и подобни дребни чаркалаци - първо не тежат изобщо и не заемат място, а освен това не се знае тия новите дали няма да сдадат багажа най-неочаквано някъде насред път и да се окажа в небрано лозе.
Проверявам си редовно аптечката и подменям нещата с изтекъл срок, освен това вътре има и повече илачи от предписаното - не се знае дали няма да се окажат жизнено необходими някому!!!
Пожарогасителя - винаги в изправност и то качествен, а не тип "дезодорант" дето е само за камуфлаж!!!
И на път тръгвам винаги "въоръжен" с максимата - бързай бавно. Дето има една приказка по-добре да стигнеш 30 минути по-късно закъдето си тръгнал, отколкото 30 години по-рано в гробищата. :wink:

Лека и безаварйна, и умната колеги!


Потребителски аватар
T.Spark
Мнения: 309
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT

Мнениеот T.Spark » Сря 23 яну 2008 15:19


Smeagol написа: .....винаги давам път, като се дръпна възможно най-вдясно на платното за движение....


Така трябва обаче на пътя не всички са толкова коректни и съобазителни. На междуградски път с 2 ленти си карам и отзад някакъв много бърза. Отивам в дясно и му давам път. Глупакът не се изнася в насрещното и така да ме изпревари, а половината му кола в насрещното, другата половина на една педя от мене и се приближава.
Създаде се огромна опасност, нямам място да бягам, стъпах на банкета, дигнах пушилка, на косъм беше работата да изхвърча от пътя. И не само този път, това е постоянно. Заради коректността ми щяхме да се избием, 4 души бяха при мене. Да допълня винаги спазва ограниченията и не се влача по пътя.

От тогава на никого аванта. Както иска да ме изпреварва, откъдето иска, негова си работа, няма да си затривам семейството заради някакъв простак дето бързал. Колкото повече им помагаш на такива кретени, токова повече ти се качват на главата.


Потребителски аватар
fourkoa
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 12:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

aha

Мнениеот fourkoa » Сря 23 яну 2008 17:41


някои като се качат в големите и лъскави коли, си мислят че са недосегаеми и нищо не важи за тях.


Потребителски аватар
T.Spark
Мнения: 309
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT

Мнениеот T.Spark » Сря 23 яну 2008 17:59


Тези са ясни. Те никого не признават. Ама не са само те. Тоя дето ми го направи тоя номер беше с рено 19 зелен седан русенска регистрация. Дамо му дойде акъла и на всичките като него, защото си играят с живота на хората.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: aha

Мнениеот icoico » Сря 23 яну 2008 18:05


fourkoa написа:някои като се качат в големите и лъскави коли, си мислят че са недосегаеми и нищо не важи за тях.

Един апел да пусна :) НЕ правете прекалено услужливо път на шибаните рацери,създава им се условен рефлекс така и след това някой невинен който не си е погледнал достатъчно бързо в огледалата го отнася...


Потребителски аватар
gogo_666
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 22 яну 2008 8:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот gogo_666 » Нед 03 фев 2008 21:55


Lizard написа:п.п И да припомня, че все още не са ми отговорили на въпроса какво се има впредвид или какво значи "недоускорение" и защо каране на висока предавка с ниска скорост вреди на техническото състояние на автомобила? Мерси :)

Айде някой наистина да отговори!! :wink: :arrow:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран

Мнениеот musura » Пон 04 фев 2008 0:54


gogo_666 написа:
Lizard написа:п.п И да припомня, че все още не са ми отговорили на въпроса какво се има впредвид или какво значи "недоускорение" и защо каране на висока предавка с ниска скорост вреди на техническото състояние на автомобила? Мерси :)

Айде някой наистина да отговори!! :wink: :arrow:


Защото първо се натоварва прекомерно трансмисията и второ - под определени обороти, особенно на висока предавка, вътре в мотора натоварването върху определени елементи се увеличава. Най-добрият вариант е да се кара някъде около пик-а на въртящия момент, като обороти :wink:


Потребителски аватар
dragomir1402
Мнения: 105
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот dragomir1402 » Пон 04 фев 2008 14:43


Lawyer написа:И аз съм забелязал това спиране преди завой, но разбрах и какво е обяснението - има много инструктори, които това го ПРЕПОДАВАТ на курсистите си под формата на "правилен начин за вземане на завой"! :shock


ами по старите инструктори са свикнали на коли със задно предаване-такива имаше навремето преди "демокрацията", та с такава кола намаляването преди завой е задължително, така учеха тогава-намаляваш преди завоя влизаш с ниска скорост и на излизане от завоя натискаш газта, този маниер за шофиране е от 60-те години на 20-ти век, но не забравяйте че и ладите и другите соц возила се базират на един фиат от 1964г., другото по тях е фейс лифтинг и по мощни мотори. има известен резон защото със задното предаване име едно известно недозавиване и има голяма опасност да изхвърчите от пътя, по редното е не човек да скача на спирачката а да си дръпне крака от газта-ефекта е същия, но не се блокират колелата и контролът върху автомобила е по добър.

при кола с предно предаване такова намаляване преди завой не е наложитално /все пак не влизайте със 160 в завоите/, защото задвижващите предни колела "издърпват" колата в завой :D



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта