Аз карам TSI с ръчни скорости и съм много по-доволен от DSG-то. Подкрепям колегата, че трябват обороти за DSG-то. При ръчните скорости е съвсем друго усещането за мотора. Набира от ниски обороти, а не вдига на 3000 и тогава ..... Няма го и характерното забавяне в реакцията от секунда-две при автоматика .... В предишен пост съм качил клипче, за набирането на 4-та предавка от 1000 оборота без да сменям предавка... ( http://vbox7.com/play:090f6ea2 ) Това при DSG-то не ми се получава. Иска си обороти.
п.п. забравих да добавя, че нямам компресор, а само турбо.
Двигател TSI
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Двигател TSI
В интерес на истината в Авто Билд споменават за зачестяващи оплаквания от DSG кутията,може би е понеже вече стана масова ,но това едва ли може да е оправдание за инженерите от VW 

- MiLaNoTo
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
@rmk - заповядай на следщата месечна сбирка и ще те кача да те повозя в моята, като с нас ще има и трети човек, за да преценим заедно дали те удря в седалката след 1700 или след 5000 оборота. При цялото ми уважение, това което си написал е просто несериозно.
Ти ако не караш по-принцип коли под 300 коня, определено може да не ти прави впечатление някакъв "downsized" двигател с 160 к.с.. Но ако караш само това, което си сложил в гаража ти и твърдиш, че 160-те коня са "мъртавци", то аз повече няма да коментирам.
А пък това да вкарваш колата в червено, при положение, че е на 256 км, е просто ....
Ти ако не караш по-принцип коли под 300 коня, определено може да не ти прави впечатление някакъв "downsized" двигател с 160 к.с.. Но ако караш само това, което си сложил в гаража ти и твърдиш, че 160-те коня са "мъртавци", то аз повече няма да коментирам.
А пък това да вкарваш колата в червено, при положение, че е на 256 км, е просто ....

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Stivi написа:В интерес на истината в Авто Билд споменават за зачестяващи оплаквания от DSG кутията,може би е понеже вече стана масова ,но това едва ли може да е оправдание за инженерите от VW
Да не си мислиш, че инженерите от VW я правят тая кутия, този тип трансмисии идват от Borg-Warner, Getrag и подобни компании замиващи се с трансмисии (ZF, Aisin, Рикардо)
- group®
- Темерут
- Мнения: 10077
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
niikoo_1 написа:Да не си мислиш, че инженерите от VW я правят тая кутия, този тип трансмисии идват от Borg-Warner, Getrag и подобни компании замиващи се с трансмисии (ZF, Aisin, Рикардо)
Може да идва от BorgWarner, но е патентована от ВАГ и се слага още през 80те в Порше.
Иначе не съм я карал, но само хубави неща съм чел от маниаците по света

- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Ами да почвам да отговарям по ред на номерата 
Обикновенно този термин се използва когато се коментира "турбо дупката" или времето, когато турбината на един турбо мотор все още не се е развъртяла и не е направила необходимото налягане. Не държа да съм най-големия специалист в областта, но в тази кола осещането е точно такова - натискам газта почти до края като оборотите в началото се уваличават бавно и колкото повече нарастват все по бързо се уваличват. Общо взето точно като турбо дупка се усеща. Дано този път да съм успял да пресъздам усещането в тази кола.
В заключение:
Не разбирам какво толкова се палите. Темата да не би да е само за положително отзиви? Ако е така, моля напишете го в първия пост и тогава лично ще изтрия, всичко което съм написал. Също така не разбирам защо оценявате една кола по това дали е спечелила някакви награди или какво пишело в списанията. Толкова ли не ви се е случвало да си купите нещо прехвалено, а то да се окаже "пръчка"? Още повече чета по-горе собствениците на сходни коли преди да са навъртяли 20к километри и вече им се сменят дюзи, помпи, .... и на финала проблема остава
Лично аз много исках да сменя ТДИ-то с ТСИ точно, защото четях добри отзиви, но след прочетеното от собствениците тук, както и след карането на тази кола, "леко" ще почакам и ще си покарам още тракторчето.
ПС:
За сега спирам да пиша в темата, защото както и предполагах каже ли се нещо негативно и ми се метате отгоре веднага. Ще ви държа в течение като се разбере какво става с тази кола.

niikoo_1 написа:Лаг знаеш ли какво означава и къде е подходящо да се използва тая дума, щото така всеки я слага тая дума наляво и надясно дори и повечето автожурналисти я използват без да знаят какво точно означава и в какъв случая трябва да се употребяват за да звучи на место.
Обикновенно този термин се използва когато се коментира "турбо дупката" или времето, когато турбината на един турбо мотор все още не се е развъртяла и не е направила необходимото налягане. Не държа да съм най-големия специалист в областта, но в тази кола осещането е точно такова - натискам газта почти до края като оборотите в началото се уваличават бавно и колкото повече нарастват все по бързо се уваличват. Общо взето точно като турбо дупка се усеща. Дано този път да съм успял да пресъздам усещането в тази кола.
Благодаря ти, но нямам време да се занимавам със срещи.MiLaNoTo написа:@rmk - заповядай на следщата месечна сбирка и ще те кача да те повозя в моята
Благодаря за уважението, това което съм написал е това, което се усеща конкретно на тази бройка, която карах. Възможно е друга кола да върви по-добре.MiLaNoTo написа:При цялото ми уважение, това което си написал е просто несериозно.
Не карам коли по 300 коня, карам точно това в гаража, определено в ниските обороти е много по-вървежно от тези 160 коня. Пък както е писал колега по-горе може проблема да идва от автомата - нямам идея.MiLaNoTo написа:Ти ако не караш по-принцип коли под 300 коня, определено може да не ти прави впечатление някакъв "downsized" двигател с 160 к.с.. Но ако караш само това, което си сложил в гаража ти и твърдиш, че 160-те коня са "мъртавци", то аз повече няма да коментирам.
Не съм вкарвал колата в червеното, на 1000 оборота преди началото на червеното спирах да давам газ. Върни се горе и прочети пак какво съм писал.MiLaNoTo написа:А пък това да вкарваш колата в червено, при положение, че е на 256 км, е просто ....
В заключение:
Не разбирам какво толкова се палите. Темата да не би да е само за положително отзиви? Ако е така, моля напишете го в първия пост и тогава лично ще изтрия, всичко което съм написал. Също така не разбирам защо оценявате една кола по това дали е спечелила някакви награди или какво пишело в списанията. Толкова ли не ви се е случвало да си купите нещо прехвалено, а то да се окаже "пръчка"? Още повече чета по-горе собствениците на сходни коли преди да са навъртяли 20к километри и вече им се сменят дюзи, помпи, .... и на финала проблема остава

Лично аз много исках да сменя ТДИ-то с ТСИ точно, защото четях добри отзиви, но след прочетеното от собствениците тук, както и след карането на тази кола, "леко" ще почакам и ще си покарам още тракторчето.
ПС:
За сега спирам да пиша в темата, защото както и предполагах каже ли се нещо негативно и ми се метате отгоре веднага. Ще ви държа в течение като се разбере какво става с тази кола.
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Двигател TSI
niikoo_1 написа:Stivi написа:В интерес на истината в Авто Билд споменават за зачестяващи оплаквания от DSG кутията,може би е понеже вече стана масова ,но това едва ли може да е оправдание за инженерите от VW
Да не си мислиш, че инженерите от VW я правят тая кутия, този тип трансмисии идват от Borg-Warner, Getrag и подобни компании замиващи се с трансмисии (ZF, Aisin, Рикардо)
А ти мислиш ли че някой ако си купи VW и има проблеми с кутията ще псува изброените от теб производители ?? Аз лично мисля че ще споменава майките на шефовете във VW затова и казвам че те ще са за бой ако се засилят оплакванията

-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
group® написа:Може да идва от BorgWarner, но е патентована от ВАГ и се слага още през 80те в Порше.
Иначе не съм я карал, но само хубави неща съм чел от маниаците по света
Не е баш така

Началото на века Борг правят такава кутия и ФВ са първите престрашили се да получат лиценз за нея и да почнат вграждане в леки коли.
А по руските форуми DSG от първо поколение е мръсна дума - там 90% от хората можещи да си купят нов автомобил взимат автоматик...
и все още това е основен източник на оплаквания - скъп ремонт, като се износят дисковете ФВ официално препоръчва смяна на цялата кутия, което в Русия значи 10К$ ...
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Колкото до DCG и мнението
едва ли има „по-подходящ” човек за достоверна информация или обективно мнение от един маниак.
Действителността е друга и онзи, който наистина се интересува от покупка на автомобил с DSG, нека след тестовата обиколка, все пак се допита и до Гуглето с ключови думи DSG и problem. Така се увеличава вероятността да попадне и на хора изпатили си от реалността, а не само на маниаци намиращи смисъл за своето съществуване единствено в своите фикции. А към резултата потребителят бъдещ клиент ще получи и екстра – в Тубето някои от проблемите с DSG са с картина и звук.
Тогава нека да преспи и чак на следващия ден вземе окончателно решение в какво да вложи парите си.
А DSG+1.4TSI Twincharger може да се окаже една твърде опасна за джоба и нервите на клиента комбинация. Мнение на VW-фен, който е далеч от етапа на вманиачаване и силно надяващ се никога да не го достигне.
group® написа:Иначе не съм я карал, но само хубави неща съм чел от маниаците по света
едва ли има „по-подходящ” човек за достоверна информация или обективно мнение от един маниак.

Действителността е друга и онзи, който наистина се интересува от покупка на автомобил с DSG, нека след тестовата обиколка, все пак се допита и до Гуглето с ключови думи DSG и problem. Така се увеличава вероятността да попадне и на хора изпатили си от реалността, а не само на маниаци намиращи смисъл за своето съществуване единствено в своите фикции. А към резултата потребителят бъдещ клиент ще получи и екстра – в Тубето някои от проблемите с DSG са с картина и звук.

Тогава нека да преспи и чак на следващия ден вземе окончателно решение в какво да вложи парите си.
А DSG+1.4TSI Twincharger може да се окаже една твърде опасна за джоба и нервите на клиента комбинация. Мнение на VW-фен, който е далеч от етапа на вманиачаване и силно надяващ се никога да не го достигне.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
rmk написа:Междо другото разбрах, че това нещо имало компресор и турбина. Кога се "гаси" компресора ?
Според долната картинка, някъде към 3500. Тъмносинята зона показва обхвата на постоянно включен мех. компресор, във светлосинята компресорът се включва само при необходимост, а зелената зона показва постоянно работещата турбина.

Точно при този двигател не би трябвало да се усеща лаг. Ако приемем, че субективното ти усещане отразява точно обективната действителност, вероятно автомобилът, който си карал има технически проблем.
rmk, не би трябвало да се притесняваш свободно да изказваш и защитаваш своята позиция, дори когато тя се различава от преобладаващата. Само така, в съвкупността на различните гледни точки може да се избегне „ефектът на груповото мислене”, който е присъщ дори за виртуални общeства, каквото е и този форум. Когато „мнението на групата” вземе превес над критичното мислене и се пашкулира в топлата и удобна обвивка на хармонията, до загубата на способност за трезва оценка на реалността има само една крачка. Накрая нещата обикновено избиват или в едната крайност – безразличие, лекомислие и посредственост, или в другата – величаене и маниакалност.
В следващите редове ще се опитам да придам още малко „цвят” на настоящата тема, с което се надявам да допринеса за увеличаването на нейната полезност. Ще насоча вниманието отново към моя любимец 1.4 TSI Twincharger. Тъй като в нашия форум търкалящите такъв двигател са пренебрежимо малка величина, ще разширя кръгозора навън, където хората определено имат повече опит с експлоатацията на двигателите TSI. В някои от форумите ще откриете доста конкретни, компетентни, аналитични и в крайна сметка полезни мнения относно тази фамилия двигатели. Нещо, което трудно може да се забележи в настоящата тема, където видимо приповдигнатото настроение доминира над трезвата преценка. За това разбира се има фундаментални причини, като се започне от народопсихологията и се стигне до начин и стандарт на живот. Но това е друга тема…
В един от форумите (http://www.iroc-forum.de) дори са направили опит да систематизират своя опит в специално създадена тема „Общ преглед на повредите при TSI”. Темата е структурирана по вид двигател/симптом/проблем и придружена с анкета в която са гласували общо 161 потребители. От тях 86 са гласували като собственици и/или ползватели на VW Scirroco с двигател 1.4TSI Twincharger. 27 или почти 1/3 от тях са докладвали за поне един технически проблем. Най-често споменаваните симптоми са: липса на горене и загуба на компресия в някой от цилиндрите, неравномерна работа на ПХ, силни вибрации и чукане при студен старт, внезапни тласъци при движение с ниска скорост и натоварване, загуба на мощност при потегляне, странни „писукащи” звуци и др.
Интересното е, че за преобладаващата част от двигателите тези симптоми са се проявили под 30-40 х. км. пробег. При установяването на причините за съответните дефекти, в рамките на гаранционното обслужване са предприемани различни действия, най-често изразяващи се в подмяна на отделни компоненти (бобини, инжектори, глави, разпр. валове, компресори, изх. колектори, водни помпи и др.); ъпдейтване на софтуера (понякога по 3-4 и повече пъти); а в някои случаи (аз прочетох за 5-6 само в един форум!), ПОДМЯНА НА ЦЕЛИ ДВИГАТЕЛИ НА ПО 10-15 х. км.
Както се вижда, става въпрос за сериозни дефекти, не малка част от които стават причина за отказ – достигане на едно гранично състояние, което прави невъзможно по-нататъшното използване на продукта в предвиденото му предназначение.
Много любопитен е и добилият световна известност симптом на „писукащия звук” (TSI squeal noise problem) – не много силен, но притеснителен високочестотен звук, идващ отдолу в дясно изпод капака на двигателя и наподобяващ „писукане” или „цвърчене” на пиле. Казват, бил ужасно изнервящ в отлично обезшумените купета на Golf, Scirocco и компания, особено когато пътувате през нощта.
(разказват се и "истински" случки, при които по-нежни рацерски душици са докарвани до полуда, защото всеки път при ускорение, наред с „галещия ухото” рев на двигателя, били принудени да слушат и тази птича песен

Причината е във водната помпа или по-точно интегрирания в нея електромагнитен съединител на компресора. От VW първоначално не обръщат сериозно внимание, като твърдят, че „проблемът не оказва влияние на функционалността и дълговечността на компонента”. А дилърите са подготвени да „обработват” клиентите с умопомрачителната констатация:
– Това е присъща характеристика на Twincharger-а – щом сте си купили автомобил с такъв двигател, ще търпите!
– Ама, когато го купих такъв звук нямаше?!?! Не го чух и на тестовото каране преди това?
– ???
По-късно проблемът се разраства заедно с набъбването на бройката произведени двигатели. От VW са затрупани с оплаквания на „изнервени от пилето” клиенти платили премиум цена и очакващи премиум продукт и правят промени в конструкцията на помпата, подменяйки я безплатно съгласно гаранционните условия. Но това става чак в началото на 2010 г., а скоро след това акциите по подмяна са прекратени поради „неоправдаване на очакванията”. Описани са случаи на многократна подмяна (три и повече пъти) на този компонент. Резултатът: проблемът не е решен, а гаранцията… вече е изтекла.
Така крехкото пиленце спечели надпяването с мощния рев на дуета компресор-турбина.
Как писука пилето в 1.4TSI, чуйте сами:
Още за писукането в AutoBild.
Полезна информация по темата, може да се намери на следните места:
http://www.sciroccocentral.co.uk/forum/
http://www.vwgolfcommunity.com
http://www.golfmk6.com/forums
http://forums.vwvortex.com
http://www.iroc-forum.de
http://www.motor-talk.de/forum
http://www.vwwatercooled.org.au
http://scirocco.forumfree.it
http://uk-mkivs.net/forums
http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/who-killed-the-twincharger
http://www.michaelneuhaus.de/scirocco/scirocco-probleme.htm
http://www.carsguide.com.au/site/news-and-reviews/car-news/volkswagen_golf_118tsi_warning
http://www.autobild.de/artikel/vw-aerger-mit-tsi-motoren-1205846.html?bild=6&now=20#mmg
http://www.youtube.com/watch?v=GLu73I1QD7M
http://www.youtube.com/watch?v=GdsaCDVOYUQ&feature=player_embedded
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Двигател TSI
Малиии,това си е сериозна антиреклама на този иначе добър двигател
И да казват че това е нормално....аз го слушах в клиповете 30сек и се изнервих какво остава да ти е постоянно в ухото 


- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
При разрастването на производството до такива мащаби неизбежно ще се появят бъгове - мога да ви разправям истории от преизподнята с наще 2 гаранционни тойоти - Корола и Аурис... а и те по принцип са от най-надеждните коли. Конкретно в този случай, голфа е гаден явно заради автомата 

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Кажи за тойотите моля 

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
niikoo_1 написа:Кажи за тойотите моля
непалене, невървене, пушене - такива работи. и двете са 2.0д4д и двете с проблеми
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Двигател TSI
hooligan_sk написа:niikoo_1 написа:Кажи за тойотите моля
непалене, невървене, пушене - такива работи. и двете са 2.0д4д и двете с проблеми
1.4/2.0 D-4D при тойота са нещо като 1.9/2.0 PD при фолксваген ,и при двете по-малкия мотор се счита за безпроблемен за разлика от по-големия

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта