@stil - хвала за старанието и времето което си отделил да напишеш това мнение. С интерес ще разгледам повечето английски форуми довечера на спокойствие.
Иначе аз като един от "пренебрежително малкото", които карат автомобил с този двигател (с ръчна скоростна кутия), по-горе описах проблемите, които имам досега, а кратката равносметка е:
На 10,000 сменени заради загуба на компресия в 1-и цилиндър и много силни вибрации:
- помпа за високо налягане
- 4 дюзи + уплътненията към тях
- 4 свещи
- многократно сменян софтуеър по двигателя
Към момента проблема е като че ли остранен, има съвсем минимални вибрации, но явно те са нормални.
Като цяло съм много разочарован, защото за по-малко от година от както имам колата, сигурно ми се събира има няма повече от месец престой в сервиза - само за горните неща колата беше общо над 16 дена в сервиза, а съм ходил и за други по-дребни неща няколко пъти.
Като дизайн, като управление, като ускорение - колата е супер, но просто тия неща, които се случиха на 10,000 км развалят цялото удоволствие.
Това е от мен - хубав ден.
Двигател TSI
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
MiLaNoTo написа:Иначе аз като един от "пренебрежително малкото", които карат автомобил с този двигател (с ръчна скоростна кутия), по-горе описах проблемите, които имам досега, а кратката равносметка е:...
Много кофти колега. Дано лошите дни свързани с колата са зад теб, за да може да й се насладиш

- StS
- Мнения: 2398
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
bnick написа:MiLaNoTo написа:Иначе аз като един от "пренебрежително малкото", които карат автомобил с този двигател (с ръчна скоростна кутия), по-горе описах проблемите, които имам досега, а кратката равносметка е:...
Много кофти колега. Дано лошите дни свързани с колата са зад теб, за да може да й се насладиш
За тези болежки е ясно, ще трябва да свикнете с тях, по мое мнение след "началото" по късно проблемите изчезват и ще и се радваш дълго време, почти сигурен съм. И при 4ките имаро проблеми,но са ги оправили,и така. Лошото е че много бързат за новите технологии и нямат никакво време за реални тестове...
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Поздравления stil, много добро мнение. Много добре си напипал настроението във форума, както и още доста неща научих от поста ти, за които не бях чувал.
Не разбрах какъв е този дефект: "липса на горене". Не се е възпламенявала сместта (примерно от липса на искра) или какво ?
Да споделя още впечатления, тъй като вчера се возих (не съм го карал) на звярът. Този път пиша "звярът" по ред причини:
Колата вече е с навъртяни няколко хиляди километра и собственикът и вече се е поотпуснал и си я вкарва яко в обороти. Усещането в "началните" обороти (или поне там до където я бях карал преди - до 5000 оборота) си е същото, тоест тромавичка или поне на мен така ми се струва с тенденция към края да се развървява. Достигнат ли се обаче някъде около 4500 оборота и става друга работата. От 4500 до към 7000 оборота се развървява плашещо много
Самата скоростна кутия е така проектирана, че с дадена до край газ, цеди скоростите до към 7000 оборота и при превключване оборотите падат до към 4500. Точно това предполагам е причината да има множество на брой къси скорости (за да не паднат много оборотите при превключване) и точно това е интервалът в който колата се превръща от "кротко агънце" в "див звяр" и върви както си трябва за тези 160 коня при всяко превключване на скорост. За съжаление миналият път когато я карах леко това въобще не можах да го усетя, пък то и сега не се осеща ако не се вкара в обороти. Според мен идеята на конструкторите на този двигател е била да разполагаш с доста икономичен двигател, когато караш леко из града (което е трудно постижимо с двигател с голям обем), както и с голяма мощност при вкарването на двигателя в обороти, което пък са постигнали с турбината. Като цяло смятам, че им се е получило, но и си е на лице "ефектът на малолитражката". Това отново си е мое мнение и не задължавам никого!
За скоростната кутия:
Въпреки навъртяните километри и дни в каране (много повече от 40-те минути за които говореше някой по-горе) все още никой от каращите колата не може да направи един нормален старт
Като става дума за хора с десетки години опит в шофирането, както на коли с ръчни, така и с автоматични скорости. Вариантите са следните:
- пуска се спирачката и се чака около 2 секунди преди подаване на газ и тогава тръгва относително плавно, проблемът е че пред нас се е освободила дупка и съответно винаги някой се напъхва пред нас да създава проблеми - знаете как е движението в София
- залъгване с малко подаване на газ и дори моментно отпускане - колата тръгва с подскоци, като все едно сега се учим да караме кола с ръчни скорости за пръв път...
- тръгване с нормално подаване на газ - колата задължително тръгва с палене на гумите и от другите коли хората ни гледат странно
Ритането при смяна на скоростите снощи не го осетих нито веднъж да го направи, но собственикът и, който си я кара всеки ден казва, че пак си го има от време на време. Друго нещо обаче снощи осетих за пръв път - при смяната първа>втора в един момент двигателя остана отделен от трансмисията и се форсира за около секунда и след малко съединителя залепна и колата тръгна. Това защо стана - нямам идея, стана само веднъж за 1-2 часа возене.
Типтроникът или ръчното превключване на скоростите:
Това е първата кола с ръчно превключване на автомата която имаме (до сега сме имали само автомати без ръчно превключване). Като цяло на всички ни се стори малко необичайно, че "следваща скорост" се превключва с бутане на лоста напред, а "връщането" с бутане на лоста назад. Определено както аз, така и собственикът и мислим, че ако беше обратно щеше да е по-логично и инстинктивно. Явно обаче много по-голяма част от населението счита, че обратното е по-добре и затова така ги правят. Ето и един пример: на моята кола понякога ми се е случвало да подпирам ръката си на лоста за скоростите, дори и в движение при рязко подаване на газ тръгването е такова, че политам назад и въпреки, че тялото ми се подпира на седалката, ръката ми няма какво да е спре и тая полита назад заедно с лоста. Ако това стане на този типтроник, ефекта може да бъде, че ще съм изцедил да речем 2-ра до край и вместо 3-та без да искам ще включа 1-ва (ако изобщо кутията го разреши - дано има някаква защита). Нямам идея дали посоката на превключване може да се обърне. Пак казвам, това на нас ни се струва непрактично, на по-гомям процент от хората явно им се струва добре - ок, няма проблем.
Така и така сме разводнили темата, нещо можете ли да кажете за новите комън рейл дизели на ФВ - 1.6 и 2.0
Пак ли по-малкия е по-добър?

Да споделя още впечатления, тъй като вчера се возих (не съм го карал) на звярът. Този път пиша "звярът" по ред причини:
Колата вече е с навъртяни няколко хиляди километра и собственикът и вече се е поотпуснал и си я вкарва яко в обороти. Усещането в "началните" обороти (или поне там до където я бях карал преди - до 5000 оборота) си е същото, тоест тромавичка или поне на мен така ми се струва с тенденция към края да се развървява. Достигнат ли се обаче някъде около 4500 оборота и става друга работата. От 4500 до към 7000 оборота се развървява плашещо много

За скоростната кутия:
Въпреки навъртяните километри и дни в каране (много повече от 40-те минути за които говореше някой по-горе) все още никой от каращите колата не може да направи един нормален старт

- пуска се спирачката и се чака около 2 секунди преди подаване на газ и тогава тръгва относително плавно, проблемът е че пред нас се е освободила дупка и съответно винаги някой се напъхва пред нас да създава проблеми - знаете как е движението в София
- залъгване с малко подаване на газ и дори моментно отпускане - колата тръгва с подскоци, като все едно сега се учим да караме кола с ръчни скорости за пръв път...
- тръгване с нормално подаване на газ - колата задължително тръгва с палене на гумите и от другите коли хората ни гледат странно
Ритането при смяна на скоростите снощи не го осетих нито веднъж да го направи, но собственикът и, който си я кара всеки ден казва, че пак си го има от време на време. Друго нещо обаче снощи осетих за пръв път - при смяната първа>втора в един момент двигателя остана отделен от трансмисията и се форсира за около секунда и след малко съединителя залепна и колата тръгна. Това защо стана - нямам идея, стана само веднъж за 1-2 часа возене.
Типтроникът или ръчното превключване на скоростите:
Това е първата кола с ръчно превключване на автомата която имаме (до сега сме имали само автомати без ръчно превключване). Като цяло на всички ни се стори малко необичайно, че "следваща скорост" се превключва с бутане на лоста напред, а "връщането" с бутане на лоста назад. Определено както аз, така и собственикът и мислим, че ако беше обратно щеше да е по-логично и инстинктивно. Явно обаче много по-голяма част от населението счита, че обратното е по-добре и затова така ги правят. Ето и един пример: на моята кола понякога ми се е случвало да подпирам ръката си на лоста за скоростите, дори и в движение при рязко подаване на газ тръгването е такова, че политам назад и въпреки, че тялото ми се подпира на седалката, ръката ми няма какво да е спре и тая полита назад заедно с лоста. Ако това стане на този типтроник, ефекта може да бъде, че ще съм изцедил да речем 2-ра до край и вместо 3-та без да искам ще включа 1-ва (ако изобщо кутията го разреши - дано има някаква защита). Нямам идея дали посоката на превключване може да се обърне. Пак казвам, това на нас ни се струва непрактично, на по-гомям процент от хората явно им се струва добре - ок, няма проблем.
Stivi написа:hooligan_sk написа:niikoo_1 написа:Кажи за тойотите моля
непалене, невървене, пушене - такива работи. и двете са 2.0д4д и двете с проблеми
1.4/2.0 D-4D при тойота са нещо като 1.9/2.0 PD при фолксваген ,и при двете по-малкия мотор се счита за безпроблемен за разлика от по-големия
Така и така сме разводнили темата, нещо можете ли да кажете за новите комън рейл дизели на ФВ - 1.6 и 2.0
Пак ли по-малкия е по-добър?
- doubledTSI
- Мнения: 539
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
- Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
- Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009
Re: Двигател TSI
[quote="rmk"]Поздравления stil, много добро мнение. Много добре си напипал настроението във форума, както и още доста неща научих от поста ти, за които не бях чувал.
Не разбрах какъв е този дефект: "липса на горене". Не се е възпламенявала сместта (примерно от липса на искра) или какво ?
Да споделя още впечатления, тъй като вчера се возих (не съм го карал) на звярът. Този път пиша "звярът" по ред причини:
Колата вече е с навъртяни няколко хиляди километра и собственикът и вече се е поотпуснал и си я вкарва яко в обороти. Усещането в "началните" обороти (или поне там до където я бях карал преди - до 5000 оборота) си е същото, тоест тромавичка или поне на мен така ми се струва с тенденция към края да се развървява. Достигнат ли се обаче някъде около 4500 оборота и става друга работата. От 4500 до към 7000 оборота се развървява плашещо много
Самата скоростна кутия е така проектирана, че с дадена до край газ, цеди скоростите до към 7000 оборота и при превключване оборотите падат до към 4500. Точно това предполагам е причината да има множество на брой къси скорости (за да не паднат много оборотите при превключване) и точно това е интервалът в който колата се превръща от "кротко агънце" в "див звяр" и върви както си трябва за тези 160 коня при всяко превключване на скорост. За съжаление миналият път когато я карах леко това въобще не можах да го усетя, пък то и сега не се осеща ако не се вкара в обороти. Според мен идеята на конструкторите на този двигател е била да разполагаш с доста икономичен двигател, когато караш леко из града (което е трудно постижимо с двигател с голям обем), както и с голяма мощност при вкарването на двигателя в обороти, което пък са постигнали с турбината. Като цяло смятам, че им се е получило, но и си е на лице "ефектът на малолитражката". Това отново си е мое мнение и не задължавам никого![quote="rmk"]
точно така! Повярвай ми, ако е с ръчни скорости, ще му се наслаждаваш още повече ...

Да споделя още впечатления, тъй като вчера се возих (не съм го карал) на звярът. Този път пиша "звярът" по ред причини:
Колата вече е с навъртяни няколко хиляди километра и собственикът и вече се е поотпуснал и си я вкарва яко в обороти. Усещането в "началните" обороти (или поне там до където я бях карал преди - до 5000 оборота) си е същото, тоест тромавичка или поне на мен така ми се струва с тенденция към края да се развървява. Достигнат ли се обаче някъде около 4500 оборота и става друга работата. От 4500 до към 7000 оборота се развървява плашещо много


- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
doubledTSI написа:rmk написа:Поздравления stil, много добро мнение. Много добре си напипал настроението във форума, както и още доста неща научих от поста ти, за които не бях чувал.Не разбрах какъв е този дефект: "липса на горене". Не се е възпламенявала сместта (примерно от липса на искра) или какво ?
Да споделя още впечатления, тъй като вчера се возих (не съм го карал) на звярът. Този път пиша "звярът" по ред причини:
Колата вече е с навъртяни няколко хиляди километра и собственикът и вече се е поотпуснал и си я вкарва яко в обороти. Усещането в "началните" обороти (или поне там до където я бях карал преди - до 5000 оборота) си е същото, тоест тромавичка или поне на мен така ми се струва с тенденция към края да се развървява. Достигнат ли се обаче някъде около 4500 оборота и става друга работата. От 4500 до към 7000 оборота се развървява плашещо многоСамата скоростна кутия е така проектирана, че с дадена до край газ, цеди скоростите до към 7000 оборота и при превключване оборотите падат до към 4500. Точно това предполагам е причината да има множество на брой къси скорости (за да не паднат много оборотите при превключване) и точно това е интервалът в който колата се превръща от "кротко агънце" в "див звяр" и върви както си трябва за тези 160 коня при всяко превключване на скорост. За съжаление миналият път когато я карах леко това въобще не можах да го усетя, пък то и сега не се осеща ако не се вкара в обороти. Според мен идеята на конструкторите на този двигател е била да разполагаш с доста икономичен двигател, когато караш леко из града (което е трудно постижимо с двигател с голям обем), както и с голяма мощност при вкарването на двигателя в обороти, което пък са постигнали с турбината. Като цяло смятам, че им се е получило, но и си е на лице "ефектът на малолитражката". Това отново си е мое мнение и не задължавам никого!
rmk написа:
точно така! Повярвай ми, ако е с ръчни скорости, ще му се наслаждаваш още повече ...
а с един добър ремап изчезва дори ефектът на малолитражката


- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: Двигател TSI
при мен, на 8500км се появи неравномерна работа на празен ход, само на студен двигател. оборотите играят от 700 до 1100 докато стопли малко.
чудя се дали да я карам за преглед, засега не ме притеснва - щом я запаля веднага тръгвам и не ми пречи...
чудя се дали да я карам за преглед, засега не ме притеснва - щом я запаля веднага тръгвам и не ми пречи...
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
rmk написа:...Не разбрах какъв е този дефект: "липса на горене". Не се е възпламенявала сместта (примерно от липса на искра) или какво ?
Да, причината може да бъде както липсата на искра, така и ниската й енергия, недостатъчна компресия, богата/бедна смес, както и комплексна. Може да има постоянен или променлив характер, върху един или повече цилиндри и т. нат. Те го наричат misfire.
rmk написа:Според мен идеята на конструкторите на този двигател е била да разполагаш с доста икономичен двигател, когато караш леко из града (което е трудно постижимо с двигател с голям обем), както и с голяма мощност при вкарването на двигателя в обороти, което пък са постигнали с турбината.
Всъщност, основната идея е да се разполага с максималния въртящ момент още при ниски обороти. Икономичността идва от малкия работен обем и с-та за управление на двигателя. А за макс. момент във високите обороти турбината е достатъчна.
Re: Двигател TSI
Ето още впечатления за ползването на DSG кутията за колата, която имам вече почти две години и пробег 48К - golf variant, tsi, DSG 7, 160 hp., които общо взето се припокриват с тези на колегата "rmk".
С потеглянето съм свикнал (плавно и без тласъци, случвало се е да се завъртят гуми, но само при сняг или заледено и в някои случаи на мокър асфалт. Е, ако си решил да правиш "светофарни изпълнения" с някой друг - тогава и на сухо превърта), но като цяло педала на газта е чувствителен и според мен е въпрос на навик с времето. При шофиране в режим "D" скоростите се сменят плавно, почти без усещане, ако се усещат удари или тласъци, това според мен в признак за еветуален проблем - добре е да се прегледа в сервиз.
Още от 2500 до 4500 об. има доволно добро ускорение, вече към 6500 об. си става страшно и ако продължиш да държиш газта до долу, за кратко време стигаш 180-200. И това е особено когато си включил на "S" режим в движение - обикновено го правя ако ми се наложи някое бързо изпреварване да направя. Ръчния режим на скоростния лост не го ползвам, от време на време ползвам палчетата на волана, без да пипам ск. лост. Но трябва да се оттренира това в движение, защото е малко особено.
Друго, което ми харесва на DSG-то е адаптивноста, която има - ако караш спокойно и в един момент започнеш по-динамично, определно кутията започва да реагира по-бързо и по-бързо да сменя предавките.
Поздрави
С потеглянето съм свикнал (плавно и без тласъци, случвало се е да се завъртят гуми, но само при сняг или заледено и в някои случаи на мокър асфалт. Е, ако си решил да правиш "светофарни изпълнения" с някой друг - тогава и на сухо превърта), но като цяло педала на газта е чувствителен и според мен е въпрос на навик с времето. При шофиране в режим "D" скоростите се сменят плавно, почти без усещане, ако се усещат удари или тласъци, това според мен в признак за еветуален проблем - добре е да се прегледа в сервиз.
Още от 2500 до 4500 об. има доволно добро ускорение, вече към 6500 об. си става страшно и ако продължиш да държиш газта до долу, за кратко време стигаш 180-200. И това е особено когато си включил на "S" режим в движение - обикновено го правя ако ми се наложи някое бързо изпреварване да направя. Ръчния режим на скоростния лост не го ползвам, от време на време ползвам палчетата на волана, без да пипам ск. лост. Но трябва да се оттренира това в движение, защото е малко особено.
Друго, което ми харесва на DSG-то е адаптивноста, която има - ако караш спокойно и в един момент започнеш по-динамично, определно кутията започва да реагира по-бързо и по-бързо да сменя предавките.
Поздрави
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Двигател TSI
TSI има ли нещо общо със TFSI 

- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Просто търговско найменование зад него се крият няколко различни мотора.
Re: Двигател TSI
Здравейте момчета,не знам как стигнах до форума(не карам VW),но с голям интерес прочетох цялата тема за конкретния двигател. (от чисто любопитство и с оглед на това,че много добър мой приятел наскоро стана горд собственик на Сироко 2008 1.4 ТСИ 160 кончета).Возил съм се в автомобила ,голям кеф е страхотен звук, дизайн номер 1 върви си прилично колата. Но има някои неща ,които не ми харесват никак.
Например на 10 хил км да сменящ горивни помпи дюзи и тн и тн си е ебати ташака... какво да очакваме тогава на 100 хил(говоря конкретно за момчето с 1.4 ТСИ-то 6-цата). А и разхода не е никак малък с приятеля ми се возихме и да ви кажа под 11 (за зимата говорим) не падна по едно време беше даже 13.
а извън града не е също никак икономичен 8-8.5 (което си е доста) за сравнение карам кола 3.3 шестак 218кс. зимата при скорост 110 извън града и магистрала 120 130 за разтояние от 400 км ми даде разход 7.2. А и също знам ,че не е най-удачното нещо да караш малолитражен двигател с висока скорост защото тогава разхода скача адски много.
Например на 10 хил км да сменящ горивни помпи дюзи и тн и тн си е ебати ташака... какво да очакваме тогава на 100 хил(говоря конкретно за момчето с 1.4 ТСИ-то 6-цата). А и разхода не е никак малък с приятеля ми се возихме и да ви кажа под 11 (за зимата говорим) не падна по едно време беше даже 13.

-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
valgunga написа: А и също знам ,че не е най-удачното нещо да караш малолитражен двигател с висока скорост защото тогава разхода скача адски много.
При движение с голяма скорост, не е важен обемът на двигателя, а аеродинамиката, и скоростта. Също трансмисията на какви обороти може да поддържа скоростта, колко е ефективна, има ли загуби.
Силата нужна да се преодолява съпротивлението на въздуха расте с квадрата на скоростта, КПД-то на двигателя не зависи от пряко от обема му

СКоро в Аутобилд бяха мерили разход на гориво при 180км/ч - еми при всички бензинови разходът беше горе-долу двойно на разхода при "нормална" извънградска скорост (не помня май при 90 бяха мерили)
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Re: Двигател TSI
лични наблюдения:
Mercedes C320 скорост около 190кмч - разход 10-11л
Mitsubishi COlt 1.3 педала в ламарината (около 180км/ч) - 10л
Seat Leon 1.4 TSI скорост 180кмч - 10л
BMW 735 скорост около 190км/ч - 11л
всички измервания освен Леона съм правил в Германия, Леона тук (софия-ст.загора)
т.е. при идентична висока скорост разхода не се различава особено.
разликата идва при 100км/ч, където леона гори 5/100, Колта 5.5/100, мерцедеса и бмв-то около 8/100
знам че едните са луксозни лимузини, а другите малолитражки, но все пак... големия двигател си харчи много независимо как го караш, а малкия високотехнологичен поне при ниски скорости е ок.
Mercedes C320 скорост около 190кмч - разход 10-11л
Mitsubishi COlt 1.3 педала в ламарината (около 180км/ч) - 10л
Seat Leon 1.4 TSI скорост 180кмч - 10л
BMW 735 скорост около 190км/ч - 11л
всички измервания освен Леона съм правил в Германия, Леона тук (софия-ст.загора)
т.е. при идентична висока скорост разхода не се различава особено.
разликата идва при 100км/ч, където леона гори 5/100, Колта 5.5/100, мерцедеса и бмв-то около 8/100
знам че едните са луксозни лимузини, а другите малолитражки, но все пак... големия двигател си харчи много независимо как го караш, а малкия високотехнологичен поне при ниски скорости е ок.
Re: Двигател TSI
Тогава защо на този мой авер разхода му при нормално каране магистрала и първокласен път е не по малко от 8?!?!? мн странно , а и доста хора занимаващи се със механика са ми го потвърждавали това.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта