2.0 TDI или 2.0 TSI

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 04 сеп 2008 22:57


Е сега ще си говорим глупости...

Технически данни за
ТДИ
ТФСИ

КАк да го опиша:
Въртящ момент при обороти
ТФСИ: 280 / 1700-4200
ТДИ:320 / 1750-2500

разлика точно колкото 1.2 Моно.. не е малко особенно за джип..
с две думи около 15% разлика.
градско 13.5 срещу 8.8..
/И за двата разхода не се съгласявам.. тъй като същият дизелов мотор на Ауди А3.. не пада под 9... в града.. поне на 3000 км.. после може и да може.../

от 0-100 -
ТДИ:10.5с
ТФСИ: 9.9




взето от тук.... ма на немски.. леле
ТДИ

Същият този сайт /немския/ твърди и че разхода на бензина е 12.3



ТДИ
mit 6-Gang-Schaltgetriebe 7,2 /10,5 / 14,0
Бензин 5,5 / 8,5 / 14,0

Съответно 0-80, 0-100, 80-120 /ма не пише на коя предавка.. надявам се да е на 6 та ;)/



По-съм съгласен да вярвам на БГ сайта.. защото там явно не избирам подходящата модификация..

максимална скорост
197 за бензина.. немския твърди 201
186 на дизела..


с две думи ако за 1 секунда градско .. ще трябва да измина 200 км по-малко с едни пари у града.. все още се чудя.. защо се произвеждат тези бензини ;)

п.п..
тази модификация на 2 лтр мотор.. няма нищо общо с 2.0 ТФСИ..
поне така някой пишеше в вортекса...

Последна промяна от wili98 на Чет 04 сеп 2008 23:11, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Чет 04 сеп 2008 23:03


Wizi написа:Пичове, запален дизелов фен съм, но факта, че след 3000 и нещо оборота спира да се случва каквото и да е било - просто не може да го пренебрегнем. Карам чат-пат V10 TDI, не е никак по-различно. Рано или късно почва да ти лази по нервите. Поне при мен е така след толкова време ;)


Ъъъ, само да попитам, това 3000 (и нещо) дизелови оборота на каква скорост отговаря? Точно така, на над 160 километра в час...


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 04 сеп 2008 23:12


Визи.. склонен да се несъглася....
може би това което караш е помпа дюза..
но определено дизела се изчерпва нейде към 3600, оборота и нагоре...
поне при ДЦИ е така.. но това не значи че забива муцуна...
забива чак към 4000-4500...
е с това трябва да живееш.. ма аз го казах.. просто не е за ръчки и за обороти дизела..


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Пет 05 сеп 2008 9:33


Да, пумпе-дюзе е. V10 TDI също е такова.

Забиване на муцуна няма, но просто нищо не се случва :) Но точно както и ти казваш - на дизела не му е там пауъра, направен е на 4-5та като дадеш газ в 1500 оборота да потегли без да се замисля толкова много и да оставиш някой друг влажен поглед зад теб.

Две неща да спомена:
- TDI с PD + чип оправя моменталически невървежа във високите обороти. Въпросът опира само дали човек има желанието за подобна интервенция

- ако ускорението е от значение, то 2.0TFSI има ОГРОМНА преднина що се измерва в цифри. Друг е въпроса за усещането за ускорение. Мен лично повече би ме интересувало да се усеща ускорението от колкото реално да е по-бърз един автомобил, но да липсва "потъването" в седалката.


Потребителски аватар
dimoboy
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimoboy » Пет 05 сеп 2008 12:12


Tougi написа:Ъъъ, само да попитам, това 3000 (и нещо) дизелови оборота на каква скорост отговаря? Точно така, на над 160 километра в час...


Или на 40 км/ч ако си на първа!
В тази връзка моето мнение е ако е дизел, то да е автоматик и обратното.
Карах преди месец за малко 2.0ТДИ(само че на Туран) с ръчни скорости и нещо не останах много очарован - скоростите са супер къси според мен и е едно постоянно ръчкане напред-назад при градско каране.
Също така по нова година карах за около седмица и един Опел Антара 2.0 ЦДТИ(150кс) само че автомат и честно казано останах очарован и откъм вървеж и откъм разход.


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Мнениеот MK4 » Пет 05 сеп 2008 14:32


wili98 написа:КАк да го опиша:
Въртящ момент при обороти
ТФСИ: 280 / 1700-4200
ТДИ:320 / 1750-2500

..


има 40 нютона повече ама ги има в диапазин от 700 оборота - смешна работа, после графиката на въртящия момент отива рязко надолу, бензина има 280 н.м. в диапазона от 1700 до 4200 оборота, и почти същия момент леко надолу чак до 6500 оборота.... като цяло дизела бил той нов или стар е умряла работа ако искаш динамика, виж за икономия е екстра


Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Мнениеот palikari » Пет 05 сеп 2008 17:15


глас за дизела.сигурен съм,че повечето гласове за бензина са на ненаиграли се младежи,за които е най важно да се придвижат с 2 сек.по бързо между 2 точки неосъзнавайки риска,който поемат за себе си и околните.тди-то може да се ръчка не по-зле,ако това е критерия за избор и то на половината от об-те на бензина.а извънградско,което е в пъти повече при 190-200км/ч таван много по приятно е да гледаш 6.5/100 отколкото 8-9.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пет 05 сеп 2008 17:55


Wizi написа:Пичове, запален дизелов фен съм, но факта, че след 3000 и нещо оборота спира да се случва каквото и да е било - просто не може да го пренебрегнем. Карам чат-пат V10 TDI, не е никак по-различно. Рано или късно почва да ти лази по нервите. Поне при мен е така след толкова време ;)

Супер приятно е за каране 2.0TDI, но нека не забравяме точно както колегата над мен написа, че говорим не за друго, ами за 2.0TFSI! Според мен по-добър бензинов двигател в тази категория просто няма!

...разход минимум 13 е просто несериозно исказване. За постигането на такъв разход съм сигурен, че ще падне здраво ръчкане! 10 до 11 е напълно реално, а тези числа вече доста се доближават и като разход и в лева до 2.0TDI. :wink:

Просто няма да се замислям, ами ще отвея бендзина на момента!



няма какво да се добави повече ... можете да заключвате темата .... :deal


Jmok
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 31 авг 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jmok » Пет 05 сеп 2008 22:25


Ето това намерих за TDI дизелите по принцип: http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-2.html

Притесни ме изявлението, че неможели да загряват на празен ход. Голямо мръзнене ще падне в София през зимата, ако е така - то основно си е висене на празен ход по светофарите.

За съжаление за бензиновия двигател (2.0 TSI 170 к.с.) не мога да немеря много информация. Писано е за 2.0 TSI 200 к.с. До тук си мисля, че са еднакви, освен може би чипа и/или турбината. Били с верига, а не с ангренажен ремък, т.е. може да са малко по-шумни. Но пък в една стаитя пишеше, че и 2.0 TDI (common rail) е с верига.


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Мнениеот kickdown » Нед 07 сеп 2008 10:42


Jmok написа:Ето това намерих за TDI дизелите по принцип: http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-2.html

Притесни ме изявлението, че неможели да загряват на празен ход. Голямо мръзнене ще падне в София през зимата, ако е така - то основно си е висене на празен ход по светофарите.


Да ти кажа зимата, го нямах тоя проблем :wink: Още повече, че ако си вземеш погряване на седалките, хич няма и да усетиш студ, а ако пък си я поръчаш и с печка - тогава ще се пренсеш да живееш в колата :lol: :lol: :lol:

wili98 написа:докато при дизела.. трудно ще докарваш над 11. без значение на задръстванията и ръчката...


Искаш ли да те обора, със снимки на бордовия след юнашко каране в София??? :twisted:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 07 сеп 2008 16:32


Спрете с цитатите с отговор по 1 ред! Чата на лични или там по някакъв друг метод - skype, ICQ или каквото ви харесва.


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Нед 07 сеп 2008 17:38


Jmok написа:Ето това намерих за TDI дизелите по принцип: http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-2.html

Притесни ме изявлението, че неможели да загряват на празен ход. Голямо мръзнене ще падне в София през зимата, ако е така - то основно си е висене на празен ход по светофарите.


Това че не загрява на празен ход е основен показател за ефективност на двигателя. :)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 08 сеп 2008 17:58


kickdown написа:Искаш ли да те обора, със снимки на бордовия след юнашко каране в София??? :twisted:


не ми вади снимки от борд компа..
кажи реалният разход..

Качваш ли повече от 11..
като говорим от пълно до пълно..
тези момемтни борд компири не ми ги хвали..

п.п.
За хората които си мислят че тези мотори няма да загреят да не се плашат...

имат си специални системи за подгряване..
срещу 700-800 лв, тези системи стават без проблем и на автономни печки.. ;) което е една жестока опция...

п.п.
Все още държа на мнението, че 170 ТСИ няма какво повече да покаже пред двулитровия ТДИ..

чиповете тук не ги смятаме.. щото ще е едно безкрайно надцакване..

говорим за характеристики заводски..

Забелязах някой каза... че 700 оборота бил диапазона.. ;)
да ама не..
ето я кривата... за ТДИ
Изображение


ето и на !!!!ТФСИ!!!! който има значителна разлика.. по-добър е..

оставям диапазона които имате на ВМ.. да го прецените сами.. ;)
Изображение


май май.. все по около 2000 -2500 оборота пиков ВМ и при двата мотора..

пак казвам.. това е ТФСИ!!!!!


Jmok
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 31 авг 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jmok » Пон 08 сеп 2008 19:40


Това което се вижда от тук:

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=553608&ajax=true

е, че при приблизително 1500 оборота TDI има въртящ момент 280+ Nm
и той остава 280+ Nm до почти 4000 оборота - както е и при TSI - 280 Nm/1750-4000. Разликата е, че тук пика е 320 Nm, а при TSI май по-голям пик от 280 Nm няма. Т.е. въртящият момент на TDI при всички случаи е по-добър от този на TSI. Но TSI има 30 к.с. повече. Каква е реално ползата от това? Според мен, конските сили помагат единствено за постигане на по-висока максимална скорост, което в конкретния случай е 197 км/ч за TSI и 182 км/ч за TDI.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пон 08 сеп 2008 20:13


wili98 написа:май май.. все по около 2000 -2500 оборота пиков ВМ и при двата мотора..

пак казвам.. това е ТФСИ!!!!!


ама май май си плеснал крива на дизеляка от рекламните брошури и малко по-реална крива от истинския живот за ТФСИ .... mhihi

те ти кривата дет отговаря на дизеловата дет си я плеснал от рекламните диплянки ...


Изображение

А истината е, че дизела наистина върви в диапазон 1500 оборота ... mhihi



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта