Подгряване двигател - на място или в движение ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 05 ное 2008 21:34


На модерните автомобили няма смисъл от загряване на място повече от 10 - 15 секунди. Просто не трябва да се зорят до червено докато стрелката за водата не си застане на мястото в средата. Заради това пише така и в заводското упътване. Освен че се замърсява въздуха се хаби и бензин (пари), тоест няма никакъв практичен смисъл.




Потребителски аватар
cenitel
Мнения: 193
Регистриран на: Вто 05 юли 2005 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cenitel » Сря 05 ное 2008 23:15


да добре е да се подгрее,но не повече от 50-80 секунди.така казва един бих казал голям познавач на коли...не искам да казвам име,около 1 и половинада загрее малко маслото но да не е много по голяма темп от тази в скоростната кутия.


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Мнениеот alex_zazy » Чет 06 ное 2008 19:21


Според мен в движение защото при товар е по добре и по полезно аз не 4акам и помпата да нагнети и пала и фащам шумата


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Съб 08 ное 2008 20:35


Сега карам едно венто 96г с 2000см3. Забелязвам че помпата не се включва веднага като дам на контакт и пали малко със закъснение. Предполагам че е направено нарочно. Колата е на 210 000 без шумове,видимо износване и повреди по ДВГ. Не вярвам и някой да си е правил труда да подгрява на място преди мен. Тук зимата температурите стигат до -30 така че си правете изводи за жестоката експлоатация на колите.


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Съб 08 ное 2008 22:35


Загряването в движение е най-добре, защото загряваш всички агрегати по колата едновременно, като почнеш от двигателя, скорости, диференциял, лагери на главините та стигнем чак до окачването, в частност амортесьорите.Всеки един от тези агрегати си имат работна температура при която трябва да работят и при която времето за експлотация на агрегата се удължава.
Например двигателя, за да се маже ефективно са оставени работни луфтове, които позволяват на маслото да образува така наречения "филм" върху работните повърхности.Само че тези работни лувтове са изчислени при температура около 90С, когато е студен, луфтовете са минимални и каквото и масло да сипете то не остава там кадето трябва.
Не трябва да се форсира студен двигател, защото в този момент той е с неефективно мазане.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Нед 09 ное 2008 3:28


Работната температура е в някакви граници, не е фиксирана точно на 90 гр. например. Изключение е двигателя, като хлабините при ниски температури са по-големи. За бутало-цилиндровата група например са по-големи хлабините при незагрял мотор като буталото в горната си част дори е с по-малък диаметър, точно защото се нагрява повече от долната част и достига накакъв работен размер при високи температури. За съчмените(ролкови,иглени) лагери също имат по-големи хлабини при ниски темп. За лагерите от коляно-мотовилковата група не съм сигурен как е положението но мисля че там също е по-голям луфта при студено.
Също така колкото и да се изцежда маслото все нещо остава там дето трябва, разбира се ако оставим колата месец ще се поизцеди ама при редовно каране мазното си остава. По скоро се получава измиване на маслото от кондензиран бензин и др. по стените на цилиндъра когато е студено.
За останалите части както казах по-горе колите работят в доста широк диапазон на околна температура (60гр. например), и няма как да осигурим постоянна работна темп. на амортисори, лагери на главини и др. Разбира се има оптимална работна темп. но агрегатите работят доволно дълго и без да се осигурява това.


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Нед 09 ное 2008 10:02


vaskoto1 написа:обяснението:
на студено празния ход става 2к 2.5к което води до много бързото загряване на мотора и катализатора, което води до намаляване на емисиите!
тюф одобрено! официално! нема майтап...
:shock


Имам наблюдение над Тойота Авенсис, нова, бензинова и когато е зима (ниски температури) при първо палене сутрин държи на 2.5К оборота и колата загрява супер бързо да 90 градуса. Някъде за две минути дори и на място да е. Оборотите падат до към 850 след като загрее мотора. Още когато я купувахме, навън бяха минусуви температури и когато я запалихме, това ми направи голямо впечатление.
Лятото пали с малко над 1000 оборота.


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Мнениеот MK4 » Пон 10 ное 2008 19:46


за мен най-правилното е палиш, 20-30 сек на място, и после караш леко докато направи 90 градуса, после вече сменяш на 6700-6800 ;)


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пон 10 ное 2008 20:39


За еколкогията никога не ми е пукало.Досега винаги когато съм оставял колата да загрее поне 2-3 мин после смята е имала доста по добро поведение от колкото когато съм тръгвал веднага бързайки. Да не говорим за запотяване на стъкла и др.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Вто 11 ное 2008 2:56


vaskoto1 написа:студен, моторра не е хлабав а стегнат. :idea:
много бъркаш.
няма общо със съчмените лагери... там е друга бира. :wink:


Може и да бъркам за плъзгащите лагери, както казах не съм сигурен. Също така знам че е стегнат мотора на студено но го давам заради гъстотата на маслото. Ако говорим за хлабини мисля че хлабината е по-голяма между буталото и цилиндъра(ризата) при незагрял мотор отколкото при загрял, защото при незагрял ДВГ буталото има формата на пресечен конус с по-малък диаметър в горната част. И тази хлабина пълна с гъсто масло затяга повече отколкото рядкото масло и малка хлабина.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 11 ное 2008 9:54


прав си, така е.
промених си мненията по напред-в грешка съм.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Вто 11 ное 2008 11:59


vaskoto1 - следователно разширението на блока (цилиндъра) е по малко за единица време от разширението на буталото => че от момента в който запалим , до момента в който двг е достигнал работна температура , буталото е по разширено от цилиндъра ( системата бутало-цилиндър е по стегната ) , от там се получава по високо триене между двете повърхности и по високо износване

Нещо вярно ????


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 11 ное 2008 19:12


това е причината на стегнат мотор да не се дава веднага високи обороти. буталото се разширява по бързо от цилиндъра.
затова бях писал по напред (поправих го) че при Ф1 моторите били блокирали на практика студени. не са блокирали, но при толкова високи обороти на празен ход, както при тях, ако не са прогрети риска от блокиране е много висок-почти 100%.


Потребителски аватар
Alessa
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Alessa » Пет 21 ное 2008 17:29


След прочитане на темата,се замислех за моят автомобил,че при всяко палене на студен двигател,сам се форсира до ~2000 об. за около 2 сек. и след това се норамлизира на около 1100 об., докато позагрее лекичко.Норамлно ли са тези 2000 об. при стартиране?
По темата едва ли има какво да добавя.Аз си чакам 10-15 сек. преди тръгване,а зимата около 1 мин. да разварти(разбие) добре сгъстилото се от ниските температури масло.Но незнам.То съвременните масла може и да не им се налага!?


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Съб 22 ное 2008 0:14


тръба написа:
pas1.8mi написа:Защо реши,че на студено оборотите са ниски?
1000-1500 оборота са си ниски. :D Стигнах до този извод, защото колата ми го казва и не само моята, ами всичките машини, които съм карал, а те са доста-особено важи за зимата. :D Питал съм и професионални шофьори, които са на същото мнение.


колега, ниски високи, аз съм си мерил с мултицет напрежението на зареждане е едно и също, то не е ли това идеята на реле регулатора



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта