Подгряване двигател - на място или в движение ?
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
На модерните автомобили няма смисъл от загряване на място повече от 10 - 15 секунди. Просто не трябва да се зорят до червено докато стрелката за водата не си застане на мястото в средата. Заради това пише така и в заводското упътване. Освен че се замърсява въздуха се хаби и бензин (пари), тоест няма никакъв практичен смисъл.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Сега карам едно венто 96г с 2000см3. Забелязвам че помпата не се включва веднага като дам на контакт и пали малко със закъснение. Предполагам че е направено нарочно. Колата е на 210 000 без шумове,видимо износване и повреди по ДВГ. Не вярвам и някой да си е правил труда да подгрява на място преди мен. Тук зимата температурите стигат до -30 така че си правете изводи за жестоката експлоатация на колите.
- Plarol
- Мнения: 298
- Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko
Загряването в движение е най-добре, защото загряваш всички агрегати по колата едновременно, като почнеш от двигателя, скорости, диференциял, лагери на главините та стигнем чак до окачването, в частност амортесьорите.Всеки един от тези агрегати си имат работна температура при която трябва да работят и при която времето за експлотация на агрегата се удължава.
Например двигателя, за да се маже ефективно са оставени работни луфтове, които позволяват на маслото да образува така наречения "филм" върху работните повърхности.Само че тези работни лувтове са изчислени при температура около 90С, когато е студен, луфтовете са минимални и каквото и масло да сипете то не остава там кадето трябва.
Не трябва да се форсира студен двигател, защото в този момент той е с неефективно мазане.
Например двигателя, за да се маже ефективно са оставени работни луфтове, които позволяват на маслото да образува така наречения "филм" върху работните повърхности.Само че тези работни лувтове са изчислени при температура около 90С, когато е студен, луфтовете са минимални и каквото и масло да сипете то не остава там кадето трябва.
Не трябва да се форсира студен двигател, защото в този момент той е с неефективно мазане.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Работната температура е в някакви граници, не е фиксирана точно на 90 гр. например. Изключение е двигателя, като хлабините при ниски температури са по-големи. За бутало-цилиндровата група например са по-големи хлабините при незагрял мотор като буталото в горната си част дори е с по-малък диаметър, точно защото се нагрява повече от долната част и достига накакъв работен размер при високи температури. За съчмените(ролкови,иглени) лагери също имат по-големи хлабини при ниски темп. За лагерите от коляно-мотовилковата група не съм сигурен как е положението но мисля че там също е по-голям луфта при студено.
Също така колкото и да се изцежда маслото все нещо остава там дето трябва, разбира се ако оставим колата месец ще се поизцеди ама при редовно каране мазното си остава. По скоро се получава измиване на маслото от кондензиран бензин и др. по стените на цилиндъра когато е студено.
За останалите части както казах по-горе колите работят в доста широк диапазон на околна температура (60гр. например), и няма как да осигурим постоянна работна темп. на амортисори, лагери на главини и др. Разбира се има оптимална работна темп. но агрегатите работят доволно дълго и без да се осигурява това.
Също така колкото и да се изцежда маслото все нещо остава там дето трябва, разбира се ако оставим колата месец ще се поизцеди ама при редовно каране мазното си остава. По скоро се получава измиване на маслото от кондензиран бензин и др. по стените на цилиндъра когато е студено.
За останалите части както казах по-горе колите работят в доста широк диапазон на околна температура (60гр. например), и няма как да осигурим постоянна работна темп. на амортисори, лагери на главини и др. Разбира се има оптимална работна темп. но агрегатите работят доволно дълго и без да се осигурява това.
- Dan4ote
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
vaskoto1 написа:обяснението:
на студено празния ход става 2к 2.5к което води до много бързото загряване на мотора и катализатора, което води до намаляване на емисиите!
тюф одобрено! официално! нема майтап...
Имам наблюдение над Тойота Авенсис, нова, бензинова и когато е зима (ниски температури) при първо палене сутрин държи на 2.5К оборота и колата загрява супер бързо да 90 градуса. Някъде за две минути дори и на място да е. Оборотите падат до към 850 след като загрее мотора. Още когато я купувахме, навън бяха минусуви температури и когато я запалихме, това ми направи голямо впечатление.
Лятото пали с малко над 1000 оборота.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
vaskoto1 написа:студен, моторра не е хлабав а стегнат.![]()
много бъркаш.
няма общо със съчмените лагери... там е друга бира.
Може и да бъркам за плъзгащите лагери, както казах не съм сигурен. Също така знам че е стегнат мотора на студено но го давам заради гъстотата на маслото. Ако говорим за хлабини мисля че хлабината е по-голяма между буталото и цилиндъра(ризата) при незагрял мотор отколкото при загрял, защото при незагрял ДВГ буталото има формата на пресечен конус с по-малък диаметър в горната част. И тази хлабина пълна с гъсто масло затяга повече отколкото рядкото масло и малка хлабина.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
vaskoto1 - следователно разширението на блока (цилиндъра) е по малко за единица време от разширението на буталото => че от момента в който запалим , до момента в който двг е достигнал работна температура , буталото е по разширено от цилиндъра ( системата бутало-цилиндър е по стегната ) , от там се получава по високо триене между двете повърхности и по високо износване
Нещо вярно ????
Нещо вярно ????
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
това е причината на стегнат мотор да не се дава веднага високи обороти. буталото се разширява по бързо от цилиндъра.
затова бях писал по напред (поправих го) че при Ф1 моторите били блокирали на практика студени. не са блокирали, но при толкова високи обороти на празен ход, както при тях, ако не са прогрети риска от блокиране е много висок-почти 100%.
затова бях писал по напред (поправих го) че при Ф1 моторите били блокирали на практика студени. не са блокирали, но при толкова високи обороти на празен ход, както при тях, ако не са прогрети риска от блокиране е много висок-почти 100%.
- Alessa
- Мнения: 10
- Регистриран на: Нед 03 фев 2008 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
След прочитане на темата,се замислех за моят автомобил,че при всяко палене на студен двигател,сам се форсира до ~2000 об. за около 2 сек. и след това се норамлизира на около 1100 об., докато позагрее лекичко.Норамлно ли са тези 2000 об. при стартиране?
По темата едва ли има какво да добавя.Аз си чакам 10-15 сек. преди тръгване,а зимата около 1 мин. да разварти(разбие) добре сгъстилото се от ниските температури масло.Но незнам.То съвременните масла може и да не им се налага!?
По темата едва ли има какво да добавя.Аз си чакам 10-15 сек. преди тръгване,а зимата около 1 мин. да разварти(разбие) добре сгъстилото се от ниските температури масло.Но незнам.То съвременните масла може и да не им се налага!?
- dude
- Мнения: 1614
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
тръба написа:1000-1500 оборота са си ниски.pas1.8mi написа:Защо реши,че на студено оборотите са ниски?Стигнах до този извод, защото колата ми го казва и не само моята, ами всичките машини, които съм карал, а те са доста-особено важи за зимата.
Питал съм и професионални шофьори, които са на същото мнение.
колега, ниски високи, аз съм си мерил с мултицет напрежението на зареждане е едно и също, то не е ли това идеята на реле регулатора
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта