Възможно ли е водната помпа да се повреди от менте антифриз

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Съб 20 дек 2008 15:44


stil написа:Тъй, тъй смазва значи.
Само че защо никой не приведе поне един научно-обоснован довод (фолклорните цитати не се броят) как и кое й се "смазва" на тази помпа от етиленгликола.
Вие изобщо центробежна помпа виждали ли сте? Поне градинска, ако не автомобилна.
Говорите глупости!


Това достатъчно научно ли е?

For many years glycol based products have been used for freeze up, boil over and corrosion protection in most vehicle’s cooling systems. The majority of antifreezes in use today are based on ethylene glycol (EG), but propylene glycol (PG) products are becoming more common. Regardless of glycol type, antifreeze serves three main functions in a vehicle. These functions are heat transfer, corrosion protection and freeze - boil protection. This paper will discuss each of these topics and explain how to achieve the best results from your antifreeze.

The reason a vehicle requires antifreeze at all is for heat transfer. As an internal combustion engine runs, it generates heat. This heat must be removed. When engines of this type were first designed they utilized water to remove heat. This worked well until winter when the water would freeze and ruin the engine. Originally methanol was added to the water to protect from freezing. The problem with this was that the methanol would boil over in the summer. To solve this problem glycol was added to the water and antifreeze was born.
The question of heat transfer is not as simple as it might seem. The amount of heat a fluid can carry varies greatly from fluid to fluid.

Water is an excellent conductor of heat. Glycols are not as good of heat conductors as water. As the concentration of glycol increases, the heat transfer ability of the mixture decreases. This change in heat transfer is not a problem. During engine and cooling system design the heat transfer ability of the coolant is taken into effect. What is important is not using a fluid that is outside the cooling system design parameters. Modern engines are designed to run with a glycol - water blend between 40% and 60% glycol. Using a coolant outside these limits will cause the engine to run at the wrong temperature. This change sacrifices engine performance and leads to other problems.

The second function of an antifreeze is to protect the metals in a vehicle's cooling system from corrosion. Antifreeze is able to perform this function by the addition of inhibitors. Inhibitor types vary depending on the type of antifreeze. Inhibitors can be of many different forms including organic and inorganic chemicals. One thing that is common with all inhibitors is that they are designed to work in a water solution. The addition of water "activates" the inhibitors, allowing them to protect the metals. For this reason it is important to always mix antifreeze with water in a vehicle’s cooling system.

As the name implies the third main function of antifreeze is to protect the cooling system from freezing. The way to achieve maximum freeze protection differs between ethylene and propylene glycol. For ethylene glycol the maximum protection is at 67% ethylene glycol in water. A ethylene glycol solution of this concentration will freeze at -84° F (pure ethylene glycol freezes at 8° F). Propylene glycol does not freeze. It experiences a chemical phenomenon known as supercooling. For this reason there is no freezing point of pure PG. Due to the heat transfer and inhibitor activation reasons discussed above, PG antifreeze should also be maintained between 40% and 70% in water. Boil over protection with both glycols increases with glycol concentration.

As outlined above, antifreeze is an important component in any vehicle. No matter what type of vehicle you drive, maintaining the cooling system according to the manufacturer's recommendation is extremely important. Regardless of antifreeze type, using a solution of antifreeze and water is important to realize the maximum benefits for heat transfer, corrosion and freezing protection.




Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Съб 20 дек 2008 17:15


stil написа:Тъй, тъй смазва значи.
Само че защо никой не приведе поне един научно-обоснован довод (фолклорните цитати не се броят) как и кое й се "смазва" на тази помпа от етиленгликола.
Вие изобщо центробежна помпа виждали ли сте? Поне градинска, ако не автомобилна.
Говорите глупости!

http://www.prospeed.bg/cat/product_info ... ts_id=4126
На нас ако не,на Проспийд и Мотул белким повярваш :wink: Може да е само фолк-рекламен трик де...


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Съб 20 дек 2008 20:30


Абе момци, сега бля-бля ли ще си говорим или ще дискутираме? Но явно до там ви стигат силите – не сте способни да надзърнете отвъд шоферския фолклор. Или просто не искате... Както и да е.

morfei1 написа:Това достатъчно научно ли е?

Морфее Първи, ти бъзикаш ли се или просто не отбираш английския? Хайде покажи къде в този цитат, който си дал се говори за „смазване на водната помпа”.

icoico написа:На нас ако не,на Проспийд и Мотул белким повярваш :wink: Може да е само фолк-рекламен трик де...


Аз вярвам предимно на познанието и на собствения си опит. Вярвам и на фирми, които се отнасят:
– отговорно към науката и технолигиите, инвестирайки сериозна част от своите приходи в R&D и
– етично към своите клиенти, предоставяйки им вярна и обективна информация за продуктите, които предлагат.
В този смисъл съм склонен да вярвам на Motul, но не и на Проспийд.

Ето ви една извадка от официален документ, издаден от фирмата-производител под номер 8181/05.02 отнасящ се за въпросния продукт Inugel Optimal Ultra – антифриз-концентрат по АОТ технологията (изпълняващ между другото и изискванията на спецификациятаTL-VW 774 D/F (G12) на VW).

Изображение

От тази извадка (оригиналният документ може да се изтегли от http://www.motul.fr) се разбира, че въпросният продукт:
– осигурява оптимална защита на охл. система срещу замръзване, а на елементите й срещу корозия;
– АОТ технологията осигурява изключителен (чак пък толкова, бел. stil) топлообмен, водещ до ефикасно охлаждане на двигателя и предотвратяване на кипенето;
– антикорозионните характеристики се запазват при висока температура и за дълго време;
– осигурява защита на водната помпа чрез избягване/предотвратяване на кавитацията.
Това последното не е съвсем прецизно казано, защото кавитацията е присъща за ВСИЧКИ течни флуиди и истински ефективната борба с нея се води главно в две направления: чрез конструкцията на хидромашината и характеристиките (скорост, налягане) на потока. В случая имаме трети вариант, за който споменах в едно от предишните си мнения– защита чрез хим. състав на флуида, който способства за отлагането на твърдо покритие върху вътрешните повърхности. Личното ми мнение е, че този подход е най-неефективния, но един производител на антифриз не може да направи повече.

Някъде да видяхте да се споменава, че (цитирам дадения линк на Проспийд) «осигурява отлично мазане за водната помпа»? Не естествено, подобна дивотия няма да прочетете в нито един проспект на сериозен производител. Защото подобно твърдение може да се дължи на:
– грешен превод;
– фрапираща некомпетентност или
– откровен опит за заблуда на потребителите, че ако си закупят този продукт, тяхната помпа ще бъде винаги «смазана» и евентуално ще работи по-дълго.

Истината е, че грубо казано дори обикновената водица притежава някакви «смазващи» свойства, в сравнение със сухото триене, но никой не я използва в това й предназначение, нали?

И за да не си говорим повече врели-некипели - едно домашно на „мазачите”. :wink:
Ето една картинка на автомобилна водна помпа. Отбележете с червен цвят, кой точно детайл на помпата се смазва от антифриза.

Изображение

Жокер: насочете се към възлите, където има триене и ще разберете, че там антифриз просто... не прониква. Щото ако проникне става една...


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 21 дек 2008 2:28


Колега ти под корозия, какво разбираш? Лопатките от какво се износват - чупят? Чесно казано, най-често срещания проблем с водните помпи е износени лопатки. Не казвам, че с антифриза износване на същите тези лопатки - липсва, но то става далеч по-бавно, именно поради съставките, които съдържа антифриза, а липсват при водата.

То е ясно, че там където ти си мислиш, че аз си мисля, че антифриза смазва, антифриз не минава.

Ясно е също че нито е добре да се кара само с антифриз (концентрат), нито само с вода. Златната среда е 50% антифриз + 50% вода. Не случайно така съветват и производителите.

Междудругото не виждам в твоят цитат, да пише нещо по-различно, от това, което аз съм цитирал, но в по-кратък вариант.

Живи и здрави, няма повече какво да добавя :beer !


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Нед 21 дек 2008 10:21


stil написа:Някъде да видяхте да се споменава, че (цитирам дадения линк на Проспийд) «осигурява отлично мазане за водната помпа»? Не естествено, подобна дивотия няма да прочетете в нито един проспект на сериозен производител. Защото подобно твърдение може да се дължи на:
– грешен превод;
– фрапираща некомпетентност или
– откровен опит за заблуда на потребителите, че ако си закупят този продукт, тяхната помпа ще бъде винаги «смазана» и евентуално ще работи по-дълго.

Истината е, че грубо казано дори обикновената водица притежава някакви «смазващи» свойства, в сравнение със сухото триене, но никой не я използва в това й предназначение, нали?

И за да не си говорим повече врели-некипели - едно домашно на „мазачите”. :wink:
Ето една картинка на автомобилна водна помпа. Отбележете с червен цвят, кой точно детайл на помпата се смазва от антифриза.

[img]...[/img]

Жокер: насочете се към възлите, където има триене и ще разберете, че там антифриз просто... не прониква. Щото ако проникне става една...
Колегата е много много прав в горното си изказване.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Нед 21 дек 2008 11:33


morfei1 написа:Колега ти под корозия, какво разбираш?

Каквото e – нищо повече. :wink:
morfei1 написа:Лопатките от какво се износват - чупят?

Мисля, че вече го обясних това. Стана ясно и друго – обикновено не се чупят (това предполага внезапност на събитието), а се разрушават бавно във времето.



morfei1 написа:Междудругото не виждам в твоят цитат, да пише нещо по-различно, от това, което аз съм цитирал, но в по-кратък вариант

Аз просто те призовах да предоставиш обективно доказателство в подкрепа на твърденията си че:
morfei1 написа:водната помпа има нужда от смазване, което смазване водата няма как да осигури (презумцията е, че антифризът го осигурява, бел. stil)

и
morfei1 написа:през лятото се допуска 25% антифриз + 75% вода

защото ги смятам за напълно погрешни.

На което ти отговори с въпросния цитат, който съдържа вярни неща, но не и доказателства за твоите твърдения. Ако източникът, откъдето си го взел е сериозен, ествствено е да не намериш там нужната ти подкрепа. :D


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Нед 21 дек 2008 11:45


Сега,понеже нещата отидоха повече към лингвистиката,където съм бос :oops: ще го кажа така както съм го учил в училище преди,ъъъ,19 години-чистата водица скапва семеринга на оста,а антифриза не-ок,не го смазва,оставям на вас да измислите подходящата дума :beer


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Нед 21 дек 2008 12:40


icoico написа:Сега,понеже нещата отидоха повече към лингвистиката...

Нещата отиват вече в правилната посока. :wink:

Когато "караме" само на водица, наистина животът на семеринга се скъсява, но не заради изключителните "смазочни" характеристики на етиленгликола, а защото по този начин лишаваме охл. система от инхибиторите. Вследствие на високата температура, наличието на разтворен О2 и др.:
- започва интензивна корозия на металните елементи;
- по вътрешните стени се натрупват продуктите от корозията (железни окиси или казано просто - ръжда. Някой от тях са твърди!);
- течението отделя от стените частички от тях, които започват да циркулират в системата;
- някой от тях попадат между вала и семеринга;
- започва процес на абразивно износване на контактуващите повърхнини;
- обикновено по-мекото се предава първо. :D

Последна промяна от stil на Пон 22 дек 2008 0:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Мнениеот rexpitbul » Нед 21 дек 2008 15:59


Променихме малко смисъла на темата. Колегата питаше, дали може разрушението да е настъпило от некачествен антифриз, а не дали има смазващи характеристики.
Мисля, че колежката е дала отговора, който търсим :!:

murzelamka написа:Това може да се е получило от кавитация, защото всички лопатки на работното колело са изядени еднакво, заоблени са и са вдлъбнати.
(кавитация- нарушаване на непрекъснатостта на течението на течността. Възниква когато налягането падне до определена критична стойност.)


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Нед 21 дек 2008 19:21


Колеги,
това зеленото на снимката какво е според Вас ???
За коксово или графитено уплътнение на помпа не сте ли чували ?
Какви са тези семеринги за които се споменава малко по-нагоре ?


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Нед 21 дек 2008 23:20


rexpitbul написа:Променихме малко смисъла на темата. Колегата питаше, дали може разрушението да е настъпило от некачествен антифриз, а не дали има смазващи характеристики.
Мисля, че колежката е дала отговора, който търсим :!:

Аз пък мисля, че колегата получи достатъчно отговори, за да направи своя извод. А колежката мисля ме подкрепи. :wink: Или се бъркам?

vladovelin написа:За коксово или графитено уплътнение на помпа не сте ли чували ? Какви са тези семеринги за които се споменава малко по-нагоре ?

Между тях има едно общо нещо - и едните и другите уплътняват с помощта на пружина. Но принципът е различен - едната пружина натиска радиално, а другата - аксиално. Материалите също са различни (но не са от кокс или графит :wink:). Затова съм склонен да приема забележката и нека да го наречем просто... уплътнение. Не знам дали съществува друг по-конкретен термин.

Иначе направените по-горе изводи остават валидни. Защото какъвто и уплътнител да изберем, както и да го наречем - той винаги си остава слабото място в една конструкция. Добрата новина е че помпите не са скъпи (поне за по-старите модели) - лошата е, че една повреда на този елемент може да ни излезе скъпо.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Нед 28 дек 2008 16:36


morfei1 написа:

Карах Голф 2 и за 18години нямах проблем с водната помпа.
Карах 190D и за 16години нямах проблем с водната помпа.
Карах A6 и за 11години нямах проблем с водната помпа.





Колега ти на колко години си ?? :shock


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Нед 28 дек 2008 17:14


Ама вие не оставяте човека на мира,
това че сбора от годините 18+11+16=45,
въобще не означава, че 1963 година, колегата е карал голф2 или А6. :shock
Никой ли, от интересуващите се за годините на колегата, не допуска, че някой може да си има една лична и две служебни или обратното...
.. и да си ги обслужва и кара по едно и също време? :idea:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 28 дек 2008 17:29


VW_forever написа:Ама вие не оставяте човека на мира,
това че сбора от годините 18+11+16=45,
въобще не означава, че 1963 година, колегата е карал голф2 или А6. :shock
Никой ли, от интересуващите се за годините на колегата, не допуска, че някой може да си има една лична и две служебни или обратното...
.. и да си ги обслужва и кара по едно и също време? :idea:


+18 за книжка Уотсън


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 28 дек 2008 18:04


@VW_forever, умното си е умно :respect

Понеже гледам има огромен интерес към мен в тази тема, си позволих да пиша. Явно малко съм подвел колегите, опитвах се да кажа, на колко години бяха колите, когато ги продадох.

Голф 2-ката бе на 18год. - карахме го 16год., мотора бе на 198000км. и работеше като часовник
190D 2.5D бе на 16год. - карахме го 6год. предполагам следва логичният въпрос от ваша страна: как си сигурен, че не е сменяна, на което ще кажа, ами сигурен съм, понеже познавах, много добре човека от когото я взехме. Ще ви се наложи да ми се доверите, мотора бе на около 220000км. и работеше като часовник.
A6-цата 2.5 TDI, бе на 11год. - карахме я 6год. според сервизната и книжка, водна помпа не бе сменяна, и ние също не я сменихме, мотора беше на 350000км. и работеше като часовник.

Остава големият въпрос: на колко години всъщност съм? Еми един ден, живот и здраве, на някое годишно клубно събиране, ще разберете :065:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта