Как е по добре да намаляш?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Като си пуснал педала за газта инжекциона изключва докато оборотите не паднат до определено ниво, и после ги крепи на това ниво. Разхода става минимален. Аз така почнах да спирам с скорости - налагаше се да правя икономии от бензина. Сега вече не мога да спирам без тях, имам чуството че все едно не ми работят спирачките ( а минах преглед преди 5 дни ).
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Абе колеги Вие всичките ли сте на бензин
Я се опитайте да спирате с двигателя като карате с газ - ефект никакъв, все едно си изключил от скорост. На бензин направо се залепям на предното стъкло без да натискам спирачки.
На магистрала Хемус /в посока Варна/, като свърши магистралата и започне спускането винаги минавам на бензин и използвам спускане на скорост щото иначе ще ми се запалят накладките.
газ = пропан-бутан

Я се опитайте да спирате с двигателя като карате с газ - ефект никакъв, все едно си изключил от скорост. На бензин направо се залепям на предното стъкло без да натискам спирачки.
На магистрала Хемус /в посока Варна/, като свърши магистралата и започне спускането винаги минавам на бензин и използвам спускане на скорост щото иначе ще ми се запалят накладките.
газ = пропан-бутан

Последна промяна от dmitko на Вто 04 апр 2006 16:39, променено общо 1 път.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
w_smith написа:PL-16v написа:Според мен си зависи от ситуацията случвало ми се е да спирам със връщане на предавки спирачки и пак немога да спра и използвам жокер РЪЧНАТА не може да си представите вече като съм намалил максимално и като опъна и ръчната се едно излизат парашутимного помага в разни ситуации
Мислех че само аз го правя този номер, но ме спаси преди две седмици да не направя един тъпак с яйце наполовина по къс.
И аз доста често ползвам ръчната

- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
dmitko написа:Я се опитайте да спирате с двигателя като карате с газ - ефект никакъв, все едно си изключил от скорост.
Няма никаква логика колега в това дето си написал. Единствено това е възможно ако по някакъв начин не ти затваря дроселовата клапа.
А иначе и аз съм го пробвал ефекта с ръчната - наистина го има.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
bobcho престани да ми бъркаш ника нарочно

ClubF1/forum написа:използването на двигателя като спирачка (механизъм за намаляване или ограничаване на скоростта) е стандартна шофьорска практика, която всеки инструктор е длъжен да преподава. По принцип има правло, че наклон (по-стръмничък де, пък и със завойчета) трябва да се спускаме на предавката, на която би трябвало да се изкачваме, това се прави защото има голяма опасност ако оставите колата по инерция да прегреете спирачките и те просто почват да не спират. Иначе си има и механизъм известен като "моторна спирачка", който представлява една клапа в изпускателният тръбопровод, която го запушва и по този начин затормозява работатна на двигателя да го кажа просто, като увеличава съпротивлението и т.н. Използвал се е за товарни автомобили. Вече не се използва масово защото си има ретардери и електродинамични спирачки.
Самият двигател като такъв трудсно ще върши сам работата на спирачка и задължително се използва в "комплект" с предавателната кутия, като се превключва на по-ниска предавка.
Последна промяна от musura на Вто 04 апр 2006 17:36, променено общо 2 пъти.
- Spectator`
- Мнения: 34
- Регистриран на: Нед 02 апр 2006 21:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Spectator` написа:Значи таз междинна газ аз я разбирам така: значи карам на 3-та, изключвам от скорост, давам газ пускам газта и ръчкам 2-ра.
Така ли е или е нещо съвсем друго, да не зема да потроша колата нещо.
Баш така е бе мой. Тва се прави само при сваляне на скорости и принципно е полезно за съединителя, за да може да отлепи. За скоростите също е добре.




- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Spectator` написа:Значи таз междинна газ аз я разбирам така: значи карам на 3-та, изключвам от скорост, давам газ пускам газта и ръчкам 2-ра.
Така ли е или е нещо съвсем друго, да не зема да потроша колата нещо.
Абе доста се отклонихте ама айде.
Значи това се води двойно амбриране или незнам как точно, но амбреаж идва май от руски - съеденител.
С две думи двоен съеденител.Това се прави при повечето товарни автомобили и не е за щадене на съеденитела а за щадене на синхронизаторите и по-лесно включване на предавките. Когато се качват предавките от по-малка на по висока не се подава междинна газ, защото следващата предавка е с по-голямо предавателно число и е естесвено оборотите на двата вала дето ще се зацепят да са близки.
Когата се сваля от по-висока на по-ниска се подава междина газ като целта е да усещаш оборотите и да предценяваш скороста с която се движиш - един вид нужните обороти на двигателя за скороста при дадена предавка.
Тук мога да кажа че е повече до усет.
След изключване от висока предавка се подава газ и веднага се натиска съеденителя и се включва по-ниската предавка. Така двата вала и съответните зъбни колела ца в близки обороти и синхронизирането става много по-бързо и безболезнено.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта