Как е по добре да намаляш?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Вто 04 апр 2006 11:51


Като си пуснал педала за газта инжекциона изключва докато оборотите не паднат до определено ниво, и после ги крепи на това ниво. Разхода става минимален. Аз така почнах да спирам с скорости - налагаше се да правя икономии от бензина. Сега вече не мога да спирам без тях, имам чуството че все едно не ми работят спирачките ( а минах преглед преди 5 дни ).




Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Вто 04 апр 2006 12:37


Абе колеги Вие всичките ли сте на бензин :roll:
Я се опитайте да спирате с двигателя като карате с газ - ефект никакъв, все едно си изключил от скорост. На бензин направо се залепям на предното стъкло без да натискам спирачки.
На магистрала Хемус /в посока Варна/, като свърши магистралата и започне спускането винаги минавам на бензин и използвам спускане на скорост щото иначе ще ми се запалят накладките.

газ = пропан-бутан :oops:

Последна промяна от dmitko на Вто 04 апр 2006 16:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 04 апр 2006 12:57


dmitko написа:Я се опитайте да спирате с двигателя като карате с газ - ефект никакъв, все едно си изключил от скорост. .

:dontknow: :gruebel
чу ли се к'во каза?mhihi mhihi
по-точно к'во написа?


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 04 апр 2006 14:23


w_smith написа:
PL-16v написа:Според мен си зависи от ситуацията случвало ми се е да спирам със връщане на предавки спирачки и пак немога да спра и използвам жокер РЪЧНАТА не може да си представите вече като съм намалил максимално и като опъна и ръчната се едно излизат парашути :D много помага в разни ситуации

Мислех че само аз го правя този номер, но ме спаси преди две седмици да не направя един тъпак с яйце наполовина по къс.

И аз доста често ползвам ръчната :D


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 04 апр 2006 14:59


dmitko написа:Я се опитайте да спирате с двигателя като карате с газ - ефект никакъв, все едно си изключил от скорост.

Няма никаква логика колега в това дето си написал. Единствено това е възможно ако по някакъв начин не ти затваря дроселовата клапа.
А иначе и аз съм го пробвал ефекта с ръчната - наистина го има.


Потребителски аватар
corko
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот corko » Вто 04 апр 2006 15:32


пък може и да сложиш една моторна спирачка :drive


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 04 апр 2006 15:33


corko написа:моторна спирачка :drive


"моторна спирачка" не се ли казва на спирането на скорост?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 04 апр 2006 15:44


masura автобусите имат такова животно "моторна спирачка".Отделна система си е ....... май :roll:


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Вто 04 апр 2006 15:55


Поотнесохте се от темата, но дано колегата си е изяснил въпроса. :lol:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 04 апр 2006 17:29


bobcho престани да ми бъркаш ника нарочно :smackbum

ClubF1/forum написа:използването на двигателя като спирачка (механизъм за намаляване или ограничаване на скоростта) е стандартна шофьорска практика, която всеки инструктор е длъжен да преподава. По принцип има правло, че наклон (по-стръмничък де, пък и със завойчета) трябва да се спускаме на предавката, на която би трябвало да се изкачваме, това се прави защото има голяма опасност ако оставите колата по инерция да прегреете спирачките и те просто почват да не спират. Иначе си има и механизъм известен като "моторна спирачка", който представлява една клапа в изпускателният тръбопровод, която го запушва и по този начин затормозява работатна на двигателя да го кажа просто, като увеличава съпротивлението и т.н. Използвал се е за товарни автомобили. Вече не се използва масово защото си има ретардери и електродинамични спирачки.

Самият двигател като такъв трудсно ще върши сам работата на спирачка и задължително се използва в "комплект" с предавателната кутия, като се превключва на по-ниска предавка.

Последна промяна от musura на Вто 04 апр 2006 17:36, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Вто 04 апр 2006 17:32


Аз пък намалявам с ръчна :(


Потребителски аватар
Spectator`
Мнения: 34
Регистриран на: Нед 02 апр 2006 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Spectator` » Вто 04 апр 2006 18:12


Значи таз междинна газ аз я разбирам така: значи карам на 3-та, изключвам от скорост, давам газ пускам газта и ръчкам 2-ра.
Така ли е или е нещо съвсем друго, да не зема да потроша колата нещо. :D


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Вто 04 апр 2006 18:20


Spectator` написа:Значи таз междинна газ аз я разбирам така: значи карам на 3-та, изключвам от скорост, давам газ пускам газта и ръчкам 2-ра.
Така ли е или е нещо съвсем друго, да не зема да потроша колата нещо. :D

Баш така е бе мой. Тва се прави само при сваляне на скорости и принципно е полезно за съединителя, за да може да отлепи. За скоростите също е добре. :wink: А и газта не се налопва до долу ами само леко изфорсирваш. :wink: :lol: 8)


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 04 апр 2006 18:34


Spectator` написа:Значи таз междинна газ аз я разбирам така: значи карам на 3-та, изключвам от скорост, давам газ пускам газта и ръчкам 2-ра.
Така ли е или е нещо съвсем друго, да не зема да потроша колата нещо. :D

Абе доста се отклонихте ама айде.
Значи това се води двойно амбриране или незнам как точно, но амбреаж идва май от руски - съеденител.
С две думи двоен съеденител.Това се прави при повечето товарни автомобили и не е за щадене на съеденитела а за щадене на синхронизаторите и по-лесно включване на предавките. Когато се качват предавките от по-малка на по висока не се подава междинна газ, защото следващата предавка е с по-голямо предавателно число и е естесвено оборотите на двата вала дето ще се зацепят да са близки.
Когата се сваля от по-висока на по-ниска се подава междина газ като целта е да усещаш оборотите и да предценяваш скороста с която се движиш - един вид нужните обороти на двигателя за скороста при дадена предавка.
Тук мога да кажа че е повече до усет.
След изключване от висока предавка се подава газ и веднага се натиска съеденителя и се включва по-ниската предавка. Така двата вала и съответните зъбни колела ца в близки обороти и синхронизирането става много по-бързо и безболезнено.


Потребителски аватар
MANIAK87
Мнения: 125
Регистриран на: Пон 19 дек 2005 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец
Контакти:

Мнениеот MANIAK87 » Вто 04 апр 2006 18:35


да и аз пробвах ефекта с ръчната и наистина бачка :lol:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта