Още нещо от "руския Manual":
Производствено RP без катализатор е със "система за впръскване на горивото тип Mono-jetronic" а RP със катализатор и ABS са със "подсистема за управление впръскване на горивото от комплексната система за управление на двигателя - Mono-jetronic"
НО, след влизането в сила на новото законодателство в ЕС за замърсяване на въздуха, от 01.1993 год. на двигателите RP и ABS се поставя комплексната система за управление "Mono-motronic" + катализатор.
Разлика м-у RP и ABS двигатели
- Miki
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Tyan написа:Tyan написа:с някаква транзисторна система беше ... сравнете им бобините и ще разберете ....идеята е че контрола на запалването в мотроника е в ЕКУ-то
контрол на запалване ...... дърпане на центровка ...ехооо.......
да и двете имат еку ...Еку на РП команди само инжектора, следи тпс, ламбда, помпа,температура на входящия и още някой датчик ....... и си дърпа центровката с вакуми и транзисторини шитни .......
мотроника също цъка инжектора, тпс, ламбда. температура, гор. попма и други, но функциите по запалването са вградени в Еку... говори си с бобината смята си ... няма вакуми
Цитирам "Практическо ръководство за ремонт и експлоатация на Passat - издание на AutoPoint".
Към системата за централно впръскване Моно Джетроник се отнасят горивната уредба, системата за подаване на въздух и електрическите вериги. ...
... Въз основа на информацията за ъгъла на отваряне на дроселната клапа и оборотите на двигателя ЕКУ изчислява по заложената в него програма базовата продължителност на отваряне клапана на дюзата, която определя количаството подавано в двигателя гориво. В паметта на ЕКУ са въведени 225 стойности за базовата продължителност на впръскване на гориво, които се определят от 15 положения на дроселната клапа и от 15 степени на честотата на въртене на коляновия вал на двигателя и които са в съответствие с установения по експериментален път коефициент на излишък от въздух. Като се съгласува по фаза с момента на запалване, базовата продължителност на впръскването може да се променя в границите 1~6 ms, за да се обедни работната смес при определени режими на двигателя ...
При палене на студен двигател, ако производителността на бензиновата помпа е понижена поради разреждане на акумулатора, ЕКУ увеличава по съответния начин продължителността на впръскване, за да се дозира точно гориво-въздушната смес. По време на загряване на двигателя ЕКУ изчислява степента на обогатяване на горивната смес в зависимост от температурата на охлаждащата течност, а при набиране на скорост - въз основа на информацията за температурното състояния на двигателя, скоростта на преместване и изходното положение на дроселната клапа, и честотата на въртене на коляновия вал ....
Доколкото виждам, контрола на запалването си е баш в ЕКУ-то и няма никакви странични транзисторни системи. И си "говори" точно с всички описани подсистеми.
По-натам: ... Моно Мотроник представлява модифициран вариант на системата за централно впръскване на горивото Моно Джетроник на фирмата Бош. ... Моно Мотроник е съчетана с каталитичен неутрализатор на отработените газове... Някои от промените са свързани с конструкцията на агрегата за централно впръскване, по-конкретно е премахнат демпферът на дроселната клапа. Освен това дюзата няма баластен резистор, а регулаторът на налягането на горивото е изработен заедно с агрегата за централно впръскване. Частичното отваряне на дроселната клапа е регулирано в завода производител и на подлежи на промени в процеса на експлоатация. ....
Толкоз. Други разлики не са описани.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7958
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е Miki, къде видя дърпане на центровката и контролиране на запалването в това дето ми изкопира ?
... за последен път ....
http://www.boschautoparts.co.uk/pcPetr11_5.html
При джетроника запалването е TSZ-H тип --- Т.Е - ттранзисторна система на запалване с датчик на Хол ...
Към системата за централно впръскване Моно Джетроник се отнасят горивната уредба, системата за подаване на въздух и електрическите вериги. ...
... за последен път ....
http://www.boschautoparts.co.uk/pcPetr11_5.html
При джетроника запалването е TSZ-H тип --- Т.Е - ттранзисторна система на запалване с датчик на Хол ...
Mono Motronic is as per mono-jetronic but also includes ignition functions into the electronic control unit.
Последна промяна от Tyan на Чет 12 окт 2006 21:00, променено общо 1 път.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7958
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
TSZ-H - транзисторна система на запалване с датчик на Хол ...
http://www.vwclub.bg/articles.php?id=5
http://www.vwclub.bg/articles.php?id=5
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7958
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
същият е като ААМ.....
http://www.doppel-wobber.de/g3_motor.html
http://www.doppel-wobber.de/g2_motor.html
http://www.doppel-wobber.de/g3_motor.html
http://www.doppel-wobber.de/g2_motor.html
- Miki
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Tyan написа:...RP е с МОНО-ДЖЕТРОНИК, запалването не се контролира от електрониката ....
Tyan написа:...мотроника е близък до джетроника, но за разлика от него има електронен контрол на запалването......
Е не е механично!
Може и да има разлика в подсистемата за управление на ъгъла на изпреварване на запалването, след като при RP има и вакуумен регулатор, но и тя, и подсистемата за управление на впръскването /която с упоменатите малки разлики е почти еднаква/ се контролират в крайна кметка от ЕКУ-то. в съответствие със заложените му в него програми.
Последна промяна от Miki на Чет 12 окт 2006 21:35, променено общо 1 път.
- Miki
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е НЕ СИ ПРАВ! Баш от ЕКУ-то си се контролира.
Последна промяна от Miki на Чет 12 окт 2006 21:37, променено общо 1 път.
- Miki
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При Джетроника подсистемите за управление на ъгъла на изпреварване на запалването и на впръскване на горивото се управляват от различни котролери. При Мотроника те са обединени в общ контролер в ЕКУ-то. Цитат от линка ти - Mono Motronic is as per mono-jetronic but also includes ignition functions into the electronic control unit. Дали са отделно или заедно, дали едната е с транзистори или интегрални схеми все тая - пак са си електронно контролирани и в съответствие с подадените от тях стойности и заложените от завода програми компютъра в крайна сметка избира един или друг режим на работа.
И на мен ми писна, а и темата май беше за разликите в двигателя, а не в електрическите му системи. Разлики както споменах съществени няма. Точка.
И на мен ми писна, а и темата май беше за разликите в двигателя, а не в електрическите му системи. Разлики както споменах съществени няма. Точка.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта