Кой е по-надежден?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 12 яну 2005 15:07


WDW написа:Някой може ли да ми разкаже как става паленето на дизелите при минусови температури(над 10 градуса)>???????
Това не е ли най големият проблем на дизелите ???

Ами моя си пали нормално. Имам предвид от първото завъртане. Само дето информацията ми е от миналата година, защото тази още не е било минус 10 градуса. Ако си ходил по магазините за автомобили сигурно си забелязал, че няма табелки за "палещи под -10" и "палещи над -10". Ако двигателя е добре и няма повреди си пали от раз независимо дали е дизел или бензин.




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 12 яну 2005 18:24


WDW написа:Някой може ли да ми разкаже как става паленето на дизелите при минусови температури(над 10 градуса)>???????
Това не е ли най големият проблем на дизелите ???


Мойто голфе е 85 г., миналата година при -13° си палеше без проблем. А и само да вметна колата нощува на вън.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 13 яну 2005 1:37


Все пак нали нафтата има навика да замръзва или поне да става на каша???? Та в тоя ред на мисли,ако тя се превърне в такова нещо,каквато и да ти е машината не би могла да запали и посмъртно !
Ако не съм прав ме поправете ???
Чувал съм,че камионите по тундрите не се гасят нощно време и шофъорите се будят само когато трябва да доливат нафта!! Сигурно не е случайно ......??? :wink:


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Чет 13 яну 2005 8:30


Там говорим за -30/-40 градуса. И примерно за Съветския Съюз, където им е по-евтино да работят нон стоп, отколкото да сложат някоя добавка :wink:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 13 яну 2005 9:02


WDW написа:Все пак нали нафтата има навика да замръзва или поне да става на каша???? Та в тоя ред на мисли,ако тя се превърне в такова нещо,каквато и да ти е машината не би могла да запали и посмъртно !
Ако не съм прав ме поправете ???
Чувал съм,че камионите по тундрите не се гасят нощно време и шофъорите се будят само когато трябва да доливат нафта!! Сигурно не е случайно ......??? :wink:

Да така е, ако нафтата е калпава и при нула градуса може да стане на желе, но за това са виновни бензиностанциите, които слагат все по-малко нафта във водата (не съм объркал словореда !). Предполагам и при бензина е така, ако му сипеш вода вместо бензин няма да пали.

Последна промяна от rmk на Чет 13 яну 2005 9:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 13 яну 2005 9:04


WDW написа:Чувал съм,че камионите по тундрите не се гасят нощно време и шофъорите се будят само когато трябва да доливат нафта!! Сигурно не е случайно ......??? :wink:

Защо ли тези камиони по тундрите са дизелови а не бензинови .....


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 13 яну 2005 10:21


Вярно е че новите дизели също са сложни откъм поддръжка.Няма ве4е кварталния майстор да ти отвори дюзите и ала-бала.
Дизела се изрвани по-възможности с бензина,като разхода пак си остана нисък но и поддръжката му стана по сложна.Безплатен обяд няма.Старите дизели имат супер просто устройство и са лесни откъм ремонт - който се случва впро4ем доста рядко.
Бензиновите мотори са си доста капризни - всеки го знае.....
При дизела имаш ли компресия , добра центровка и подгревни свещи - си пали без проблем колкото и ще градуса е.
Понякога може да се набуташ с кофти дизел и да ти излезне по-скъпо(а и пове4е нерви) докато го оправиш отколкото бензинов мотор.Тва е - риск.Но трябва да се спомене и УДОВОЛСТВИЕТО от карането на дизел с турбо.Тука визирам моторите от TDI 90к.с. нагоре.Не познавам човек да се е върнал от подобен мотор на бензин.Всеки който е карал такъв мотор е останал меко казано о4арован.....
Нисък разход с много голям въртящ момент при ниски обороти...тези мотори се карат УДОБНО , рядко се включва предавка по-ниска от 4-та......
Вярно е 4е един GTI ще задмине на старт TDi-то.....но нека да видим ако и двата са примерно с 80км/ч на 5-та и настъпим гаста - TDI-то доста сериозно ще избяга напред.Даже имаше подобно сравнение някъде четох и то с TDI 90к.с. , да не говорим ако е 110/130 к.с.
Всеки път ли си пържите колата от светофар до светофар!?!??!?!
Оба4е колко по-4есто се налага някакво ускорение при задминаване или нещо такова.Разбира се бензиновия мотор можеш да го изпържиш на 3-та 4-та и да постигнеш желаното ускорение - но на каква цена?
Разхода отива в небесата..................
Но пък и поддръжката им е по-сложна ве4е.....
Има и дизели от старото поколение който пак са мощни и прости - една 124-та 250ТД или 300ТД са много бързи но пък си хар4ат саериозно.......
за всеки кеф в този живот се плаща - тва е


Genesis
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Genesis » Чет 13 яну 2005 23:22


Е аз карам 2 2-ки дизеларки.
За колите от тогавашното поколение смятам дизела за по-добрия вариант при положение, че се правят над 15хол/годишно. Определо са по-проси и лесни за поддръжка.
За съвременните дизели е друго. Много електроника вкараха, и положението стана сложно.
Ако имам кинти за нова кола никакво колебание - немски дизел.


diletant
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 24 ное 2004 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот diletant » Съб 15 яну 2005 17:22


Колеги определено си мисля че дизела не е за нас поне тези от новото поколение цените са направо убииствени не толкова за консумативите колкото за разните му датчици и електроника.
за мен поне няма спор че излиза по-евтино горивото и то поне с 25% но разликата би била оправдана само при много голям пробег аз лично минавам 15-18000 км годишно и мисля твърдо че един дизел с подръжката си би ме набутал сравнение с бензина за това разтояние.
карал сам 2 дизелови машини 1 но рено канго 1.9d 65hp 2 520 d 136hp 2001
за renoto 60000 km ходих през месец в промобил колата беше нова така че ремонтите частично влизаха в гаранционния срок, прилична кола за работа 8.5 нафтичка в софия !? и 6.5 навън не бих си купил такава никога. за БМВ -то страхотен мотор карам бензиново пасатче 136 кс но по-никакъв начин не може да се мери по динамика въпреки че на книга са еднакво мощни същото важи и за омега 96 годита екотек особено при скорости м/у 160-200 км :P 10 гр и 8 навън колата е почти перфектна но за съжаление си иска подръжката а тя излиза горе-долу средногодишната заплата в някое министерство :evil:
така че по -добре да си карам прогнилия пасат опа забравих че не е опел до момента когато и нас ще ни огрее, но все пак да не забравяме че по вкус и по цвет друзей нет или нешто такова беше 8)


3oika
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 18:36
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот 3oika » Съб 15 яну 2005 18:41


Ето това намерих в един автомобилен форум, мисля че е мноо компетентно мнение:

Ами след като искате, ето и моето мнение по въпроса.Най-напред ще започна с малко информация.Дизеловото гориво и бензина се получават при ректификация на суров петрол.Процесът най-общо представлява поетапно загряване на петрола като при всеки етап се отделят различните горива под формата на газове.Нещо като ракиджийски казан, само че малко по-сложно.При първия етап на загряване се отделят леките горива-бензин, лигроин, керосин.На вторият етап вече при по-висока температура се отделя дизеловото гориво, което е по-тежко от предните.Накрая остава тежкото мазутно гориво и битумите /асфалти/.Качествата на бензина се характеризират с т.нар. октаново число, а при дизела е налице друга характеристика-цетаново число.На практика двете характеристики са взаимно противоположни като смисъл.Принципът на действие на бензиновият двигател се основава на предварително образуване на гориво-въздушна смес, която се подава готова в цилиндъра, компресира се и се запалва с помощта на искра.Колкото по-рано се запали горивната смес преди буталото да е достигнало горна мъртва точка /крайното положение на максимално сгъстяване/, толкова е по-зле за мощноста на двигателя.Няма да обяснявам защо, че няма да ми стигне мястото на сървъра.В този смисъл октановото число показва способността на горивото да задържи запалването си до подаване на искра от електрическата свещ.При по-нискооктаново гориво има детонации на някои въглеводороди от състава му още при процеса на сгъстяване на горивната смес преди подаването на искра за запалване.Колкото е по-високооктаново горивото, толкова процеса на задържане на предварителното възпламеняване е по-дълъг.Това не означава, обаче че трябва да наливаме само 100 октанов бензин и да очакваме чудеса от двигателя.Всеки двигател си е проектиран да работи с точно определено октаново число-взависимост от степента си на сгъстяване и центроваката на запалването.Използването на различни октанови числа бензин от предписаните от завода производител води до лоша работа на мотора, загряване, димност, голям разход на гориво и др.
Цетановото число характеризира способността на горивото да се самовъзпламенява.Максималното цетаново число е 50.Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво.Тук важи напълно казаното вече за предписаните от завода производител цетанови числа на горивото за конкретен двигател.Автодизелите използват гориво с цетаново число около 35.
Като цяло дизеловото гориво е по-некачествено от бензина.Следователно и теоретично неговата цена трябва да е по-ниска.Само че обратно на логиката виждаме, че не е така на практика.
Дизелът е по-съвършен от бензиновият двигател, благодарение на принципа си на действие.Докато при бензина се регулира количеството на гориво-въздушната смес, която се подава в цилиндъра /количествено регулиране/, то при дизела се регулира само количеството на горивото, което се впръсква в цилиндъра /качествено регулиране/.Количеството на въздуха е постоянна величина при всяко положение на педала на газта.Дизелът няма запалителни свещи, горенето започва от температурата на адиабатно свития въздух в цилиндъра /това е вероятностен процес/.Ето защо степента му на сгъстяване е 2-3 пъти по-голяма.Ако новият бензинов мотор има 14 бара компресия /много неправилно се изразих, но ако използвам инстинските термини, много от вас няма да ме разберат/, то новият дизел е с 34-36 бара.За добър дизел на старо се смята такъв с компресия 30 и повече бара.КПД на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите и до 40-50% при големите корабни нискооборотни хибридни мазутно-дизелови двигатели.От тук следва и пословичната икономичност на дизела.Вярно е, че като двигател дизела е температурно и якостно по-натоварен, но това не е от значение напрактика.Трябва да се отбележи, че дизелът е нискооборотен мотор.Максимума на въртящият му момент е при около 2000-2500 оборота в минута.Това гарантира и по-голямата дълговечност на двигателя в сравнение с бензина /по-бавно движение на буталото и по-малко на брой цикли за едно и също изминато от автомобила разстояние, водят до по-малко износване/.Чувал съм за автодизели с по 500-700 000 хиляди километра без основен ремонт.Специално моя 1600 кубиков дизел на Форд приближава 300 000 километра и е в цветущо здраве.


Потребителски аватар
eViL
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас
Контакти:

Мнениеот eViL » Съб 15 яну 2005 19:55


Значи моето мнение е, че зависи всеки какво търси в една кола.
За мен по-добрата кола е да върви и да харчи малко.
Дизела се вписва идеално!
Затова, че не палел добре при минусови температури - лоша компресия или подгревни свещи (неработещи, некачествени).
Нафтата замръзвала..мдам тази от преди 10 години от Петрол може и да е замръзвала...
Маломощни били дизелите..ми първо нека изчакаме да излезнат двутактови дизели да ги сравним с бензиновите им двутактови братя..
А и върт. момент е доста голямо предимство на дизелите. Нека да се пробва кола с по-голям бензинов мотор да изкачи баир на първа без газ и една дизелова с голям мотор да видим коя ще успее.
Нека да им сравним разхода.
Другото което е, че новите дизели са мноооооооооого еволюриали, а някой да ми припомни някакъв по-добър напредък на бензиновите им събратя!
Венто, казваш че при всеки оборот на дизела има детонации..и това те притеснява за надежността и здравината на двигателя...порови се из нета и ще откриеш много повече дизелови рекордьори по дълъг живот отколкото бензинови (говорим си само за автомобилни двигатели не за камиони, кораби и други подобни).
На дизела, кои консумативи са му по-скъпи и аз искам да знам ?! Тези ролки, които си посочил аз лично на старото ми Венто никога не съм сменял, а то е на над 400 000км и двигателя е като нов!!
Баща ми на неговия 2,9ТДИ е навъртял над 220 000км взе колата нова такива ролки не е сменял.. има си една ролка и един ремък..
Новите дизели са със сложна електроника..ами новите бензинови да не са с по-проста електроника ? :roll:
А това, че плащаш повече като купуваш дизелова кола ти се връща като я продаваш, поради факта, че цената й е по-висока..за каква загуба на пари си говорим ??
Незнам, но според мен дизела е много по-изгоден погледнат от коя да е гледна точка (с изключение на това, ако искаш да правиш няква уникална бегачка мда трява ти бензин тогава :wink: или ако караш под 15 0000км на година).
Мдам кажи им един 5 цилиндров 2,5 литров бензинов мотор, който може да ти даде разход под 6,5/100 при 1650кг тегло на колата празна със задвижване на 4-те колела!


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Съб 15 яну 2005 19:56


1. Човекът или не е чувал за бензин с директно впръскване (FSi, GDi и т.н.), или съзнателно го е пропуснал (тенденциозно и пристрастно);
2. Никой не отчита факта, че в БГ дизелите идват милионерки по ред причини... Колко от вашите коли имат над 30 bar налягане, равно на всички цилиндри? Не тракат, не лопат, не горят масло? :roll:


Потребителски аватар
eViL
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас
Контакти:

Мнениеот eViL » Съб 15 яну 2005 20:13


Vento написа:1. Човекът или не е чувал за бензин с директно впръскване (FSi, GDi и т.н.), или съзнателно го е пропуснал (тенденциозно и пристрастно);

Незнам за кого е репликата, но ако е за мен..мдам не споменах FSi, GDi, VVti, новите ViTEC, Vanos Manos и т.н.
Но това са дребни нововъдения в сравнение с големите скоци на развитието на дизелите - Comman Rail, Comman Rail 2, Новите помпи-дюзи пиезокристалните дизели на VAG. Та за тях те са много по-еластични и мнооого вървежни..от бензиновите им аналози, а и не на последно място много по-икономични.
3.3 V10TDi VW
2.0 TDi
2.0TDi, 3.0TDi, 4.0TDi - Audi
Особено в комбинация с DSG.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Съб 15 яну 2005 20:42


Не беше към теб, а към който е писал мнението (гледам, че е взето отнякъде). И авторът кара Форд... :heavymetal: дето доскоро нямаха един свястен дизел, собствена разработка! :dontknow: Както и в момента впрочем, разработките са им на ПЕЖО! gruebel



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта