Изследване на горива...

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 29 мар 2005 9:50


Един познат снощи ми каза, че на едно и също разстояние с еднакво каране като заредил от ОМВ му дало разход около 6.5, а от Шел близо 10 л./100км.




Потребителски аватар
Bojo
Мнения: 324
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP

Мнениеот Bojo » Вто 29 мар 2005 11:20


Аз по принцип зареждам от ОМВ, ама последния път заредин на Шел. Във вървянето няма разлика, ама ми се струва че гори по-малко. Следващия път ще заредя от Омв- нулирам борда и карам. После от Шел и пак така. Да видим при нас как е.


Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

:))

Мнениеот Ice___Cool » Вто 29 мар 2005 11:31


Карам си аз на метан, че още няма "майстори" за него :lol: иначе от време на вреве сипвам от Петрол или Лукоил - това се истинските бензиностанции според моите познати химици. От шел бях слагал един път ама то се едно на ръчна карах докато го изгоря :twisted: и повече и през ума не ми е минавало да зареждам от там


100IAN
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 15 мар 2005 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 100IAN » Сря 30 мар 2005 14:17


Имам приятелка, която се занимава с горива от както се помня. Да намекна че зарежда метрострой и още поне 5 сериозни консуматори. Минала е през всички нива на горивния бизнес. Коментара и е много особен - зареждай само на лук оил или на петрол, останалото е бълбоч от плама плевен разреден с румънски боклук и гръцки, защо зареждаме бившите Ю републики, албания и тн. да не съ балъци а да пият нефтохимски горива.
Леля ми има бензиностанция на лук оил и като се сетя, че и правят проверки по всяко време на денонощието и я правят дива и щастлива за пломби, време на зареждане /всичко се контролира на системата на gps/, контрол по колонки просто не ми е ясно как крайния разпространител как ще прави някакви далавери, а и тя е оставила като голям комплекс бензиностанция около 100 000 лева като депозит. В случай ако направи някоя далавера директно и взимат обекта и гори с всички инвестиции, депозит и тн.
Пичове ще ви дам равносметка за много евтиния бензин дето го пускат в някоя верига дето е абсолютен боклук
Цена на едро за корпоративен клиент /лук оил, омв, шел, топливо и тн. това не включва великата верига темпо с 5 бензиностанции/:
1. за литър 0,98 - 1,10 лева
2. транспортни разходи
слагаме грубо лев на км. за да ти го докарат до бензиностанцията верно карат ти 10 тона ама 500 км искат 500 лева.
3. данъци не са малки и за крайните дистрибутори
4. Еко такси и кви ли не глупости
5. застраховки на обект
има поне още 5 разходни точки /персонал и тн./
е как става цена от 1,10 едрова цена за голям клиент малката бензиностанция 1,40 на дребно при условие, че останалите работят на 10 ст от горе а? вие си правете сметката.
Аз обикновенно където намеря слагам, та на мотора като му сипя от омв се усеща, а като сипя на шел нещо му става и много мирише бензина прави ми впечатление щото го държах в офиса и вмирисваше всичко, за колата по - новичка е и трудно мога да открия разликата просто е с ел. контрол на емисиите.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 30 мар 2005 14:23


Да, на мотор много повече се усеща разликата в качеството на бензините, отколкото на кола :wink:


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Сря 30 мар 2005 15:14


Аз имам приятелка в Шел. Държи бензиностанция. И нея я скъсват от контрол. Пломби, проби, документи. Всичко идва от нефтохим (лукохл). Само В пауър-а от време на време е гръцки


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 30 мар 2005 21:13


Аз доскоро имах един Сеат Марбела, докарах го от Холандия (мотора беше като нов), и зареждах само на Темпото на Сребърна зад Южния парк 95 октана. След около 20 хил. км. си смених свещите - старите имаха керемидено червен цвят.

Значи в здрав несмачкан резервоар 35 литра влизаха 35 - няма как да са ме лъгали в литрите. Цената винаги им е била по-ниска. Колата вървеше като змей 100 на трета :wink: Язък че я дадох на един познат и той я размаза.

Сега карам Поло 1,3 пак си наливам на Темпото, понякога на дугото в Банишора, никакви оплаквания досега (4000км)

Квото искате ми разправяйте, ама аз от опит си знам. На Петрол сипах веднъж по принуда (тоя зад театър София) и докато се прибера 30 пъти ми угасна колата (тва многоточков инжекцион!!!!)


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 31 мар 2005 10:06


един приятел има опел омега със компютър за моментен разход и други такива глезотии.Та той ми каза ,че колата му е давала най-нисък разход и е работела най-добре с бензин от лукойл.Не знам каква е тази реклама на Темпо,но точно Темпо му бяха на най-последно място в списъка за зареждане-разбирайте-ако му е свършила домашната ракия, или афтършейва.Понеже колата му е 2,4 л. двигател и си хапва бензина добре,първо беше опитвал от по-евтините варианти, като Темпо и други такива велики вериги бензиностанции,преди да си направи сметка,че оттам му излиза по-скъпо-и колата не върви , и разхода му по-висок само с някакви си 20-ина процента!
Аз лично зареждам в лукойл(предимно),и от ОМВ(по-рядко) и съм доволен.Колата ми е Пасат б3 92г. , 1.8ми.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 31 мар 2005 10:14


колега nii,от гледна точка на това ,че не са те излъгали в литрите-прае си.Подробността е ,че резервоара за гориво на фиат панда и сеат марбея е 40л , а не 35,така че си бил на сметка в това отношение.На качествата на горивата от Темпо, обаче не бих заложил


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Изследване на горива...

Мнениеот yossarian » Чет 31 мар 2005 12:51


zmej написа:Ей днес говорих с една приятелка, която се занимава с изследване на горива в някаква лаборатория в София. Смятам да й вярвам, защото ги е изследвала лично. Та става въпрос за бензин А95 от бензиностанции разни. Та резултатите са следните - Шел - октаново число 94.5 - всички останали (включително ОМВ, Лукойл, Петрол и т.н.) - 89... :shock: :evil:
Айде честито на печелившите. Всички знаем, че октановото число не отговаря, ама чак пък толкова. Няколко пъти я питах, защото наистина не повярвах на числото. Колкото до Шел, обясни ми, че предполага, че при тях има друга врътка, за да запазят октановото число (щото един бензин не е само октаново число), ама явно не е могла да я хване.


И аз съм правил анализи на горивата в България. Не искам като твоята приятелка да правя реклама на тази или анти реклама на онази верига бензиностанции. Ще наблегна че октановото число е важно но не е всичко. Нещо повече, в домашни условия с подръчни средства, които се продават в Бои и Лакове, всеки може да си направи от 92 - 100 октана.

Бензина е смес от изомери на наситени въглеводороди с дължина на веригата от 5 до най-много 12. Много важен показател за работата на ДВГ е т.н. ламбда отношение, т.е. отношението въздух/гориво. На различни места ще го намерите различно от 11.5 до 14.5 дори до 15. Причина за това е различното съдържание на въглерод и водород в бензините с различен произход. Ламбда сондата може да управлява образуването на горивната смес в тези граници, но ако сипеш 50% толуол октановото число ще е над 110, но горивната система на ДВГ НЯМА да може да осигури необводимото съотношение въздух, гориво. Т.е. двигателя ще работи или с много бедна или с много богата смес, а последиците от това са ви известни.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Чет 31 мар 2005 13:01


Темата стана лично за мен много интересна и предлагам да се направи нова тема, в която да се помества само чиста статистика: От къд е е заредено кога, колко е дало разход и поведение на колата. Идеята ми е,че в тази има интерсни неща, но вече се разводни, а и някои колеги с компютри предложиха да направят това. Аз лично ще съм им много благодарен - не всеки от нас може да си позволи да зареди до горе и да прави точни експерименти било то заради пари или времева заетост.
Благодаря!


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Чет 31 мар 2005 13:11


Яворе, за Фиат Панда не знам, на моята Марбела беше 35 (от 1988 год 903сс). Неколкократно ми е свършвал бензина и съм наливал до горе - 35 литра +/-0,5л. (10 литра от тубата + 25 на бензиностанцията) а и в книжката на колата си пишеше 35л...
Та да не се отплесвам от темата - има една полу-легална бензиностанция някъде след гара Север в двора на някво предприятие, продават само 95 и дизел, винаги са около 10ст. по-евтини от където и да било. Бензина им е ок, нафтата не знам.
В Банишора имаше една, зад пандиза в двора на Терем, веднъж съм наливал, бензина беше ок ама май ме праснаха в литрите.


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Чет 31 мар 2005 13:17


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 10:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 31 мар 2005 16:26


ok грешка-моя.Понеже карах преди пасата фиат панда,а резервоара й беше 40л,и поради очевидната й еднаквост с марбеята съм се подвел.Мислех,че и резервоарите са им еднакви.Сори!


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Чет 31 мар 2005 19:06


Няма проблем, на всеки се случва.

Ми хайде които може да направа "база данни" за бензиностанциите. Аз имам и допълнителни наблюдения покрай баща ми - той джитка служебна с Шел-карта и ми разказа, че понякога колата върви ок, но често му наливат боклуци. 80000км годишно = 6000 литра :shock: бензин V-power демек достоверно.
Така че тая легенда за контрола в Шел не ми минава.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта