Изследване на горива...
- Ice___Cool
- Мнения: 398
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
:))
Карам си аз на метан, че още няма "майстори" за него
иначе от време на вреве сипвам от Петрол или Лукоил - това се истинските бензиностанции според моите познати химици. От шел бях слагал един път ама то се едно на ръчна карах докато го изгоря
и повече и през ума не ми е минавало да зареждам от там


-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 15 мар 2005 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Имам приятелка, която се занимава с горива от както се помня. Да намекна че зарежда метрострой и още поне 5 сериозни консуматори. Минала е през всички нива на горивния бизнес. Коментара и е много особен - зареждай само на лук оил или на петрол, останалото е бълбоч от плама плевен разреден с румънски боклук и гръцки, защо зареждаме бившите Ю републики, албания и тн. да не съ балъци а да пият нефтохимски горива.
Леля ми има бензиностанция на лук оил и като се сетя, че и правят проверки по всяко време на денонощието и я правят дива и щастлива за пломби, време на зареждане /всичко се контролира на системата на gps/, контрол по колонки просто не ми е ясно как крайния разпространител как ще прави някакви далавери, а и тя е оставила като голям комплекс бензиностанция около 100 000 лева като депозит. В случай ако направи някоя далавера директно и взимат обекта и гори с всички инвестиции, депозит и тн.
Пичове ще ви дам равносметка за много евтиния бензин дето го пускат в някоя верига дето е абсолютен боклук
Цена на едро за корпоративен клиент /лук оил, омв, шел, топливо и тн. това не включва великата верига темпо с 5 бензиностанции/:
1. за литър 0,98 - 1,10 лева
2. транспортни разходи
слагаме грубо лев на км. за да ти го докарат до бензиностанцията верно карат ти 10 тона ама 500 км искат 500 лева.
3. данъци не са малки и за крайните дистрибутори
4. Еко такси и кви ли не глупости
5. застраховки на обект
има поне още 5 разходни точки /персонал и тн./
е как става цена от 1,10 едрова цена за голям клиент малката бензиностанция 1,40 на дребно при условие, че останалите работят на 10 ст от горе а? вие си правете сметката.
Аз обикновенно където намеря слагам, та на мотора като му сипя от омв се усеща, а като сипя на шел нещо му става и много мирише бензина прави ми впечатление щото го държах в офиса и вмирисваше всичко, за колата по - новичка е и трудно мога да открия разликата просто е с ел. контрол на емисиите.
Леля ми има бензиностанция на лук оил и като се сетя, че и правят проверки по всяко време на денонощието и я правят дива и щастлива за пломби, време на зареждане /всичко се контролира на системата на gps/, контрол по колонки просто не ми е ясно как крайния разпространител как ще прави някакви далавери, а и тя е оставила като голям комплекс бензиностанция около 100 000 лева като депозит. В случай ако направи някоя далавера директно и взимат обекта и гори с всички инвестиции, депозит и тн.
Пичове ще ви дам равносметка за много евтиния бензин дето го пускат в някоя верига дето е абсолютен боклук
Цена на едро за корпоративен клиент /лук оил, омв, шел, топливо и тн. това не включва великата верига темпо с 5 бензиностанции/:
1. за литър 0,98 - 1,10 лева
2. транспортни разходи
слагаме грубо лев на км. за да ти го докарат до бензиностанцията верно карат ти 10 тона ама 500 км искат 500 лева.
3. данъци не са малки и за крайните дистрибутори
4. Еко такси и кви ли не глупости
5. застраховки на обект
има поне още 5 разходни точки /персонал и тн./
е как става цена от 1,10 едрова цена за голям клиент малката бензиностанция 1,40 на дребно при условие, че останалите работят на 10 ст от горе а? вие си правете сметката.
Аз обикновенно където намеря слагам, та на мотора като му сипя от омв се усеща, а като сипя на шел нещо му става и много мирише бензина прави ми впечатление щото го държах в офиса и вмирисваше всичко, за колата по - новичка е и трудно мога да открия разликата просто е с ел. контрол на емисиите.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Аз доскоро имах един Сеат Марбела, докарах го от Холандия (мотора беше като нов), и зареждах само на Темпото на Сребърна зад Южния парк 95 октана. След около 20 хил. км. си смених свещите - старите имаха керемидено червен цвят.
Значи в здрав несмачкан резервоар 35 литра влизаха 35 - няма как да са ме лъгали в литрите. Цената винаги им е била по-ниска. Колата вървеше като змей 100 на трета
Язък че я дадох на един познат и той я размаза.
Сега карам Поло 1,3 пак си наливам на Темпото, понякога на дугото в Банишора, никакви оплаквания досега (4000км)
Квото искате ми разправяйте, ама аз от опит си знам. На Петрол сипах веднъж по принуда (тоя зад театър София) и докато се прибера 30 пъти ми угасна колата (тва многоточков инжекцион!!!!)
Значи в здрав несмачкан резервоар 35 литра влизаха 35 - няма как да са ме лъгали в литрите. Цената винаги им е била по-ниска. Колата вървеше като змей 100 на трета

Сега карам Поло 1,3 пак си наливам на Темпото, понякога на дугото в Банишора, никакви оплаквания досега (4000км)
Квото искате ми разправяйте, ама аз от опит си знам. На Петрол сипах веднъж по принуда (тоя зад театър София) и докато се прибера 30 пъти ми угасна колата (тва многоточков инжекцион!!!!)
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
един приятел има опел омега със компютър за моментен разход и други такива глезотии.Та той ми каза ,че колата му е давала най-нисък разход и е работела най-добре с бензин от лукойл.Не знам каква е тази реклама на Темпо,но точно Темпо му бяха на най-последно място в списъка за зареждане-разбирайте-ако му е свършила домашната ракия, или афтършейва.Понеже колата му е 2,4 л. двигател и си хапва бензина добре,първо беше опитвал от по-евтините варианти, като Темпо и други такива велики вериги бензиностанции,преди да си направи сметка,че оттам му излиза по-скъпо-и колата не върви , и разхода му по-висок само с някакви си 20-ина процента!
Аз лично зареждам в лукойл(предимно),и от ОМВ(по-рядко) и съм доволен.Колата ми е Пасат б3 92г. , 1.8ми.
Аз лично зареждам в лукойл(предимно),и от ОМВ(по-рядко) и съм доволен.Колата ми е Пасат б3 92г. , 1.8ми.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Изследване на горива...
zmej написа:Ей днес говорих с една приятелка, която се занимава с изследване на горива в някаква лаборатория в София. Смятам да й вярвам, защото ги е изследвала лично. Та става въпрос за бензин А95 от бензиностанции разни. Та резултатите са следните - Шел - октаново число 94.5 - всички останали (включително ОМВ, Лукойл, Петрол и т.н.) - 89...:
![]()
Айде честито на печелившите. Всички знаем, че октановото число не отговаря, ама чак пък толкова. Няколко пъти я питах, защото наистина не повярвах на числото. Колкото до Шел, обясни ми, че предполага, че при тях има друга врътка, за да запазят октановото число (щото един бензин не е само октаново число), ама явно не е могла да я хване.
И аз съм правил анализи на горивата в България. Не искам като твоята приятелка да правя реклама на тази или анти реклама на онази верига бензиностанции. Ще наблегна че октановото число е важно но не е всичко. Нещо повече, в домашни условия с подръчни средства, които се продават в Бои и Лакове, всеки може да си направи от 92 - 100 октана.
Бензина е смес от изомери на наситени въглеводороди с дължина на веригата от 5 до най-много 12. Много важен показател за работата на ДВГ е т.н. ламбда отношение, т.е. отношението въздух/гориво. На различни места ще го намерите различно от 11.5 до 14.5 дори до 15. Причина за това е различното съдържание на въглерод и водород в бензините с различен произход. Ламбда сондата може да управлява образуването на горивната смес в тези граници, но ако сипеш 50% толуол октановото число ще е над 110, но горивната система на ДВГ НЯМА да може да осигури необводимото съотношение въздух, гориво. Т.е. двигателя ще работи или с много бедна или с много богата смес, а последиците от това са ви известни.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5450
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Темата стана лично за мен много интересна и предлагам да се направи нова тема, в която да се помества само чиста статистика: От къд е е заредено кога, колко е дало разход и поведение на колата. Идеята ми е,че в тази има интерсни неща, но вече се разводни, а и някои колеги с компютри предложиха да направят това. Аз лично ще съм им много благодарен - не всеки от нас може да си позволи да зареди до горе и да прави точни експерименти било то заради пари или времева заетост.
Благодаря!
Благодаря!
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Яворе, за Фиат Панда не знам, на моята Марбела беше 35 (от 1988 год 903сс). Неколкократно ми е свършвал бензина и съм наливал до горе - 35 литра +/-0,5л. (10 литра от тубата + 25 на бензиностанцията) а и в книжката на колата си пишеше 35л...
Та да не се отплесвам от темата - има една полу-легална бензиностанция някъде след гара Север в двора на някво предприятие, продават само 95 и дизел, винаги са около 10ст. по-евтини от където и да било. Бензина им е ок, нафтата не знам.
В Банишора имаше една, зад пандиза в двора на Терем, веднъж съм наливал, бензина беше ок ама май ме праснаха в литрите.
Та да не се отплесвам от темата - има една полу-легална бензиностанция някъде след гара Север в двора на някво предприятие, продават само 95 и дизел, винаги са около 10ст. по-евтини от където и да било. Бензина им е ок, нафтата не знам.
В Банишора имаше една, зад пандиза в двора на Терем, веднъж съм наливал, бензина беше ок ама май ме праснаха в литрите.
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 10:03, променено общо 1 път.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Няма проблем, на всеки се случва.
Ми хайде които може да направа "база данни" за бензиностанциите. Аз имам и допълнителни наблюдения покрай баща ми - той джитка служебна с Шел-карта и ми разказа, че понякога колата върви ок, но често му наливат боклуци. 80000км годишно = 6000 литра
: бензин V-power демек достоверно.
Така че тая легенда за контрола в Шел не ми минава.
Ми хайде които може да направа "база данни" за бензиностанциите. Аз имам и допълнителни наблюдения покрай баща ми - той джитка служебна с Шел-карта и ми разказа, че понякога колата върви ок, но често му наливат боклуци. 80000км годишно = 6000 литра

Така че тая легенда за контрола в Шел не ми минава.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта