Здравей колега. Нямам път към Русе, иначе с удоволствие бих ти помогнал да ги сменим. Ако нямаш човек или сервиз за които знаеш, че ще ти свършат добре работата, най-добре се справи сам или с колега от твоя град. Не че парите са много, но не е нещо за което си заслужава да ги дадеш.
Ще се опитам да ти дам някои насоки, ако решиш да се справиш сам с тази наистина не особенно сложна операция.
. Подготви си нещо на което да сложиш спирачния апарат, след като освободиш двата болта, например тухла четворка. Това се прави, за да не увиснат само на спирачния маркуч.
. Пръсни със спрей за развиване на резби на болтовете, ако нямаш им капни по наколко капки спирачна течност или нафта, откъм резбата и главите и поизчакай. Ако не се развиват, отново ги капни по описаният начин.
. Добре е да направиш отнемане, като фаска на ръбовете на новите накладки, там където ще лягат по външния ръб на дисковете. По бързо ще стане на шмиргел с походящ "камък" или шмиргелно камъче за бормашина, а ако нямаш нито едното със шкуртка. Това се прави при стари дискове, които имат ръб, за да не опират в началото накладките основно по него и да "греят" и миришат повече от нормалното докато траят първите километри за напасване.
. Трябва да избуташ със здрава отвертка или подходящо желязо буталото на спирачния апарат(като преди това махнеш предпазния щит, ако го има), докато потъне напълно. Иначе няма да можеш да го сложиш обратно на диска с новите накладки.
. Преди да поставиш новите накладки, почисти добре местата на апарата, където ще лягат и ще бъдат насочвани от него.
. Добре е да се почистят и след това пръснат с подходящ спрей или течен парафин гумените маншончета на апаратите.
Апаратите и съответно отстоянето на накладките от диска се саморегулира. След първите пробни километри провери дали и от двете колела грее. Внимавай и не пипай самите апарати или дискове, само доближи ръка до отворите на джантите. Провери каква следа остават гумите при спиране след подобаващо засилване. При съмнение за неравномерно спиране, вдигни на крик и със завъртане на всяко от колелата провери дали се въртят нормарно-без задържане. При изстинали спирачки провели дали всички накладки стоят успоредно да дисковете.
Предполагам, че ако направиш това ще си по доволен от себе си и няма да съжаляваш, че не си отишъл в сервиз или при майстор, от които нямаш впечатление как работят.
Успех.
Колко струва смяна на предни накладки според вас?
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
dpp ти е обяснил добре каква е процедурата само искам да допълня че ако неиска да се върне буталото на спир.цилиндър развии капачката на казанчето за спир.течност, а ако пак неиска развиваш леко пропката за обезвъздушаване като едновременно натискаш буталото и като се прибере веднага затягаш за да не влезе въздух. 

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако става дума за предни накладки и механизъм Girling, няма нужда да се сваля целия апарат. Развива се само едно от болтчетата крепящи скобата към направляващите по които тя се движи. Скобата се завърта като на панта спрямо другия. При което накладките се сменят.
Ако става дума за задни дискови, буталото не се връща с натиск а с завинтване!.
Ако става дума за задни дискови, буталото не се връща с натиск а с завинтване!.
- Stefan
- R.I.P Madcap
- Мнения: 18394
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
- Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе/Пампорово
bomber написа:Стефчо и аз доста работи си сменям сам,но точно спирачки при положение,че не съм наясно как става не бих се наел да ги сменям,защото все пак от това зависи живата ми,а и на досто други
Съгласен съм с теб, но когато ти се наложи да ги сменяш, отиди при твой познат който е сменял и гледай как става, за да можеш следващия път сам да се справиш

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Когато човек не е сменял никога накладки трябва да му се покаже как става.Все пак има и технически не чак толкоз грамотни хорица.
Спирачните цилиндри е добре да се прибират обратно с нещо дървено - меко но не и с метал - гработния може и да не навреди но този дето не е запознат може да направи поразии!!!
Накладките на Голф се подменят по лесно от колкото на Лада - така че майсторите дето са около блока могат да ти помогнат повече!!!
Всеки сам си избира до колко може разбира се но за накладки не давам пари за подмяна.
Спирачните цилиндри е добре да се прибират обратно с нещо дървено - меко но не и с метал - гработния може и да не навреди но този дето не е запознат може да направи поразии!!!
Накладките на Голф се подменят по лесно от колкото на Лада - така че майсторите дето са около блока могат да ти помогнат повече!!!
Всеки сам си избира до колко може разбира се но за накладки не давам пари за подмяна.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- scirocco gt
- Мнения: 1135
- Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Stefan
- R.I.P Madcap
- Мнения: 18394
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
- Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе/Пампорово
scirocco gt написа:По тая логика и прасе на балкона може да си гледа човек,щот мръвката после ще е евтина
Никой човек не се е родил научен. За да станеш майстор и да поправяш различни неща трябва сам да се научиш. Вярвам че и вие сте се учили малко по малко за да си поправяте колите които ги изкарвате на Божурище, нали така? а не ходите от майстор на майстор да ви ги правят. Само шофьор и проститутка не се става, те се раждат

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта