според мен релето за подгряване на лабдата е друго..
и се управлява отделно от компира... щото подгряването се изключва след определена темература...
ако релето на помпата се управлява от датчика на Хол, тоава помпата не би следвало да завърта на контакт само..
според мен се управлява и то от компир.а....
ма знам ли го немеца ква дивотия е измислил...
Ключ за пускане/спиране на бенз помпа...
- Angeljordan
- Мнения: 181
- Регистриран на: Пет 23 дек 2005 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Имам питане:
- Защо ти е да прекъсваш помпата.
Имам представа какво може да ми кажеш, но нека споделя моя опит от такава ситуация.
Това че помпата върти не е болка за умиране, ако имаш бензин в резервоара, поради нашето качество на горивото е желателно да го сменяш поне на месец с ново. Т.е. да изгаряш и зареждаш на ново поне малко над резервата. Иначе бензина има навика да си променя консистенцията(нямам представа защо, но ми е направило впечатление).
По въпроса за изключване на помпата просто не ти го препоръчвам.
Причини:
- в Нашето гориво има вода(нямам идея защо, но има). Като изключиш помпата и тя вземе, че ръждяса(честно) и после не сработва, в най-лошият случай изгаряш помпа. Къде му е тогава икономията?!
Не знам колко от изброеното може да е достоверно, но това лично се случи с моята помпа на моята кола, поради същата причина. нередовна смяна на бензин и изключена помпа. Имаше колега от форума на който я продадох и после си я взех обратно, след като потроших помпата, намерих ръждата. Оставям да решите сами. Но това, се случи с чисто нова помпа BOSH, Която беше на колата само 3 месеца.
- Защо ти е да прекъсваш помпата.
Имам представа какво може да ми кажеш, но нека споделя моя опит от такава ситуация.
Това че помпата върти не е болка за умиране, ако имаш бензин в резервоара, поради нашето качество на горивото е желателно да го сменяш поне на месец с ново. Т.е. да изгаряш и зареждаш на ново поне малко над резервата. Иначе бензина има навика да си променя консистенцията(нямам представа защо, но ми е направило впечатление).
По въпроса за изключване на помпата просто не ти го препоръчвам.
Причини:
- в Нашето гориво има вода(нямам идея защо, но има). Като изключиш помпата и тя вземе, че ръждяса(честно) и после не сработва, в най-лошият случай изгаряш помпа. Къде му е тогава икономията?!
Не знам колко от изброеното може да е достоверно, но това лично се случи с моята помпа на моята кола, поради същата причина. нередовна смяна на бензин и изключена помпа. Имаше колега от форума на който я продадох и после си я взех обратно, след като потроших помпата, намерих ръждата. Оставям да решите сами. Но това, се случи с чисто нова помпа BOSH, Която беше на колата само 3 месеца.
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
смятам от време на време да я пускам и да покарвам...някак не ме кефи да работи и ще ти кажа защо:
ако нещо се позапуши по системката и караш на газ няма как да разбереш че се е запушило при което помпата загива.
докато караш на газ дюзката не консумира никъв бенз...при което натоварването за нея се увеличава /виж на моното дупката за идващия и дупката за отиващия бензин/
докато върти помпата през регулатора на налягането има отдушник през който се изпаряват всичко "арни" съставки на бензина в пъти по бързо
с оглед на тези неща искам да я спирам...
ако нещо се позапуши по системката и караш на газ няма как да разбереш че се е запушило при което помпата загива.
докато караш на газ дюзката не консумира никъв бенз...при което натоварването за нея се увеличава /виж на моното дупката за идващия и дупката за отиващия бензин/
докато върти помпата през регулатора на налягането има отдушник през който се изпаряват всичко "арни" съставки на бензина в пъти по бързо
с оглед на тези неща искам да я спирам...
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
wili98 написа:според мен релето за подгряване на лабдата е друго..
и се управлява отделно от компира... щото подгряването се изключва след определена темература...
... и аз съм на това мнение, затова казах че не съм сигурен, но това съм чел, това написах...
wili98 написа:ако релето на помпата се управлява от датчика на Хол, тоава помпата не би следвало да завърта на контакт само..
според мен се управлява и то от компир.а....
Съгласен!... да от компа се управлява, но за основа да пусне помпата служи сигнала от датчика на Хол.., а при подаване на контакт помпата включва, защото докато не дойдат импулсите от датчика на Хол, той си е само едно реле за време, включва и след 1-2 сек. изключва. Просто не го написах точно..

навремето като слагах газ човека рече че било хубаво бензина да си циркулира в системата стига до инжекторите и ги бил охлаждал
плюс това винаги пали на бенцин което е по добре за дюзите да не се запушват Ся не ми стана ясно кво ши спестиш като работи постоянно на газ
пак прочетох обяснението на убий ма нищо не разбирам кво ши са запуши филтър нямаш ли

пак прочетох обяснението на убий ма нищо не разбирам кво ши са запуши филтър нямаш ли
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
chefito написа:и последно как да го направя...вие хубаво спорите ама аз се омазах като оператор на вома...
Нали за това спорим! Ако релето е само за помпата, без ламбда сондата и други разни пошибалки, прекъсваш извода който идва от компира, за управление му. Така е по добре, защото протича по слаб ток през ключето, а от тук и по малко проблеми за теб.
Не е все едно на едно китайско ключе да му пуснеш 0.5А ток да минат през него и да си управлява това, дето немеца си го е сложил, отколкото да му пуснеш 20 пъти по- силен ток. Та то контактите са му като ламаринки. Разглеждай помпата все едно ти е крушка от фаровете. Защо си слагаме релета

...Има и една подробност, в случай че прекъсвате кабела от компа, значи:
Като го резнете оставате управляващият транзистор на компа без товар, което в случая играе релето на бенца. Това на теория не е добре, но пак казвам на теория, но при положение че компа е цифра не си заслужава да се изпробва на практика! Решението в случая може да бъде крушката, която искаш да ти свети. Така тя ще бъде еквивалентен товар на релето, но ще свети когато помпата си я изключил. Така че може да бъде в червен цвят. Свети- помпа OFF, несвети- помпа ON!
Това е в общи линии, ако стигнеш до този вариант, може и схема да ти начертая как бих го направил аз...
Иначе най- лесният вариант е ключе за задното стъкло, но и то си е като превключвателя за фаровете. Колко време ти работи нагревателя в годината? Получи ли се нагар, не мисля че на помпата ще и е добре да работи на 10- 11В. напрежение.
П.П. А от тези ключета дето си ги харесал, стават повече за цветомузика, отколкото за твоя случай. Прекарай през някое от тях двигател 2.2 КВт. тока е около 10А. и виж колко пъти ще издържи на вкл. изкл.

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
VW_forever написа:П.П. А от тези ключета дето си ги харесал, стават повече за цветомузика, отколкото за твоя случай. Прекарай през някое от тях двигател 2.2 КВт. тока е около 10А. и виж колко пъти ще издържи на вкл. изкл.
а колко му е пусковият ток?

двигатели се гасят с т.нар "бързи" или искрозащитени ключове..
щото искрата която създава повишаването на напрежението при изключване е страховита...
може и да са боклучави.. ма примера с двг.. не е уместен.. ако ще пробваш прави го с печка..
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта