vladeto_nedev написа:без достатъчно инвестиции в нови иновации, им "изяде главата".
С доста неща в поста съм съгласен, но това последното не е вярно. Всъщност концернът страда точно от свръхинвестиции в нови технологии. Харчат се безумно много пари за иновации. Много повече от всеки друг автопроизводител. Дори повече от общите бюджети на доста автопроизводители, взети заедно. Затова и печалбата на Volkswagen е средно $500 на продаден автомобил в световен мащаб - много разходи се правят за R&D. Това всъщност беше и една от основните критики от страна на Пиех към бившия шеф Мартин Винтеркорн.
vladeto_nedev написа:Но лошото е, ако "заставят" концерна да от ремонтира всички засегнати автомобили - около 4400 в Бг. /някъде четох, но ми се виждат малко/, тогава ща, не ща - трябва да откарам колата по зададена дата
Това честно казано не разбрах как точно си го представяш. Смяташ ли, че някой ще промени законодателството в България заради този случай и ще накара всичките собственици на засегнати автомобили да посетят сервиз?

То в Щатите и Европа няма да стане, а в България...

Преди да се случи това трябва да забранят на поне 90% от дизеловите и поне 75% от бензиновите автомобили у нас изобщо да се движат по улиците.
По данни от миналата година в България има 3 769 117 регистрирани автомобила. - до 5-годишна възраст са 133 941, което е 3.5%
- от 6 до 10-годишни са 403 191, което е 10.7%
- от 11 до 15-годишни са 652 346, което е 17.3%
- от 15 до 20-годишни са 1 104 166, което е 29.3%
- над 20 годишни са 1 457 443, което е 38.7%При положение, че 68% от автомобилите в БГ са над 15 години (над 2.5 милиона автомобила), като повечето от тях са над 20 години, за какви еко норми и за какви 5 лв говорим тук?!
Нали се сещаш, че 10 буса, които се движат на отработено двигателно и трансформаторно масло и дори не сипват нафта в резервоара, замърсяват за 1 година повече отколкото всичките 4400 автомобила на VAG взети заедно. В същото време тези бусове не са 10, а стотици хиляди.
При положение, че никой не си мърда пръста да спре тези замърсители от движение, не виждам кога ще се стигне до новите дизели на VW. Цялата пара е в свирката общо взето...
Извод: Никой няма да те задължи да си оставяш колата в Порше БГ, така че бъди спокоен.