Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
vladeto_nedev
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 11 апр 2013 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот vladeto_nedev » Сря 14 окт 2015 15:28


Вчера, апропо в сервиза - Порше София Юг /който е мой втори дом/ ми заявиха, че и моят автомобил - Тигуан - 2.00 ТДИ 2008 г. е от засегнатите!
Както се казва - "честито на печелившите"! След толкова много ремонти - пак- сервизна акция и заявиха, че ще бъде свързана не само с промени по софтуера, но и с такива на двигателя, т. е - намаляване на мощността. А за заместващ автомобил, колеги ......не ме разсмивайте в тъгата ми :confused - има да, ама не - само ако си плащаш наем за него. Но има и нещо добро в цялата ситуация, току виж вагените станали сензация и ще се продават като антики - след 20 - 30 год., като Borgward - само, че нея я съживиха китайците, кой ли ще реанимира лъжливия концерн VW Group?!

П.с. Но сигурно модераторите няма да имат смелост "да пуснат" второ мое изказване, което си е съвсем обективно и по темата и ще бъда изтрит! Но както се казва - карай си VAG-a и си замърсявай колкото си щеш! Ха-ха-ха.....




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот VWGT » Сря 14 окт 2015 16:03


vladeto_nedev написа:е ще бъде свързана не само с промени по софтуера, но и с такива на двигателя, т. е - намаляване на мощността.

едното не следва от другото, както и обратното
според официалното инфо от ВАГ, тези мотори са само с промяна в софтуера. Защо механиците от сервиза твърдят друго, те да кажат :)
Намaляване на мощността ще има при всички положения, но те в момента така или иначе са със завишени спрямо декларираните показатели. Дали след промяната ще паднат под тях, още не се знае.

http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/92893/vw-emissions-scandal-three-point-plan-to-fix-all-recalled-uk-vehicles
VW's UK boss Paul Willis has confirmed the 1.2-litre and 2.0-litre diesel engines will require a software fix, while vehicles with a 1.6-litre diesel will also need new injectors fitted.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот hooligan_sk » Сря 14 окт 2015 16:05


Ма не се притеснявай толкова за ВАГ колега, продажбите им НЕ помръдват! Актуалните модели не са засегнати от такива проблеми, а и ти сам си обяснил защо лъжливия концерн ще върви само нагоре:

vladeto_nedev написа:Ето това е кола, с която може и е необходимо да се похвалиш!!!
Уникален автомобил, с новия дизайн, с фаровете който леко са скосени като при audi и цялата странична, динамична линия на автомобила, дизайнерите на VW уцелиха "точно подправките" в дизайна с новия пасат В8! А и вътрешния интериор е страхотен, изчистен, изпипан и с това продължение на линиите от "дюзите" по цялата линия на кокпита, няма го при друг производител това сега! Дигитални уреди, т.н. дигитален кокпит /опция/ разбира се, е уникален. Твоят Пасат с такъв ли е или с аналогови уреди?!
"Стария" В7 никак не ми харесваше, приличаше ми на "лифтирана" В5-ца, дори В6 имаше повече индивидуалност и чар. Страхотен провал за мен беше този В7, макар доскоро, а може би и още Порше да го въртяха в продажби.
Но с този автомобил нещата са си на мястото, браво колега, честито и да си жив и здрав да си го караш дълго време, е все пак не толкова дълго, докато излезе В9-ката ти пожелавам!
Шапка ти свалям, пред този автомобил моят Tiguan 2.0 TDI 2008 си е направо outlet car!!!


:mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот pe6kata » Сря 14 окт 2015 16:10


Макара да съм обективен, според други критичен към марката, трябва да кажа че ФВ поне дойстойно се държат в тоя скандал - няма мънкане, увъртания и прехвърляне на отговорност. Никак не е малко това.

...Но сигурно модераторите няма да имат смелост "да пуснат" второ мое изказване, което си е съвсем обективно и по темата и ще бъда изтрит!

Реално във форума има свобода на изразяване на мнение, друг е въпросът, че една немалка част от потребителите му е лишена от способноста да мисли и е икзлючително манипулируема - като коне с капаци е. При смислени и аргументирани мнения едва и някой би те ограничил в публикуването :c020

Като любители и собственици на марката, смятам че именно ние имаме най-голямо право да сме критични.


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 334
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот mukot » Сря 14 окт 2015 16:37




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20260
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Сря 14 окт 2015 16:38


vladeto_nedev написа:П.с. Но сигурно модераторите няма да имат смелост "да пуснат" второ мое изказване, което си е съвсем обективно и по темата и ще бъда изтрит! Но както се казва - карай си VAG-a и си замърсявай колкото си щеш! Ха-ха-ха.....
За твое голямо съжаление си в грешка относно смелостта на модераторите. Няма да бъдеш изтрит. Шанс!

Сигурен съм, че в София поне 99% от дизелите, които се търкалят по улиците, замърсяват няколко десетки пъти повече от твоя Тигуан. Но това никой не го коментира и не е проблем. Проблем е само, когато са VW след 2008 г.

Сега ако може и по същество да споделиш дали някой те задължава да предприемеш тази сервизна акция или по собствено желание ще го "ремонтират"?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот VWGT » Сря 14 окт 2015 16:43


пък и форумът не е собственост нито на ВАГ, нито на Порше Юг
техническият раздел (а и не само) е пълен с техни недомислици


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 334
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот mukot » Сря 14 окт 2015 18:25




Д-р Николай Христов
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 07 яну 2015 22:33
Автомобил: Passat B7
Двигател: 2013

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Д-р Николай Христов » Сря 14 окт 2015 21:52


Vlad777 написа:
vladeto_nedev написа:
Сигурен съм, че в София поне 99% от дизелите, които се търкалят по улиците, замърсяват няколко десетки пъти повече от твоя Тигуан. Но това никой не го коментира и не е проблем. Проблем е само, когато са VW след 2008 г.

Ей точно това нещо от дълго време се каня да напиша и все не ми остава време. Независимо от скандалното изпълнение на VW (все си мисля, че ако не нашенец, то поне източноевропеец е в дъното на цялата история - на чистокръвен германец такава щуротия не може да му дойде на акъла нивгаш), моят Пасат замърсява с пъти по-малко от всевъзможните карабатаци, които се друсат из дупките на Варна и другите градове на страната! Всичко останало са глупости. Просто трябва да изчакаме и да видим как фирмата ще излезе от положението. Във всички случаи не умирам от кеф пред перспективата да ми паднат характеристиките на нещо, което съм платил в брой! Ако не друго, то поне пазарната му цена ще отиде в канала! Просто ме е страх да отворя сайтовете, а след година две мислех да го сменям с нещо по-голямо от същата марка, че домочадието нарасна драстично!


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот hooligan_sk » Сря 14 окт 2015 22:25


Въпросните дизели развиват 7-8% по-голяма мощност от официално обявената. Вероятно това ще бъде съкратено. Да, ще станат по-бавни, но ще продължат да отговарят на обещаната мощност и данните в сертификата им. В началото на тази година Пасат Б7 се обезцени много рязко, върнати са огромни партиди служебни такива към вторичния пазар в Германия. Сега вероятно ще последва сериозно обезценяване на цялата генерация Евро 5 дизели. Чиста финансова загуба за собствениците, но не виждам как производителя ще поеме отговорност за ефектите на вторичния пазар. Планираната обезценка има чисто прогнозен характер и по никакъв начин не е гарантирана. :arrow


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот muns61 » Чет 15 окт 2015 5:29


Д-р Николай Христов написа:
Vlad777 написа:
vladeto_nedev написа:


Ей точно това нещо от дълго време се каня да напиша и все не ми остава време. Независимо от скандалното изпълнение на VW (все си мисля, че ако не нашенец, то поне източноевропеец е в дъното на цялата история - на чистокръвен германец такава щуротия не може да му дойде на акъла нивгаш),

Извинявай, докторе, но говориш глупости.


Д-р Николай Христов
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 07 яну 2015 22:33
Автомобил: Passat B7
Двигател: 2013

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Д-р Николай Христов » Чет 15 окт 2015 6:03


Може, не споря! И на мен ми се случва от време на време! Спорен ден! :smile


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот connor cane » Чет 15 окт 2015 8:35


Д-р Николай Христов написа:[

1. Какво означава "карабатаци"? :eek
2. Точно чистокръвни арийци са измислили и приложили схемата.
3. Стойността му вече отдавна е в канала, може и до пречиствателната станция да е стигнала вече. :Mr Green Fun. Не че ще почнат да ги дават по два за лев, но загубата ще е доста сериозна и много по-голяма от обичайната.


Потребителски аватар
vladeto_nedev
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 11 апр 2013 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот vladeto_nedev » Чет 15 окт 2015 9:14


Здравейте!
Първо не искам да се заяждам с никого, нито да "сипя хули"! Това не е моята природа, просто не съм такъв човек, както и да е, едва ли това има някакво значение. Карал съм много коли преди Тигуана, Опел Астра, Пежо 307, Мерцедес С - клас от 2004 г., Тигуана го купих с голям ентусиазъм, заради дизайна и екстрите, добавих и няколко хиляди по допълнителни - алуминиеви накрайници на ауспуха, алуминиеви апликации на праговете с лого, алуминиеви педали от Голф 6 , навигация - оригинална - Continental - камера за заден ход и т.н. Когато почна да ми създава сериозни проблеми, просто този ентусиазъм изчезна, изпари се! За последния месец съм бил почти две седмици без автомобил и съм дал 1500 лв. за ремонти и около 400 за обслужване. Както и да е, не е по темата, но Ви го разказвам, защото като що-годе средно интелигентен човек, разбрах че VW имат проблеми с качеството на автомобилите / макар сервизите да замазват положението и дилърите да не споделят/! Прост пример - отидете да си запишете час в Порше, ще ви дадат след не по-малко от 5-7 дни, графиците са пълни и то по-доста рекламации на гаранционни автомобили, не само обслужвания. Това искам да кажа, не че автомобилите са лоши, напротив удобни, сигурни, солидни са, с последните екстри и се конкурират наистина с големите производители..... но качеството е лошо! Просто в желанието си да станат номер едно на пазара в света, загърбиха клиента, правят все по-масирани и скъпи реклами, които се опитват да ни внушават със слогана- "Das auto", че това е единствения ни възможен избор. Логично дойде и провала с дизеловите мотори, просто желанието за икономии и големи маржове на печалбите, без достатъчно инвестиции в нови иновации, им "изяде главата". Не може така, това не е коректно и страдаме ния - клиентите.Жалко е, но и по-големи корпорации са се сгромолясвали, когато просто се опитат да налагат стратегии за масирана и безогледна експанзия на пазара, несъответстваща на реалните им възможности!

А, и да Ви отговоря - от сервиза ми казаха, че мога и да откажа "сервизната акция", защото истина е, че в България никой не му пука колко грама въглероден двуокис изхвърля таралясняка на 25-30 години, камо ли някой да се занимава с автомобили от 2008 г нагоре дали отговаря на ЕВРО 5. Но лошото е, ако "заставят" концерна да от ремонтира всички засегнати автомобили - около 4400 в Бг. /някъде четох, но ми се виждат малко/, тогава ща, не ща - трябва да откарам колата по зададена дата и пак без автомобил да бъда, камо ли да си "мечтая" за някакви компенсации.
За новия Пасат В 8 - да дизайна определено тук е в правилната посока, има наченки от този на АУДИ, красиви дневни светлини, снишен - спортен силует, но какво да кажем за новия Тигуан - представен на IAA - много слаб дизайн по мое мнение, крачка назад! Но за жалост тя няма и да е последната.....


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20260
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Чет 15 окт 2015 12:44


vladeto_nedev написа:без достатъчно инвестиции в нови иновации, им "изяде главата".

С доста неща в поста съм съгласен, но това последното не е вярно. Всъщност концернът страда точно от свръхинвестиции в нови технологии. Харчат се безумно много пари за иновации. Много повече от всеки друг автопроизводител. Дори повече от общите бюджети на доста автопроизводители, взети заедно. Затова и печалбата на Volkswagen е средно $500 на продаден автомобил в световен мащаб - много разходи се правят за R&D. Това всъщност беше и една от основните критики от страна на Пиех към бившия шеф Мартин Винтеркорн.
vladeto_nedev написа:Но лошото е, ако "заставят" концерна да от ремонтира всички засегнати автомобили - около 4400 в Бг. /някъде четох, но ми се виждат малко/, тогава ща, не ща - трябва да откарам колата по зададена дата
Това честно казано не разбрах как точно си го представяш. Смяташ ли, че някой ще промени законодателството в България заради този случай и ще накара всичките собственици на засегнати автомобили да посетят сервиз? :mhihi То в Щатите и Европа няма да стане, а в България... :bishop Преди да се случи това трябва да забранят на поне 90% от дизеловите и поне 75% от бензиновите автомобили у нас изобщо да се движат по улиците.

По данни от миналата година в България има 3 769 117 регистрирани автомобила.
- до 5-годишна възраст са 133 941, което е 3.5%
- от 6 до 10-годишни са 403 191, което е 10.7%
- от 11 до 15-годишни са 652 346, което е 17.3%
- от 15 до 20-годишни са 1 104 166, което е 29.3%
- над 20 годишни са 1 457 443, което е 38.7%


При положение, че 68% от автомобилите в БГ са над 15 години (над 2.5 милиона автомобила), като повечето от тях са над 20 години, за какви еко норми и за какви 5 лв говорим тук?!

Нали се сещаш, че 10 буса, които се движат на отработено двигателно и трансформаторно масло и дори не сипват нафта в резервоара, замърсяват за 1 година повече отколкото всичките 4400 автомобила на VAG взети заедно. В същото време тези бусове не са 10, а стотици хиляди.

При положение, че никой не си мърда пръста да спре тези замърсители от движение, не виждам кога ще се стигне до новите дизели на VW. Цялата пара е в свирката общо взето...

Извод: Никой няма да те задължи да си оставяш колата в Порше БГ, така че бъди спокоен.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта