Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
НарКол
Мнения: 888
Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
Автомобил: Polo Classic
Двигател: AFT
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот НарКол » Вто 27 окт 2015 9:46


Бивш шеф на Opel ще спасява Volkswagen
Що се отнася до виновника за избухналия скандал с манипулираните резултати на дизеловите двигатели, това е шефът на отдела за разработка на силови агрегати Хано Йелден, съобщават от концерна. През 2007 г. той лично е настроил софтуера на моторите, за да могат те да излъжат тестовете за вредни емисии, се казва в информацията.

Йелден работи за концерна от 22 години, като е отговарял за електрониката при двигателите и трансмисиите, а също така и за системите, които я контролират.

Самият инженер отрича да има участие в скандала, но той вече е уволнен от поста си, а германската прокуратура е започнала разследване срещу него. Заедно с Йелден са освободени още над 10 топ мениджъри, както и редица отговорни инженери, които също са участвали в разработката на проблемните двигатели.

:rolleyes




Потребителски аватар
vladeto_nedev
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 11 апр 2013 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот vladeto_nedev » Вто 27 окт 2015 14:19


hooligan_sk написа:
vladeto_nedev написа:
vucata написа:Аз не твърдя, че бранша Фауве е застрашен от изчезване. Просто от тук насетне ще имат временна загуба. Германия специално в момента е в огромно напрежение предимно заради имигрантите. Както сами виждате Порше София не е затворило временно врати, няма и да затвори скоро. Нито има акция и спад на цени, нито нищо. Голям праз за Фауве, че САЩ има нещо против техни автомобили да се продават на пазара, както и други страни. Още малко и сами ще се убедите, че автомобилите произведени в САЩ или където и да е било, скоро ще са на пътя.



Извинявай, колега, ама хич не си запознат! Както и доста други тук - "цените не падали"-ха-ха-ха, "вижте mobile" и какво да видим?! Цените може да не падат, но търсене на ТДИ 2.0 - няма, моя автомобил виси от един месец със почти всички екстри, сравнително нов на 7 год., готов съм и от цената да падам, но никой просто не ми се е обадил, а е една от най-ниските оферти! Какво да си говорим?!
За пазара в САЩ, също не си прав! На него Фолксваген отделяха изключително голямо внимание и надежди, особено след края на експанзията на Китайската икономика, специално се разработваха модели за САЩ, дори се предвиждаше Тигуан ХL за там, тъй като амераканците обичат "големи и луксозни всъдеходи". Сега какво - баста на пазара в САЩ, дори и АУДИ, които имаха добри позиции там!
Да, финансиране от правителството ще има, то имаше за ОПЕЛ, които по принцип е на Дженеръл мотърс, та за ВАГ - няма да има, но има разлика, това ще бъде спасително финансиране, не финансиране за растеж, а откъде ще дойдат милярдите за инвестиции за Бентли, за Бугати, и останалите скъпи марки, за Порше, щото и то е в кюпа?! Те дори Файтона ще спират, вие ми говорите, че "бълха ги ухапала". Не са добри нещата, а и сервизните акции няма да се разминат сам със софтуерни промени, то ако е можело така, щели са да настроят софтуера още при производството, логично? Това са остарели ТДИ двигатели, които не могат да покрият ЕВРО 5, стара технология, която са "ъпдейтвали" с този софтуер и хоп на пазара, вместо да влагаш инвестиции в разработка на нов двигател, да ползваш карбамит и други подобни добавки, един софтуер и хоп вълшебството, съкращаване на разходи - уж нов модел кола с еко дизел, а пък то старата печка с филтър за твърди частици и софтуерен трик, мислеха че номера ще мине - да ама не, както казваше един уважаван от мен журналист!

Апропо: Купил съм си кола, за която съм дал един куп пари, която би трябвало да е надежда, относително здрава и да покрива критериите за вредни емисии - ЕВРО 5, със среден разход смесено 6.5/100 л.! Нито едно от обещаните при покупката неща, не са изпълнени от Фолксваген Груп, какво повече да говорим?! Алелуя, боже помогни им! :bishop


1. Явно за сефте продаваш подобен автомобил. Приготви се да чакаш много. Бързо се продават най-евтините Голф 4ки в мобиле. Дори и подобни модели в читаво състояние и средна цена, висят с месеци. Твоят случай няма нищо общо с актуалния дизелов скандал. По-скоро лош имидж от 2.0TDI PD, ако си търсиш подобно обяснение.
2. "Те дори Файтона ще спират, вие ми говорите, че "бълха ги ухапала"." Съществуването на Файтона винаги се е крепяло на косъм. Това е несполучпливия имиджов модел на концерна. Продължаваха да го правят на инат и въпреки съпротивата на съществена част от мениджмънта, но в тази ситуация нормално да отпадне на момента.

ПС: От дизелите на ФВ след добрата стара роторна помпа, не съм доволен. Обратно, TSI ми пасна точно и ми служи перфектно. Една ангренажна верига съм сменял там, още с покупката и това е. Актуалния си е с ремък. Според мен хората често предпочитат дизелите поради остаряла информация, а не от други съображения. :arrow


Да, съгласен съм с теб колега, че кола в ценови клас на 20 хил.лв. на 7 години и около 150 хил., трудно ще се продаде, защото логиката е проста, аз ако имам 20 хил. лв., ще сключа лизингов договор - ще внеса примерно 10 хил. и другото ще изплащам, ще имам нов автомобил. Апропо много клиенти предпочитат нов внос такива коли със горе-долу същите километражи, но "превъртени", удряни, блъскани, с по няколко собственика. Е не, че няма и читави де, не ме разбирайте погрешно.
Но не си прав, имам опит с продажба на такива автомобили, защото досега съм карал четири коли, все купени нови - Опел Астра, Пежо 307, Мерцедес С 180 Компресор със спорт пакет, който беше над ценовия клас на фолксвагена, и всички ги продадох почти веднага без проблем, а и не съм имал по "разочароващ" автомобил от този Тигуан, дори пежото го карах 100 хил. км., почти без никакви ремонти!
Какво да Ви говоря, апропо казахте : Фолксваген се държали мъжки че си признали, държанието "мъжки" се асоциира с това да спазваш обещанията и да не лъжеш, а не после да си признаваш, когато сгафиш!
То по тая логика аз може да имам две-три любовници, а като жена ми ме хване да си "призная мъжката" и да чакам скандала да мине. Това правят сега от концерна, апропо вчера като бях в сервиза подписах уведомлението за сервизната акция, която не се знае още какво ще е и кога ще е, но не ми предложиха нов автомобил с отстъпка, като върна Тигуана pay-back, не че ще си купя от тях вече, де!!! :scare3


Потребителски аватар
vladeto_nedev
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 11 апр 2013 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот vladeto_nedev » Вто 27 окт 2015 14:19


hooligan_sk написа:
vladeto_nedev написа:
vucata написа:Аз не твърдя, че бранша Фауве е застрашен от изчезване. Просто от тук насетне ще имат временна загуба. Германия специално в момента е в огромно напрежение предимно заради имигрантите. Както сами виждате Порше София не е затворило временно врати, няма и да затвори скоро. Нито има акция и спад на цени, нито нищо. Голям праз за Фауве, че САЩ има нещо против техни автомобили да се продават на пазара, както и други страни. Още малко и сами ще се убедите, че автомобилите произведени в САЩ или където и да е било, скоро ще са на пътя.



Извинявай, колега, ама хич не си запознат! Както и доста други тук - "цените не падали"-ха-ха-ха, "вижте mobile" и какво да видим?! Цените може да не падат, но търсене на ТДИ 2.0 - няма, моя автомобил виси от един месец със почти всички екстри, сравнително нов на 7 год., готов съм и от цената да падам, но никой просто не ми се е обадил, а е една от най-ниските оферти! Какво да си говорим?!
За пазара в САЩ, също не си прав! На него Фолксваген отделяха изключително голямо внимание и надежди, особено след края на експанзията на Китайската икономика, специално се разработваха модели за САЩ, дори се предвиждаше Тигуан ХL за там, тъй като амераканците обичат "големи и луксозни всъдеходи". Сега какво - баста на пазара в САЩ, дори и АУДИ, които имаха добри позиции там!
Да, финансиране от правителството ще има, то имаше за ОПЕЛ, които по принцип е на Дженеръл мотърс, та за ВАГ - няма да има, но има разлика, това ще бъде спасително финансиране, не финансиране за растеж, а откъде ще дойдат милярдите за инвестиции за Бентли, за Бугати, и останалите скъпи марки, за Порше, щото и то е в кюпа?! Те дори Файтона ще спират, вие ми говорите, че "бълха ги ухапала". Не са добри нещата, а и сервизните акции няма да се разминат сам със софтуерни промени, то ако е можело така, щели са да настроят софтуера още при производството, логично? Това са остарели ТДИ двигатели, които не могат да покрият ЕВРО 5, стара технология, която са "ъпдейтвали" с този софтуер и хоп на пазара, вместо да влагаш инвестиции в разработка на нов двигател, да ползваш карбамит и други подобни добавки, един софтуер и хоп вълшебството, съкращаване на разходи - уж нов модел кола с еко дизел, а пък то старата печка с филтър за твърди частици и софтуерен трик, мислеха че номера ще мине - да ама не, както казваше един уважаван от мен журналист!

Апропо: Купил съм си кола, за която съм дал един куп пари, която би трябвало да е надежда, относително здрава и да покрива критериите за вредни емисии - ЕВРО 5, със среден разход смесено 6.5/100 л.! Нито едно от обещаните при покупката неща, не са изпълнени от Фолксваген Груп, какво повече да говорим?! Алелуя, боже помогни им! :bishop


1. Явно за сефте продаваш подобен автомобил. Приготви се да чакаш много. Бързо се продават най-евтините Голф 4ки в мобиле. Дори и подобни модели в читаво състояние и средна цена, висят с месеци. Твоят случай няма нищо общо с актуалния дизелов скандал. По-скоро лош имидж от 2.0TDI PD, ако си търсиш подобно обяснение.
2. "Те дори Файтона ще спират, вие ми говорите, че "бълха ги ухапала"." Съществуването на Файтона винаги се е крепяло на косъм. Това е несполучпливия имиджов модел на концерна. Продължаваха да го правят на инат и въпреки съпротивата на съществена част от мениджмънта, но в тази ситуация нормално да отпадне на момента.

ПС: От дизелите на ФВ след добрата стара роторна помпа, не съм доволен. Обратно, TSI ми пасна точно и ми служи перфектно. Една ангренажна верига съм сменял там, още с покупката и това е. Актуалния си е с ремък. Според мен хората често предпочитат дизелите поради остаряла информация, а не от други съображения. :arrow


Да, съгласен съм с теб колега, че кола в ценови клас на 20 хил.лв. на 7 години и около 150 хил., трудно ще се продаде, защото логиката е проста, аз ако имам 20 хил. лв., ще сключа лизингов договор - ще внеса примерно 10 хил. и другото ще изплащам, ще имам нов автомобил. Апропо много клиенти предпочитат нов внос такива коли със горе-долу същите километражи, но "превъртени", удряни, блъскани, с по няколко собственика. Е не, че няма и читави де, не ме разбирайте погрешно.
Но не си прав, имам опит с продажба на такива автомобили, защото досега съм карал четири коли, все купени нови - Опел Астра, Пежо 307, Мерцедес С 180 Компресор със спорт пакет, който беше над ценовия клас на фолксвагена, и всички ги продадох почти веднага без проблем, а и не съм имал по "разочароващ" автомобил от този Тигуан, дори пежото го карах 100 хил. км., почти без никакви ремонти!
Какво да Ви говоря, апропо казахте : Фолксваген се държали мъжки че си признали, държанието "мъжки" се асоциира с това да спазваш обещанията и да не лъжеш, а не после да си признаваш, когато сгафиш!
То по тая логика аз може да имам две-три любовници, а като жена ми ме хване да си "призная мъжката" и да чакам скандала да мине. Това правят сега от концерна, апропо вчера като бях в сервиза подписах уведомлението за сервизната акция, която не се знае още какво ще е и кога ще е, но не ми предложиха нов автомобил с отстъпка, като върна Тигуана pay-back, не че ще си купя от тях вече, де!!! :scare3

Последна промяна от radotom на Вто 27 окт 2015 16:16, променено общо 1 път.
Причина: Виждам, знаеш, че освен бутона 'Цитат' има и бутон 'Нов Отговор'. Защо толкова го мразиш?!? Отделно - имаш и бутонче 'Промени'. Използвай ги!


Потребителски аватар
vladeto_nedev
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 11 апр 2013 7:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот vladeto_nedev » Вто 27 окт 2015 15:03


Източник: в. Капитал
Най-голямата автомобилна компания в Европа Volkswagen се очаква да обяви в сряда загуба през третото тримесечие, която ще е първата за последните 15 години. В основата на отрицателния финансов резултат ще бъдат разходите за намаляване на щетите от скандала с измамата, свързана с резултатите от тестовете за вредни емисии на дизеловите автомобили на германската компания.

Очакванията на 10 анализатори, до които се е допитала Bloomberg, са за оперативна загуба от 3.26 млрд. евро за третото тримесечие, при печалба от 3.23 млрд. евро година по-рано.

Японската Toyota Motor си върна короната на най-голямата автомобилна компания в света по продажби, изпреварвайки германския си конкурент Volkswagen, който беше засегнат от дизеловия скандал за манипулиране на тестовете за отделяните от двигателите вредни емисии. През първата половина на годината Volkswagen надмина японската компания по глобални продажби, като заплаши да сложи край на тригодишната световна доминация на Toyota, съобщава Financail Times.




Потребителски аватар
mukot
Мнения: 334
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот mukot » Сря 28 окт 2015 21:12




Вълчан
Мнения: 880
Регистриран на: Нед 17 мар 2013 20:11
Автомобил: Mazda 5
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Вълчан » Съб 31 окт 2015 3:26


Те Тоиота и Фолксваген в последните години са в яка конкуренция коя фирма повече коли да върне за сервизна акция по сериозен проблем някакъв. :mrgreen


Потребителски аватар
genevaboy2
Мнения: 348
Регистриран на: Вто 17 апр 2012 22:00
Автомобил: Volkswagen CC
Двигател: CUVC 2016
Местоположение: Конфедерация Хелвеция
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот genevaboy2 » Съб 31 окт 2015 17:32


Получих общо информативно писмо от "AMAG АG" , местният вносител на VAG тук в Швейцария - казва се, че през пролетта на 2016 ще почне акцията, до тогава колите могат да си се карат нормално и са все така сигурни ! :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub :love.vwclub


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот restless » Пон 02 ное 2015 23:05


http://www.theatlantic.com/business/archive/2015/11/a-widening-scandal/413704/
The Environmental Protection Agency issued a second notice of violation (NOV) of the Clean Air Act to the automaker, covering about 10,000 model year 2014 diesel cars sold in the U.S. In addition, the notice covers an unknown volume of 2016 vehicles. The cars all have 3.0-liter engines.


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 334
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот mukot » Вто 03 ное 2015 22:54


restless написа:http://www.theatlantic.com/business/archive/2015/11/a-widening-scandal/413704/
The Environmental Protection Agency issued a second notice of violation (NOV) of the Clean Air Act to the automaker, covering about 10,000 model year 2014 diesel cars sold in the U.S. In addition, the notice covers an unknown volume of 2016 vehicles. The cars all have 3.0-liter engines.

Наистина жалко. Всички лъжи и шмекерувания ще станат явни. Дано да е за добро. :smile


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Кайзен » Сря 04 ное 2015 8:50


След последните разкрития, мисля че темата трябва да се преименува на
Тайната на екологичните VW и скандалът в USA.
Вчера беше официално обявено, че бензиновите двигатели на 800 000 автомобила, сред които Polo, Golf, Passat, Ibiza, Leon, A1, A3 и Octavia, са с манипулирани стойности на CO2 и занижени лъжливи стойности на разхода на бензин.
Очакват се искове от всички провинции за увеличаване на данъка, който се определя от CO2 емисиите, както и от собствениците на засегнатите автомобили.
Стотици инженери, които са свързани с дизел аферата са от месец в неплатена отпуска. На всички дипломанти им е съобщено да не се надяват, че ще получат работно място в концерна.
По (все още) неофициална информация при акцията за 1,6TDI двигателите на собствениците ще им се наложи да заплятят някакъв процент от сумата на вложените части, което означава че може би няма всичко да е безплатно, както беше обявено преди повече от месец.


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот restless » Сря 04 ное 2015 10:11


еби му меча... мине не мине ден - ново тото :banghead
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-11-03/volkswagen-emissions-woes-deepen-as-800-000-more-cars-affected

Company adds about 2 billion euros to possible economic risk
Tally of 800,000 added to estimated 11 million cars worldwide

Volkswagen AG said it found faulty emissions readings for the first time in gasoline-powered vehicles, widening a scandal that so far had centered on diesel engines. Separately, the company’s Porsche unit said it’s halting North American sales of a model criticized by U.S. regulators.

Накратко, ФВ са обявили, че BlueMotion бензиновите им коли дават неверни данни за емисии и разходи, ако открие че се тестват емисиите на колата. Засегнати са около 800 000 коли с 1.4 турбо, предимно в Европа.

:k055

Порше спират продажбите на дизеловите си коли в САЩ до изясняване на ситуацията...


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Кайзен » Сря 04 ное 2015 11:38


Засегнати от CO2-скандала са 1.4TSI, 1.6 TDI и 1.8TSI мотори. Вероятно засегнатите автомобили ще надминат 1млн.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот hooligan_sk » Сря 04 ное 2015 14:07


В Блумберг се посочва че от бензиновите проблемен е само 1,4TSI ACT? Той междудругото е много икономичен, но пък те са му дали извънземни стойности направо. :mhihi


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот CrafterX11 » Сря 04 ное 2015 18:39


И*а тея Фв се осраха преди казаха че е само 2.0 тди (евро 5) сега 1.4 тси , 1.6тди,1.8 тси ,дано да има наказания за това , фв да не си мислят на много умни



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта