ANNIHILATOR написа:
Значи това се води двойно амбриране !
Това се прави при повечето товарни автомобили и не е за щадене на съеденитела а за щадене на синхронизаторите и по-лесно включване на предавките. Когато се качват предавките от по-малка на по висока не се подава междинна газ, защото следващата предавка е с по-голямо предавателно число и е естесвено оборотите на двата вала дето ще се зацепят да са близки.
Когата се сваля от по-висока на по-ниска се подава междина газ като целта е да усещаш оборотите и да предценяваш скороста с която се движиш - един вид нужните обороти на двигателя за скороста при дадена предавка.
Тук мога да кажа че е повече до усет.
След изключване от висока предавка се подава газ и веднага се натиска съеденителя и се включва по-ниската предавка. Така двата вала и съответните зъбни колела ца в близки обороти и синхронизирането става много по-бързо и безболезнено.
много много точно написано!!!
който е карал Газ-ка(Зил и тн) мн добре ще ви каже че ако не направите двойно амбреиране няма да включите на скорост... даже и на по-старите москвичи и жигули, който са доста износени е ублекчение ако се използва ...