Как е по добре да намаляш?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Вто 04 апр 2006 19:40


ANNIHILATOR написа:
Значи това се води двойно амбриране !
Това се прави при повечето товарни автомобили и не е за щадене на съеденитела а за щадене на синхронизаторите и по-лесно включване на предавките. Когато се качват предавките от по-малка на по висока не се подава междинна газ, защото следващата предавка е с по-голямо предавателно число и е естесвено оборотите на двата вала дето ще се зацепят да са близки.
Когата се сваля от по-висока на по-ниска се подава междина газ като целта е да усещаш оборотите и да предценяваш скороста с която се движиш - един вид нужните обороти на двигателя за скороста при дадена предавка.
Тук мога да кажа че е повече до усет.
След изключване от висока предавка се подава газ и веднага се натиска съеденителя и се включва по-ниската предавка. Така двата вала и съответните зъбни колела ца в близки обороти и синхронизирането става много по-бързо и безболезнено.

много много точно написано!!!
който е карал Газ-ка(Зил и тн) мн добре ще ви каже че ако не направите двойно амбреиране няма да включите на скорост... даже и на по-старите москвичи и жигули, който са доста износени е ублекчение ако се използва ...




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 04 апр 2006 22:24


ето ви я темичката в БМВтата http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... FF&start=0

искам да ви наблегна на поста на alx :!: :idea: :!:


Потребителски аватар
веско
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: бургас

Мнениеот веско » Сря 05 апр 2006 10:41


Наистина съм съгласен с мнението, към което препраща ваското. Винаги съм си мислил, че прекаленото сменяне на скоростите е за "камионджии", състезатели или такива, които се изживяват като автомобилисти-разбирачи и искат да демонстрират това.
А ако целим икономично каране (като разход на горива, ремонти и т.н.) има поне две правила, които до някъде се припокриват :
1. Минимално боравене с уредите за управление на автомобила.
2. Избягване на резки промени в ускорението (независимо дали положително или отрицателно).
Това, разбира се, не трябва да се довежда до крайност. На времето баща ми караше москвича си на максимално висока предавка (колкото да не предърпва, а всъщност постоянно си предърпваше) и правеше основни ремонти през година - две.
Все пак нека да имаме предвид, че всеки има право да се прави на разбирач, да бъде "състезател" и в крайна сметка да кара както си иска. Но това си има цената.


Потребителски аватар
MANIAK87
Мнения: 125
Регистриран на: Пон 19 дек 2005 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец
Контакти:

Мнениеот MANIAK87 » Сря 05 апр 2006 13:17


да така си е :lol: но аз предпочитам да намялявам сас скоростите :wink:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 05 апр 2006 13:39


Според мене пък всичко опира до пътната обстановка и положението на автомобила (товарен/празен).
Аз незнам кой къде шофира но ако всеки ден изкачваш и спускаш преходи много бързо ще свикнеш да използваш двигателя като спирачка.
Знам един път на който ако не използваш двигателя за спирачка рискуваш да се запалиш или пребиеш на някой завой.


Потребителски аватар
веско
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: бургас

Мнениеот веско » Сря 05 апр 2006 14:01


Съгласен съм. Аз нали съм си от бс си карам обикновено в равнината. :)


Потребителски аватар
Klikacha
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Klikacha » Сря 05 апр 2006 17:11


alx от БМВ форума:

ако просто смениш предавките намаляването става прогресивно и запазваш контрол над колата- особено ако е със задно предаване- ако си се занесъл дори може да изправиш колата според случая. затова и пистовите коли са предимно със задно...


Чувал съм, че рязкото спиране в зимни условия с моторна спирачка на автомобил с предно предаване може да доведе до поднасяне....


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 05 апр 2006 18:24


Klikacha на мен зимата ми се е случвало.3-та - 2-ра, пускам съединителя (пътят е със сняг и лед) и предницата просто стана неуправляема.Натиснах съединителя пак и я изчаках да си спре сама(добре, че бях с мн ниска скорост).

Ако пускаш много плавно съединителя при преминаване от 3-та на 2 -ра няма да има проблеми.
За зимата говоря.Иначе сега няма ядове.

Аз карам различно - понякога спирам със скорости понякога изцяло със спирачки.С една дума : Според зависи :)


Потребителски аватар
MANIAK87
Мнения: 125
Регистриран на: Пон 19 дек 2005 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец
Контакти:

Мнениеот MANIAK87 » Чет 06 апр 2006 21:14


ам да питам как ще е вазможно да се спре най бързо тъка нареченото екстремно спиране :roll:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 06 апр 2006 21:15


Ами яко на спирачките и ако нямаш АБС гледаш да не завлекат гумите.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 06 апр 2006 21:16


MANIAK87 написа:ам да питам как ще е вазможно да се спре най бързо тъка нареченото екстремно спиране :roll:

Ами явно нещо бърника АБС .. а..... и командва по някакъв начин...
не знам.. ама май има ефект.. иначе не биха го слагали.. ;)


Потребителски аватар
MANIAK87
Мнения: 125
Регистриран на: Пон 19 дек 2005 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец
Контакти:

Мнениеот MANIAK87 » Пет 07 апр 2006 13:52


аз нямам АБС и не мисля да си слагам.
и разбрах от 1 мои приател които на времето е бил састезател, та тои ми каза че е наи добре във такава съциация да се спира на скорост и заедно със спирачките защото и скоростите оказват някво влияние за спирането и преди да спреш на пълно да натиснеш съеденителят :wink: но мисля че туи за съеденителят се подразбира :D та туи му бяха думите :P


Потребителски аватар
веско
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: бургас

Мнениеот веско » Пет 07 апр 2006 15:06


Общо взето най-бързо се спира, когато си максимално близо до суркането на гумите. Когато то настъпи обаче, сцеплението рязко намалява и съответно се увеличава спирачния път. Точно това е функциата (май) на АBS - да изчислява съпротивлението на гумите при спирачка така, че да не надвиши стойността, при която се получава приплъзването. :idea:


Потребителски аватар
Jhon
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jhon » Пет 07 апр 2006 16:08


колеги аиде някои ако му се занимава да напраи 1 тема с анкета по тоя вапрос та да се разбере как е по-използвано и по-добро 4е аз мн мн нз как се праат тез анкети ...


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 07 апр 2006 16:15


Използвам моторна спирачка-да редя скорости надолу много рядко.
Обикновенно когато се съберат на едно място два ли повече от по долу изброените фактори.
1.Спускам се продължително време по стръмен наклон.
2.Колата ми е натоварена на макс.
3.Времето е много горещо.
4. Частен случай -по някаква причина карам много бързо.
И задължително при спускане по заснежен и заледен път.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта