Мнениеот Toledo » Чет 11 май 2006 11:36
Малко инфо за "печките" от Ауди-форума :
"...Това което твърдя за TDI е,че при TDI има помпа която дава високо налягане ~250 атм., тя е електронно контролирана, и по тръбички - за всяка дюза отделна, помпата опеделя в коя дюза да иде гориво, от нея горивото отива в дюзите които ВПРЪСКВАТ ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. При Помпа дюза - има помпа регулирана електронно която дава налягане - не е много високо, от там по тръба горивото стига до дюзата която е и помпа - вдига още налягането и се командва от гърбица на разпределителния вал или допълнителен вал и също ВПРЪСКВА ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. При HDI, TDCI,CDI, JTD и др. комън реил названия помпата за горивото е като на бензиновия двигател - електрическа, дава много високото налягане което по обща тръба достига до всички дюзи, но те се контролират от ЕКУ -то и всяка получава сигнал кога да ВПРЪСКВА ГОРИВОТО ДИРЕКТНО В ЦИЛИНДЪРА. И всичките са инжекцион - инжекцион означава впръскване на горивото. Как горивото достига до цилиндъра - в това са разликите, с директно впръскване са всичките, нямат предкамери..."
"...Като едно малко допълнение - система, която работи точно като първите поколения комон реил - тоест отваряне на инжектора с соленоид а не с пиезопластини - се е използвала при корабни дизели от много време, но АЛФА са първите който са успели да го вкарат в лека кола. А последното поколение комон реил с въпросните пиезопластини вече според мен е напред от помпа-дюзата защото може да прави различен брой впръсквания в зависимост от обороти, натоварване на двигателя и други фактори, което при помпа-дюза не е толкова лесно защото там помпата се управлява от гърбица на разпределителния вал а на нея в движение не може да й се промени профила..."
"... Ауди никога не са имали предкамерен дизел наречен TDI, на старите просто си пише турбо дизел, на Опел и др. такива пише турбо дизел интеркулер, което заблуждава. Има и фолксваген SDI - директно впръскване, без турбо.
Точно старите TDI - 5 цил. 2,5л от 1989 до 1997 са с малки разлики помежду си и са с директно впъскване, но не по обща шина, а помпата подава горивото според реда на палене на двигателя, образно казано както е и делкото с искрата при бензиновите, там налягането също е високо 250 атм, но се реализира за сметка на много скъпа помпа, която трябва да е и много прецизна и тн., а при V6 2.5 литра помпата е същата, но със 6 тръби, чак при 3.3л V8, 4.0 V8 двигателите са Комън реил на Ауди, и разбира се новия двигател 3.0 V6 който се слага на актуалното сега А6..."