Не знам защо си мислите, че като махнете катализаторите си и всичко ще се оправи. След махнат катализатор:
1. По-бързо прегарят гърнетата
2. Чуствително се повишава шума на колата ( дори резонаторно гърне не подобрява шума)
3. При минаване на газ анализатор при ГТП ще се берат ядове (ако сега може да се лъже машината, скоро няма да може)
Цената на едно резонаторно гърне е около 40 лв. Цената при изкупуване на стария катализатор е около 60 лв. Цената на нов универсален катализатор започват от 110 лв.
Кое е по-удачно тогава- права тръба, резонатор или катализатор?
Примерни цени: http://www.emk-33.com/shop/index.php?cP ... 0cd0a14295
Катализатор - плюсове и минуси! СЪС или БЕЗ е по-добре?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Глейте ся , ако се съмнявате ,че катализатора ви е запушен отидете някъде да ви го замерят. Замерването става единствено ,чрез демонтаж на ламбда сондата и поставянето на манометър на нейното място. Ако създава някво налягане го скубета мамицата му и за бензинките задължително резонансно гърне,за печките може и без. Но все пак скороста на изгорелите газове ще се промени ,а това няма как да не окаже влияние на ламда сондата (дори и с резонаторно гърне)
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо

По темата, аз съм си с работещ катализатор, сменян е скоро преди да взема колата и ако е моя като свърши пак ще си купя. Остави шума, ма много мирише без катализатор бе ...
- CoZmO
- Мнения: 676
- Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
- Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
- Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
- Местоположение: София
- Контакти:
Точно в М-Менте преди 5-6 дена ми обявиха цена за катализатор 350 лв. за резонаторно гърне 120-150 лв. за тръба 25 лв., тва за Б5-цата. След като се свързах със завода където ги правят въпросните гърнета - с.Костинброд, се оказа че въпросният "метален катализатор", е нищо друго, а именно гърне с метална мрежа вътре. Тъ накрая си купих резонаторно гърне направо от завода като за свой човек за 20 кинта и ми пука на черупката... За сведение в Юнитрейд за оригинален катализатор за Пасатора, който вървял в комплект с меката връзка и двуцевката ми поискаха 1735 лв. - е не мерси! 

- paralesko
- Мнения: 219
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Да махаме катализаторите ......ама миналия месец като минавах преглед в ДИАНА център в кв. ЛЮЛИН всичко ок и хоп казват проверка на катализатора. Закачиха провериха и доволни останаха даже ме питаха дали е нов .защото показателите били много добри.Казаха ми обаче че няма още много да се минава метър с неработещ катализатор .защото целия документ от компютара с резултатите от прегледа отивал ДАИ. Нека всеки сам си реши какво ни чака в близко време.
snoopgod написа:...А да и с права тръба съм/на неговото място/ няма разлика в шума
Брех тоя Голф. Той голяма работа ще дойде.
Как всеки който си е махнал катализатора се оплаква, че колата е станала по-шумна, само ти не забелязваш разлика на твойта? Аз лично съм се убедил в повишен шум след махнат катализатор и никой не може да ме убеди в обратното.
А това, че на някой колата е станала по-бягаща и е смъкнала разхода след махнат катализатор се дължи единствено на факта, че махнатия катализатор е бил запушен и след отстраняването му колата си е върнала нормалната динамика и разход. Дори и да повиши мощността ( както казват някои ) едвали ще се усетят 3-4 к.с.
- Мартин
- Мнения: 1561
- Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
paralesko написа:Да махаме катализаторите ......ама миналия месец като минавах преглед в ДИАНА център в кв. ЛЮЛИН всичко ок и хоп казват проверка на катализатора. Закачиха провериха и доволни останаха даже ме питаха дали е нов .защото показателите били много добри.Казаха ми обаче че няма още много да се минава метър с неработещ катализатор .защото целия документ от компютара с резултатите от прегледа отивал ДАИ. Нека всеки сам си реши какво ни чака в близко време.
Нищо особено не ни чака... просто няма да минаваме преглед в ДИАНА център

- The^Maniac
- Мнения: 343
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Преди на бензинката, а сега и на ТДИ-то на мястото на катализатора сложих права тръба. И на двете усещам незначително увеличаване на звука и едва доловимо увеличаване на мощността. Това е.
А за прегледа - миналата година минавах на преглед с един Форд дето беше почти без спирачки и пак минах (почерпих) така че .... това с газовите анализатори ....
А за прегледа - миналата година минавах на преглед с един Форд дето беше почти без спирачки и пак минах (почерпих) така че .... това с газовите анализатори ....
- snoopgod
- Мнения: 670
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
DAXC написа:snoopgod написа:...А да и с права тръба съм/на неговото място/ няма разлика в шума
Брех тоя Голф. Той голяма работа ще дойде.
Как всеки който си е махнал катализатора се оплаква, че колата е станала по-шумна, само ти не забелязваш разлика на твойта? Аз лично съм се убедил в повишен шум след махнат катализатор и никой не може да ме убеди в обратното.
А това, че на някой колата е станала по-бягаща и е смъкнала разхода след махнат катализатор се дължи единствено на факта, че махнатия катализатор е бил запушен и след отстраняването му колата си е върнала нормалната динамика и разход. Дори и да повиши мощността ( както казват някои ) едвали ще се усетят 3-4 к.с.




- XIKS
- Мнения: 896
- Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
...
Катализатор - плюсове и минуси! СЪС или БЕЗ е по-добре?
невиждам какво има да и се коментира на тая темя
ми то е естествено че е по добре стига да е читав катализатора и да не е запушен
запушен ли е кое е по доброто ???
да се маха разбира се ..........
с 2 думи по добре е читав ли е да си седи заминал ли е да се маха
за прегледите тва е българия
сещате се няма невъзможни неща
невиждам какво има да и се коментира на тая темя
ми то е естествено че е по добре стига да е читав катализатора и да не е запушен
запушен ли е кое е по доброто ???
да се маха разбира се ..........
с 2 думи по добре е читав ли е да си седи заминал ли е да се маха
за прегледите тва е българия
сещате се няма невъзможни неща

- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта