Touran облече фирмения костюмПрез последните 7 години Volkswagen Touran стана най-популярният германски ван и любим семеен автомобил на милиони хора. Досега са продадени над 1,13 милиона екземпляра. Новата, втора генерация на Volkswagen Touran до голяма степен представлява един добре познат автомобил, претърпял тотално обновяване. Първата версия на компактния ван се появи през 2003 г., а по-нататъшната работа по модела представляваше постоянна модернизация. През 2006 година Touran претърпя лек фейслифт, а сега пред нас е един още по-усъвършенстван модел. Подобренията са свързани предимно с техниката, а в същото време разпределението на салона почти не се е променило, външните габарити и пропорции са останали същите, но предната част е приведена в строго съответствие с новия корпоративен стил на Volkswagen. Като цяло автомобилът изглежда по-стилно и солидно. Въпреки че промените са козметични, аеродинамиката се е подобрила и коефициентът на въздушно съпротивление Cx се е понижил от 0,32 до 0,29.
В салона всичко е познато от Golf и е на типичното за Volkswagen високо ниво. Помислено е върху всеки детайл, уредите са с ергономичен дизайн, сглобката е прецизна, материалите са качествени. Безспорно най-интересна е организацията на интериора. Според производителя в Touran има над 500 варианта за трансформация на салона.
На втория ред всяка от трите седалки се регулира по дължина и променя наклона на облегалката. Освен това те могат да се сгъват или напълно да се свалят, а в сгънато състояние средната седалка може да се превърне в масичка. Достъпът до третия ред седалки се осъществява лесно с повдигане на крайните седалки от втория ред. Уютът за пътниците по време на дълго пътуване е осигурен от рафтове, джобове и други тайници, където можете да поставите всички необходими неща. В жабката и в подвижния подлакътник също има място за дребни предмети и документи, в горната част на централната конзола има отделение с капак, под седалките също е възможно да скриете обувки например, а очила или фенерче можете да приберете в кутия, падаща от тавана. Пътниците отзад имат поставка за чаши, разположена в долната част на централната конзола, сгъваеми масички в гърба на предните седалки и просторни джобове във вратите.
В двигателната гама също има сериозни промени. Базовият 1,6-литров бензинов мотор с мощност 102 к.с. е заменен с турбомотор 1.2 TSI, който при такъв скромен обем развива внушителните 105 к.с. и не остава безразличен нито в градския поток, нито на пътя. Бензиновият турбодвигател 1.4 TSI развива 140 к.с. и осигурява уверено ускорение, трябва само да натиснете по-сериозно газта в началото, а след това моторът надминава очакванията. Добавените два нови дизелови двигателя 1.6 TDI са с мощност 90 и 105 к.с. а при модификацията 2.0 TDI разполагат със 140 или 170 к.с. Именно тези мотори са оптималният избор за компактния ван. Дизеловият 2-литров агрегат със 140 к.с., познат от предишния Touran, сега е с по-ниски нива на шум в купето, отсъстват вибрациите и има прилична тяга в широк диапазон от обороти. В компания с автоматичната 6-степенна трансмисия DSG с два съединителя този двигател се превръща в отличен вариант за градско каране и дълги пътешествия.
Ако преместите лоста за смяна на режимите в положение S, реакциите на кормилното управление стават по-бързи и по-точни, а трансмисията превключва скоростите при по-високи обороти, като засилва спортното усещане. Достатъчно е да натиснете по-сериозно педала на газта и Touran се изстрелва като ужилен и с лекота поддържа високи скорости. Промените в окачването са направили новия Touran значително по-комфортен, без това да е за сметка на прецизното и точно управление. Реакциите на волана могат да служат за еталон в класа, минималните наклонявания остават незабележими за водача и пътниците, а стабилното поведение на магистрала с висока скорост вдъхва увереност на водача.
Подобренията в новия Touran са засегнали и най-известната опция в компактния ван – системата за паркиране Park Assist. Моделът беше първият автомобил на концерна VW, който беше оборудван със системата, позволяваща в автоматичен режим да се паркира успоредно до тротоара на заден ход. В новия модел системата Park Assist от второ поколение е станала по-умна и има повече възможности. Ако преди тя можеше да паркира само успоредно и за това на колата беше необходимо пространство с 1,4 м над нейната дължина, то сега са достатъчни само 80 см. Освен това новият Touran вече може да се паркира сам и перпендикулярно. Ако преди системата можеше да паркира само с една маневра, то сега в тесните места тя прави няколко движения напред и назад и паркира автомобила точно по средата на свободното пространство. При напускане на мястото на паркиране автоматичният помощник Park Assist също извежда колата сам.
Базовият модел на новия Touran серийно включва климатроник, радио CD MP3 плейър, ESP, електрически стъкла, електрически огледала, изтънчени декоративни елементи в матиран хром и дневни светлини.
Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG2,0 -литров 4-цилиндров турбодизел
140 к.с. максимална мощност при 4200 об./мин
320 Нм въртящ момент при 1750-2500 об./мин
9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/
199 км/ч максимална скорост
5,7л на 100 км среден разход на дизел
149 г/км СО2
Източник: в-к "Монитор"