Wolfsburg, 27 Април 2011 - “Бизнес развитието в първо тримесечие на 2011 г. демонстрира здравината и издръжливостта на Volkswagen Group”, каза Проф. доктор Мартин Винтеркон (Martin Winterkorn), Председател на борда на директорите на Volkswagen Aktiengesellschaft.
Приходите от продажби за първо тримесечие на 2011 г. имат ръст от 30.8%, сравнени със същия период на 2010 г. или изразено в пари 37.5 милиарда евро (Q1 2010: 28.6 милиарда евро). Били са реализирани 1 990 000 автомобила в периода Януари - Март. Групата вече държи 12% от пазара на леки автомобили в световен мащаб. Оперативната печалба е нараснала до 2.9 милиарда евро. Печалбата за това тримесечие преди облагане е 2.2 милиарда евро. Резултатът след данъци за първо тримесечие достига 1.7 милиарда евро. Ръст с 0.5 милиарда евро.
Марки и бизнес подразделения.
Световните продажби на Volkswagen пътнически да януари - март нараснаха до 1.1 милиона автомобила (в скобите продажбите за същия период на 2010 г. - 0.9 милиона). Това е постигнато благодарение на увеличеното търсене на Polo, Tiguan, Touareg, Jetta, Passat Variant, Passat CC и Sharan. Volkswagen пътнически генерира оперативна печалба, която е над двойно по-голяма, сравнено с предходния отчетен период на 2010 г. или увеличение от 416 милиона евро на 1.1 милиарда евро.
Продажбите на премиум марката AUDI са увеличени с 18.1% на 374 000 автомобила (316 000 автомобила). Оперативната печалба нараства от 478 милиона евро на 1.1 милиарда евро. Audi Q5 и Audi Q7 отбелязват най-голям ръст на продажбите. Отбелязва се повишено търсене на Audi A1, Audi A7 Sportback и новото Audi A8.
Продажбите на Škoda нарастват до 181 000 автомобила (142 000 автомобила). Оперативна печалба 187 милиона евро (100 милиона евро).
SEAT е продал 93 000 автомобила (91 000 автомобила). Загубата, генерирана от този бранд е в размер на 12 милиона евро, след загуба от 110 милиона за януари-март 2010 г.
Bentley пачали от подобрената си позиция в луксозния сегмент. Загубата на този бранд е намаляла на 11 милиона евро, сравнено с 25 милиона евро за първо тримесечие на 2010 г.
Volkswagen товарни са продали 108 000 лекотоварни, което е ръст от 47.4%. Оперативна печалба 92 милиона евро, сравнено с 16 милиона евро за първо тримесечие на 2010 г.
Производителят на камиони Scania продължава своето положително развитие и с 376 милиона евро оперативна печалба има с 162 милиона евро повече, благодарение на увеличеното търсене на камиони и автобуси.
Направлението Volkswagen Financial Services отбелязва силно първо тримесечие. Тук печалбата е 287 милиона евро (119 милиона евро).
Инфото