bader написа:Някой ако има опит с 2-та мотора (1.4tsi 122hp 1,9tdi 105hp) независимо на каква кола, да сподели. Принципно и на каталог и общото мнение е ,че дизела е по-икономичен, но все пак безнизна е много малка кубатура и е с 6 скорости - именно за това питам, ако в крайна сметка разликата е нещо от порядъка само 1 литър на 100 км в полза на дизела, няма смисъл от него.
Става въпрос конкретно за двата мотора 122 к.с и 105 к.с. Като динамика нямат база за сравнение. Бензиновия е много по-еластичен и пъргав и се равнява на дизелов с повече конски сили и Nm. Повдигнах темата, защото тогава този бензиновия мотор е бил сравнително нов. Вече не е така. Познат е на доста колеги и само който е имал допир и до двата мотора, може да усети разликата в поведение, еластичност, разход на гориво...
"Моторът TSI с неговите 122 к.с. при модела Голф харчи само 5,9 литра на сто с DSG. Рекорд!
Сравнението на горивната икономия и динамичните характеристики при Фолксваген Голф, със и без седемстепенната DSG, подчертават постигнатия прогрес. Напрово би могло да бъде казано и така: Новият TSI агрегат с 122 к.с. при Голф е шедьовър по отношение на горивната консумация. С по-старата 6-степенна трансмисия турбинираният двигател постига разход 6,3 л/100 км. Дори това е доста добър резултат в сравнение с други модели със сходна двигателна мощност. С новата 7-степенна DSG средната консумация спада до 5,9 литра. По подобен начин вредните емисии са сведени от 149 гр/км. до 139 гр/км. Сравнена с конвенционален автоматик посредством прецизен конвертор за въртящия момент, новата DSG консумира с около 20% по-малко гориво. "
Източник:
http://www.audiemotion.org/forum/viewto ... =27&t=2634Каква е разликата в разхода на гориво с 1,9 TDI 105 к.с?