За цветните ивици върху гумите

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
maverick
Мнения: 167
Регистриран на: Нед 26 дек 2004 14:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maverick » Сря 26 апр 2006 6:48


102,6 евро демек 200 лева
В България цената на дребно е 238 лева
Е това ако е фрапираща разлика?[/quote]

еми братленце фрапираща е.като се има предвид социалното положение на "средния" българин и на средния германец......и покупателната способност......НО това вече е друга тема.




Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Сря 26 апр 2006 8:57


аз съм склонен да подкрепя колегата chukov, за ценообразуването и разликата м/у Германия и България. Абсолютно прав е. Смятам, че митнически сборове, транспортни разходи и печалба в рамките на 38лв. м/у Германия и България е абсолютно нормална надценка, а и смятам, че това не е продукт с голяма печалба, просто защото Parada не си купува почти никой в България.

Факт е обаче, че в България всичко се продава със зверски надценки и понеже сме агнета и баровци плащаме като попове.

Не мога да се съглася обаче с надценка м/у два български града (Русе и София) от 50лв. на гума. За 4 чисто нови гуми, пича искаше да си докара едни скромни 200лв. Проверих едни гуми в Русе, обадих се в София като нормален клиент, цената беше с 50лв. по-тънка. Отделно ползвах 15% отстъпка, обаче съм сигурен, че и гумаджията не ползва по-малка. Отидох да търся SP Sport Maxx, Eagle F1, PZero Rosso и Potenza S03 Pole Position, пича ме грабна да ми продава Lassa ;) Не знам не го ли досрамя да изкара 200лв., при положение, че на него транспорта му струва 20лв. Учтиво обясних, че бензина ми е 120лв. и да хапна обилно и да пия кафе някъде са още 40лв. и ще си направя една приятна екскурзия, та ще ми останат и 20лв да си измия колата, пиейки кафе. Оставям настрани факта, че почти всяка седмица съм в София и имам апартамент там.
Имах най-доброто желание да оставя 1000лв. в родния си град, но ... Нали знаете обаче за всеки влак си има пътници, сигурен съм, че са съдрали не на един или двама кожата по тази схема.


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Re: RE

Мнениеот chukov » Сря 26 апр 2006 9:09


tyo написа:
chukov написа:А колкото до това дали мога да кажа каква печалба се слага върху цената :!: естествено, че не мога да направя това. Това е фирмена тайна, която не може да бъде разгласявана така.


печалбата е дебела :D


Печалбата можеш спокойно да я научиш
Всички гумаджии работят на такава

Този процент е еднакъв в 99% от случаите
Ако някой вече е решил да си сложи нещо отгоре - това вече друга работа и решението си е негово, но това не означава, че можеш да правиш обобщение за всички.

Не мога да кажа каква е печалбата, защото ще се превърна в най-тъпия член на форума :D

Поразпитай приятели гумаджии да ти кажат ако им стиска на какъв процент работят (независимо каква марка гуми продават). Това е процента.

Всичко останало някой си го слага отгоре на своя глава и за своя сметка.

Последна промяна от chukov на Сря 26 апр 2006 9:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Сря 26 апр 2006 9:12


Sir T написа:
Не мога да се съглася обаче с надценка м/у два български града (Русе и София) от 50лв. на гума.


Тук и аз съм съгласен с теб
Но това е неконтрулируем процес

Надценката си я добавя конкретния гумаджия на своя глава.
Не вярвам, че някой е способен да накара всички да продават на еднакви цени една и съща стока.
Обикновено си слагат вътре монтажа, а ти обясняват, че монтажа и баланса са безплатни. В други случаи знаят, че на определени гуми клиентите са платежоспособни и им съдират кожата от гърба, но наистина това е процес, който никой не може да отрегулира.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Сря 26 апр 2006 11:52


винаги давам един конкретен пример за ценообразуването в България. Докато работех във вносителя на BMW и MINI за България, бях на крачка да си купувам М3, дори си преправих двора за да мога да я вкарам в гаража .. та тогава седнах да погледна какво струват частите във фирмената база данни.
Накладки за '95 Е36 М3 - цена за клиенти 243лв., да .. що годе нормална цена имайки предвид автомобила, интересната част е цена след мистнически сборове и транспортни разходи, сиреч преди печалбата - 65лв.!
Няма да казвам процента печалба върху новите автомобили, няма да казвам как се обазуват цените на самите автомобили и опцийте, как се договарят тези цени, как се правят отстъпки, как се смъкват по 20% на чисто нов автомобил, как дилърите са готови да бачкат на 1% печалба и цената на една кола в различните крайща на страната е различна. Не на последно място и как се финансират промоций, тест драйвове и т.н.
Въпроса е, че ни дерат кожите, но все повече и повече се убеждавам, че си го заслужаваме, защото сме свикнали като ни искат 20лв., да платим 20лв., а после да се стискаме за 0.50ст. и да се правим на цигани.
Ако продължа да пиша ще минем съвсем в офф топик, затова спирам! :roll:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта