Подаване на ток

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Нед 06 яну 2008 1:44


wili98 написа:Както каза Nii...
;)

ша съ научите да слушате бай брадър




Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Нед 06 яну 2008 14:04


Малииии бая глупости изчетох,бая спам стана.Подавайте ток както си искате от където поискате,ако искате с маркуч го набутайте,ама послушайте MARTINELI!!!! Не махайте клеймите или акумолатора от колата когато работи.Колкото е по сложна колата(става въпрос за електрониката)толкова повече порзии ще станат!!!


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Сря 09 яну 2008 16:49


Не съм съгласен с тезата че здрава кола може да се повреди ако по време на работа се откачи акумулатора. Първо алтернатора има регулатор на напрежението, който в изправност спира тока на възбудителната намотка когато напрежението в автомобила достигне 14,3V. Автомобила не знае какво е напрежението на акумулатора когато е запален, пореди простата причина че той е част от ел. състемата и неговото напрежение е равно на това в системата а именно около 14В. Остана и още нещо, при работа на място алтернатора работи почтни на 100% заради ниските обороти тоест дори без регулатор на напрежение само ако едни фарове се включат не е възможно напрежение над 15В, а ЕКУ-тата искарват поне на 20 просто са идиото устойчиви имат си ограничителни схеми, това е.

И накрая за запалването, в повечето случаи не мисля че може нещо да се повреди на алтернатора на ниски обороти, защото тока който може да бъде предоставен при тези обороти е твърде малък, единствено ремъка се натоварва повече от обичайното. Ако палите кола с много исхабен акумулатор е по-добре да го разкачите и после да го закачите(след като запалите колата), защото той е един консуматор в случая.


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Пет 11 яну 2008 8:26


Ugeorge написа:Не съм съгласен с тезата че здрава кола може да се повреди ако по време на работа се откачи акумулатора. Първо алтернатора има регулатор на напрежението, който в изправност спира тока на възбудителната намотка когато напрежението в автомобила достигне 14,3V.

Колега, извинявай но категопичноне не си прав :deal
Не знам дали си виждал осцилограма на алтернатор с включен акумулатор (явява се стабилизатор на напрежението) където трите намотки описват почти перфектна синусоида от 9 до 12 волта. В мига в който откачиш акумулатора, синусоидата полудява и се регистрират пикове от над 21 волта и падове под 5 :idea:
Именно електронните регулатори на напрежение са първите които дефектират при подобен експеримент :wink:
Та да си повторя съвета - НЕ откачайте акумулатора докато подавате ток... По-добре изчакайте...


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пет 11 яну 2008 9:50


Виждал съм и наистина се накъдря но пиковете не са над 14В, просто защото когато на алтернатора му спреш тока на възбудителната намотка той не генерира напрежение. Даже в ТУ сме правили експеримент на тихи обороти каква е максималната консумация при която може да се поддържат 14В и не е голяма(не помня точни стойности), така че опасност няма. Кажи от къде ще дойдат тези 21В, когато имаш достатъчна консуматори.


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Пет 11 яну 2008 15:40


Ugeorge написа: просто защото когато на алтернатора му спреш тока на възбудителната намотка той не генерира напрежение....

Ако му спреш възбудителната намотка наистина не генерира електричество, освен ако не го развъртиш достатъчно и успее да си създаде сам магнитно поле. НО това значи ли, че трябва да му разкачам кабелите или да си махна крушката от таблото само и само за да сваля акумулатора докато колата работи :gruebel

Ugeorge написа:Виждал съм и наистина се накъдря но пиковете не са над 14В,


А че има пикове над 20 В съм напълно убеден и ще се опитам да докажа със снимка :roll: ако намеря с коя кола да се изгавря :evil:
Това, което описваш с накъдрянето до 14 В, ми прилича на графичен мултимер - не на осцилоскоп :gruebel При него, иначе правата диаграма на напрежението, се накъдря до около 14 В, но там гледаш усреднената стойност при много по-ниска скорост на сканиране...
Не се заяждам, просто правя предположение :beer


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пет 11 яну 2008 18:08


колега и аз не се заяждам просто изказвам мнение, подкрепено с опит. Значи стенда на който правихме опита беше с български алтернатор за Лада с механичен регулатор. Правихме опит при различен товар на постоянно възбуден алтернатор колко е напрежението. И при ниските обороти дори и с малък товар не беше 20В, но обещавам до седмица да си намеря листата с резултатите от опита и да дам конкретни стойности. Също правихме опит и без товар с работещ регулатор, но това само на осцилоскопа и просто няма как да ви го покажа по обясними причини. И сега малко личен опит. На моята кола веднъж бях взел на баща ми акумулатора за да го заредя(ходих от София до Елена) и на отиване карах с моя акумулатор а за на връщане с неговия. Та деня преди да си тръгна къ Сф смених акумулаторите и реших да запаля и запали за мое учудване, нощта обаче беше студена и на сутринта не можа да завърти. Смених акумулаторите запалих разкачих моя закачих другия и готово(всичките ми колеги твърдяха че няма да стане, ама стана). Това на Голф2 1.3i Същото е правено и на Рено Еспас 2.8 В6 пак инжекцион и на Вартбург 1.3 карбуратор и на Вартбург 353. И проблем никакъв.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта