Разход на 1.8Т 20V

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 19 юли 2007 22:26


.:Stef4o:. написа:не знам,но на мен логиката ми беше,че като 1.8Т 180к.с е с по-голямо турбо,се развърта(както и да си го представям това развъртане) повече от 1.8Т 150к.с и от там идва разликата в мошноста...и затова питах,но явно има и други разлики... :oops:


Ами само това да е разликата, веднага следва логиката - по-голямо турбо - повече въздух за мотора - повече гориво трябва на въздуха = по-голям разход :idea:




Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1532
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Мнениеот Stef4o » Чет 19 юли 2007 22:28


musura написа:
.:Stef4o:. написа:не знам,но на мен логиката ми беше,че като 1.8Т 180к.с е с по-голямо турбо,се развърта(както и да си го представям това развъртане) повече от 1.8Т 150к.с и от там идва разликата в мошноста...и затова питах,но явно има и други разлики... :oops:


Ами само това да е разликата, веднага следва логиката - по-голямо турбо - повече въздух за мотора - повече гориво трябва на въздуха = по-голям разход :idea:

да,сега като се замислих,а и от твоя жокер ми стана ясно,благодаря :wink:


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Чет 19 юли 2007 23:12


Не ли разликата в налягането на едно и също турбо. 150к.с. е на 0.4 бара, а 180 е на 0.8 бара, което се прави от ecu-то?


Потребителски аватар
babayagaaa
Мнения: 72
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот babayagaaa » Пет 20 юли 2007 12:35


Dan4ote написа:Не ли разликата в налягането на едно и също турбо. 150к.с. е на 0.4 бара, а 180 е на 0.8 бара, което се прави от ecu-то?

AGU мотора е с турбина ККК03 и е с мощност 150 к.с
AUQ мотора е с турбина ККК03S и е с мощност 180 к.с
Разликата м/у двете е в студената част - К03S е с по-голяма перка, която създава и по-голямо налягане при едни и същи обороти на осите си! :!:
Има турбина и К04 която е с по-голямя и топла и студена част. Моторите с тази турбина излизат stock 209 к.с :!:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Пет 20 юли 2007 13:07


ARX (слаган на Октавия) е с ККК03S, но е 150 кс.
Общо взето до 2000 г. са ККК03, а след 2001 са ККК03S независимо дали е 150 или 180 кс (тук примерно е шкода октавия І RS). ККК04 се слага примерно на Ауди S3 215 кс


What Are The Differences Between The 150, 180, 210 And 225 Bhp Vag 1.8 Turbo Engines?"

All the engines are basically the same but there are some important differences to account for their varying outputs.

For the Octavia alone, there actually seem to be three types of the 150 bhp engine. The AGU engine is the 1.8T engine in the pre-facelift Octavia Elegance/L&K FWD. This engine utilises Borg-Warner's K03 turbo, has smaller injectors to that in the facelifted cars and does not feature variable valve timing and drive-by-wire (it has an old-fashioned throttle cable instead). When tuned, this engine will not produce as much power as the later engines. 193 bhp seems to be the maximum.

The 150 bhp engines in the 4x4 (code ARX) and the post-facelift FWD Elegance/L&K (code AUM) seem to have basically the same inner workings as the 180 bhp engine in the RS (code AUQ). They all have bigger-sized injectors and feature the K03sport turbo. This is a hybrid turbo, using the K04 turbine in a K03 casing. The differences in power between all three engines seem to be merely ECU mapping related. Hence, these engines will produce similar gains when tuned. This is in the region of 205-225bhp.

The 210 and 225 bhp engines as found in the Seat Leon Cupra R, Audi S3 and Audi TT have different internals and a bigger k04 series turbo, all which allow it to produce more power. A chipped version of these engines can reach 260-270 bhp.

Below is a brief overview of various 1.8T engines. This is not a comprehensive overview, but it will show the differences between the main engines used by Skoda and the other VAG brands.

AGU

Skoda Octavia 1.8T FWD (Elegance, L&K), 10/96-8/00
Also found in: Audi A3 1.8T and Volkswagen Golf GTI (earlier models)

Output: 150 hp
Drive: FWD
Emission: Non-VVT, EU3
Throttle: cable
Injectors: small
Turbo: K03
Gearbox: EVS, EGY

AUM

Skoda Octavia 1.8T FWD (Elegance, L&K), 8/00-now
Also found in: Volkswagen Bora 1.8T and Volkswagen Golf GTI (updated models)

Output: 150 hp
Drive: FWD
Emission: VVT, EU4
Throttle: drive-by-wire
Injectors: big
Turbo: K03sport
Gearbox: EBN, ENJ, ESV, FDC

AUQ

Skoda Octavia RS, 8/00-now
Also found in: Seat Leon 20VT Topsport

Output: 180 hp
Drive: FWD
Emission: VVT, EU4
Throttle: drive-by-wire
Injectors: big
Turbo: K03sport
Gearbox: EHA (Octavia RS, 5-speed, long gearing - Leon has 6-speed 'box!)

ARX

Skoda Octavia 1.8T 4x4 Elegance, 8/00-now

Output: 150 hp
Drive: Haldex 4WD
Emission: VVT, EU3
Throttle: drive-by-wire
Injectors: big
Turbo: K03sport
Gearbox: FEX (5-speed, short gearing)

Other 1.8Ts

APX: Audi TT, 225 hp, Haldex 4WD, K04, 6-speed
APY: Audi S3 (earlier model), Seat Leon Cupra R (earlier model), 210 hp, Haldex 4WD, K04, 6-speed
ARY: Seat Leon 20VT Cupra 4, 180 hp, Haldex 4WD, K03sport, 6-speed
ARZ: Volkswagen Golf GTI, 150 hp, FWD, K03sport, 5-speed
AWT: Audi A4 1.8T/1.8T quattro and Volkswagen Passat 1.8T, 150 hp, FWD or Torsen 4WD, K03, 5-speed
AWU: Volkswagen New Beetle 1.8T, 150 hp, FWD, K03, 5-speed
BAM: Audi S3/TT (updated models), Seat Leon Cupra R (updated model), 225 hp, Haldex 4WD (S3/TT) or FWD (Cupra R), K04, 6-speed
BFB: Audi A4 1.8T/1.8T quattro (updated model), 163 hp, FWD or Torsen 4WD, K03sport, 5-speed


DTS-GOLF 4
Мнения: 243
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 18:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот DTS-GOLF 4 » Пет 20 юли 2007 16:04


И аз си виках че има по-голям разход като е повечко коне.То не е ли малко логично.


Потребителски аватар
katosun
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот katosun » Пет 20 юли 2007 20:39


Може би логиката е, че "повече коне", ще харчат по-малко, ако носят по-малко ламарина и тежест въобще. Същия товар ще качи разхода на по-маломощните автомобили. Затова Голф-овете, Поло-то (напр. 1.8, 1.6) са пъргави - повече мощност, но няма какво да тежи, има "ряз".
На дълъг път дори натоварена колата - пак не харчи повече - напротив - 6.7 - 7.0/100. Градското... до 13/100 по светофари и колони...


Потребителски аватар
russonera
Мнения: 1121
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот russonera » Пон 06 авг 2007 11:30


-градско-6.9/100
-селско-4.2/100
-смесен-5.1/100


Потребителски аватар
russonera
Мнения: 1121
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот russonera » Пон 06 авг 2007 11:31


-градско-12/100
-селско-7/100
-смесен-7.8/100


Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

a

Мнениеот emmko » Вто 07 авг 2007 13:13


Нека и аз да споделя това , което знам и съм чувал , относно газ-та на 1,8 Т вярно е , 4е може да създава проблеми ,а сега и обяснението , проблема идва от това , 4е всмукателния колектор на турбо колите е под налягане , а газ-та има редуцир , които намаля налягането и от бутилката от 0,8 до 1,3 кг/см 2 , и какво следва, следва 4е при пикови моменти на натоварване налягането на колектора подпира газ-та и познайте сместа обеднява , другото си го знаете , естествено мен ми е ясно ,4е АГУ - то е далеко от надув 1,3 ,но все пак може да има проблеми , особено при по-спорно каране (а то да не си купуват баби такава кола та да ходят с нея на пазаря :lol: )!!!

GodLike писа в началото на темата ,че има приятел с АГУ който кара на газ и няма проблеми , и това е така аз лично с е возих в колата дори ги мерихме с мойта и всичко си и е наред човека е навартял 10к километра на газ и няма проблем , така , че всеки си преценява !!!

Последна промяна от emmko на Вто 07 авг 2007 13:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

a

Мнениеот emmko » Вто 07 авг 2007 13:19


ААаааа пропуснах да споделя разхода

11,5 - 12 градско ,това е с ръчкане от време на време

7 - 7,5 извънградско нормално каране ,е от време на време 200- :lol: 220

това е с бензин ОМВ 100 и климатик

П.С Моментен разход при 220км/ч 21л на 100 :lol:


Потребителски аватар
russonera
Мнения: 1121
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот russonera » Нед 02 сеп 2007 14:16


Ами май 1.8Т е най-добрия избор от Голфовете 4ки.Е и 1.9 ТДИ П.Д. над 116 к.с. включително. :D .
Може да го гори повече ама 1.8Т си е звер. :D



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта