VW Passat 1999г. TDI или бензин да купя?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пет 22 фев 2008 15:30


BAHKATA_TDi написа:Тук освен да се заяждате друго няма, а и никъде не уточняваме моторите на тоз Пасат дето колегата иска да си вземе. Лично мое мнение в 99г. пасат си заслужава да се двуомиш м/у 116 тди и 18Т цената им е почти една и съща. Лично аз не ти препоръчвам 2.5ТДИ, поради една единствена причина, защото и ти сигурно си като нас по сирумашец човечец, а при него всичко е по скъпичко и е капризен мотор. 1.8Т ще трябва да си го газифицираш, защото иначе ще те сасипе от пари за бензин (хубавият газов инж. е скъп), но пък като цяло 1.8Т върви доста прилично. Аз лично съм пристрастен към дизела. Бих ти препоръчам ТДИ131 (но го няма за съжаление в пасат 5-ца)
А по въпроса за колегата с 1.6 16V голфче, за какво вървене и за какви предавки приказва в тоз мотор, просто да му се чуди човек. При табличката му се видя че единствено неговото моторче е "тихичко", докато дизела е при 3500 об/м - бензинчето е прехвърлило 5-те хиляди оборота при еднаква скорост, за какъв шум тогаз говори.
А точно от светофар до светофар при еднакви коне, никога бензина няма да може да бие дизела (на бенца му трябва доста въртящ момент)
Да взема да сравня неговото моторче 1.6 16В с аналога му по конски сили 1.9 ТДИ101ПД и да видим за какво вървене, за какви транспортни разходи, за какъв шум, те просто нямата сравнение - залагам за дизел
П.С. и накрая бих се финализирал като "подкрепя" колегата с 1.6 16В моторче като кажа - "дизел за вирвене и мощност, а бензинка за спокойно и тихо шофиране" ;)


Сладур.. аз колата я ползвам не като теб даседърпам или за да си напиша конете на багажника, а за превоз.... ти ако си на 16, аз малко я подминах тая възраст... ;) за какво вървене говорим в българия приятелю - кои дупки ти трябва да прескачаш с 150 коня?? за какво биене говорим? на рали ли ще ходим?
ама на такива дечковци като тебе друго не ги интересува т 1 кола освен колко вгида и за колко... останалото е без значение.

и понеже усещам някакъв намек за моето моторченце наистина ме е яд че нямам Ибица че поне въздушното съпротивление да е по-малко.....

И отново никой тук не поглежда нещата от икономическата им страна.
Биете се в гърдите с тия дизели че много икономични, ама никой не се наема да направи една сметка, за колко км с икономия на гориво се избива разликата в първоначалната цена!? за това е много важно да се прецени колко интензивно ще се употребява един автомобил и за какъв период. Давам примерчетъй като аз не смятам моята да я карам докъто стане на 10+ години и с моя интензитет на каране, далаверата от това да бях далл 500/1000 евро повече за същата но дизел ми е почти никаква, абстрахирайки се от останалите недостатъци на дизела. Колегата трябва имено това да помисли, макар че при него седи въпроса газ или дизел.




kipi
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kipi » Пет 22 фев 2008 15:59


Ех колеги колеги... истината е единствено и само 1:

ако на всички от вас някой ви преложи избор на автомобил като ви каже че каквото и да е горивото,друг ще ви го плаща, много малко от вас щха да останат на тракторите при толкова на брой хубави бензинови мотори.

ама българщината е много силно изразена в тоя форум в 2 посоки -

недораслите ги интересува само въртщия момент и колко секунди трбват от 0 до 100, като че ли са на шумахер братовчедите и от това си изкарват парите да се дърпат по дупките в българия... разбирай ГОЛЯМА ГЪЗАРИЯ!! трабант ще си вземат, пломбите ще им паднат, ама важното е да кажат че имат 200 коня и правят 100 за 6 секунди.

и тези дето твхното винаги е най-хубавои как би могъл някой да си помисли че те са се минали или са си купили нещо от иконоия или немотия. Еми грозденцето е горчиво момчета. ама защо трябва навсякаде в тая държава да се проявява тоя балкански синдром.
Защо е толкова трудно да се каже "Да, аз карам 10 годишна двувратна и малка кола, не щото двувратката означава ТОП ГИЪР гъзария сред учениците в 9ти клас, не щото големите коли са грозни и не щото "по новия модел не ме кефи и не е качествен" а щото това ми е по джоба!" Така наречената гъзария в тая наша балканска просташка държава идва единствено от това какво масата може да си позволи масово. беше гъзария да си с голф 2, когато в европа вече никой не си спомняше как изглеждаха тия коли, беше гъзария да си с МОБИФОН който да носиш показно в ръката си, когато в белия свят и децата го носиха в чантите си... а на днешно време е гъзария да си с дизел с доброто оправдание за въртящия момент, като че ли става дума за камиони дето им е жизнено важен.
Ами нека се напълни страната още с изхвърлените от европа дизели и и тая мода ще мине.
ама защо не можем да сме откровени, ами все "моето е най-хубаво".

Европа се пълни с дизел не заради гъзарски въртящ момент или щото немците се дърпат на всеки светофар та са истински засмяни че при дизела мощноста иджа с всяко тракане и вибрация, а защото правителствата дават финансови данъчни облекчения, заради по-ниската СО2 емисия на дизела. отново всичко опира до финансите. Защо не погледнете как е положението при лимузините? Скъпите коли? Защо ли там се продават повече бензини и хибридни двигатели пред дизелови?? Ама въртщия момент къде отиде??
В европа ниската и средна класа са притиснати от икономически съображения да купуват дизел, а в българия това е ГЪЗАРИЯ щото стигаме от едната дупка до другата с цели 2 милисекунди по бързо от колегата с бензина от страни...
Поинтересувайте се за съотношението бензин/дизел в USA или в арабските емирства!????? Що не са се сетили там за въртящия момент бе колеги? Или пък може би там не са и чували за понятието "гъзария с отпадъците на европа"

Ако имахме възможността да си позволим друга категория коли, всички щяхме да сме пикали на VW, но понеже това е максимума, който можем да си позволим за това : vw fen
колегите от форума на рено пък ни пикаят на VWтата и Сеатите щото сещай се, реното е по-хубаво и "аз фолксваген никога нема да си взема". дайте ни по 1 милион на всеки и да видим кой ще кара рено, кой VW и кой дизел!

ех тоя балкански синдром...

Последна промяна от kipi на Пет 22 фев 2008 16:23, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
gogo_666
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 22 яну 2008 8:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gogo_666 » Пет 22 фев 2008 16:06


Кой пък я изръси тая изцепка, че дизела биел бенз. от светофар до светофар??! :screwy mhihi mhihi


kipi
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kipi » Пет 22 фев 2008 16:11


BAHKATA_TDi написа:А точно от светофар до светофар при еднакви коне, никога бензина няма да може да бие дизела (на бенца му трябва доста въртящ момент)
Да взема да сравня неговото моторче 1.6 16В с аналога му по конски сили 1.9 ТДИ101ПД и да видим за какво вървене, за какви транспортни разходи, за какъв шум, те просто нямата сравнение


ето кой... един от многото :) Забравят колегите колко пъти ще сменят скороста о другия светофар... то тръгването хубаво ама до там :lol:
макар че имат шанс... като оставят облака отзад то нищо не се види...

Последна промяна от kipi на Пет 22 фев 2008 17:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пет 22 фев 2008 16:15


kipi написа:Ех колеги колеги... истината е единствено и само 1:

ако на всички от вас някой ви преложи избор на автомобил като ви каже че каквото и да е горивото,друг ще ви го плаща, много малко от вас щха да останат на тракторите при толкова на брой хубави бензинови мотори.

ама българщината е много силно изразена в тоя форум в 2 посоки -

недораслите ги интересува само въртщия момент и колко секунди трбват от 0 до 100, като че ли са на шумахер братовчедите и от това си изкарват парите да се дърпат по дупките в българия... разбирай ГОЛЯМА ГЪЗАРИЯ!! трабант ще си вземат, пломбите ще им паднат, ама важното е да кажат че имат 200 коня и правят 100 за 6 секунди.

и тези дето твхното винаги е най-хубавои как би могъл някой да си помисли че те са се минали или са си купили нещо от иконоия или немотия. Еми грозденцето е горчиво момчета. ама защо трябва навсякаде в тая държава да се проявява тоя балкански синдром.
Защо е толкова трудно да се каже "Да, аз карам 10 годишна двувратна и малка кола, не щото двувратката означава ТОП ГИЪР гъзария сред учениците в 9ти клас, не щото големите коли са грозни и не щото "по новия модел не ме кефи и не е качествен" а щото това ми е по джоба!" Така наречената гъзария в тая наша балканска просташка държава идва единствено от това какво масата може да си позволи масово. беше гъзария да си с голф 2, когато в европа вече никой не си спомняше как изглеждаха тия коли, беше гъзария да си с МОБИФОН който да носиш показно в ръката си, когато в белия свят и децата го носиха в чантите си... а на днешно време е гъзария да си с дизел с доброто оправдание за въртящия момент, като че ли става дума за камиони дето им е жизнено важен.
Ами нека се напълни страната още с изхвърлените от европа дизели и и тая мода ще мине.
ама защо не можем да сме откровени, ами все "моето е най-хубаво".

Европа се пълни с дизел не заради гъзарски въртящ момент или щото немците се дърпат на всеки светофар та са истински засмяни че при дизела мощноста иджа с всяко тракане и вибрация, а защото правителствата дават финансови данъчни облекчения, заради по-ниската СО2 емисия на дизела. отново всичко опира до финансите. Защо не погледнете как е положението при лимузините? Скъпите коли? Защо ли там се продават повече бензини и хибридни двигатели пред дизелови?? Ама въртщия момент къде отиде??
В европа ниската и средна класа са притиснати от икономически съображения да купуват дизел, а в българия това е ГЪЗАРИЯ щото стигаме от едната дупка до другата с цели 2 милисекунди по бързо от колегата с бензина от страни...

Ако имахме възможността да си позволим друга категория коли, всички щяхме да сме пикали на VW, но понеже това е максимума, който можем да си позволим за това : vw fen
колегите от форума на рено пък ни пикаят на VWтата и Сеатите щото сещай се, реното е по-хубаво и "аз фолксваген никога нема да си взема". дайте ни по 1 милион на всеки и да видим кой ще кара рено, кой VW и кой дизел!

ех тоя балкански синдром...


Пуффффф, kipi! За пореден път шапка ти свалям!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЕВАЛА за откровението! Истината обаче боли, а както каза ти, гроздето е горчиво... наблюдавай реакцията и колко инелигентна ще бъде тя! Това ни е дъжавата, такива са ни и управниците! още веднъж - ЕВАЛА.

Aз оставям групата да обсъжда въртящия момент ако се чуват от шума де, и мисля че вече настъпи момента за :lock:


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пет 22 фев 2008 16:35


so.sec написа:ЕВАЛА за откровението! Истината обаче боли, а както каза ти, гроздето е горчиво... наблюдавай реакцията и колко инелигентна ще бъде тя! Това ни е дъжавата, такива са ни и управниците! още веднъж - ЕВАЛА.


Момци, големи глупотевини сте натворили. :? Дизелистчетата са ше ни се смеят. :dummy:


gogo_666 написа:Кой пък я изръси тая изцепка, че дизела биел бенз. от светофар до светофар??! :screwy mhihi mhihi


Така е. Бие. По пушек на кубичен инч. mhihi mhihi


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Пет 22 фев 2008 17:19


kipi написа:Европа се пълни с дизел не заради гъзарски въртящ момент или щото немците се дърпат на всеки светофар та са истински засмяни че при дизела мощноста иджа с всяко тракане и вибрация, а защото правителствата дават финансови данъчни облекчения, заради по-ниската СО2 емисия на дизела. отново всичко опира до финансите.

Свери си пак източниците - в Германия дизелите са с по-висок данък и по-висока застраховка.
Относно въпроса защо дизел - защо хората си купуват дизелови S-класи и А8-ци? За хората, които карат такива коли разходът на горивово не би следвало да е проблем. Помисли и по този въпрос.


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Пет 22 фев 2008 17:21


Вие освен да се ебавате друго не мога да повярвам че правите!
Направо ме изумявате.


VALKOV
Мнения: 264
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот VALKOV » Пет 22 фев 2008 18:29


Имам дизел и бензин, определено бензина е по тих, но удоволствието от моща и пъргавината на 96kw 131к.с. е несравнимо!Честно казано не вярвах че дизела може да върви така!


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пет 22 фев 2008 18:41


Сега деца ... слушайте внимателно ... няма да повтарям.
:smackbum
Въртящ момент го оставете на страна ... да важен е но сам по себе си не значи нищо.

Конете на една кола сиреч киловатите, както е известно от физиката е свършена работа или мощност.

Две коли при еднаква мощност (кВ или конски сили) с еднаква собствена маса ВЪРВЯТ ЕДНАКВО (независимо дали двете коли са бензинови или едната е дизелова). Независимо от това коя кога си достига максималния въртящ момент и колко е той.

Трябва да се има предвид обаче, че обикновенно дизеловите автомобили са с около 50 - 100 кг. по тежки от бензиновите си събратя и затова обикновенно времето от 0-100 на два еднакви автомобила с еднаква мощност при дизела е малко по-бавно.

Мощноста най грубо казано е свършената работа която е произведението от въртящия момент по оборотите.

Не можах по ясно да го обясня. Надявам се ви е станало ясно.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пет 22 фев 2008 18:57


Колеги so.sec и kipi,
как съумяхте да напишете толкова безсмислици за толкова кратко време :xaxaxa Усещам нотка на комплекси във вашите постове mhihi
Въпросът не е в това, че 1.8T върви повече от 1.9 TDI, пък било и 150 к.с., а в това, колко ти "стъпва" на джоба една бензинова и една дизелова кола ;) Сметненте, че една кола не идва на нашия пазар под 200 000 - 300 000 км, навъртяни за 5-6 години. Сметнете сега дали първоначалната инвестиция от няколко хиляди евро повече за нов дизелов автомобил не се е изплатила ;)
При нас всичко е на кантар... Кой какъв късмет извади с трошките на запада... Всеки от нас е прав за себе си, в зависимост от късмета който е извадил с вече ползваното возило.
Факт е, че дизеловите автомобили втора ръка са по-скъпи, но основна причина не е по-високата начална цена, а повишеното търсене ;)
А по темата: колега ico22bg аз бих търсил Пасат 1.8T или 1.9 TDI в определен ценови интервал. Нещата опират на късмет и коя кола е в по-добро цялостно състояние ;)
И само да допълня, ако колата ще се кара повече извън града, разликата в разхода няма да е фрапантна, но ако ще се ползва за ежедневно придвижване из София, то 100% търси дизел :wink:


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пет 22 фев 2008 18:58


BAHKATA_TDi написа:Да взема да сравня неговото моторче 1.6 16В с аналога му по конски сили 1.9 ТДИ101ПД и да видим за какво вървене, за какви транспортни разходи, за какъв шум, те просто нямата сравнение - залагам за дизел


Имаш предвид тези два модела ли

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12379.html
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12369.html

1,6 16V e 105, но ускорението от 0-100 на 8 клапановия мотор е 11 секунди (някъде го дават 10,9). Което пак е по бързо от 101 ТДИ
:smackbum

СПРЕТЕ С ГЛУПОСТИТЕ ... Обясних ви вече


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пет 22 фев 2008 19:07


Smeagol написа:Колеги so.sec и kipi,
как съумяхте да напишете толкова безсмислици за толкова кратко време :xaxaxa Усещам нотка на комплекси във вашите постове mhihi
Въпросът не е в това, че 1.8T върви повече от 1.9 TDI, пък било и 150 к.с., а в това, колко ти "стъпва" на джоба една бензинова и една дизелова кола ;) Сметненте, че една кола не идва на нашия пазар под 200 000 - 300 000 км, навъртяни за 5-6 години. Сметнете сега дали първоначалната инвестиция от няколко хиляди евро повече за нов дизелов автомобил не се е изплатила ;)
При нас всичко е на кантар... Кой какъв късмет извади с трошките на запада... Всеки от нас е прав за себе си, в зависимост от късмета който е извадил с вече ползваното возило.
Факт е, че дизеловите автомобили втора ръка са по-скъпи, но основна причина не е по-високата начална цена, а повишеното търсене ;)
А по темата: колега ico22bg аз бих търсил Пасат 1.8T или 1.9 TDI в определен ценови интервал. Нещата опират на късмет и коя кола е в по-добро цялостно състояние ;)
И само да допълня, ако колата ще се кара повече извън града, разликата в разхода няма да е фрапантна, но ако ще се ползва за ежедневно придвижване из София, то 100% търси дизел :wink:


Съгласен съм колега ... и двата вида мотори имат и предимства и недостатъци ... както казаха някой хора, работата е на кантар.

Това за града също е вявно. Всички бензинови коли харчат много в града за разлика от дизеловите които харчат с максимум 2 литра отгоре.

За извън града разлика няма ... дали ще ти харчи 5 или 6 л/100 км. мисля не е от значение (на мен голфа ми харчи 6/100 извън града, а на други колеги с ТДИ знам, че се върти около 5.)

Аз съм направил своя избор ... премерете плюсовете и минусите и решете сами ... и най важното гледайте да купите автомобил, а не развалина.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пет 22 фев 2008 20:11


webdude написа:Сега деца ... слушайте внимателно ... няма да повтарям.
:smackbum
Въртящ момент го оставете на страна ... да важен е но сам по себе си не значи нищо.

Конете на една кола сиреч киловатите, както е известно от физиката е свършена работа или мощност.

Две коли при еднаква мощност (кВ или конски сили) с еднаква собствена маса ВЪРВЯТ ЕДНАКВО (независимо дали двете коли са бензинови или едната е дизелова). Независимо от това коя кога си достига максималния въртящ момент и колко е той.

Трябва да се има предвид обаче, че обикновенно дизеловите автомобили са с около 50 - 100 кг. по тежки от бензиновите си събратя и затова обикновенно времето от 0-100 на два еднакви автомобила с еднаква мощност при дизела е малко по-бавно.

Мощноста най грубо казано е свършената работа която е произведението от въртящия момент по оборотите.

Не можах по ясно да го обясня. Надявам се ви е станало ясно.


webdude... чак не мога да поврвам колко съм съгласен с последните ти няколко мнения! Най после се появяват още хора които знаят че не вълшебната фея с въртящия момемент на пръчката вършат работата... :)) браво! зарекох се че повече тук няма да пиша за да споря с хора които нямат и грам идея за какво говорят но просто исках да те похваля, щото рядко се среща вече интелигентно мнение!


Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Мнениеот palikari » Пет 22 фев 2008 21:06


енцо е казал конете правят скороста но въртящия момент печели състезанията.Поздравявам всички които са избрали да бъдат по-рдзлични.Дизела си е дизел



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта