Мощност на МПС и възрастово ограничение

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen

Смятате ли че трябва да има възрастово ограничение за мощни автомобили - над 100к.с. след 21 години

Анкетата завърши на Сря 01 ное 2006 10:12

ДА
111
74%
НЕ
39
26%
 
Общо гласове: 150
Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Вто 24 окт 2006 1:27


Аз си гласувах с ЗА

требва да има ограничение, то си личи кво става по пътя :cry:




Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 25 окт 2006 1:56


Колеги, как доказвате че по малкото конски сили ще доведат до какъвто и да е спад в проишествията? Има ли някакви данни, статистики или други факти които подкрепят това твърдение? От къде знаете че ако Голфа за който става въпрос в тази тема е бил под 100кс нещо е щяло да бъде по-различно? :roll:

Тъй като явно си чешим езиците да споделя и лично мойто мнение че е по-опасно да се кара маломощен автомобил, защото не ти дава възможност за бърза реакция в критични ситуации, като надминаване например. Трябва доста повече опит, за да очакваш реакциите на другите водачи и да следиш пътната обстановка при положение че всички маневри по един първокласен път или магистрала отнемат доста повече време.
Питайте всеки нов шофьор и той/тя неминуемо ще ви каже че най-ужастната маневра е надминаването на автобус, камион или друго такова нещо което даже плаши само с размерите си.

Според мене в България си има достатъчно закони. Сега трябва да се научим да ги спазваме а не да се чудим какъв нов закон да измислим за да органичаваме още този или онзи. Не е нужно да ограничаваме младите шофьори в избора на автомобили а трябва да ги научиме да спазват закона, такъв какъвто е. Иначе няма гаранция че това няма да е поредният безсмилен закон който никой не спазва.

Може и да бъркам а?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 25 окт 2006 9:01


Та това го писах по повод темата може ли да се дават книжки на хора на 17 години в Tuning.bg
radotom от Tuning.bg написа:Здравейте. Току що се регистрирах и то главно заради тази тема.
Да уточня, на 36 години съм, но гласувах с "ДА"
HeAdY, аз не съм от тези, които смятат, че ВСИЧКИ на по 18 се мислят за каквото и да било, макар, че с повечето е така. Аз също се мислех.
И съм напълно съгласен, че повечето катастрофи се правят от хора с по 3-4-5 годишен стаж... поне, по-опасните и с фатални последици...
А да обясня сега и защо гласувах с ДА.
При повечето млади шофьори се получава така, че колите, които карат са достатъчно слабички, за да се правят твърде големи изцепки, защото са купени от мама и тати, а... на кой му се дават пари за трошене?!? Лично аз, преди 16 години почнах с Трабантче... И си го карах 11 годинки! Какви ли не дивотии съм правил с него, но досега имам 2 катастрофи... едната с 8, а другата с 5 км/ч. Говоря за тези по моя вина, не когато мен са ме блъскали.
Съгласен съм, че сега мисля по съвсем различен начин... тогава, с Трабанта 3 пъти обиколих колелото на Панаира в Пловдив (аз съм от там), щото предните 2 пъти не свирнаха достатъчно добре гумите! Последния път свириха през цялото време задните и аз, супердоволен от себе си, си продължих пътя! Но и не се замислих, че така създавам някакво, макар и малко неудобство на другите участници в движението! Когато човек почне с някоя по-малка колица, шанса да оцелее до по-голямата, която вече може да си купи сам, е по-голям според мен!
А за тези, дето татковците им купуват BMW 5-ца и им казват: "Внимавай как я караш" и ги пускат да газят наред без повече приказки... ми те и преди това са им давали ключовете... каква е разликата? Така, че за мен тази 1 година не е от значение, важно е съвсем друго. Дали човекът, който седне зад волана, независимо на колко години е, все пак му се е случвало поне веднъж в живота да се замисли поне за едно нещо! Имаше един в една от предните теми, дето бил 'шофьор' от 2 години, а имал 5-6 катастрофи...Е те тоя и на 80 като стане, пак няма да има акъл! На такива лайна и главата да им стошиш е малко!


За щастие, катастрофите ми продължават да са само 2. И определено не правя такива изпълнения пред Панаира, или където и да е другаде!
Гласувам ЗА ограничението!


MandalaY написа:Аз съм на 20 години и карам кола, която е 115коня, но това не ме прави автоматично камикадзе летящо с 200км по магистралата. ... защото, ако човек си е простак - той си е такъв и на пътя.

Евалла, колега, шапка ти свалям! Точно, защото знам че има и такива хора като теб, в Тунинга гласувах За!


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 25 окт 2006 12:17


20vTurbo написа:Тъй като явно си чешим езиците да споделя и лично мойто мнение че е по-опасно да се кара маломощен автомобил, защото не ти дава възможност за бърза реакция в критични ситуации, като надминаване например.


Подкрепям, само че при уточнението, че става въпрос за шофьор с опит. По-добре е неопитният шофьор да започне с по-маломощна кола (лично мнение).

20vTurbo написа:Според мене в България си има достатъчно закони. Сега трябва да се научим да ги спазваме а не да се чудим какъв нов закон да измислим за да органичаваме още този или онзи. Не е нужно да ограничаваме младите шофьори в избора на автомобили а трябва да ги научиме да спазват закона, такъв какъвто е. Иначе няма гаранция че това няма да е поредният безсмилен закон който никой не спазва.

Може и да бъркам а?


Подкрепям на 100%. И приемам всяко увеличаване на санкциите или въвеждането на нови като явен знак, че службите, отговорни за горното, просто не могат да си свършат работата.

п.с. не съм гласувал, чудя се... :roll:


rukuku
Мнения: 41
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В. Търново

Мнениеот rukuku » Сря 25 окт 2006 15:42


Твърдо ЗА. Съгласен съм с колегите, че в много ситуации по-мощната кола може да те "извади" от ситуация, но без достатъчно опит в още повече ситуации може да те погребе. Според мен не възраста е определяща, а стажа. Трябва да е като при мотоциклетите 3 годинки стаж на под 350 кубика (100 коня за автомобилите примерно), чак тогава нещо по-мощно.
Нека всеки от вас си спомни първите си някоко хиляди километри като шофьор и да си припомни как е боравил с газта и спирачката и как борави сега. Особенно на хлъзгав път всеки един по-рязък скок върху педала на газта, когато под капака се крият повече кончета може да е фатален (недай си боже предаването да е задно). В съвременните автомобили има системи предотвратяващи голяма част от тази неопитност, но нека реално погледнем на нещата - колко от нас карат такива автомобили. Да не говорим как увлича скоростта, когато колата реагира адекватно на всяко настъпване и иска още и още.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 25 окт 2006 17:32


rukuku написа:Трябва да е като при мотоциклетите 3 годинки стаж на под 350 кубика (100 коня за автомобилите примерно), чак тогава нещо по-мощно.


Тази идея ми допада най-много, защото не годините са важни, а уменията (стажа) - един познат изкара книжка на 40+ години и кара по-зле от 18 годишен - хем вече е по-"дърт" и е със самочуствие на тежкар, хем уменията му са супер малко и като цяло да се возя при него за мен е винаги едно екстремно преживяване :)


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 25 окт 2006 17:38


Само да добавя, че както някой вече спомена, практиката в другите страни показва че има други ефективни методи за контролиране на младите шофьори.
Например аз като си купих първата кола (VW Scirocco `81) пореди мноооого години :oops: застраховката ми за 1 година ГО беше колкото цената на колата, понеже бях на 17 и имах книжка от няколко месеца. Ако бях направил някоя злополука или даже само ме бяха глобили за превишена скорост, затраховката щеше да се вдигне толкова, че би било изключено да си я платя с моят скромен бюджет. Нямате си на представа колко внимателно карах ... всеки път като на изпит по кормуване.


Потребителски аватар
Golf_maniac
Мнения: 151
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:14
Автомобил: BMW 530i
Двигател: V8
Местоположение: Варна

Мнениеот Golf_maniac » Сря 25 окт 2006 21:37


Ха...Аз си взех изпита най-накрая...от 3-тия път :D
Обаче си признавам,че не се считам за шофьор,затова нямам и намерение да правя каквито и да било изпълнения с Мania-та :!: И без това всички ми казват,че колата не е за мен...е Аз ще докажа обратното,Но с разумно шофиране!!! :)
Аз няма да гласувам,защото ако бях решил да почна от GTI щях това да направя,а "За" ми отнема това право,като ме слага наравно с младите "състезатели" на пътя.От друга страна съм твърдо ЗА да се вземат някакви мерки да се спре войната по пътищата,обаче не по този начин!
Все пак като се обърне каруцата...варианти Много :roll: :!: :?:


Потребителски аватар
Lepoev
Мнения: 1064
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 1:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lepoev » Сря 25 окт 2006 22:29


ЗА естетвено даже бих казал,че колоте над 100к.с. трябва да се продобиват чрез специална подготовка курс.
А не некви лайнета колкото мен на по 18-19-20 годишно да ми вземат вчера книжка и да се правят на райсери и после да загиват и невинни и те самите.
За това се почва от Москве-Лада и така по стълбицата.


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Сря 25 окт 2006 22:40


Аз също мисля, че по маломощен и бавен автомобил не е по-сигурен от по-бързите. Мисленето на младите шофиори трябва да се промени, а не да им дават малолитражки. Повече мощ и въртящ момент никога не са излишни.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 25 окт 2006 22:50


По мощните автомобили имат и по-добро окачване, спирачки и ситеми за сигурност ........ дали ще е 60 коня няма занчение пак вдига 150 ;)


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Сря 25 окт 2006 23:42


абе вдига 150км/ч ама за колко време и разстояние, в града примерно?аз едно време като бях с дизелче скромно, ми се случи един път да мина по-бързичко покрай патрулка, подгониха ме и 500-600м по-напред спрях и ме обвиниха, че "карали с 120км/ч и не можели да ме стигнат" :o :o :o аз като си колко ми трябва да вдигна 120, че и повече, за да не могат да ме стигнат.....дали ако бях със следващата ми кола 2-ка GTI, щях да съм със същата скорост ( в случая бях с някъде около 80), и дали ако ми се наложеше да спирам, щях да спра по бързо с GTI-то, щото сигурно щях да съм с над 130+ км/ч?
вярно, че всяка кола може да вдигне 150км/ч , ама в градско надали?


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Чет 26 окт 2006 1:38


20vTurbo написа:Само да добавя, че както някой вече спомена, практиката в другите страни показва че има други ефективни методи за контролиране на младите шофьори.
Например аз като си купих първата кола (VW Scirocco `81) пореди мноооого години :oops: застраховката ми за 1 година ГО беше колкото цената на колата, понеже бях на 17 и имах книжка от няколко месеца. Ако бях направил някоя злополука или даже само ме бяха глобили за превишена скорост, затраховката щеше да се вдигне толкова, че би било изключено да си я платя с моят скромен бюджет. Нямате си на представа колко внимателно карах ... всеки път като на изпит по кормуване.



А колко ефективно е, ако си вземеш книжката на 17 и почнеш да караш кола на 21, водят ти се три години стаж, застраховката ти е малка и пак се провираш между капките. Не мисля, че голямата застраховка така лесно решава нещата


Потребителски аватар
vassilplp
Мнения: 161
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vassilplp » Чет 26 окт 2006 6:28


Tyan написа:По мощните автомобили имат и по-добро окачване, спирачки и ситеми за сигурност ........ дали ще е 60 коня няма занчение пак вдига 150 ;)

Вдигат ама от Орлов мост до Окръжна болница а не до Полиграфическия.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Чет 26 окт 2006 6:55


dude написа:
20vTurbo написа:Само да добавя, че както някой вече спомена, практиката в другите страни показва че има други ефективни методи за контролиране на младите шофьори.
Например аз като си купих първата кола (VW Scirocco `81) пореди мноооого години :oops: застраховката ми за 1 година ГО беше колкото цената на колата, понеже бях на 17 и имах книжка от няколко месеца. Ако бях направил някоя злополука или даже само ме бяха глобили за превишена скорост, затраховката щеше да се вдигне толкова, че би било изключено да си я платя с моят скромен бюджет. Нямате си на представа колко внимателно карах ... всеки път като на изпит по кормуване.



А колко ефективно е, ако си вземеш книжката на 17 и почнеш да караш кола на 21, водят ти се три години стаж, застраховката ти е малка и пак се провираш между капките. Не мисля, че голямата застраховка така лесно решава нещата


Е добре де ама не е ли същата работа със 100-те конски сили? :sly



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта