:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

LPG или дизел? +/-

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Мнениеот zdrash » Сря 12 сеп 2007 9:51


The Red Guy написа:Бензин:
На около 50 к км (7-8 месеца) - кабели, свещи, капачка, палец.

Имам и едно голфче 1.6 RF - досега съм му врътнал към 110 000 на газ с ел. изпарител Landi и не съм сменял нищо от горизброените.
( като му покажеш ключа и тръгва :lol: )




Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Сря 12 сеп 2007 10:31


И дизела има свещи(подгревни) които също се сменят,като цяло поддръжката на ТДИ не е от най евтините-ремъци(по скъпи),масло(задължително пълна синтетика),не дай си боже да стане нещо по турбината или помпата.Съединителя и скоростната кутия също са доста натоварени заради високия въртящ момент.Пък и нафтата вече не е 1,20.


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Сря 12 сеп 2007 10:38


Какво значи задължително пълна синтетика, сипва се масло което се препоръчва от производителя, за моята се иска 10/40, такова сипвам, на маика ми на рендака дето е газифициран mhihi пак 10/40. Тя си сипва по евтино масло, аз по скъпо, така съм преценил.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 12 сеп 2007 13:46


Achim Lauritzen написа:И дизела има свещи(подгревни) които също се сменят,като цяло поддръжката на ТДИ не е от най евтините-ремъци(по скъпи),масло(задължително пълна синтетика),не дай си боже да стане нещо по турбината или помпата.Съединителя и скоростната кутия също са доста натоварени заради високия въртящ момент.Пък и нафтата вече не е 1,20.

Ми той човека като си земе нова бензинка да не мислиш че Приста М 10 Д ще налива :lol: .Дизела си върви спокойно и с 15В40.Ремъци+.... тъй нататъка много зависи къде ще сменяш и кво ще сменяш така че нещата са наравно.Дизела има един основне проблем в цената -един ден като стигнеш до основен ремонт е 2 пъти по-скъп заради буталата/отделен е въпроса че не на всеки ремонт се сменят бутала :idea: /-ама дотогава я камилата я камиларя.Също те грози и смърт на турбината - ама ако земеш 1.8 Т те грози същото :cry: - и ако гледаш като копуваш не те грлози след 5к километри .За помпата пък съвсем не ми се коментира щото ако погледнеш всички коли след 95та са с пълен инжекцион дето д помпата пак са 1 на 1 :idea:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 12 сеп 2007 13:50


zdrash написа:
The Red Guy написа:Бензин:
На около 50 к км (7-8 месеца) - кабели, свещи, капачка, палец.

Имам и едно голфче 1.6 RF - досега съм му врътнал към 110 000 на газ с ел. изпарител Landi и не съм сменял нищо от горизброените.
( като му покажеш ключа и тръгва :lol: )

Баджанака уморява ена джета чист дизел 86 та дето от 200к километра нищо не и е пипано - ама горката на кола не прилича.Айде да не сравняваме Г2 за кърска работа с кола 2000-2002 дето човека ще хвърли маса пари.По мойте наблюдения дизел като работи не му пипаш нещо/няма свещи ,няма кабели,няма мокренета........../,лошото е както казах че като стигнеш до основен ремонт е Х2.Иначе на първо четене една лека съпоставка на "дебели" части за бензин и дизел.Дебитомер дизел -140-280 лева.Дебитомер бензин 800-1200 лева :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Сря 12 сеп 2007 16:50


Achim Lauritzen написа:И дизела има свещи(подгревни) които също се сменят,като цяло поддръжката на ТДИ не е от най евтините-ремъци(по скъпи),масло(задължително пълна синтетика),не дай си боже да стане нещо по турбината или помпата.Съединителя и скоростната кутия също са доста натоварени заради високия въртящ момент.Пък и нафтата вече не е 1,20.
А не дай си боже да глътне антивриз или вода последиците са необратими веднага хидравличен удар заради по малката горивна камера и по-голямото налягане ,докато при бензинките го няма това.А бе бензинките са кучета... :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Сря 12 сеп 2007 16:56


Колеги дизелаците знаете ли как се тестват...като се запалят на минус 15гр. ако запалят са пушка... :wink: стига да не е замръзнала нафтата ако е фалшива де.А бенза си пали и пее ,моя съм го тествал до към -20гр. :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Сря 12 сеп 2007 16:56


Колеги дизелаците знаете ли как се тестват...като се запалят на минус 15гр. ако запалят са пушка... :wink: стига да не е замръзнала нафтата ако е фалшива де.А бенза си пали и пее ,моя съм го тествал до към -20гр. :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 12 сеп 2007 19:10


jagler написа:
Achim Lauritzen написа:И дизела има свещи(подгревни) които също се сменят,като цяло поддръжката на ТДИ не е от най евтините-ремъци(по скъпи),масло(задължително пълна синтетика),не дай си боже да стане нещо по турбината или помпата.Съединителя и скоростната кутия също са доста натоварени заради високия въртящ момент.Пък и нафтата вече не е 1,20.
А не дай си боже да глътне антивриз или вода последиците са необратими веднага хидравличен удар заради по малката горивна камера и по-голямото налягане ,докато при бензинките го няма това.А бе бензинките са кучета... :wink:

Ма ич не си на ясно с дизела.ТДИ в буталото му е предкамерата и е едно бая голямо вдълбване,ама стане ли воден удар дизел/бензин,камерен/предкамерн все е на салата.Бензините са кучета щото караш АБС мотор,земи си някой друг мотор с инжекцийка и по нов и ще видим кое е куче.Моя мотор съм го палил на -25- -30 поминалата година и си палеше от раз при условие че от щеката си подухва-ако е напълно вред мотора не ми се говори :) Няма да ти казвам че над 5 градуса по целзий ТДИ пали без свещи :idea:


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Сря 12 сеп 2007 19:39


Achim Lauritzen написа:...не дай си боже да стане нещо по турбината или помпата.Съединителя и скоростната кутия също са доста натоварени заради високия въртящ момент.Пък и нафтата вече не е 1,20.
Турбината може и да замине но за заминала помпа досега не съм чувал.Относно натоварването заради високия въртящ момент то всичко си е сметнато,иначе камионите щяха да бъдат най чупливи заради по голямия въртящ момент.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 12 сеп 2007 20:02


В тоя ред на мисли я помислете кой автомобил се движи на по-ниски оборти през живота си :idea: ма за сметка на тва е подложен и на повече каране :wink: Отделно буталата на дизела са по-големи заради по-голямото налягане което пак води до повечко живот.Иначе помпи има заминали ама бройката е такава че е колкото да се каже че има.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 30 сеп 2007 0:58


Rabbit_TDI написа:...кой автомобил се движи на по-ниски оборти през живота си ...


Колега, дизелите обикновено са дълбокоходови двигатели заради високата степен на сгъстяване. А бензиновите не толкова. По-важния параметър е - средна скорост на буталото при определени обороти. Смятам че 2000 оборота дизел = 3000 оборота бензин по този параметър. Не при всички двигатели но общо взето. Има и нискооборотни дефорсирани бензини ( американските ). Които могат да са по-добре от дизела по изминати километри. Крайслер даваха 750 000 км гаранция за бензинов двигател. ( Мерцедес дават за подобен техен 500 000 ) Според мен оборотите не са толкова показателни за дълговечността на двигателя, а средната скорост на буталото при оборотите на които най-често работи двигателя.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Нед 30 сеп 2007 1:02


KingoftheROAD написа:
Rabbit_TDI написа:...кой автомобил се движи на по-ниски оборти през живота си ...


....

Които могат да са по-добре от дизела по изминати километри. Крайслер даваха 750 000 км гаранция за бензинов двигател. ( Мерцедес дават за подобен техен 500 000 ) ...



лично и мисля ше ме споделят колегите. Ако се грижеш за дизел той ще се грижи толкова за тебе * 8


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 30 сеп 2007 1:45


Rabbit_TDI написа:
jagler написа:
Achim Lauritzen написа:И дизела има свещи(подгревни) които също се сменят,като цяло поддръжката на ТДИ не е от най евтините-ремъци(по скъпи),масло(задължително пълна синтетика),не дай си боже да стане нещо по турбината или помпата.Съединителя и скоростната кутия също са доста натоварени заради високия въртящ момент.Пък и нафтата вече не е 1,20.
А не дай си боже да глътне антивриз или вода последиците са необратими веднага хидравличен удар заради по малката горивна камера и по-голямото налягане ,докато при бензинките го няма това.А бе бензинките са кучета... :wink:

Ма ич не си на ясно с дизела.ТДИ в буталото му е предкамерата и е едно бая голямо вдълбване,ама стане ли воден удар дизел/бензин,камерен/предкамерн все е на салата.Бензините са кучета щото караш АБС мотор,земи си някой друг мотор с инжекцийка и по нов и ще видим кое е куче.Моя мотор съм го палил на -25- -30 поминалата година и си палеше от раз при условие че от щеката си подухва-ако е напълно вред мотора не ми се говори :) Няма да ти казвам че над 5 градуса по целзий ТДИ пали без свещи :idea:
Ами тогава направо за Аляска да те готвим с твоя двигател ама нафтата да не замръзне...чул си ти приказки от 1001 нощ.Руснаците като си запалят дизелите и като прекосяват тундрата не ги гасят ако си чувал пък имай предвид че техния дизел и антифриз са едни от най-добрите в света ако не знаеш. :wink: А в тоя ред на мисли си провери бензина на колко замръзва, за антифриза няма да говорим при положение че е един и същ концентрат :wink:


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Нед 30 сеп 2007 9:14


Руснаците като си запалят дизелите и като прекосяват тундрата не ги гасят ако си чувал пък имай предвид че техния дизел и антифриз са едни от най-добрите в света ако не знаеш. :wink: А в тоя ред на мисли си провери бензина на колко замръзва, за антифриза няма да говорим при положение че е един и същ концентрат :wink:

:офф Аз пък съм чувал, че там дизела не е на почит и се използват предимно бензинови автомобили - точно заради големите студове и ниските цени на бензина. Иначе дизелите наистина не ги гасят де, то и нафтата там е без пари :evil:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта