Палене без стартер?!

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Палене без стартер?!

Мнениеот gyb » Пон 28 юли 2008 23:14


Оставил съм голфа на слънце цял ден и следобяд сядам, слагам колана, въртя ключа на контакт и той запали без да завърти стартера! Викам си сигурно не съм добре. Не можах да повярвам отначало може дето не съм си доспал предната нощ и цял ден на работа съм уморен и халюцинации ама чак пък толкова да му се не види? :) Как стана това чудо?
Голфа има метан и аванс коректор, който дава предварение в целия диапазон от обороти и то е доста щото някой път не може да завърти стартера - явно се подава искра не когато трябва и бутала противодействат. Може ли да се дължи на останал метан в цилиндрите и като се подаде искра като съм дал на контакт се е възпламенил и ... и незнам какво става. случва се не рядко като дам на контакт да се разтриса колата и после си паля. Нали най-новите коли имали система за гасене по светофарите - те как палят после? Със стартера ли? Не се ли износва бързо така...
Иска ми се да паля без стартер :)




Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 29 юли 2008 0:03


на новите коли стартера и аллтернатора са едно и също устройство. зацепено е към мотора с огромен ремък подобен на ангренажния
там е друга бира


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Палене без стартер?!

Мнениеот myrshavija » Вто 29 юли 2008 5:36


gyb написа:... запали без да завърти стартера...

Малко фантастично ми се вижда тва, да не си сменил доставчика на трева? :D


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petkow » Вто 29 юли 2008 11:55


Точно така е станало.Имал си метан в цилиндрите и това дето го казваш за разтрисането на двигателя не е добре.Значи уредбата ти при изгасен двигател пропуска метан към двигателя,а не трябва да е така.Още при гасенето трябва да спре потока на газ,а двигателя не спира като закован,прави няколко оборота и издухва всичко от цилиндрите.Иди при майстор и му кажи какво става.Успех!


Потребителски аватар
Gal
Мнения: 1482
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
Автомобил: МК7
Двигател: DCYA 2018
Местоположение: София

Мнениеот Gal » Вто 29 юли 2008 13:38


petkow написа:Точно така е станало.Имал си метан в цилиндрите и това дето го казваш за разтрисането на двигателя не е добре.Значи уредбата ти при изгасен двигател пропуска метан към двигателя,а не трябва да е така.Още при гасенето трябва да спре потока на газ,а двигателя не спира като закован,прави няколко оборота и издухва всичко от цилиндрите.Иди при майстор и му кажи какво става.Успех!

освен беля с метана може да стане и друга беля с тва принудително палене
не разбирам от метан, обаче на метан ли пали по принцип?


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Вто 29 юли 2008 19:45


ами имам съмнения, че отива метан към двигателя когато е изгасен макар, че към магистралния клапан няма ток, а той е някакъв стар модел ланди рензо комплект с пълначката в един корпуср а от нея изпуска понякога като е високо налягането - хм значи може би отива и към двигателя?

с обикновено ключе превключвам горивата и паля на каквото искам - сутрин на бензин а през деня директно на метан. Като е загряла колата или топло времето пали веднага. Каква друга беля да стане?


Потребителски аватар
tupalka
Мнения: 295
Регистриран на: Чет 06 мар 2008 16:53
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR
Местоположение: София

Мнениеот tupalka » Сря 30 юли 2008 21:21


Дори да е имал метан в цилиндрите не може да се възпламени само с подаване на контакт, все пак от това не се произвежда искра.


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Сря 30 юли 2008 22:46


tupalka написа:Дори да е имал метан в цилиндрите не може да се възпламени само с подаване на контакт, все пак от това не се произвежда искра.


не е вярно, възпроизвежда се при подаване на захранване към запалителната система заради преходни процеси, но е само една и само в един цилиндър защото няма въртене на делкото и няма подаване на импулси от датчика на Хол. Въпросът е как се е получило така, че кой от цилиндрите е попаднала искрата и какво е било положението на буталата, че да стане експлозия в него и да задвижи дотолкова, че да запали@


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iceto » Чет 31 юли 2008 18:37


и каква е вероятността по тази логика палеца да е на точното място, а не някъде м/у отделните пластини


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Чет 31 юли 2008 19:22


iceto написа:и каква е вероятността по тази логика палеца да е на точното място, а не някъде м/у отделните пластини


Ами ако приемем, че когато палецът е точно между две пластини не прескача искра, а във всяко друго положение различно от средата ще прескочи искра то тогава имаме 8 устойчиви положения на палеца => Р = 4/8 = 1/2
Може би за да запали само с една искра е необходимо тя да се подаде точно в един определен цилиндър => Р2 = 1/4
и оттам общата вероятност да запали по този начин колата е Р3 = Р.Р2 = 1/2.1/4 = 1/8 = 0,125


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот iceto » Чет 31 юли 2008 20:27


ти твойта искра я изкара като светкавица :shocked


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Пет 01 авг 2008 21:09


Според мен колегата е стоял повече време на слънце преди да се качи в колата....нищо лично


Bmw_fen
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bmw_fen » Съб 02 авг 2008 10:47


Ronin написа:Според мен колегата е стоял повече време на слънце преди да се качи в колата....нищо лично


а и бирата е била по-топличка и повечко


max-2
Мнения: 59
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 17:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » Съб 02 авг 2008 13:32


Възможно е според мен. Един път закъсах с една жигула. Както вървеше и изведнъж отсече-изгасна. Първата проверка-токове, дали дава искра. Реших да дам на контакт и да отварям чукчето на ръка, за да видя дали идва ток от бобината. Давайки на контакт (още не бях махнал дистрибуторната капачка) видях как двигателя подскочи около 2-3см. Изумен повторих действието още два пъти, двигателя пак мръдна, но по-малко. Оказа се, че на чукчето му се беше счупила гърбицата и въобще не отваряше(как е дало искра не знам).
Та мисълта ми е че изправен двигател с добра компресия при една такава искра (1:11100000) :shock може да се излъже да завърти достатъчно, че да запали. Друг е въпросът, че при колегата може нещо да е тръгнало на развала и затова да е станала тази магария!


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Чет 11 сеп 2008 19:54





Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта