За какво служи Молибдена в маслото ???

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
passat_1.6TdI
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 22 май 2008 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

За какво служи Молибдена в маслото ???

Мнениеот passat_1.6TdI » Пон 06 окт 2008 15:40


Здравейте колеги искам да знам за какво служи Молибдена в маслото защото аз знам само че почиства мотора, а някои казват че да е направено и с цел да не го гори. Моля за коментари. БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО :!: :!: :!:




sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Пон 06 окт 2008 18:53


Доколкото знам добавянето му подобрява значително смазочните качества, но има една лоша подробност. Че при контакт с въздух и вода смазката, съдържаща молибден, става доста агресивна. Доколкото си спомням това се дължеше на факта, че молибденът в смазките е във вид на молибденов сулфат, който при контакт с кислород и вода се разпада се разпада до молибденов не знам си какво и сярна киселина.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пон 06 окт 2008 20:02


"Молибденовият дисулфид е една от многото антифрикционни присадки за масла.Всяко масло съдържа в състава си противотриеща добавка, която обикновено представлява фирмена тайна.Молибденовият дисулфид е една от най-ефективните, снижаващи триенето присадки, ако не и най-ефективната за момента.Има марки смазващи продукти-Shell – Retinax Grease HDX2, Esso – Malleus GL, Mehrzweckfett MoS2, Mobil – Mobilgrease HP 322 Special, Mobiltemp 78, Mannol – MoS2 , които предлагат същата добавка, но те са единични модели, докато при Лики Моли основната част от продукцията е базирана именно на тази присадка /посочените данни са от руския сайт на фирмата/.Използването на молибденовия дисулфид се препоръчва от Американския институт по нефтени продукти /АРІ/ , АСЕА или DEKRA-немска организация за технически надзор.Специално последната е провела тестове с два дизелови автомобила Фолксваген и Ауди, при които се оказва, че използването на масло Лики Моли с молибденов дисулфид увеличава живота на двигателя двойно /пак по руски данни/.
Структурата на молибденовия дисулфид е подобна на графитната-пластинчата структура.Той има силна адхезия към метала /прилепя се и се задържа/, запълва микронеравностите, микропукнатините и микрохлабините.По този начин образува гладък защитен слой върху метала.Благодарение на слоистата си структура при работа на двигателя се получава относително преместване между слоевете пластинки, при което се намалява значително триенето и износването.
Мисля, че са напълно неоснователни тревогите по отношение на задръстването на маслените филтри и хидравличните повдигачи с частиците на присадката.Молибденовият дисулфид в маслото се намира с колоидно състояние с размер на частицата 0,5 микрона.Порите на маслените филтри са с размер 9-15 микрона.При това положение е изключено всякакво задръстване.Освен това присадката е много добре стабилизирана в състава на маслото и не се утаява.Дебелината на защитния слой е 2-2,5 микрона и е несериозно да се говори за затормозяване циркулацията на масло при положение, че практически маслените хлабини са 0,03 до 0,7мм, в зависимост от типа на мотора.
Друга легенда, която се спомена е за образуването на сярна киселина при работа на мотора с тази присадка.Ами да погледнем теоретично.Колко е тегловното количество на присадката в маслото-0,08 до 0,16%.Казано с други думи при 5 литра масло с плътност /примерно/ около 0,9 кг/л, т.е. 4,5 килограма масло,присадката представлява от 3,6 до 7,2 грама от цялото количество.Дори и да е вярно това твърдение, колко от сярата в присадката ще реагира до киселина?Сами си отговорете на този въпрос.Освен това всяко масло си има определено алкално число, което компенсира киселинността на горивните остатъци-особено при дизелите.Дори и да се образува сярна киселина, тя ще бъде неутрализирана веднага, ако изобщо стигне до контакт с маслото.По-вероятното е от работната температура на газовете да излезе с тях в изпарено състояние.По личното ми мнение това е абсолютно неоснователна тревога.
И последно ще споделя едно лично впечатление.Тази пролет ми се случи да прегрея двигателя на моя Орион на Обзорския проход.При температура на маслото над 130 градуса вискозитета му става много нисък.Практически то губи смазващите си свойства се получава сухо триене на частите от цилиндро-буталната група.Единствената причина според мен двигателят ми да остане без последствия от този авариен режим е наличието на присадка молибденов дисулфид в маслото.Просто при тази температура смазването се е поело от нея.Самата присадка не е "вечна" в двигателя.Тя работи и съществува само ако на всяка смяна се сипва прясно масло, което да я съдържа.При промяна на типа на маслото присадката се разрушава и отмива от триещите се части."

http://www.dieselbg.com/forum/viewtopic ... 369339ae70
Личното ми наблюдение , е че върши работа - не ми гори грам масло за 8000 км. - Лики Моли 10w40 със MoS 2 , за двигатели с пробег над 100 000 е идеалното двигателно масло


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 07 окт 2008 13:26


1.Присадката в маслото се утаява....всеки може да провери.
2.Частиците не са в колоидално състояние,а са диспергирани механично в маслото ...затова се утаяват
3.нищо не пречи частици с разимери 5 микрона да образуват физически агломерати по 20-30 и повече микрона...това също става!!!.вижда се с просто око!!!
Така,че лично мое мнение е,че молибдена съвсем не е толкова безопасен за проходимостта на маслената система!!!!!!!!!освен това молибдена е нискоборотна смазка...във високите обороти той не помага...помага само за т.н. начален сух старт(ако и там помага наистина).


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 07 окт 2008 16:03


дофторе :wink: може и да си прав , ама ако имаше нещо нередно с молибден бисулфида - досега да съм строшил двигателя .... 5 смени по 8000 км. - 40000 - все нещо треаше да се счупи :roll: :gruebel :dontknow:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 07 окт 2008 17:22


http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide

тук не пише нищо лошо за него .... и а сайта на моторекс нищо лошо не пише ....


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Вто 07 окт 2008 17:46


утаява се :) не случайно трябва да разклатиш тубата преди да налееш...
малко ми го гори на мен..ама пак ще сложа на другата смяна...
а тук чете ли?
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=38170&start=0
Smoke написа:Практика.

MoS2 (дисульфид молибдена)- очень уникальная вещь, которая держит громадные нагрузки в узле трения. Но, только наивный человек может лить молибден себе в двигатель. Ведь прозевал чуть-чуть момент замены масла и двигателю каюк. Почему? Потому что продукты окисления дисульфида молибдена состоят из окиси молибдена (MoO3), обладающей высокой абразивностью и серы - коррозионно-опасного агента. Очень наглядно это видно, когда рвётся пыльник на ШРУСе. ШРУС выходит из строя, не потому, что грязь попала внутрь, а потому, что под воздействием кислорода происходит распад дисульфида. Попадающая влага усугубляет ситуацию, так как при этом образуется серная кислота (H2SO4). Кислота размягчает металл, абразив приводит к износу. В итоге - хруст. Но, ШРУС можно и поменять, а вот двигатель менять хлопотно. Я, кстати, знаю много случаев, когда ранее популярная присадка Liqui-Moly (жидкий молибден) ускоряла путь к капремонту двигателя. И это была весьма высокая плата за ощущения ложного ремонта на 2000-3000 км. Аналогично некоторые умельцы догадываются смазкой ШРУС-4 забивать ступичные подшипники. Категорически опасно!

Выводы.

Во многих странах производство, или импорт масел с добавками дисульфида молибдена (MoS2) обложено повышенными пошлинами (следующий шаг - запрет). Именно из-за этого Liqui-Moly практически отказались от производства препаратов с MoS2. Казалось бы, мы ничего нового не открыли, всё это известные факты, но иногда приходится сталкиваться с некоторыми нечистыми на руку коммерсантами, которые пытаются переписать историю с MoS2 и решить свои материальные проблемы путём обмана покупателей.

малко за лики моли с добавка.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 07 окт 2008 18:43


За какво служи Молибдена в маслото


За същото като липосистемата в праха за пране :idea:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 07 окт 2008 18:53


Огромна молба - заключете тази тема!
Задалият въпроса научи две неща , че молибден бисулфида в състава на маслото върши .....
..... и че не върши нищо полезно , даже напротив - крайно е вреден ...
:roll: :предавам се :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock: :lock:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта