Резервна гума и синхро
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
- Автомобил: Golf II
- Двигател:
- Местоположение: София
Резервна гума и синхро
Колеги,дали някой знае може ли да карам синхрото с резервна гума от тези малките ,без да съсипа виското?Разбира се става въпрос, докато се отстрани повредата.Питам ,защото се оказа ,че на опелите 4x4 им дават пробег с тази гума -50км.,но не с повече от 80км/ч.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- Sir T
- the STIG
- Мнения: 1403
- Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Сметни с калкулаторите по сайтовете за гуми настоящия ти размер гума на какъв диаметър патерица отговаря. Проблемът възниква, когато гумите са с различен диаметър и правят различно количество обороти. Еднакви ли са на обиколка - няма проблем. На моята и дават 125/90/15 иначе е с 235/40ZR18 фабрично.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
http://www.kamortires.com/calculator.php?lang=bg ето тук си пишеш твоя размер на гумата и съответно размера на "патерицата".
В Диаметър на гумата не трябва да имаш разлика!
В Диаметър на гумата не трябва да имаш разлика!
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
тъпо ми се струва да е от значение шарката или диаметъра на гумата,за къф е тогава оня ми ти заден диф?,или виското дето го играе междинен диф?Нали ако едното колело е по-малко от другото разликата се прехвърля собратен знак по стойност на другата гума да се уравновеси системата,или иначе казано едната гума ще изостава а другата изпреварва все едно имитира лек завой постоянно,ама задния диф не требе да го е еня за тази работа/А разликата в усилията между предния и задния мост се компенсира от приплъзване на виското/при ауди куатро-червячния междинен диференциал/,те тоест тва му е работата кво да се случи да се развали от мноо работа ли.
Евентуално би се скъсил експлоатационния живот на елементите в дифа,ама някой да пробва кога ще му се развали дифа от завиване на колата/бая завойчета трябва да направи.
Просто виското работи постоянно при разлика в диаметъра на гумата и немеца аман заман да не се натоварва постоянно че току виж се скапала тази шитня/виското/от бачкане преди да са се убедили че изобретението е държеливо.
Евентуално би се скъсил експлоатационния живот на елементите в дифа,ама някой да пробва кога ще му се развали дифа от завиване на колата/бая завойчета трябва да направи.
Просто виското работи постоянно при разлика в диаметъра на гумата и немеца аман заман да не се натоварва постоянно че току виж се скапала тази шитня/виското/от бачкане преди да са се убедили че изобретението е държеливо.
- biostrong
- Мнения: 771
- Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Danny boy написа:тъпо ми се струва да е от значение шарката или диаметъра на гумата,......... преди да са се убедили че изобретението е държеливо.
да ама е доказано чупи се - е няма да стане отведнъж но все пак доста бързо - за шарката няма значение, но диаметъра е важен. Може на някой да му се стори смешно но аз си меря периметъра на гумите (ако са ми 2х2) за да са ми съвсем еднакви защото забелязах че при различни марки от 1 размер има разлика в периметъра от 1-3 санта (което все пак не вярвам да е от голямо значение, ама така съм по-спокоен)
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
biostrong написа:Danny boy написа:тъпо ми се струва да е от значение шарката или диаметъра на гумата,......... преди да са се убедили че изобретението е държеливо.
за шарката няма значение, но диаметъра е важен.
Естествено,че има значение и шарката.Гуми с различна шарка имат различно поведение (разбирай- и сцепление)на различни настилки и температури.Оттук можеш и сам да продължиш разсъждението.

- biostrong
- Мнения: 771
- Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Iavor написа:biostrong написа:Danny boy написа:тъпо ми се струва да е от значение шарката или диаметъра на гумата,......... преди да са се убедили че изобретението е държеливо.
за шарката няма значение, но диаметъра е важен.
Естествено,че има значение и шарката.Гуми с различна шарка имат различно поведение (разбирай- и сцепление)на различни настилки и температури.Оттук можеш и сам да продължиш разсъждението.
естествено че имат различно поведение на пътя с различна шарка - аз не твърдя обратното - но практиката е доказала че на синхрото нищо не му става от различна шарка гуми защото не е толкова осезаема разликата като от различен размер - това не го казвам от личен опит само, а и от на други мои познати. А по принцип не само на синхрото трябва и 4те гуми да са еднакви а на всички коли (освен на тези които са си произведени с различен размер отпред отзад - спортни разни и т.н.)
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта