Резервна гума и синхро

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Резервна гума и синхро

Мнениеот Петре » Чет 09 окт 2008 5:50


Колеги,дали някой знае може ли да карам синхрото с резервна гума от тези малките ,без да съсипа виското?Разбира се става въпрос, докато се отстрани повредата.Питам ,защото се оказа ,че на опелите 4x4 им дават пробег с тази гума -50км.,но не с повече от 80км/ч.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12116
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 09 окт 2008 7:35


Те на всички "патерици" малки резервни гуми им дават 80км/ч. Просто тоя бандаж това му е скоростния индекс. Друг е въпроса дали при синхрото нема да прецака нещо разриката в размера и с останалите гуми, за което нямам отговор.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Чет 09 окт 2008 7:58


Сметни с калкулаторите по сайтовете за гуми настоящия ти размер гума на какъв диаметър патерица отговаря. Проблемът възниква, когато гумите са с различен диаметър и правят различно количество обороти. Еднакви ли са на обиколка - няма проблем. На моята и дават 125/90/15 иначе е с 235/40ZR18 фабрично.


Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Петре » Чет 09 окт 2008 8:26


Благодаря!
Не успях обаче да намеря такъв калкулатор...засега.Там където погледнах имаше само калкулация на един размер гуми спрямо друг ,и дали стават за колата .Нищо не се споменава за патериците.Ако можете да пуснете линк...


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 09 окт 2008 8:32


http://www.kamortires.com/calculator.php?lang=bg ето тук си пишеш твоя размер на гумата и съответно размера на "патерицата".
В Диаметър на гумата не трябва да имаш разлика!


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 09 окт 2008 11:20


Не трябва да има разлика в размера и шарката на гумите.Тъпо е,ама... :wink:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 09 окт 2008 11:36


E за 40~50 км докато стигне до вулканизатор не е проблем това с различната шарка и широчина. :lol:


Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Петре » Чет 09 окт 2008 12:51


АбЕ да му се невиди,явно съм много зле-нещо не се справям с преобразувателя.
Размера сега ми е 185/65/14 и най -близкия вариант е +1мм.
За зимата обаче ми трябват 175/70/14,а там разликата е +10мм диаметър.Бъркам ли някъде ,или така стоят нещата?


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 09 окт 2008 18:54


При посочените от теб размери на калкулатора, който ти дадох разликата е 5мм и квадратчето е боядисано в зелено, т.е. няма проблем.
Особенно ако сложиш 4 със зимния размер тогава е все тази.


Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Петре » Чет 09 окт 2008 19:11


Благодаря!Аз си мислех,че трябва да съвпаднат без отклонения :oops:
Щом свети в зелено- значи о.к.
Благодаря за вниманието ви


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Чет 09 окт 2008 21:23


тъпо ми се струва да е от значение шарката или диаметъра на гумата,за къф е тогава оня ми ти заден диф?,или виското дето го играе междинен диф?Нали ако едното колело е по-малко от другото разликата се прехвърля собратен знак по стойност на другата гума да се уравновеси системата,или иначе казано едната гума ще изостава а другата изпреварва все едно имитира лек завой постоянно,ама задния диф не требе да го е еня за тази работа/А разликата в усилията между предния и задния мост се компенсира от приплъзване на виското/при ауди куатро-червячния междинен диференциал/,те тоест тва му е работата кво да се случи да се развали от мноо работа ли.
Евентуално би се скъсил експлоатационния живот на елементите в дифа,ама някой да пробва кога ще му се развали дифа от завиване на колата/бая завойчета трябва да направи.
Просто виското работи постоянно при разлика в диаметъра на гумата и немеца аман заман да не се натоварва постоянно че току виж се скапала тази шитня/виското/от бачкане преди да са се убедили че изобретението е държеливо.


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Пет 10 окт 2008 3:32


Спокойно си карай, тествал съм го мойто нема грижа :wink:


Потребителски аватар
biostrong
Мнения: 771
Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот biostrong » Пет 10 окт 2008 12:21


Danny boy написа:тъпо ми се струва да е от значение шарката или диаметъра на гумата,......... преди да са се убедили че изобретението е държеливо.



да ама е доказано чупи се - е няма да стане отведнъж но все пак доста бързо - за шарката няма значение, но диаметъра е важен. Може на някой да му се стори смешно но аз си меря периметъра на гумите (ако са ми 2х2) за да са ми съвсем еднакви защото забелязах че при различни марки от 1 размер има разлика в периметъра от 1-3 санта (което все пак не вярвам да е от голямо значение, ама така съм по-спокоен)


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 10 окт 2008 14:01


biostrong написа:
Danny boy написа:тъпо ми се струва да е от значение шарката или диаметъра на гумата,......... преди да са се убедили че изобретението е държеливо.



за шарката няма значение, но диаметъра е важен.

Естествено,че има значение и шарката.Гуми с различна шарка имат различно поведение (разбирай- и сцепление)на различни настилки и температури.Оттук можеш и сам да продължиш разсъждението. :wink:


Потребителски аватар
biostrong
Мнения: 771
Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот biostrong » Пет 10 окт 2008 15:32


Iavor написа:
biostrong написа:
Danny boy написа:тъпо ми се струва да е от значение шарката или диаметъра на гумата,......... преди да са се убедили че изобретението е държеливо.



за шарката няма значение, но диаметъра е важен.

Естествено,че има значение и шарката.Гуми с различна шарка имат различно поведение (разбирай- и сцепление)на различни настилки и температури.Оттук можеш и сам да продължиш разсъждението. :wink:


естествено че имат различно поведение на пътя с различна шарка - аз не твърдя обратното - но практиката е доказала че на синхрото нищо не му става от различна шарка гуми защото не е толкова осезаема разликата като от различен размер - това не го казвам от личен опит само, а и от на други мои познати. А по принцип не само на синхрото трябва и 4те гуми да са еднакви а на всички коли (освен на тези които са си произведени с различен размер отпред отзад - спортни разни и т.н.)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта