Не знам дали е вярно това което пише но ми се видя доста любопитно! Ако някой знае нещо по въпроса да го сподели! Става въпрос за последните 2 поста в темата :
http://samand.oxily.com/vsesezoni-gumi-razumen-izbor-na-yug-vt44.html
mod edit: dobrin
Важно инфо за цветните маркировки върху новите гуми!
- R@do
- Батето
- Мнения: 5450
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Koлега, прав си това е наситина интересно Какво означават цветовете по една гума? Задавали ли сте си този въпрос?
Цветни точки отвътре на гумата
Значи от вътрешна страна в повечето случай или там, където пасва с джантата, но отвътре на гумата има цветна точка. Точно това е маркировката която Ви трябва. Нашите търговци на дребно купуват гуми от запад по-евтини и не мислят за риска на чуждият (нашият) живот: купуват преоценени гуми и трият маркировката. Но дори и да не го направят, задайте си въпроса Вие знаехте ли за това и това ли щяхте да гледате?
EUROPE / USA standard colors
Червен цвят
Kлас А – O.K.
Клас В – малки козметични дефекти – няма проблем, гумата е с гаранция
Жълт цвят
Клас С – нарушен е състава на каучуковата смес – няма гаранция, бързо износване или дисбаланс ,не отговаря на изискванията за този модел
Зелен цвят
Клас D – вътрешни дефекти – VERY DANGER!!!
Дано съм Ви в помощ. Вие давате парите - отваряйте си очите на четери.
Какво означават цветните точки, които са отвън на гумата?
Червена - Трябва да съвпада с отметката L на алуминиевият диск при монтажа на гумата.
Бяла - Трябва да бъде на 180 градуса от отметката L на алуминиевият диск при монтажа на гумата.
Жълта - Използва се при металните дискове. Трябва да съвпада с вентила.
Е, още една информация, която ще Ви бъде в полза да не трупате много олово по дцантите.
Цветни точки отвътре на гумата
Значи от вътрешна страна в повечето случай или там, където пасва с джантата, но отвътре на гумата има цветна точка. Точно това е маркировката която Ви трябва. Нашите търговци на дребно купуват гуми от запад по-евтини и не мислят за риска на чуждият (нашият) живот: купуват преоценени гуми и трият маркировката. Но дори и да не го направят, задайте си въпроса Вие знаехте ли за това и това ли щяхте да гледате?
EUROPE / USA standard colors
Червен цвят
Kлас А – O.K.
Клас В – малки козметични дефекти – няма проблем, гумата е с гаранция
Жълт цвят
Клас С – нарушен е състава на каучуковата смес – няма гаранция, бързо износване или дисбаланс ,не отговаря на изискванията за този модел
Зелен цвят
Клас D – вътрешни дефекти – VERY DANGER!!!
Дано съм Ви в помощ. Вие давате парите - отваряйте си очите на четери.
Какво означават цветните точки, които са отвън на гумата?
Червена - Трябва да съвпада с отметката L на алуминиевият диск при монтажа на гумата.
Бяла - Трябва да бъде на 180 градуса от отметката L на алуминиевият диск при монтажа на гумата.
Жълта - Използва се при металните дискове. Трябва да съвпада с вентила.
Е, още една информация, която ще Ви бъде в полза да не трупате много олово по дцантите.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
що за глупост?
има ли някой който да мисли наоколо?
представете си че сте мишлен.
огромна, доказана севтовно компания за поризводство на гуми.
как си мислите че мишлен ще допусне в продажба гуми с изброените по горе дефекти? нали това ще са негодни дори за циганска каруца!?
нали някой ще се пребие като куче ако гумата му е некачествена?
къде е репутацията на мишлен?
отдавна умря първо, второ и трето качество. еле пък за толкова важни неща като гумите.
еле пък за напълно рециклируема суровина!
ако гумата е произведена некачествена-тя се бракува още в завода. и се рециклира. още на място.
мислете бе хора!
по голяма тъпня не бях чувал...
има ли някой който да мисли наоколо?
представете си че сте мишлен.
огромна, доказана севтовно компания за поризводство на гуми.
как си мислите че мишлен ще допусне в продажба гуми с изброените по горе дефекти? нали това ще са негодни дори за циганска каруца!?
нали някой ще се пребие като куче ако гумата му е некачествена?
къде е репутацията на мишлен?
отдавна умря първо, второ и трето качество. еле пък за толкова важни неща като гумите.
еле пък за напълно рециклируема суровина!
ако гумата е произведена некачествена-тя се бракува още в завода. и се рециклира. още на място.
мислете бе хора!
по голяма тъпня не бях чувал...
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
http://www.falkentire.com/tech_warranties_docs/Uniformity.cfm
До колкото знам и съм чел по чуждестранни форуми и сайтове цветните линии обозначават параметри на гумата ...
Представете си склад с гуми една върху друга и ти трябва да намериш 14-ка ... гледах цветните линии и си ти ...
А по отношение на линиите отвън върху протектора?
До колкото знам и съм чел по чуждестранни форуми и сайтове цветните линии обозначават параметри на гумата ...
Представете си склад с гуми една върху друга и ти трябва да намериш 14-ка ... гледах цветните линии и си ти ...
Excellent question and for your reading enjoyment:
Coloured dots and stripes - whats that all about?
When you're looking for new tyres, you'll often see some coloured dots on the tyre sidewall, and bands of colour in the tread. These are all here for a reason, but it's more for the tyre fitter than for your benefit.
The dots on the sidewall typically denote unformity and weight. It's impossible to manufacture a tyre which is perfectly balanced and perfectly manufactured in the belts. As a result, all tyres have a point on the tread which is lighter than the rest of the tyre - a thin spot if you like. It's fractional - you'd never notice it unless you used tyre manufacturing equipment to find it, but its there. When the tyre is manufactured, this point is found and a coloured dot is put on the sidewall of the tyre corresponding to the light spot.
Typically this is a yellow dot (although some manufacturers use different colours just to confuse us) and is known as the weight mark. Typically the yellow dot should end up aligned to the valve stem on your wheel and tyre combo. This is because you can help minimize the amount of weight needed to balance the tyre and wheel combo by mounting the tire so that its light point is matched up with the wheel's heavy balance point. Every wheel has a valve stem which cannot be moved so that is considered to be the
heavy balance point for the wheel.
As well as not being able to manufacture perfectly weighted tyres, it's also nearly impossible to make a tyre which is perfectly circular. By perfectly circular, I mean down to some nauseating number of decimal places. Again, you'd be hard pushed to actually be able to tell that a tyre wasn't round without specialist equipment. Every tyre has a high and a low spot, the difference of which is called radial runout. Using sophisticated computer analysis, tyre manufacturers spin each tyre and look for the 'wobble' in the tyre at certain RPMs. It's all about harmonic frequency (you know - the frequency at which something vibrates, like the Tacoma Narrows
bridge collapse). Where the first harmonic curve from the tyre wobble hits its high point, that's where the tyre's high spot is.
Manufacturers typically mark this point with a red dot on the tyre sidewall, although again, some tyres have no marks, and others use different colours. This is called the uniformity mark. Correspondingly, most wheel rims are also not 100% circular, and will have a notch or a dimple stamped into the wheel rim somewhere indicating their low point. It makes sense then, that the high point of the tyre should be matched with the low point of the wheel rim to balance out the radial runout.
What about the coloured stripes in the tread?
Often when you buy tyres, there will be a coloured band or stripe running around the tyre inside the tread. These can be any colour and can be placed laterally almost anyhwere across the tread. Some are on the tread blocks whilst others are on the tyre carcass.
For ages I thought this was a uniformity check - a painted mark used to check the "roundness" of the tyre. But I had a tyre dealer contact me with a far more feasible answer. The same tyre is often made with slightly tweaked specifications for different vehicles.
To easily identify these same labelled tyres when they are warehoused or in storage, different markings and stripes are used.
Sometimes stripes are added for huge bulk orders to various manufactures. Eg All the red outside stripes are for Toyota next week.This gives anyone in the warehouse a very quick visual check of the different types of tyres without needing to pull them all down and read the sidewall on each one.
As well as the colour, the actual position of the lines is something to take note of too. They're a measure of something called runout. Depending on how the belts are laid on the tyre during manufacturing, they can cause the tire to "run out" - to not track perfectly straight, but pull to the left or right. The closer to the centre of the tyre that these lines are, the less runout the tyre has and the straighter it will track when mounted on your car. So for example, if you were looking at your car from the front and you saw the coloured striped running around the right side of both your front tyres, the car would likely have a tendency to pull to that side. The best thing is to have the coloured stripes on opposite sides of the tyres for opposite sides of the car, so that the runout on each side will counteract the other and help maintain a good straight running. This is something that not many tyre fitting places know about or take any notice of. The obvious solution to having the stripes both on one side is to flip one of the tyres around, but that will only work if they're not unidirectional tyres. If they are unidirectional (and thus must be mounted to rotate a specific way) then you should try to find another tyre from the same batch with the stripe on the opposite side.
- Ivo_Dinkov
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
- Автомобил: Audi Quattro Turbo
- Двигател: BGB
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Имам 2 гуми с червени и 2 със зелени Bridgestone ER300 185/60/14 H
В Диана ми отговориха - където е зелената точка се слага винтила, където има червена - винтила се слага на срещуположната страна на точката.
Факт - предните ми 2 гуми бяха със зелени точки - карани 18 000км - не са дали дефект по Българските качествени дупки
На тези със зелените точки отпред са износени два пъти повече грайферите отколкото на задните, което звучи нормално.
В Диана ми отговориха - където е зелената точка се слага винтила, където има червена - винтила се слага на срещуположната страна на точката.
Факт - предните ми 2 гуми бяха със зелени точки - карани 18 000км - не са дали дефект по Българските качествени дупки

На тези със зелените точки отпред са износени два пъти повече грайферите отколкото на задните, което звучи нормално.
- Stivi
- Мнения: 8370
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Още нещо по въпроса с цветовите означения този път за ивиците ВЪРХУ гумите от BMW форума /доста добра темичка/:
КАК ДА ИЗБЕРЕМ ГУМА?
1.Хванете с пръсти част от грайфера и разко я натиснете настрани. Ако материалът е качествен, то вие не бихте могли да го огънете на повече от 2-2,5мм., а също така ще възвърне постоянната си форма за по-малко от секунда.
2. Прокарайте пръсти по вътрешната част на гумата. Ако не усетите талк то по-добре не купувайте тази гума.
3. Проверете датата на производство.
4. Някъде върху гумата трябва да има щампа за минат ОТК. Ако има и други подобни щампи, то това означава, че гумата е минала и през междинен качeствен контрол. Това е много добре.
5. Вижте цвета на ивиците боя върху гумата. Ако има червена ивица това означава, че тази гума притежава клас А до клас В сертификация за качество на материала. Имали жълта ивица - нарушен е състава на кайчуковата смес. Такава гума може да ползвате само за резервна. ВНИМАНИЕ! - ако върху гумата има зелена ивица то тя има вътрешни дефекти и в никакъв случай не трябва да я купувате.
източник-http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=103848&postdays=0&postorder=asc&start=0
КАК ДА ИЗБЕРЕМ ГУМА?
1.Хванете с пръсти част от грайфера и разко я натиснете настрани. Ако материалът е качествен, то вие не бихте могли да го огънете на повече от 2-2,5мм., а също така ще възвърне постоянната си форма за по-малко от секунда.
2. Прокарайте пръсти по вътрешната част на гумата. Ако не усетите талк то по-добре не купувайте тази гума.
3. Проверете датата на производство.
4. Някъде върху гумата трябва да има щампа за минат ОТК. Ако има и други подобни щампи, то това означава, че гумата е минала и през междинен качeствен контрол. Това е много добре.
5. Вижте цвета на ивиците боя върху гумата. Ако има червена ивица това означава, че тази гума притежава клас А до клас В сертификация за качество на материала. Имали жълта ивица - нарушен е състава на кайчуковата смес. Такава гума може да ползвате само за резервна. ВНИМАНИЕ! - ако върху гумата има зелена ивица то тя има вътрешни дефекти и в никакъв случай не трябва да я купувате.
източник-http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=103848&postdays=0&postorder=asc&start=0
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ivo_Dinkov написа:Цветната маркировка е само и единствено за улесняване на подредбата в складовете![]()
ABSOLUT написа:"Освен с цел гумите да се познават по-лесно и бързо в складовете, външните цветни линий показват и друго. Те показват до колко гумата има склонност да дърпа наляво или надясно. Колкото линиите са по-близо до средата на протектора толкова гумата ще върви по-направо."
Повече информация в текста на английски по-горе.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта