Двигатели ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Golfstrom
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 16 окт 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Двигатели ?

Мнениеот Golfstrom » Нед 12 фев 2006 13:42


Здравейте !

Моля обяснете грамотно,какво в конструкцията на едни двигатели ги прави "разтоварени" а други-AFT,AEK,AKS- "изцедени". Степен на сгъстяване,ход и диаметър на буталата и т.н. Дали разликата от 0,5 бара в компресията е толкова съществена? AFT - 10,5 / ABS- 10,0 . Или по-късият ход -AFT-77,4 / ABS - 86,4 mm. и от там по-голямо натоварвание на коляновия вал?
Интересувам се от това защото забелязвам ,че за "изцедените" има доста критични мнения във форума,а на моят AFT му направих вече 15 хил. като съм доливал общо 200-300 гр. масло , което ми се струва нормално...




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Нед 12 фев 2006 13:57


Само една корекция, тези 0.5 не са бара, а степен на сгъстяване. Хода не е чак толкова по-къс, защото ABS-а все пак е 1.8, а твоя е 1.6. Така наречения изцеден двигател с почти нищо не се различава от дргите, просто той постига своите динамични показатели при по-високи обороти. Но ако колата се гледа (сменяш си маслото на установения пробег, слагаш хубави масла) няма изобщо за какво да се притесняваш. Това, което си долял е направо нищо, двигателчето ти е перфектно. Не задълбавай толкова според мен. :lol:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 12 фев 2006 14:00


принципно би трябвало на "изцедените" двигатели, живота да е по-малък, това е разликата. В смисъл, че винаги е по-добре вместо 1.4/100кс. да си вземеш 2.0/100кс. и със сигурност по-големият като кубатура двигател ще е с по-добър въртящ момент и в по-голям диапазон от обороти, докато "изцеденият" двигател постига максимална мощност на по-високи обороти и за да го държиш в режим (примерно ако е 100кс) 70-90кс. трябва да е постоянно в обороти 5000-6000, което е доста натоварващо за двигателя и трудно се постига при градско управление.

П.П. Брабуса ме издуха на финалната права :)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 12 фев 2006 14:36


Айде и аз да изстрелям един бърз спам.

Стар мотор MB 300TD 2996см3.=1 000 000 км. и е само 83kw.

Последна промяна от L&R на Нед 12 фев 2006 14:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Golfstrom
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 16 окт 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Golfstrom » Нед 12 фев 2006 14:40


Аха...Значи , в концепцията на тези двигатели е заложен по късият им живот. :shock И да не се радвам много ,че след 3000обр. голфа буквално се изстрелва? Или по-скоро brabus е прав? Нормално каране в смисъл по-рядко в "лютееницата" и качествена поддръжка.....


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 12 фев 2006 14:57


нормален двигател си е сметнат поне 300к километра да изкара, така че споко, надали смяташ да го караш 1 милион километра :)


Потребителски аватар
Golfstrom
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 16 окт 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Golfstrom » Нед 12 фев 2006 15:35


Не разбира се . 1 000 000 км. са много :D
В тази връзка - ако някой знае, на колко основни лагера е коляновия вал на AFT 1,6 101к.с. 3 или 5 ?


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 12 фев 2006 16:17


Golfstorm, искам да те питам нещо:
засичал ли си си времето от 0 до 100км/ч?


Потребителски аватар
Golfstrom
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 16 окт 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Golfstrom » Нед 12 фев 2006 16:47


Да , но не съм сигурен дали съм го направил коректно. Изцеждане на 1 ва и после 2ра . С таймера на телефона - 10,4 , а трябва да е 11,2 по техн.данни.Също и макс.скорост , дават го 188 ,а на Хемус на 198
ме хвана шубето, а можеше и още :lol: Възможно е да дава някаква грешка от джанти или наклон на пътя...


Потребителски аватар
lowrider
Мнения: 2300
Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/София/Berlin
Контакти:

Мнениеот lowrider » Нед 12 фев 2006 18:37


L&R написа:Айде и аз да изстрелям един бърз спам.

Стар мотор MB 300TD 2996см3.=1 000 000 км. и е само 83kw.

Това, 123-ка ли е,защото на братовчед ми 124-ката беше 300Д атмосферен и си беше ~110hp=~80kw,a 300ТД-то на 124 опредлено ще е повече
spam


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Нед 12 фев 2006 21:55


За 123-ка говори и мотора наистина е невероятен. На баща ми е такъв, но атмосферка - 2996 см3 - 90 кончета
Така и така сме оспамили ето и малко цитати от критиците:

Код: Избери всички

Петцилиндровият дизел е прочут с чудовищния си експлоатационен ресурс. Известни са случаи, когато изминава до 1 млн. км без ремонт

Изображение

Код: Избери всички

Близо 16 години след края на производството му(статията е от 2001г б.а.), този автомобил продължава да се ползва с репутацията на едно от най-надеждните возила, създавани някога. Феноменалната здравина и експлоатационният ресурс на W123 засенчват огромна част от далеч по-съвременните коли на пазара. С произведените 2.7 милиона екземпляра предшественикът на днешната Е-класа оглавява класацията за най-продаван модел на Mercedes-Benz за всички времена, а на много пазари е хит и досега. Особено показателен в това отношение е автопаркът на повечето страни в Близкия изток и бившия социалистически лагер, където цените на 20-годишен W123 безпроблемно конкурират двойно по-млади съперници. Колкото и парадоксално да звучи, моделът се харчи и у нас въпреки достолепната си възраст. Неодавна пък немското издание Auto Bild го обяви за класика, което на по-прост език означава, че стойността му повече няма да пада.


Потребителски аватар
lowrider
Мнения: 2300
Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/София/Berlin
Контакти:

Мнениеот lowrider » Нед 12 фев 2006 22:10


spam ама 90к.с са 66кв :wink:
на 124-ките е 6-так обаче - не че е важно де :lol:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 12 фев 2006 22:12


Максималната скорост се изчислява по формула.За целта трябва да знаеш точния размер на гумите, предавателното число на предавката и да имаш оборотомер.Така изчислено 100% може да си сигурен че си развил тази скорост :wink:
А за мотора няма да се плашиш, при нормална експлоатация всичко ще е на 6.Така наречените разтоварени двигатели са с ниска степен на сгъстяване, голям обем и голям ресурс.Те са типични за американското автомобилостроене.Разполагат с голям въртящ момент, но малко конски сили.Имат голям ресурс защото са сравнително по-нискооборотни.Не мога да дам точен пример, но да кажем, че техните мотори се движат с 200км/час при 4000 оборота, а нашите с 6500(това естествено зависи и от предавателните числа, но работния обем си казва думата).
Сменяйте си маслото редовно и не купувайте ментаци(за сужаление в БГ не може да си 100% сигурен) и няма да има проблем.Горивото също трябва да е добро и охлаждането на 6 :!:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта