Ксенон

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
X-Style
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 29 юни 2005 21:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ксенон

Мнениеот X-Style » Вто 07 мар 2006 23:01


Здравейте! Имам следния проблем - като карам нощем (на къси светлини,защото ксенона ми е само на къси),ми прави впечатление,че като че ли не свети най-силно,т.е. не осветява най-ясно платното и то е слабо осветено! :( Имам чувството че обикновени фарове биха осветявали по-силно! Колата е Ауди А6 (С5) 2000 г.! Знам че тази тема е за Ауди форума-пуснал съм я и там,но искам и тук да питам! За пръв път карам кола със ксенонови светлини,и затова не съм наясно как трябва да работят ксеноновите светлини нормално! Самите стъкла на фаровете са чисти,така че надали е от това! Така че моля който кара кола със ксенон да сподели как е при него,или да се произнесе каква е причината да не свети силно! Мисля че на Пасат Б5 се монтират подобни ксенонови светлини като на А6! Мерси предварително! :)




Потребителски аватар
lowrider
Мнения: 2300
Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/София/Berlin
Контакти:

Мнениеот lowrider » Вто 07 мар 2006 23:43


Аз пък съм много очарован от ксеноновите фарове,имам преки наблюдения от ауди а6 и голф 4,тъй-като и на двата автомобила светлините не са биксенонови както е и при теб,след като превключиш от къси на дълги отначало се чудиш дали да не върнеш пак късите,това е субективно явно,поне за мен ксенонът е с пъти по-добър вариант от стандартните халогенни светлини :idea:
p.s забелязал съм и нещо друго,като че ли светлината от ксеноновите фарове незаслепява така,както останалите и особено тези сега толкова нашумели халогенки с бяла,синкава и незнам си каква светлина :evil:


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Ксенон

Мнениеот Sir T » Сря 08 мар 2006 0:30


X-Style написа:..

фаровете с auto-leveling ли са? Отиди контролно да ти ги настроят да светят в правилната посоко по стандарт, защото може да са разместени и да не осветяват там, където трябва. Другият вариант е крушките ти да са тръгнали да заминават и са започнали да светят по-слабо?! Със сигурност трябва да светят доста по-добре от нормален халоген. Аз имах слаган би-ксенонов кит на Philips, купуван чисто нов от CNS и разликата беше меко драстична. Отделно съм имал много служебни коли с ксенон, но все чисто нови BMW-та и съм нямал подобни проблеми?!

lowrider написа:p.s забелязал съм и нещо друго,като че ли светлината от ксеноновите фарове незаслепява така,както останалите и особено тези сега толкова нашумели халогенки с бяла,синкава и незнам си каква светлина

Ксеноновата крушка, особено тази на 4100К свети бяло. Ксеноновите светлини принципно са възможно най-близки до нормалната слъчева (дневна) светлина. Синият или лилав понякога отенък на фабрично вградените ксенонови светлини (всички производители вграждат 4100К) се получава от лупата на фара. Ефекта, когато карате с/у кола с ксенон и вероятно сте забелязвали как проблясват виолетови отенъци, то те се получават от призмите, които се намират в края на лупата на фара, целта на които е да ограничат разпространението на светлина в нежелана посока и реално тази виолетова игра на светлината е се получава при нейното пречупване. Човешкото око е свикнало да възприема конвенционалните фарове като бяла светлина, макар тя да е жълта, затова ксеноновата светлина е повече синееща, макар тя реално да е бяла. Не дразни очите, защото при нея няма вредни излъчвания, които реално докарват умората на очите и често главоболие. При фабрично вграден ксенон той винаги върви с auto-leveling система за регулиране на височината на светлините, която се коригира автоматично при натоварен автомобил и винаги върви със система за миене. По изискване на европейския съюз системата за миене в много от случайте е настроена да мие и фаровете след като миете прозорците при включени светлини, защото мръсотийте и частиците полепени по стъклата на фаровете правят неприятни разсейки на ксеноновите светлини и заслепяват насрещно движещите се!


Потребителски аватар
X-Style
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 29 юни 2005 21:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот X-Style » Сря 08 мар 2006 0:54


Aми най-учудващото е че на моята А6,а съм забелязъл и на много други такива че нямам ел.реглаж на фаровете-т.е. на таблото нямам врътка,за регулация!(Е,на някои има)! Единствения начин за реглаж е от врътките на самите фарове с шестограм! Но проблема не е до височината на фаровете а до силата на осветяване! Така че наистина трябва да ида до някой сервиз! И като стана дума за сервиз,къде бихте ми препоръчали да отида,(като изключим Юнитрейд,тъй като съм наясно с тамошните цени)? :)


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 08 мар 2006 7:11


Сигурен ли си че изобщо са "ксенони" а не само лупи приличащи на ксенони с обикновенни крушки? Сменял ли си крушка и интересувал ли си се колко струва? Истинската ксенонова крушка е мноооогократно по скъпа. Ако колата е правена преди 2000-та година е почти 100% сигурно че не са HID XENON а са "Projector beam lens halogen bulb headlights" Виж тук:
http://www.autobuyguide.com/2000/12-aut ... fications/


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Сря 08 мар 2006 10:38


X-Style написа:Aми най-учудващото е че на моята А6,а съм забелязъл и на много други такива че нямам ел.реглаж на фаровете-т.е. на таблото нямам врътка,за регулация!


то и не трябва да има, защото са ти настроени фабрично и според EU конвенциите не трябва да ги пипаш, за да заслепяваш насрещно движещите се. В D&N в Младост съм ходил - там имат машина за реглаж на фаровете... изглежда модерна :D
Аз си ги правя в гаража на стената и после тествам по пътищата и коригирам ако ме дразни нещо, защото по стандарт фаровете са забити супер ниско, особено ксеноновите. Примерно имах едно BMW 120d с би-ксенон, светеха уникално, но със 150 нощем не можеше да се кара, защото светеха ниско късите и с голяма скорост нищо не се виждаще, а на дълги всичко живо спираше отсреща .. много гадно!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 08 мар 2006 11:05


По принцип ксеоните имат регулиране и спрямо скоростта...
т.е. колкото по-бързо се движиш, толкова повече се вдигат...

Това се позволява защото много рязко отсичат светлинният лъч, и няма толкова разсейки колкото при халогените...

Почти всички я имат тази опция ако са серийно вградени...

А може БМВ да са измислили някаква магария ако е с над 120 вече да не се вдигат.. знам ли ги...


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Сря 08 мар 2006 11:07


аз по default съм си сляп и искам да ми свети да не мина през некоя баба с 200 ;)


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 08 мар 2006 11:16


На мен нещо все ми се виждаха слаби мойте фарове, смених си крушките с Philips Vision Plus - леко подобрение, но не това което търся, и отидох да ми ги регулират в сервиз на СБА /5 лева/. Оказа се, че единия фар свети на ляво и нагоре а другия на долу. Е какво да ти кажа сега направо е ден пред мен.
Така, че ако питаш мен ходи първо да ти ги регулират.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 29 ное 2006 14:20


Xenon като цяло.
Вярвам, че това четиво, дори и малко по-дълго ще бъде от полза на всеки посетител на този форум, както и на всички, които малко или много искат да научат основни неща за High Intensity Discharge технологията.

Първо фактите:

PHILIPS & Osram са най-големите производители на газоразрядни (HID) лампи
OEM цветовата температура на ксеноновата крушка (или с други думи това, което вграждат автомобилните производители) е 4100к! Единствено и само. НЯМА автомобилен производител, който да вгражда нещо различно от 4100к. Тук няма изключения.
Синият на "външен вид" (за окото) цвят на оригиналните ксенонови светлини всъщност е идеално бяла светлина с температура 4000-4100к и е абсолютно идентичен на слънчева светлина по обедно време при ясно небе
Красивата синьо-виолетово-розова "игра" на цветоразпадане на светлината (color flick), която забелязваме когато с/у нас се движи автомобил с фабрични ксенонови светлини се дължи на специални призми, разположени по външната част на лещата на фара, а не на лампи с по-висока цветова температура или недай си боже - сини филтри.
Горепосочените призми се вграждат във външния край на лещата, за да "убиват" тези светлинни потоци, които не могат да бъдат оползотворени от оптиката на фара и представляват изкл неприятни отблясъци за насрещно движещите се водачи, защото без тези призми не биха могли да бъдат фокусирани в пътя.
Ксеноновите светлини са създадени, за да не изморяват очите на водачите при продължително шофиране. При HID светлината ЛИПСВА синият и инфрачервеният спектър, които "де-факто" са главният причинител на умора и главоболие у водачите.
Оригиналната ксенонова лампа абсолютно задължително притежава корпус не от стъкло, а от специален кварцов материал, със 100% UV Block. Това се налага от невероятно високото ниво на ултравиолетово излъчване, което се получава като страничен ефект от горенето на газовете в горивната камера на лампата. Това се спазва само от Philips, Osram & GE. Aзиатските производители, разбира се, нехаят за това иначе така важно за здравето нещо поради липса на технология и разбира се - стремеж към възможно най-ниска цена.


С други думи:
Нито един ОЕ или себеуважаващ се производител не произвежда ксенонови лампи с цветова температура над 6000к (в действителност 5800к е най-високата и се прави от Philips - модела е "Ultinon" или "Cool Power").
При OSRAM най-високата цветова температура е 5400к. Това, разбира се е така, не защото Philips и OSRAM не могат да произведат ксенонова лампа на 10 000к, а защото просто няма смисъл да рискуват репутацията си - степента на спадане на лумените при нарастване на келвините е доста нелицеприятна. OEM крушката на PHILIPS излъчва светлина с цветова температура 4100к и дава 3200 лумена светлина. PHILIPS Ultinon от своя страна излъчва цветова температура на 5800к (маркетирана като 6000к) и дава 2400 лумена светлина. Интересна зависимост, нали? Както ясно се вижда - колкото по-висока е цветовата температура - толкова повече намалява светлината на пътя. За статистиката - една добра халогенна лампа от реномиран производител дава светлина от порядъка на 1200-2000 лумена.

За Корея:
Най-големият Корейски производител (и единственият сертифициран) за производство на газоразрядни (HID) лампи е Vision и по техни данни най-ниската цветова температура, която предлагат е 8000к, като се постига с цветни филтри (няма и как иначе) и дава "цели" 2000 лумена, което, честно казано си е съвсем незначително подобрение спрямо халогенната лампа. За съжаление лампа на >6000к ще произвежда повече заслепяване и неприятни отблясъци отколкото полезна светлина. Отново за Корея - най-доброто качество от там се дава от Кайксен (Kaixen) и разбира се е далеч под качеството на Philips и Osram. Казвам далеч, защото е... ужасно далеч... За статистиката - средният живот на лампите на Vision (Kaixen работи с тях) е м/у 400-1000 часа. За Philips - средният живот на лампите им е 3500 часа. Животът на добра халогенна лампа е около 400 часа.
Всъщност важно е да се знае, че нито Philips, нито Osram ще маркетират някога някъде крушки над 6000к. Разбира се - това не пречи на нелоялни търговци да злоупотребяват с това и да си маркетират азиатската продукция като Philips на 8500к. Това си е чиста проба гавра с незнанието на потребителите.

Факторът цена:
Средната цена (крайна цена, за краен клиент) в чужбина, директно от производителя на азиатски комплект е около $200. Отново без изключение. Тук в България на Илиянци напр. могат да се намерят всякакви китайски, корейски, тайвански и др. комплекти на цени м/у 300 и 600 лв. (вкл и комплекти на Kaixen)
При условие, че в София има 2-ма дистрибутори на продуктите на Philips за следзаводско (aftermarket) вграждане, както и официален представител на Osram...
Оригинален к-т на Philips/OSRAM/Hella може да се вземе за 1000-1200 лв с ДДС от официалните им представители, които ще си поемат и гаранция и сервиз... което, отново, малко ме съмнява, че може да се очаква от едно физическо лице. Ами ако утре заминеш в Канада?
Разбира се - всеки има право на избор. Явно ксеноновият бизнес в Б-я е с огромен потенциал след като това напоследък става една от най-дискутираните теми.
Смятам да спра до тук, защото и без друго постинга стана доста дългичък. И ... само да поясня - ISO9001 всъщност сертифицира процесите в една компания и няма нищо общо с качеството на конкретен продукт. Напр. много по-важна роля за доброто качество имат R&D бюджетите на големите производители Wink
Ако все пак това инфо е малко и някои иска да се поограмотява повече по темата или пък иска да започва бизнес с ксенонови продукти - то ето няколко наистина качествени линка

Ценни препратки/линкове или както ви харесва
Automotive Lighting FAQ - Задължително четиво за всеки, на който му е интересно как точно се случват нещата с фаровете...
www.intellexual.net/hid.html - задължително четиво за всеки, който се интересува от автомобилно осветление. Много добре поднесена и достоверна информация
www.illusion-lighting.com - По всяка вероятност най-доброто място за пазаруване на компоненти. Малко по-скъпо отколкото трябва, но се ядва.
www.suvlights.com - Приятно място, с добри и качествени продукти.
www.autolamps-online.com -базирани изцяло на PHILIPS & Hella

цитирано от:
aivanov
BMW форум


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Сря 29 ное 2006 14:37


Малко офф .. ама някой слагал ли е ксенон на Г2?
Има една офертичка за китайско би ксенонче за 450 кинта с 1 ГОДИНА ГАРАНЦИЯ... та се чудя дали да спестявам от банички или няма смисъл.


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Чет 30 ное 2006 1:20


ах каде го тва ксенонче бе колега :shock ?


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 30 ное 2006 1:31


Верно виж да няма самореглаж, на мен БМВ-то ми спретна такъв номер и ми светеше на 5-10м пред мен независимо с каква скорост се движех...

БМВ-то обаче регулира фаровете според натовареността и скоростта на автомобила.... не знам на твойто Ауди как е, но аз преди тва бях на Г3 и нямах такива екстри :wink:


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Чет 30 ное 2006 11:08


madcap написа:ах каде го тва ксенонче бе колега :shock ?

в тунинг.бг.. ама гледам че човекът вече си е пуснал обява и в нашия форум..


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Чет 30 ное 2006 11:23


dmitko написа:На мен нещо все ми се виждаха слаби мойте фарове, смених си крушките с Philips Vision Plus - леко подобрение, но не това което търся, и отидох да ми ги регулират в сервиз на СБА /5 лева/. Оказа се, че единия фар свети на ляво и нагоре а другия на долу. Е какво да ти кажа сега направо е ден пред мен.
Така, че ако питаш мен ходи първо да ти ги регулират.


къде е този сервиз? в събота работи ли?



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта