Бора е Голф с по-голям багажник (Голф седан)! Всичко останало е същото (двигатели, окачване, интериор и т.н.) Съответно и поддръжката е същата.
На Пасат е по-скъпа поддръжката - има различно окачване и т.н. Отделно, че свестен (по-моите представи!) пасат след 2000та пък и TDI за тези пари....
За избора на дизел аз лично не мога да те посъветвам, тъй като аз самия иначе имах същите изисквания при търсенето като теб, но търсих единствено бензинови. От чисто потребителски и не-технически опит обаче, ако държиш на дизел - помпа-дюза е по-добрия избор, но са с още малко по-шумни.
Като цяло обаче обслужването и поддръжката на което и да е TDI е при всички положения по-скъпа от на бензинов двигател, както и първоначалната цена. Разбира се за сметка на това пък харчат по-малко поне по отношение на литри на 100км (в близките 1-2 години се очаква обрат в отношението на цените на бензин и дизел), така че в крайна сметка нещата се свеждат до късмет и до това какво ти е повече кеф да шофираш

Относно икономия - на кяр би бил едва след доста навъртяни безавариино(безремонтно) километри, а това пък е въпрос на необходимата предварителна инвестиция в автомобила и най-вече късмет и прилежна поддръжка след това.