
има ли такова нещо - механичен климатроник
- inoi
- Мнения: 493
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 8:03
- Автомобил: VW Golf III
- Двигател: AFT 1996
- Местоположение: София
- Контакти:
има ли такова нещо - механичен климатроник
На един колега му пускат някаква оферта за Ксара с такъв климатроник - ама има ли такова нещо или го мятат на джанката 

- Sir T
- the STIG
- Мнения: 1403
- Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
много стари автомобили го имат .. това е по-скоро топло/студено копчето, обаче са изписани градуси, където производителя смята, че при определена степен от активирано студено е да кажем 20 градуса!
При електронния климатроник имаш датчик или датчици в купето, които мерят температурата в купето и преценяват колко студено и през кой отвор да го вкарат. Почти всички имат и сонарен датчик, който наблюдава от коя страна е източника на топлина, сиреч слънцето.
При електронния климатроник имаш датчик или датчици в купето, които мерят температурата в купето и преценяват колко студено и през кой отвор да го вкарат. Почти всички имат и сонарен датчик, който наблюдава от коя страна е източника на топлина, сиреч слънцето.
Последна промяна от Sir T на Вто 16 май 2006 10:18, променено общо 1 път.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
На мен доколкото ми е известно, климатроника се различава от климатика по това, че може да поддържа определена температура, т.е. има термодатчик в купето. От тази гледна точка не виждам проблем да е механичен, т.е. температурата да се оказва с врътка. Вече дали ще са верни градусите с реалните, е друг въпрос, но като цяло ще поддържа определена температура вътре в купето постоянно.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Sir T написа:....
Принципно си прав, но има и един междинен вариант както е при мен. Аз също имам температурен датчик в купето, който играе роля на клапите за въздуха и на скоростта на вентилатора при автоматичен режим. Тъй като датчика е в плафона ( golfer-e мерси бате че ме светна къде да го търся

Друг пример е, че врътката си седи на 22 градуса и в дните, когато сутрин е студено а през деня топло, той си определя дали да пусне въздух през парното или студен през климата. Недостатъка е че дори и през зимата компресора се включва понякога за да поддържа налягане в системата (което при електронния не съм го забелязал, но може и да е само до самия тип на изпълнение).
Та в кратце разликата я намирам само в дисплея и в нищо друго.
- Sir T
- the STIG
- Мнения: 1403
- Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Sunny написа:Недостатъка е че дори и през зимата компресора се включва понякога за да поддържа налягане в системата (което при електронния не съм го забелязал, но може и да е само до самия тип на изпълнение).
във всички коли, които аз съм карал с климатроник зимата можеш да ползваш компресора да прави по-бързо топло, почти веднага след като запалиш или да ползваш конвенционалното парно, но едва чак като загрее. Няма проблем при -10 да караш с включен компресор. Всичките ми служебни BMW-та си ги карах на климатик all the time!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта