има ли такова нещо - механичен климатроник

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
inoi
Мнения: 493
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 8:03
Автомобил: VW Golf III
Двигател: AFT 1996
Местоположение: София
Контакти:

има ли такова нещо - механичен климатроник

Мнениеот inoi » Вто 16 май 2006 9:49


На един колега му пускат някаква оферта за Ксара с такъв климатроник - ама има ли такова нещо или го мятат на джанката :?




One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 16 май 2006 9:50


има да - абсолютно същото е като мократа вода


Потребителски аватар
inoi
Мнения: 493
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 8:03
Автомобил: VW Golf III
Двигател: AFT 1996
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот inoi » Вто 16 май 2006 10:03


:shock
нещо не те разбрах колега


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 16 май 2006 10:04


да не е тия врътки с градусите на тях....на ксантия съм го виждал и пак го водят климатроник :roll:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 16 май 2006 10:07


и старите Мерцедеси са така :)


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 16 май 2006 10:08


Не знам доколко е мокра водата, но аз съм с такова жУвотно "механичен климатроник" Ето какво представлява управлението му:
Изображение

@tyan - стар айдее :beat_butt2 аз за нов съм го взел уж mhihi


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Вто 16 май 2006 10:16


много стари автомобили го имат .. това е по-скоро топло/студено копчето, обаче са изписани градуси, където производителя смята, че при определена степен от активирано студено е да кажем 20 градуса!
При електронния климатроник имаш датчик или датчици в купето, които мерят температурата в купето и преценяват колко студено и през кой отвор да го вкарат. Почти всички имат и сонарен датчик, който наблюдава от коя страна е източника на топлина, сиреч слънцето.

Последна промяна от Sir T на Вто 16 май 2006 10:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 16 май 2006 10:17


това е термотроник + климатик :idea:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 16 май 2006 10:20


Sunny ma bad ... моя грешка :D :D :beer :beer


Потребителски аватар
inoi
Мнения: 493
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 8:03
Автомобил: VW Golf III
Двигател: AFT 1996
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот inoi » Вто 16 май 2006 10:22


vaskoto1 написа:това е термотроник + климатик :idea:


абе донякъде те разбрах , ама дай малко по-подробно pls


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 16 май 2006 10:25


Нека да си обясним какво е климатроник и какво е механичен?


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 16 май 2006 10:45


На мен доколкото ми е известно, климатроника се различава от климатика по това, че може да поддържа определена температура, т.е. има термодатчик в купето. От тази гледна точка не виждам проблем да е механичен, т.е. температурата да се оказва с врътка. Вече дали ще са верни градусите с реалните, е друг въпрос, но като цяло ще поддържа определена температура вътре в купето постоянно.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 16 май 2006 10:50


Sir T написа:....

Принципно си прав, но има и един междинен вариант както е при мен. Аз също имам температурен датчик в купето, който играе роля на клапите за въздуха и на скоростта на вентилатора при автоматичен режим. Тъй като датчика е в плафона ( golfer-e мерси бате че ме светна къде да го търся :bowdown ) съм експериментирал какво става с клапите, ако го загрея или ако насоча духалката на студено към него). Единствено нямам соларен датчик и отвсякъде духа еднакво, освен ако не го ограничиш.
Друг пример е, че врътката си седи на 22 градуса и в дните, когато сутрин е студено а през деня топло, той си определя дали да пусне въздух през парното или студен през климата. Недостатъка е че дори и през зимата компресора се включва понякога за да поддържа налягане в системата (което при електронния не съм го забелязал, но може и да е само до самия тип на изпълнение).
Та в кратце разликата я намирам само в дисплея и в нищо друго.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Вто 16 май 2006 13:08


Sunny написа:Недостатъка е че дори и през зимата компресора се включва понякога за да поддържа налягане в системата (което при електронния не съм го забелязал, но може и да е само до самия тип на изпълнение).


във всички коли, които аз съм карал с климатроник зимата можеш да ползваш компресора да прави по-бързо топло, почти веднага след като запалиш или да ползваш конвенционалното парно, но едва чак като загрее. Няма проблем при -10 да караш с включен компресор. Всичките ми служебни BMW-та си ги карах на климатик all the time!


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B9
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот neocom » Вто 16 май 2006 21:53


Карал си на натиснато копче, но не и на климатик. При -10 никой компресор не работи. Повечето се изключват още при -5.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта